•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

A w tym sadzie

Dostępne opracowania:

2 skrzypiec i wiolonczela (1)
głos wokalny solowy (niski) i fortepian (1)
głos wokalny solowy (średni) i fortepian (1)
głos wokalny solowy i fortepian (1)
głos wokalny solowy i orkiestra symfoniczna (partytura) (1)
obój i fortepian (1)
zespół instrumentów perkusyjnych i taśma (partytura) (1)

A w tym sadzie znajdziesz w 7 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Paderewski Ignacy Jan, Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

cena 47,2 zł.


nuty.pl

Paderewski Ignacy Jan
Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

polski Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian
angielski Twelve songs op. 22 for voice and piano


Ilość stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
słów utworów: polska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066201

„Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby „usymfonizowanymi” poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej.


Lista utworów:
Dans la forét op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Ton coeur est d'or pur op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Le ciel est trés bas op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Naguére op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Un jeune pátre op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Elle marche d'un pas distrait op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
La nonne op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Viduité op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Lune froide op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Querelleuse op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'amour fatal op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'ennemie op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)

Okładka: Schubert Franz, Songs, Op. 81 - op. 108, Vol. 4 (New edition)

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Schubert Franz
Songs, Op. 81 - op. 108, Vol. 4 (New edition)

polski Pieśni, op. 81 - 108, z. 4 (Nowe wydanie)
angielski Songs, Op. 81 - op. 108, Vol. 4 (New edition)
niemiecki Lieder, op. 81 - op. 108, Band 4 (Neue Ausgabe)


Ilość stron:188
Format:190 x 270
Opracowanie na:głos wokalny solowy (średni) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Mezzosopran (0) lub Głos wokalny solowy - Baryton
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: niemiecka
posłowia: angielska
tytułów utworów: niemiecka, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fischer-Dieskau Dietrich
Autor wstępu: Fischer-Dieskau Dietrich
Redaktor: Budde Elmar
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076529
Produkty podobne:Schubert Franz - Songs for Solo Voice and Piano, Vol. 3
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 1 - Op. 36, Vol. 2 (New edition)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 1 - Op. 36, Vol. 2 (New edition)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 37 - 80, Vol. 3 (New Edition) (Medium Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 81 - 108, Vol. 4 (New Edition)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1
Schumann Robert - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (High Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (New Edition) (High Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (New Edition) (Low Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (New Edition) (Medium Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 2
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 2
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 2 (Low Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 3
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 3 (High Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 4
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 5
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 7
Schubert Franz - Songs Op. 1 to Op. 36, Vol. 2
Schubert Franz - Songs, Op. 37 - Op. 80, Vol. 3 (New edition)
Schubert Franz - Songs, Op. 81 - Op. 108, Vol. 4 (New edition)
Schubert Franz - Songs, Vol. 6

Niniejsza publikacja to czwarty zeszyt zbioru "Pieśni" na głos solowy (średni) i fortepian Franza Schuberta. Odnaleźć w niej można wybrane kompozycje wokalne pochodzące z jego opusów od 81 do 108. Dzieła te skomponowane zostały m. in. do słów Pietro Metastasio, Wolfganga Goethego oraz Ernsta Schultze. Pośród kompozycji na głos solowy i fortepian znajdują się również dwie pieśni o innej obsadzie: "Zur guten Nacht" op. 81 nr 3 na głos solowy, fortepian i chór (TTBB) oraz pieśń "Widerspruch" op. 105 nr 1 na chór i fortepian (TTBB). Schubert to jeden z najsłynniejszych twórców pieśni w romantyzmie. Stworzył on ponad sześćset dzieł wokalnych i wokalno - instrumentalnych (w tym przede wszystkim utwory na głos solowy z fortepianem). Główną jego inspiracją była poezja. Formę swoich pieśni uzależniał od budowy wybranego tekstu. Często stosował przy tym formę pieśni zwrotkowej lub przekomponowanej. Schubert jako jeden z pierwszych kompozytorów w romantyzmie zaczął nadawać ogromne znaczenie partii fortepianu.

This edition of Schubert's lieder (volumes 2 to 4) contains all those lieder which were published with opus numbers during his lifetime. The combination of lieder into a group with a single opus number was made by Schubert himself; the opus number has no chronological signifiance for the lieder. Schuber was very careful in selecting thew lieder which he wished to publish, and took similar pains when combining them into groups. Many of the lieder in these groups are related not only by content but also musically; for example there is at times a meanful succession between the keys, though this of course is only apparent in the original edition, usually for high voice.

Lista utworów:
Abenlied für die Entfernte op. 88 nr 1 (Schubert Franz)
Alinde op. 81 nr 1 (Schubert Franz)
Am Fenster op. 105 nr 3 (Schubert Franz)
An die Laute op. 81 nr 2 (Schubert Franz)
An die Musik op. 88 nr 4 (Schubert Franz)
An die Nachtigall op. 98 nr 1 (Schubert Franz)
An Silvia op. 106 nr 4 (Schubert Franz)
Auf den See op. 92 nr 2 (Schubert Franz)
Auf der Bruck op. 93 nr 2 (Schubert Franz)
Bei Dir op. 95 nr 2 (Schubert Franz)
Das Weinen op. 106 nr 2 (Schubert Franz)
Der blinde Knabe op. 101 (Schubert Franz)
Der Jüngling am Bach op. 87 nr 3 (Schubert Franz)
Der Musensohn op. 92 nr 1 (Schubert Franz)
Der Unglückliche op. 87 nr 1 (Schubert Franz)
Die Erscheinung op. 108 nr 3 (Schubert Franz)
Die Hoffnung op. 87 nr 2 (Schubert Franz)
Die Männer sind mechant op. 95 nr 3 (Schubert Franz)
Die Sterne op. 96 nr 1 (Schubert Franz)
Die Unterscheidung op. 95 nr 1 (Schubert Franz)
Fischerweise op. 96 nr 4 (Schubert Franz)
Geistesgruß op. 92 nr 3 (Schubert Franz)
Gesang der Norna op. 85 nr 2 (Schubert Franz)
Glaube, Hoffnung und Liebe op. 97 (Schubert Franz)
Heimliches Lieben op. 106 nr 1 (Schubert Franz)
Il modo di prender moglie op. 83 nr 3 (Schubert Franz)
Il traditor deluso op. 83 nr 2 (Schubert Franz)
Im Walde op. 93 nr 1 (Schubert Franz)
Iphigenia op. 98 nr 3 (Schubert Franz)
Irdisches Glück op. 95 nr 4 (Schubert Franz)
Jägers Liebeslied op. 96 nr 2 (Schubert Franz)
Lied der Anna Lyle op. 85 nr 1 (Schubert Franz)
L'incanto degli occhi op. 83 nr 1 (Schubert Franz)
Romanze der Richard Löwenherz op. 86 (Schubert Franz)
Sehnsucht op. 105 nr 4 (Schubert Franz)
Thekla (eine Geisterstimme) op. 88 nr 2 (Schubert Franz)
Todesmusik op. 108 nr 2 (Schubert Franz)
Über Wildemann op. 108 nr 1 (Schubert Franz)
Um Miternacht op. 88 nr 3 (Schubert Franz)
Vor meiner Wiege op. 106 nr 3 (Schubert Franz)
Wanderers Nachtlied op. 96 nr 3 (Schubert Franz)
Wiegenlied op. 98 nr 2 (Schubert Franz)
Wiegenlied op. 105 nr 2 (Schubert Franz)
Winderapruch op. 105 nr 1 (Schubert Franz)
Zur guten Nacht op. 81 nr 3 (Schubert Franz)

Okładka: Schubert Franz, Songs, Op. 81 - Op. 108, Vol. 4 (New edition)

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Schubert Franz
Songs, Op. 81 - Op. 108, Vol. 4 (New edition)

polski Pieśni, op. 81 - op. 108, z. 4 (Nowe wydanie)
angielski Songs, Op. 81 - Op. 108, Vol. 4 (New edition)
niemiecki Lieder, op. 81 - op. 108, Band 4 (Neue Ausgabe)


Ilość stron:188
Format:190 x 270
Opracowanie na:głos wokalny solowy (niski) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Alt (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: niemiecka
posłowia: angielska
tytułów utworów: niemiecka, włoska
słów utworów: niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fischer-Dieskau Dietrich
Autor wstępu: Fischer-Dieskau Dietrich
Redaktor: Budde Elmar
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076530
Produkty podobne:Schubert Franz - Songs for Solo Voice and Piano, Vol. 3
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 1 - Op. 36, Vol. 2 (New edition)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 1 - Op. 36, Vol. 2 (New edition)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 37 - 80, Vol. 3 (New Edition) (Medium Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Op. 81 - 108, Vol. 4 (New Edition)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (New Edition) (High Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (New Edition) (Low Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 1 (New Edition) (Medium Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 2
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 2
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 2 (Low Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 3
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 3 (High Voice)
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 4
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 5
Schubert Franz - Songs for Voice and Piano, Vol. 7
Schubert Franz - Songs Op. 1 to Op. 36, Vol. 2
Schubert Franz - Songs, Op. 37 - Op. 80, Vol. 3 (New edition)
Schubert Franz - Songs, Op. 81 - op. 108, Vol. 4 (New edition)
Schubert Franz - Songs, Vol. 6

Niniejsza publikacja to czwarty zeszyt zbioru "Pieśni" na głos solowy i fortepian Franza Schuberta. Odnaleźć w niej można wybrane kompozycje wokalne pochodzące z opusów od 81 do 108. Dzieła te skomponowane zostały m. in. do słów Pietro Metastasio, Wolfganga Goethego oraz Ernsta Schultze. Pośród kompozycji na głos solowy i fortepian znajdują się również dwie pieśni o innej obsadzie: "Zur guten Nacht" op. 81 nr 3 na głos solowy, fortepian i chór (dwa tenory i dwa basy) oraz pieśń "Widerspruch" op. 105 nr 1 na chór i fortepian (dwa tenory, dwa basy). Schubert to jeden z najsłynniejszych twórców pieśni w romantyzmie. Stworzył on ponad sześćset dzieł wokalnych i wokalno - instrumentalnych (w tym przede wszystkim utwory na głos solowy z fortepianem). Główną jego inspiracją była poezja. Formę swoich pieśni uzależniał od budowy wybranego tekstu. Często stosował przy tym formę pieśni zwrotkowej lub przekomponowanej. Schubert jako jeden z pierwszych kompozytorów w romantyzmie zaczął nadawać ogromne znaczenie partii fortepianu.

This edition of Schubert's lieder (volumes 2 to 4) contains all those lieder which were published with opus numbers during his lifetime. The combination of lieder into a group with a single opus number was made by Schubert himself; the opus number has no chronological signifiance for the lieder. Schuber was very careful in selecting thew lieder which he wished to publish, and took similar pains when combining them into groups. Many of the lieder in these groups are related not only by content but also musically; for example there is at times a meanful succession between the keys, though this of course is only apparent in the original edition, usually for high voice.

Lista utworów:
Alinde op. 81 nr 1 (Schubert Franz)
An die Laute op. 81 nr 2 (Schubert Franz)
Zur guten Nacht op. 81 nr 3 (Schubert Franz)
L'incanto degli occhi op. 83 nr 1 (Schubert Franz)
Il traditor deluso op. 83 nr 2 (Schubert Franz)
Il modo di prender moglie op. 83 nr 3 (Schubert Franz)
Lied der Anna Lyle op. 85 nr 1 (Schubert Franz)
Gesang der Norna op. 85 nr 2 (Schubert Franz)
Romanze der Richard Löwenherz op. 86 (Schubert Franz)
Der Unglückliche op. 87 nr 1 (Schubert Franz)
Die Hoffnung op. 87 nr 2 (Schubert Franz)
Der Jüngling am Bach op. 87 nr 3 (Schubert Franz)
Abenlied für die Entfernte op. 88 nr 1 (Schubert Franz)
Thekla (eine Geisterstimme) op. 88 nr 2 (Schubert Franz)
Um Miternacht op. 88 nr 3 (Schubert Franz)
An die Musik op. 88 nr 4 (Schubert Franz)
Der Musensohn op. 92 nr 1 (Schubert Franz)
Auf den See op. 92 nr 2 (Schubert Franz)
Geistesgruß op. 92 nr 3 (Schubert Franz)
Im Walde op. 93 nr 1 (Schubert Franz)
Auf der Bruck op. 93 nr 2 (Schubert Franz)
Die Unterscheidung op. 95 nr 1 (Schubert Franz)
Bei Dir op. 95 nr 2 (Schubert Franz)
Die Männer sind mechant op. 95 nr 3 (Schubert Franz)
Irdisches Glück op. 95 nr 4 (Schubert Franz)
Die Sterne op. 96 nr 1 (Schubert Franz)
Jägers Liebeslied op. 96 nr 2 (Schubert Franz)
Wanderers Nachtlied op. 96 nr 3 (Schubert Franz)
Fischerweise op. 96 nr 4 (Schubert Franz)
Glaube, Hoffnung und Liebe op. 97 (Schubert Franz)
An die Nachtigall op. 98 nr 1 (Schubert Franz)
Wiegenlied op. 98 nr 2 (Schubert Franz)
Iphigenia op. 98 nr 3 (Schubert Franz)
Der blinde Knabe op. 101 (Schubert Franz)
Winderapruch op. 105 nr 1 (Schubert Franz)
Wiegenlied op. 105 nr 2 (Schubert Franz)
Am Fenster op. 105 nr 3 (Schubert Franz)
Sehnsucht op. 105 nr 4 (Schubert Franz)
Heimliches Lieben op. 106 nr 1 (Schubert Franz)
Das Weinen op. 106 nr 2 (Schubert Franz)
Vor meiner Wiege op. 106 nr 3 (Schubert Franz)
An Silvia op. 106 nr 4 (Schubert Franz)
Über Wildemann op. 108 nr 1 (Schubert Franz)
Todesmusik op. 108 nr 2 (Schubert Franz)
Die Erscheinung op. 108 nr 3 (Schubert Franz)

Okładka: Gerke August, Trio na 2 skrzypiec i wiolonczelę op.2

cena 52,95 zł.


nuty.pl

Gerke August
Trio na 2 skrzypiec i wiolonczelę op.2

polski Trio na 2 skrzypiec i wiolonczelę op.2
francuski Trio pour deux violons et violoncelle op. 2


Ilość stron:24 + 15 + 11 + 8
Format:210 x 300
Opracowanie na:2 skrzypiec i wiolonczela
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (1)
Skrzypce II (1)
Wiolonczela (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pilch Zbigniew
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081254

Polski skrzypek i kompozytor niemieckiego pochodzenia. W latach 1815 - 1825 występował wielokrotnie z Karolem Lipińskim w Kijowie podczas dorocznych jarmarków tzw. kontraktów. Od 1825 roku był kapelmistrzem orkiestry hrabiego Hańskiego w Żytomierzu. Przyjaźnił się m. in. z Andreasem Rombergiem - skrzypkiem i dyrygentem, któremu zadedykował Cinquieme duo concertant pour deux violons. Skomponował kilkadziesiąt utworów, w tym m. in. duety skrzypcowe, tria smyczkowe, utwory na skrzypce i orkiestrę, utwory na okiestrę dętą. Louis Spohr zadedykował Augustowi Gerke Quintet op. 22. Trio pour deux violons et basse op. 2 jest w zasadzie piękną, rozbudowaną sonatą na skrzypce solo z towarzyszeniem drugich skrzypiec i wiolonczeli. Tylko pierwsze skrzypce, z niewielkimi wyjątkami, są traktowane solistycznie, nierzadko w sposób wirtuozowski. Zgodnie ze stylem wykonawczym wczesnego romantyzmu partia drugich skrzypiec i wiolonczeli może być zaaranżowana na fortepian, gitarę czy nawet organy - fisharmonię. Pełen uroku utwór stanowi idealny przykład wczesnoromantycznej muzyki salonowej.


Lista utworów:
Trio pour deux violons et violoncelle op. 2 (Gerke August)

Okładka: Kołodziej Piotr, Arie - partytura

cena 69 zł.


nuty.pl

Kołodziej Piotr
Arie - partytura

polski Arie - partytura


Ilość stron:142
Format:235 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i orkiestra symfoniczna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet I (0)
Flet II (0)
Obój I (0)
Obój II (0)
Róg D I (0)
Róg D II (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Głos wokalny (0)
Kontrabas (0)
Kotły (0)
Klarnet D I (0)
Klarnet D II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081590

Prezentowane w niniejszym zeszycie cztery kompozycje Maadera, w rękopisach muzycznych i katalogach jasnogórskich określane terminami „aria”, w tym wypadku oznaczają nie tylko utwory pisane na głos solowy, ale także na duet lub tercet głosów solowych z towarzyszeniem instrumentalnym, komponowane do tekstów nieliturgicznych. W praktyce mogły jednak wchodzić w przebieg liturgii (na przykład w ramach mszy), występować zamiast graduału, offertorium czy komunii. Arie o opisanej powyżej obsadzie stanowiły istotną część repertuaru kapeli paulińskiej od około połowy wieku XVIII do pierwszych lat następnego stulecia.
Arie Maadera należą do jego najambitniejszych kompozycji. Ich głównym walorem jest melodyka, pełniąca podstawową rolę formotwórczą, pełna rozmachu, szeroko zarysowana, z wyraźnymi punktami kulminacyjnymi. Klasyczny umiar i równowaga ustępują tu miejsca nieoczekiwanym zwrotom i zaburzeniu symetrii fraz, przynosząc skojarzenie z ariami M.J.Żebrowskiego. Odcinki czysto instrumentalne oraz ustępy wokalne, których motywika czerpie z fragmentów instrumentalnych, obfitują w liczne zdobienia. Frazy odznaczają się dość dużym udziałem melizmatów o kształcie obiegników, pochodów skalowych lub rozłożonych trójdźwięków. Drobnonutowa rytmika (mimo powolnych temp) przenikająca całe arie, jest jednym z elementów współtworzących interesującą grę napięć muzycznych. Podkreślają ją również zmiany artykulacji (staccato, legato) i gwałtowne, stosunkowo częste zmiany dynamiki (pianissimo, piano, forte i modice forte). W zakresie techniki w pełni panuje homofonia.


Spis treści:

Musica Claromontana. Ze skarbnicy muzycznej Jasnej Góry
Wstęp
Aria in D Ave mundi spes Maria
Aria de Passione O! Jesus spinis acerbissimis
Aria in G Minor pro Festo St. Pauli I: Eremitae En quem tanto labore
Aria in G Minore Sancti Pauli pr: Eremitae Sexaginta jam anni sunt
Duetto in C mol Domine si adhuc

Okładka: Meyer Krzysztof, 3 Pieces for Percussion, Op. 40

cena 137,95 zł.


nuty.pl

Meyer Krzysztof
3 Pieces for Percussion, Op. 40

polski 3 Utwory na perkusję, op. 40
angielski 3 Pieces for Percussion, Op. 40
niemiecki 3 Stücke für Schlagzeug, Op. 40
francuski 3 Morceaux pour percussion, op. 40


Ilość stron:12
Format:294 x 410
Opracowanie na:zespół instrumentów perkusyjnych i taśma (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Perkusja (0)
Taśma (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL068725

Krzysztof Meyer to polski kompozytor, pedagog i pianista urodzony w 1943 roku, uczeń m. in. Krzysztofa Pendereckiego. Utwór "3 Stücke" op. 40 na perkusję i dwie taśmy skomponował on w 1976 roku. W "Stücke II" kompozytor włącza do obsady jedną taśmę (przygotowaną według partytury, przed właściwym wykonaniem), z kolei w obsadzie "Stücke III" znajdują się dwie taśmy. Meyer przewiduje również wykonanie obu tych "Stücke" w uproszczonej wersji - bez taśm. Jeżeli chodzi o wysokości dźwięków w kompozycji, są one podane w przybliżeniu, poza "Stücke III", które zanotowane zostało precyzyjnie. Meyer stosuje przy tym oznaczenia graficzne, m. in. odnośnie artykulacji i wysokości dźwięków. Obsada "Stücke I" to: wielki bęben, tam-tam, wibrafon, ksylofon oraz marimba. Obsada "Stücke II" to: werbel, 4 tom-tomy, wielki bęben, 6 bongosów, 4 kotły, 8 talerzy wiszących, tam-tam, gong, wibrafon, campagne, ksylofon, marimba, krotale, trójkąt oraz dzwonki. Natomiast obsada "Stücke III" to: ksylofon, marimba oraz dzwonki orkiestrowe.

The second piece requires one tape, the third piece requires two tapes. The taping is done prior the performance. The speaker reproducing tape I is placed about 30 ft. away from the instruments on stage. The speaker reproducing tape II is placed at placed at the opposite corner of the concert hall. In a simplified version, the work may be performed without tapes. The pitch is notated approximately, exept in the third piece. The scale of the instruments is divided into three registers: high - medium - low. The pitch within each register must be realized according to the diagrams.

Lista utworów:
3 Pieces for Percussion op. 40 (Meyer Krzysztof)

cena 32 zł.


nuty.pl

Świder Józef
Andante na obój i fortepian

polski Andante na obój i fortepian
angielski Andante for Oboe and Piano


Ilość stron:12 + 4
Format:227 x 305
Opracowanie na:obój i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Obój (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
UWAGA: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pyc Piotr
Autor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Tołoczyńska Agnieszka
Kod produktu:NPL084455

Andante na obój i fortepian zostało odnalezione dopiero po śmierci kompozytora w 2014 roku. Zgodnie z jego prywatnymi zapiskami, do których dotarła rodzina twórcy, powstało w 1951 roku, jest więc jedną z jego pierwszych kompozycji.
Ten jednoczęściowy utwór, osadzony w estetyce neoromantycznej, oparty jest na dwóch tematach. Pierwszy – w tonacji d-moll – początkowo pojawia się w partii fortepianu, a następnie przechodzi do oboju, wprowadza słuchacza w spokojny, sentymentalny nastrój. Temat drugi – w tonacji D-dur – jest żywszy i radośniejszy (piu mosso), chociaż niektóre jego fragmenty zbliżają się melodycznie do tematu pierwszego na zasadzie wariacyjnego opracowania. Po nim następuje solowa kadencja oboju, która prowadzi do repryzy tematu pierwszego i następującej po niej spokojnej, kantylenowej kody.
Andante na obój i fortepian Józefa Świdra, mimo swojej urzekającej prostoty, jest utworem pełnym zadumy, nostalgii i subtelnej melancholii. Świadczy o zamiłowaniu młodego kompozytora do klarowności, liryzmu i romantycznej ekspresji, typowej dla jego późniejszej twórczości.


Lista utworów:
Andante (Świder Józef)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland