Szkoła na flet cz. 1
Od pocz±tku nauki flecista powinien dbać o zachowanie postawy prostej i niewymuszonej, gdyż to nie tylko ułatwia grę, ale jest również niezbędnym warunkiem zachowania estetycznego wygl±du... Te i wiele innych uwag na temat gry na flecie znajduje się w powyższej publikacji.
Spis tre¶ci:
Przedmowa do I wydania
Uwagi wtępne
Historia rozwoju fletu. Budowa fletu. Postawa graj±cego, trzymanie instrumentu, układ palców przy grze. Technika oddechu. Technika zadęcia. Gimnastyka palców.
Pismo nutowe
Czę¶ć praktyczna
Ćwiczenie bez używania klap (1)
Ćwiczenia lewej ręki (2-9)
Wytrzymywanie dĽwięków (6)
Ćwiczenia obu r±k (10-11)
Gamy durowe
Gama C-dur (12-23)
Interwały
Gama G-dur (24-34)
Tempo. Rytm. Wiosna (32). Znaki dynamiczne. Melodia kurpiowska (33). Piosenka o komarze (34)
Gama D-dur (35-44)
Przej¶cie z d2 na cis2. Znaki artykulacyjne.
Gama A-dur (45-52)
Gama E-dur (53-59)
Gama F-dur (60-70) A. Corelli - Menuet (68). B. Flies - Kołysanka (70)
Gama B-dur (71-76) Przedtakt. J. Mroczek - Rondo (76) W. A. Mozart - Duet (77) R. Schumann - Wesoły wie¶niak (78)
Gama Es-dur (79-84) T. Sygietyński - Ej, przeleciał ptaszek (84). Fermata.
Gama As-dur (85-89) F. Schubert - Walc (89)
Gamy molowe
Gama a-moll (90-94) Som, som w stawie rybecki (94)
Gama e-moll (95-98) T. B. Berbiguier - Duet (98)
Gama h-moll (99-104)
Gama fis-moll (105-109) Zakukała kukułeczka (108)
Gama cis-moll (110-113) Staccato pojedyńcze
Gama d-moll (114-117) Chmiel (117)
Gama g-moll (118-121) Hej, ty Wisło (121)
Gama c-moll (122-126) Dumka ukraińska (125). H. Kling - Ćwiczenie (126).
Gama f-moll (127-130) Gdzież to jedziesz, Jasiu (130)
Ćwiczenia do 4 znaków przykluczowych
Triola (131). Kujawiak (132). Melodia ludowa z Kieleckiego (134). Ćwiczenia w szesnastkach (136). Hejze ino, fijołecku le¶ny (138). Lajkonik (141). Synkopa. Krakowiak (145). Hej, bystra woda (146). M. Karłowicz - Zawód (147). Ozdobniki. Irlandzka pio
Zestawienie gam durowych i molowych
Ćwiczenia we wszystkich tonacjach durowych i molowych
C-dur (159-160)
a-moll (161-163) J. S. Bach - Sarabanda (162). J. S. Borrée anglaise (163).
G-dur (164-166) F. Schubert - Kołysanka (166)
E-moll (167-168) Taniec nadwi¶lański (168) E. Grieg - Walc (169)
Ćwiczenia dla wyrobienia tonu (170-175)
D-dur (176-180) J. J. Quantz - Arioso i Presto (178). F. Mendelssohn Bartholdy - Pie¶ń bez słów (179). W. A. Mozart - Menuet (180)
h-moll (181-183) J. S. Bach - Polonez (183)
A-dur (184-186)
Ćwiczenie w interwałach (184) J. Haydn - Menuet rokoko (186)
fis-moll (187-189) Tańce powi¶lańskie (188). N. Regel - Etiuda (189). M. Moszkowski - Taniec hiszpański (190)
Podwójne uderzenie językiem (podwójne staccato)
Ćwiczenia (191-199) G. F. Händel - Aria z wariacjami (200)
E-dur (201-204)
cis-moll (205-206) N. Regel - Etiuda (206)
H-dur (207-209) M. Musorgski - Tuileries (209)
gis-moll (210-212) T. Bohm - Etiuda (211). I. J. Paderewski - Polały się łzy me (212).
F-dur (213-214) G. K±tski - Osiem wariacji na flet (214)
d-moll (215-218) R. Schumann - Marzenie (217). J.-Ph. Rameau - Le Tambourin (218).
B-dur (219-220)
g-moll (221-223) S. Moniuszko - Solo fletowe z arii Stefana (223)
Es-dur (224-225)
c-moll (226-229) H. Wieniawski - Le sautillé (227). J. Brahms - Taniec węgierski nr 19 (228) L. Beethoven - Menuet z Tria op. 3 (229)
As-dur (230-231) L. Beethoven - Andante (231)
f-moll (232-233) M. K. Ogiński - Polonez nr 7 (233)
Des-dur (234-236) C. Debussy Clair de Lune (236)
b-moll (237-238) M. Karłowicz - Na ¶niegu (238)
Ges-dur (239-243) T. Dobrzański - Gliniany kogucik (241) T. Dobrzański - z "Rapsodii rosyjskiej (243)
es-moll (244-246) L. Drouet - Etiuda (245). T. Dobrzański - Kołysanka-serenada (246)
Ćwiczenia oktaw (247)
Ćwiczenia pasażowe (248-251)
Ćwiczenia chromatyczne (252-253) K. Kurpiński - Polonez Des-dur (254)
Duety
G. Ph. Telemann - Z Sonaty nr 5 (255)
Legoux-Bordet - Duet (256)
F. Devienne - Duet (257)
Hugo-Wunderlich - Duet (258)
J. Ch. Naudot - Duet (259)
L. Beethoven - Duet (260)
R. Désormiere - I Duet (261)
R. Désormiere - II Duet (262)