Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 47,2 zł. nuty.pl | Paderewski Ignacy Jan Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Twelve songs op. 22 for voice and piano
Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco moniuszkowskich, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji paryskiej, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby usymfonizowanymi poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, wpada w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Schubert Franz Songs, Op. 81 - Op. 108, Vol. 4 (New edition) Pieśni, op. 81 - op. 108, z. 4 (Nowe wydanie) Songs, Op. 81 - Op. 108, Vol. 4 (New edition) Lieder, op. 81 - op. 108, Band 4 (Neue Ausgabe)
Niniejsza publikacja to czwarty zeszyt zbioru "Pieśni" na głos solowy i fortepian Franza Schuberta. Odnaleźć w niej można wybrane kompozycje wokalne pochodzące z opusów od 81 do 108. Dzieła te skomponowane zostały m. in. do słów Pietro Metastasio, Wolfganga Goethego oraz Ernsta Schultze. Pośród kompozycji na głos solowy i fortepian znajdują się również dwie pieśni o innej obsadzie: "Zur guten Nacht" op. 81 nr 3 na głos solowy, fortepian i chór (dwa tenory i dwa basy) oraz pieśń "Widerspruch" op. 105 nr 1 na chór i fortepian (dwa tenory, dwa basy). Schubert to jeden z najsłynniejszych twórców pieśni w romantyzmie. Stworzył on ponad sześćset dzieł wokalnych i wokalno - instrumentalnych (w tym przede wszystkim utwory na głos solowy z fortepianem). Główną jego inspiracją była poezja. Formę swoich pieśni uzależniał od budowy wybranego tekstu. Często stosował przy tym formę pieśni zwrotkowej lub przekomponowanej. Schubert jako jeden z pierwszych kompozytorów w romantyzmie zaczął nadawać ogromne znaczenie partii fortepianu. This edition of Schubert's lieder (volumes 2 to 4) contains all those lieder which were published with opus numbers during his lifetime. The combination of lieder into a group with a single opus number was made by Schubert himself; the opus number has no chronological signifiance for the lieder. Schuber was very careful in selecting thew lieder which he wished to publish, and took similar pains when combining them into groups. Many of the lieder in these groups are related not only by content but also musically; for example there is at times a meanful succession between the keys, though this of course is only apparent in the original edition, usually for high voice. Lista utworów: |
cena 52,95 zł. nuty.pl | Gerke August Trio na 2 skrzypiec i wiolonczelę op.2 Trio na 2 skrzypiec i wiolonczelę op.2 Trio pour deux violons et violoncelle op. 2
Polski skrzypek i kompozytor niemieckiego pochodzenia. W latach 1815 - 1825 występował wielokrotnie z Karolem Lipińskim w Kijowie podczas dorocznych jarmarków tzw. kontraktów. Od 1825 roku był kapelmistrzem orkiestry hrabiego Hańskiego w Żytomierzu. Przyjaźnił się m. in. z Andreasem Rombergiem - skrzypkiem i dyrygentem, któremu zadedykował Cinquieme duo concertant pour deux violons. Skomponował kilkadziesiąt utworów, w tym m. in. duety skrzypcowe, tria smyczkowe, utwory na skrzypce i orkiestrę, utwory na okiestrę dętą. Louis Spohr zadedykował Augustowi Gerke Quintet op. 22. Trio pour deux violons et basse op. 2 jest w zasadzie piękną, rozbudowaną sonatą na skrzypce solo z towarzyszeniem drugich skrzypiec i wiolonczeli. Tylko pierwsze skrzypce, z niewielkimi wyjątkami, są traktowane solistycznie, nierzadko w sposób wirtuozowski. Zgodnie ze stylem wykonawczym wczesnego romantyzmu partia drugich skrzypiec i wiolonczeli może być zaaranżowana na fortepian, gitarę czy nawet organy - fisharmonię. Pełen uroku utwór stanowi idealny przykład wczesnoromantycznej muzyki salonowej. Lista utworów: |
cena 69 zł. nuty.pl | Kołodziej Piotr Arie - partytura Arie - partytura
Prezentowane w niniejszym zeszycie cztery kompozycje Maadera, w rękopisach muzycznych i katalogach jasnogórskich określane terminami aria, w tym wypadku oznaczają nie tylko utwory pisane na głos solowy, ale także na duet lub tercet głosów solowych z towarzyszeniem instrumentalnym, komponowane do tekstów nieliturgicznych. W praktyce mogły jednak wchodzić w przebieg liturgii (na przykład w ramach mszy), występować zamiast graduału, offertorium czy komunii. Arie o opisanej powyżej obsadzie stanowiły istotną część repertuaru kapeli paulińskiej od około połowy wieku XVIII do pierwszych lat następnego stulecia. Spis treści: |
cena 137,95 zł. nuty.pl | Meyer Krzysztof 3 Pieces for Percussion, Op. 40 3 Utwory na perkusję, op. 40 3 Pieces for Percussion, Op. 40 3 Stücke für Schlagzeug, Op. 40 3 Morceaux pour percussion, op. 40
Krzysztof Meyer to polski kompozytor, pedagog i pianista urodzony w 1943 roku, uczeń m. in. Krzysztofa Pendereckiego. Utwór "3 Stücke" op. 40 na perkusję i dwie taśmy skomponował on w 1976 roku. W "Stücke II" kompozytor włącza do obsady jedną taśmę (przygotowaną według partytury, przed właściwym wykonaniem), z kolei w obsadzie "Stücke III" znajdują się dwie taśmy. Meyer przewiduje również wykonanie obu tych "Stücke" w uproszczonej wersji - bez taśm. Jeżeli chodzi o wysokości dźwięków w kompozycji, są one podane w przybliżeniu, poza "Stücke III", które zanotowane zostało precyzyjnie. Meyer stosuje przy tym oznaczenia graficzne, m. in. odnośnie artykulacji i wysokości dźwięków. Obsada "Stücke I" to: wielki bęben, tam-tam, wibrafon, ksylofon oraz marimba. Obsada "Stücke II" to: werbel, 4 tom-tomy, wielki bęben, 6 bongosów, 4 kotły, 8 talerzy wiszących, tam-tam, gong, wibrafon, campagne, ksylofon, marimba, krotale, trójkąt oraz dzwonki. Natomiast obsada "Stücke III" to: ksylofon, marimba oraz dzwonki orkiestrowe. The second piece requires one tape, the third piece requires two tapes. The taping is done prior the performance. The speaker reproducing tape I is placed about 30 ft. away from the instruments on stage. The speaker reproducing tape II is placed at placed at the opposite corner of the concert hall. In a simplified version, the work may be performed without tapes. The pitch is notated approximately, exept in the third piece. The scale of the instruments is divided into three registers: high - medium - low. The pitch within each register must be realized according to the diagrams. Lista utworów: |
cena 32 zł. nuty.pl | Świder Józef Andante na obój i fortepian Andante na obój i fortepian Andante for Oboe and Piano
Andante na obój i fortepian zostało odnalezione dopiero po śmierci kompozytora w 2014 roku. Zgodnie z jego prywatnymi zapiskami, do których dotarła rodzina twórcy, powstało w 1951 roku, jest więc jedną z jego pierwszych kompozycji. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland