Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 32 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonaise for Violin and Piano Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant
Kolejnym po Allegro de Sonate, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest Grand Duo Polonais, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce Kozak oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - Maciek. W Finale wykorzystane zostały motywy Poloneza G-dur z popularnej swego czasu rosyjskiej opery Mogiła Askolda Aleksandra Wierstowskiego. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. Grand Duo Polonais było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik] Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik] Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Różni Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire Rosyjskie arie operowe na baryton. Repertuar XIX i XX wieku Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire
Publikacja zawiera arie pochodzące z najpiękniejszych Oper rosyjskich kompozytorów w opracowaniu na głos wokalny barytonowy z fortepianem. Wśród tytułów znajdziesz dzieła Glinki, Musorgskiego, Czajkowskiego, Verstovskiego, Rachmaninoffa i Rimskiego - Korsakowa. Arie posiadają oryginalne teksty w języku rosyjskim oraz tłumaczenia na język angielski. Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest that it straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Martin Pickard's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Różni Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na tenor i fortepian Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire Russische Opernarien für Tenor und Klavier
Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny tenorowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Piotr Czajkowski, Modest Mussorgski, Aleksander Dargomyżski, Michail Glinka, Alexander Borodin i Dymitr Szostakowicz. Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland