Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 137,95 zł. nuty.pl | Paganini Niccolo, Schumann Robert Piano Accompaniment for 24 Caprices No. 13 - 24, Vol. 2 Akompaniament fortepianowy Schumanna do 24 Kaprysów Paganiniego nr 13 - 24, z. 2 Piano Accompaniment for 24 Caprices No. 13 - 24, Vol. 2 Erstausgabe der Klavierbegelitung Nr. 13 - 24, Band 2
24 Kaprysy Niccolo Paganiniego stanowią jedne z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej popularnych utworów skrzypcowych wszechczasów. Kompozycje te stanowiły inspirację dla takich kompozytorów jak Robert Schumann czy Franz Liszt. Niniejsza publikacja zawiera akompaniamenty fortepianowe Schumanna skomponowane do Kaprysów Paganiniego (nr 13 - 24). Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Sweelinck Jan Pieterszoon Selected Works for Organ, Piano or Harpsichord, Vol. 1 Wybrane dzieła na organy, fortepian lub klawesyn, z. 1 Selected Works for Organ, Piano or Harpsichord, Vol. 1 Ausgewählte Werke für Orgel oder Klavier (Cembalo), Band 1
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562 - 1621) był holenderskim kompozytorem, organistą i pedagogiem tworzącym na przełomie dwóch epok: renesansu i baroku. Prezentowana publikacja - "Wybrane dzieła na organy, fortepian lub klawesyn" zawiera trzynaście kompozycji Sweelincka: sześć fantazji, dwie toccaty oraz "Świeckie pieśni i wariacje taneczne". Pośród fantazji odnaleźć można m. in. "Fantasia b-a-c-h in d". Skomponowana ona została na temat motywu B-A-C-H, który jest złożony z dźwięków pochodzących od nazwiska słynnej rodziny kompozytorów i muzyków niemieckich. Temat ten był wielokrotnie podejmowany przez artystów różnych epok. Słynna jest m. in. "Fantazja i fuga na temat B-A-C-H" Maxa Regera. In view of the fact that it is universally known that Jan Pieterszon Sweelinck (1562 - 1621) is one of the foremost personalities of music history, it is hardly necessary to set forth the reason at the present time. Sweelinck is commonly regarded as the last of the greater Netherland composers of the Renaissance era and his music testifies not only to his own gratness but also to that of the entire era which he brought to its mighty climatic close. However, Sweelinck's influence outlasted the era i ehich his genius created his masterworks of musical art; in more ways than one he is the father not only of the North German school of organists but also of much 20th-century organ composition. Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Koszewski Andrzej Makowe ziarenka na głos recytujący i fortepian lub na fortepian solo Makowe ziarenka na głos recytujący i fortepian lub na fortepian solo Poppy Seeds for Reciting Voice and Piano or Piano Solo Die Mohnkörnchen für Sprecher und Klavier oder Klavier Solo
Cykl utworów można wykonywać w wersji słowno - muzycznej lub muzycznej - na fortepianie, nie na pianinie. Następujące utwory są przeznaczone do wykonywania wyłącznie w wersji słowno - muzycznej: "Liść", "Aby nas nie obudzić", "Życzenie" i "Kto zliczy". Dopuszcza się wykonywanie poszczególnych miniatur oddzielnie. Partię fortepianową wykonuje w zasadzie jeden pianista, który poza grą na klawiaturze potrafi grać bezpośrednio na strunach fortepianu oraz który potrafi połączyć obydwa rodzaje gry. Gra na strunach może się odbywać palcami (przez szarpania, ostukiwanie lub pocieranie strun), bez posługiwania się narzędziami w rodzaju pałeczek, itp. Przy szarpaniu strun pożądane jest uzyskiwanie różnych barw, np. przez wydobywanie dźwięków bądź z przedniej części pudła rezonansowego (barwa klawesynowa), bądź z jego głębi (barwa harfowa). Oba rodzaje gry (na klawiaturze i na strunach) można w razie potrzeby rozdzielić między dwóch wykonawców. This cycle of pieces may be performed either by reciting voice and piano or piano alone (but not an upright piano). The pieces "A Leaf", "Sh! We're Asleep", "A Wish" and "Who can count them?" are to be performed solely by the reciting voice and piano. Individual miniatures may be performed separately. The piano part is played in principle by one pianist who knows how to play directly on the piano strings and how to combine this with normal playing. The strings may be played with the fingers (by plucking, tapping or rubbing them), instead of using sticks, for example. When plucking the strings it is desirable to obtain various tone-colours, for instance by producing sounds either at the front of the soundboard (a harpsichord-like timbre) or from further inside (a harp-like timbre). The two ways of playing (on the keys and on the strings) may, if necessary, be allotted to two performers. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland