•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Askold's Grave

Dostępne opracowania:

głos wokalny solowy (baryton) i fortepian (1)
głos wokalny solowy (tenor) i fortepian (1)
skrzypce i fortepian (1)

Askold's Grave znajdziesz w 3 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef, Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian

cena 32 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef
Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian

polski Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian
angielski Grand Duo Polonaise for Violin and Piano
niemiecki Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier
francuski Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant


Ilość stron:32 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
Stopień trudności:10 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Cofalik Antoni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066177

„Kolejnym po „Allegro de Sonate”, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest „Grand Duo Polonais”, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce „Kozak” oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - „Maciek”. W Finale wykorzystane zostały motywy „Poloneza G-dur” z popularnej swego czasu rosyjskiej opery „Mogiła Askolda” Aleksandra Wierstowskiego”. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. „Grand Duo Polonais” było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik]

Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik]

Lista utworów:
Grand Duo Polonais (Wieniawscy Henryk i Józef)

Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe na baryton. Repertuar XIX i XX wieku
angielski Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire


Ilość stron:136
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (baryton) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Baryton (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska
słów utworów: angielska, rosyjska
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL077850
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano
Różni - Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

Publikacja zawiera arie pochodzące z najpiękniejszych Oper rosyjskich kompozytorów w opracowaniu na głos wokalny barytonowy z fortepianem. Wśród tytułów znajdziesz dzieła Glinki, Musorgskiego, Czajkowskiego, Verstovskiego, Rachmaninoffa i Rimskiego - Korsakowa. Arie posiadają oryginalne teksty w języku rosyjskim oraz tłumaczenia na język angielski.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest that it straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Martin Pickard's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
Askold's Grave (Verstovsky)
Ruslan and Lyudmila (Glinka)
The Demon (Rubinstein)
Prince Igor (Borodin)
Boris Godunov (Musorgsky)
Khovanshchina (Musorgsky)
Yevgeny Onegin (Tchaikovsky)
Mazeppa (Tchaikovsky)
The Enchantress (Tchaikovsky)
The Queen of Spades (Tchaikovsky)
The Queen of Spades (Tchaikovsky)
Iolanta (Tchaikovsky)
Sadko (Rimsky - Korsakov)
Aleko (Rachmaninoff)

Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na tenor i fortepian
angielski Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire
niemiecki Russische Opernarien für Tenor und Klavier


Ilość stron:144
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (tenor) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
posłowia: angielska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
słów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Autor wstępu: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078576
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano

Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny tenorowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Piotr Czajkowski, Modest Mussorgski, Aleksander Dargomyżski, Michail Glinka, Alexander Borodin i Dymitr Szostakowicz.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
Askold's Grave - Soft! A gentle zephyr goes (Werstowski Alexei)
A Life for the Tsar - Brothers in arms (Glinka Michail)
Ruslan and Ludymila - In a distant land (Glinka Michail)
Rusalka - Here all things remind me of days gone forever (Dargomyschski Alexander)
Prince Igor - Ah! Hear my call! (Borodin Alexander)
Boris Godunov - Weep, my eyes, with bitter tears flowing (Mussorgski Modest)
The Fair at Sorochintsy - Ah, why, my heart, with such sorrow laden? (Mussorgski Modest)
Yevgeny Onegin - I love you, I love you, Olga (Tschaikowski Peter)
Yevgeny Onegin - Farewell, farewell, o springtime all too fleeting (Tschaikowski Peter)
Mazeppa - Where battle rages and honour calls me (Tschaikowski Peter)
The Queen of Spades - Once I could march towards my goal (Tschaikowski Peter)
The Queen of Spades - What is our life? (Tschaikowski Peter)
May Night - Sleep, my love (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Snow Maiden - How rich, how wondrous rich (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Snow Maiden - The glorious day is going (Rimski-Korsakow Nikolai)
Sadko - Dark the oak - trees in the wildwood growing! (Rimski-Korsakow Nikolai)
Sadko - Unnumbered diamonds (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Tsar's Bride - Calm now the angry sky (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Lady Macbeth of Mtsenk District - Cousin Masha makes me laugh (Schostakowitsch Dmitri)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland