•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

A na czas wojny

Dostępne opracowania:

2 fortepiany (1)
chór, głosy: SATB i fortepian (1)
chór, głosy: SATB i zespół (2 skrzypiec i basso continuo) (partytura) (1)
flet poprzeczny i gitarę (1)
fortepian solo (5)
fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych (3)
gitara solo (3)
głos wokalny (sopran) i zespół instrumentalny ( głosy ) (1)
głos wokalny solowy (baryton) i fortepian (1)
głos wokalny solowy (sopran) i chór SATB i orkiestra mieszna (partytura) (1)
głos wokalny solowy i fortepian (1)
głos wokalny sopran, clarino i b.c. ( partytura + głosy ) (1)
książka (3)
kwartet smyczkowy (Vln 1, Vln 2, Vla, Vc.) (partytura + głosy) (1)
orkiestra symfoniczna (partytura) (1)
saksofon altowy Es i fortepian (1)
skrzypce i orkiestra (1)
skrzypce solo (2)
trio fortepianowe (skrzypce, wiolonczela, fortepian) (partytura + głosy) (1)

A na czas wojny znajdziesz w 30 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Anonim, Duma per quattuor vocum na kwartet smyczkowy (partytura + głosy)

cena 21 zł.


nuty.pl

Anonim
Duma per quattuor vocum na kwartet smyczkowy (partytura + głosy)

włoski Duma per quattuor vocum na kwartet smyczkowy (partytura + głosy)


Ilość stron:8 + 4x2
Format:230 x 305
Opracowanie na:kwartet smyczkowy (Vln 1, Vln 2, Vla, Vc.) (partytura + głosy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (1)
Skrzypce II (1)
Altówka (1)
Wiolonczela (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003015

"Duma" pochodzi z serii wybranych utworów dawnej muzyki polskiej w opracowaniu źródłowo - krytycznym, zainicjowana i redagowana w latach1928-52 przez Adolfa Chybińskiego. Rękopis pochodził najprawdopodobniej z połowy XVI w., w niniejszym wydaniu DUMY zachowany jest wiernie w partyturze obraz oryginału czterogłosowego, sprowadzając jedynie zapis utworu do dwóch kluczy : g i f. Rękopis został zniszczony podczas wojny w 1944 r. w Warszawie.


The MS was destroyed in Warsaw during the war in 1944. A description of the MS, together with a detailed list of its contents made by Adolf Chybiński is to be found in the collective work "Z dziejów polskiej kultury muzycznej" (From the History of polish Musical Culture). Cracow 1958, vol. I.

Lista utworów:
Duma per quattuor vocum (Anonim)

Okładka: Stachowicz Damian, Veni Consolator koncert na sopran, clarino i basso continuo (partytura + głosy)

cena 21 zł.


nuty.pl

Stachowicz Damian
Veni Consolator koncert na sopran, clarino i basso continuo (partytura + głosy)

polski Veni Consolator koncert na sopran, klarnet i basso continuo (partytura + głosy)
łaciński Veni Consolator a canto e clarino con basso continuo (Score + Parts)


Ilość stron:16 + 4
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny sopran, clarino i b.c. ( partytura + głosy )
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Klarnet C (1)
Głos wokalny solowy - Sopran (1)
Basso Continuo (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: łacińska
słów utworów: łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chybiński Adolf
Autor wstępu: Szweykowski Zygmunt Maria
Redaktor: Szweykowski Zygmunt Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003108

Damian Stachowicz był kompozytorem i kapelmistrzem bardzo cenionym w zgromadzeniu (diecezji przemyskiej ). Zachowana twórczość Damiana Stachowicza to wyłącznie kompozycje religijne wokalne i wokalno - instrumentalne. W niniejszej publikacji zawarto koncert Veni Consolator, na głos wokalny sopranowy, clarino i basso continuo. Rękopis utworu Veni Consolator przechowywany był do czasów ostatniej wojny w zbiorach Biblioteki Narodowej w Warszawie pod sygn. 72A. Podczas wojny uległ zniszczeniu. Zachował się natomiast literalny odpis tego utworu, sporządzony przed wojną dla A. Chybińskiego. W stosunku do pierwszego wydania, dokonanego przez A. Chylińskiego w 1933 roku i reedycji z roku 1959, wydanie niniejsze różni się w kilku szczegółach. Różnice te są skutkiem przywrócenia wersji oryginalnej w wyniku porównania tych wydarzeń z kopią rękopisu.

Damian Stachowicz was a composer and chapel master highly esteemed by the Order. Among the Piarist musicians in the seventeenth century he was outstanding, as is obvious from the manner in which the citations concerning his work as a composer have been formulated. Besides his gifts as a composer Stachowicz also displayed his individuality in the field of literature. The printed panegyrics mentioned by Bielski, however, have not yet been found. Those works of Damian Stachowicz which have been preserved consist solely of vocal and vocal - instrumental religious music, some of which have come down to us in an incomplete state.
The manuscript of Veni Consolator was kept up to last war in the Warsaw National Library (ref. no. 72 A). It was damaged during the war, but an exact copy of this work made for Chybiński before the war has been preserved. This issue differs in some details from that prepared by Chybiński in 1933 (and re-issued in 1959). These differences are due to the restoration of the original version as a result of a composition between these issues and the copy of the manuscript.

Lista utworów:
Veni Consolator (Stachowicz Damian)

Okładka: Gorczycki Grzegorz Gerwazy, 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)

cena 21 zł.


nuty.pl

Gorczycki Grzegorz Gerwazy
4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)

polski 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)


Ilość stron:56
Format:230 x 305
Opracowanie na:chór, głosy: SATB i zespół (2 skrzypiec i basso continuo) (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Basso Continuo (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: łacińska
słów utworów: polska, łacińska
Stopień trudności:2-3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Kaczorowska-Guńkiewicz Mirosława
Autor wstępu: Kaczorowska-Guńkiewicz Mirosława
Redaktor: Szweykowski Zygmunt Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003303

Gorczycki jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego baroku w muzyce. Cztery hymny, które zostały zamieszczone w niniejszej publikacji, nie były nigdy za życia kompozytora drukowane. Wykonywano je z kopii rękopiśmiennych. Utwory reprezentują nurt twórczości, w którym krzyżują się założenia artystyczne i środki palestrinowskiego "stile antico" z nowszymi, charakterystycznymi dla "stile moderno". Teksty, na których oparte są cztery hymny należą do zabytków starochrześcijańskiej poezji liturgicznej, tworzonej według zasad wersyfikacji łacińskiej - metrycznej. Obsada wykonawcza utworów jest dokładnie oznaczona - czterogłosowy zespół wokalny w składzie: sopran, alt, tenor i bas, dwoje skrzypiec oraz organy, których partia zapisana była w postaci basu cyfrowanego. Głosy wokalne występują w zwartej grupie, prawie zawsze z towarzyszeniem instrumentów. Źródłem niniejszego wydania są rękopiśmienne partytury, sporządzone przez A. Chybińskiego z poszczególnych głosów pisanych ręką kompozytora. Ponieważ rękopisy, z których korzystał Chybiński, spłonęły w Bibliotece Narodowej podczas II wojny światowej, komentarz rewizyjny odnosi się wyłącznie do kopii, a nie do oryginałów.

Grzegorz Gerwazy Gorczycki, one of the mostoutstanding representatives of Polish Baroque music, came from Upper Silesia. He was born about 1667. The compositions included in the present edition were never printed in his lifetime, but like the rest of his output, were performed from manuscript copies. They reflect the creative trend in which the artistic guiding principles and media of palestrina's "stile antico" cross with newer ones, characteristic of the "stile moderno". The texts of which the compositions now published are based are examples of early Christian liturgical petry composed according to the principales of Latin metrical versification. The form of the works under discussion in characterized by progression in small sections, which is in turn determined by the structure of the lityrgical text and it is realized mainly by way of the motet method of chorale treatment, so popular in German sacred music of seventeen century. In the hymns the scoring is precisely defined - it consists of a four-part vocal ensemble (soprano, alto, tenor and bass), two violins and an organ, whose part was notated in the form of figured bass. The vocal parts form a compact group, nearly always accompanied by instruments. The sources of present edition are the manuscript scores prepared by A. Chybiński from the individual parts written by the composer. Since the manuscripts used by Chybiński were destroyed by fire in the National Library in Warsaw during the Second World War, the Editorial Notes refer exclusively to the copies, and not to the originals.

Lista utworów:
Crudelis Herodes (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)
Deus Tuorum Militum (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)
Lesu Corona Virginum (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)
Tristes Erant Apostoli (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)

Spis treści:

Wstęp
Preface
Vorwort
Teksty i przekłady / Texts and translations
Komentarz rewizyjny
Editorial Notes

Okładka: Lutosławski Witold, Lacrimosa na sopran, chór i orkiestrę (partytura)

cena 16 zł.


nuty.pl

Lutosławski Witold
Lacrimosa na sopran, chór i orkiestrę (partytura)

polski Lacrimosa na sopran, chór i orkiestrę (partytura)
angielski Lacrimosa for soprano, choir and orchestra (score)


Ilość stron:12
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (sopran) i chór SATB i orkiestra mieszna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet (0)
Klarnet B (0)
Obój (0)
Fagot (0)
Kontrafagot (0)
Trąbka C (0)
Róg F (0)
Puzon (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Rożek angielski (0)
Głos wokalny solowy - Sopran (0)
Tuba (0)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Kotły (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003664

Utwór zatytułowany "Lacrimosa" Witolda Lutosławskiego - wybitnego polskiego kompozytora i dyrygenta. Lutosławski żył w latach 1913 - 1994. Gdy miał 9 lat komponował już pierwsze utwory. Uczył się również gry na skrzypcach i fortepianie, oraz uczęszczał do Gimnazjum im. Stefana Batorego w Warszawie. Studia muzyczne odbywał w Konserwatorium Warszawskim. Podczas wojny działał jako żołnierz i walczył w obronie ojczyzny przeciwko Niemcom. Do ważniejszych kompzycji z dorobku jego twórczości należą: "Paroles tissées", "Livre pour orchestre", Koncert wiolonczelowy, oraz "Gry Weneckie".


Lista utworów:
Lacrimosa (Lutosławski Witold)

Okładka: Szymanowski Karol, I Koncert Skrzypcowy op.35

cena 74 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
I Koncert Skrzypcowy op.35

Ilość stron:108
Format:210 x 290
Opracowanie na:skrzypce i orkiestra
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL050036

Obok III Symfonii "Pieśń o nocy" szczególnie wyróżnia się I Koncert skrzypcowy op. 35, skomponowany latem i jesienią 1916 r. Oba dzieła powstały w czasie I wojny, wtedy to Szymanowski był w swej rodzinnej Tymoszówce na Ukrainie, poza linią frontu. I Koncert skrzypcowy należy nie tylko do najwybitniejszych osiągnięć Szymanowskiego, ale pozostaje jednym z najpiękniejszych i najoryginalniej pomyślanych koncertów skrzypcowych, jakie skomponowano w XX wieku.
Skład orkiestry : 3 flauti, 3 oboi, 3 clarinetti, clarinetto basso in la, 3 fagotti, 4 corni in fa, 3 trombe in do, 3 tromboni, tuba, timpani, triangolo, tamburo basso, tamburo piccolo, piatti, gran cassa, campanelli, celesta, pianoforte, 2 arpe, violino solo, 12 violini I, 12 violini II, 8 viole, 8 violoncelli, 6 contrabbassi.


Lista utworów:
I Koncert skrzypcowy op. 35 (Szymanowski Karol)

Okładka: Baird Tadeusz, Trzy pieśni na sopran z towarzyszeniem 3 altówek i wiolonczeli Teksty starowłoskie (partytura)

cena 53 zł.


nuty.pl

Baird Tadeusz
Trzy pieśni na sopran z towarzyszeniem 3 altówek i wiolonczeli Teksty starowłoskie (partytura)

Ilość stron:24
Format:A4 stoj. (210x295)
Opracowanie na:głos wokalny (sopran) i zespół instrumentalny ( głosy )
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL051359

Tadeusz Baird, podczas wojny studiował kompozycję prywatnie u Woytowicza i Sikorskiego. Jest autorem dzieł symfonicznych i kameralnych, a przede wszystkim licznych cykli wokalnych, powstałych w wyniku szerokich zainteresowań literackich ( Hillar, Poświatowska, Parun, Iwaszkiewicz, Szekspir, Goethe ) oraz dramatu muzycznego " Jutro ", opartego na motywach noweli J. Conrada. Jest także kompozytorem muzyki do filmów i sztuk teatralnych. W niniejszym wydaniu prezentowane są trzy pieśni na sopran z towarzyszeniem 3 altówek i wiolonczeli.


Lista utworów:
S'alza nel ocean la vagh'aurora... (Baird Tadeusz)
O sia tranquillo... (Baird Tadeusz)
O miracol d'amore... (Baird Tadeusz)

Okładka: Bach Johann Sebastian, Trzy sonaty i trzy partity na skrzypce solo

cena 69 zł.


nuty.pl

Bach Johann Sebastian
Trzy sonaty i trzy partity na skrzypce solo

polski Trzy sonaty i trzy partity na skrzypce solo
angielski Three Sonatas and Three Partitas for Violin Solo
niemiecki Drei Sonaten und drei Partiten für Violine allein
włoski Sei Solo A Violino senza basso accompagnato


Ilość stron:106
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka, włoska
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Wroński Tadeusz
Autor wstępu: Wroński Tadeusz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL051668

Niniejsze wydanie "Sonat i partit" Jana Sebastiana Bacha posiada nie stosowaną dotychczas formę wydawniczą. Forma ta sprawia, że wydanie spełnia jednocześnie kilka funkcji: zawiera facsimile rękopisu Bacha, a w nowej wersji sztychowanej podaje czytelniejszą formę zapisu oraz propozycje praktycznych rozwiązań wykonawczych. Ale i inne sprawy rozstrzyga obecna forma wydania "Sonat". Zwalnia ona m.in. wydawcę od wprowadzenia podwójnych oznaczeń (jak np. łukowań oryginalnych i własnych), stosowanych w innych wydaniach, czy też wprowadzania pod głosem opracowanym drugiego systemu z tekstem oryginalnym - dla celów porównawczych. Każdy grający może sprawdzić wersję drukowaną z kopią rękopisu, nie mówiąc już o przyjemności oglądania pięknego pisma Bachowskiego.


Lista utworów:
Sonata I BWV 1001 (Bach Johann Sebastian)
Partita I BWV 1002 (Bach Johann Sebastian)
Sonata II BWV 1003 (Bach Johann Sebastian)
Partita II BWV 1004 (Bach Johann Sebastian)
Sonata III BWV 1005 (Bach Johann Sebastian)
Partita III BWV 1006 (Bach Johann Sebastian)

Okładka: Lorca Garcia F., Canciones Espanolas Antiguas para Guitarra

cena 99,95 zł.


nuty.pl

Lorca Garcia F.
Canciones Espanolas Antiguas para Guitarra

polski Dawne piosenki hiszpańskie na gitarę
hiszpański Canciones Espanolas Antiguas para Guitarra


Ilość stron:20
Format:225 x 300
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: hiszpańska
tytułów utworów: hiszpańska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyTranskrypcja: Cueto Ramón
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL058004

Federico García Lorca (ur. 5 czerwca 1898, zm. 19 sierpnia 1936 ) to wybitny hiszpański poeta i dramaturg, pamiętany także jako malarz, pianista i kompozytor. Do czasu wybuchu II Wojny Światowej zajmował się reżyserią teatralną i aktorstwem, oraz napisał swoje najgłośniejsze sztuki. Niniejsza publikacja zawiera cykl 13 dawnych pieśni hiszpańskich Lorci w transkrypcji gitarowej Ramona Cueto. We wstępie zawarto uwagi wykonawcze w języku hiszpańskim.


Lista utworów:
Anda, Jaleo (Lorca F. Garcia)
Las Morillas de Jaen (Lorca F. Garcia)
Los Cuatro Muleros (Lorca F. Garcia)
Los Mozos de Monleon (Lorca F. Garcia)
Las Tres Hojas (Lorca F. Garcia)
El Cafe de Chinitas (Lorca F. Garcia)
Nana de Sevilla (Lorca F. Garcia)
Los Pelegrinitos (Lorca F. Garcia)
Zorongo (Lorca F. Garcia)
Romance de don Boyso (Lorca F. Garcia)
Los Reyes de la Baraja (Lorca F. Garcia)
La Tarara (Lorca F. Garcia)
Sevillanas del Siglo XVIII (Lorca F. Garcia)

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof, Lutosławski. Droga do mistrzostwa

cena 49 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof
Lutosławski. Droga do mistrzostwa

polski Lutosławski. Droga do mistrzostwa


Ilość stron:556
Format:150 x 215
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Abako Witold
Kod produktu:NPL058429

Niniejsza książka jest drugą częścią fundamentalnej monografii o życiu i twórczości Witolda Lutosławskiego (1913-1994). Całość składa się z dwóch woluminów a pierwsza część - zatytułowana Droga do dojrzałości - ukazała się w 2003 roku. Autorzy szczegółowo opisują biografię Lutosławskiego i przeprowadzają analizy wszystkich utworów powstałych po roku 1960. Monografia zawiera obszerny materiał ilustracyjny w postaci przykładów muzycznych i zdjęć. Publikacja tej książki o czołowej postaci polskiej muzyki drugiej połowy XX wieku znakomicie wpisuje się w Rok Witolda Lutosławskiego ogłoszony przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w 2004 roku.


Spis treści:

W kręgu awangardy
Gry weneckie
Trzy poematy Henri Michaux
Kolejne sukcesy, nowe doświadczenia
Kompozytor - słuchacz - krytyk
Kwartet smyczkowy
Paroles tisses
Lata 1965 - 1968
II Symfonia
Livre pour orchestre
Znów w cieniu polityki
Koncert wiolonczelowy
Dekada sukcesów
Słowo kompozytora
Preludia i fuga
Les espaces du sommeil
W oczekiwaniu na natchnienie
Mi-parti
W orbicie propagandy
We władzach Związku Kompozytorów Polskich
Novelette
Miniatury i marginalia
Koncert podwójny
Słuchacz i sędzia
Rozmyślając nad przysłością muzyki
Czas nadziei, niepokoju i sprzeciwu
III Symfonia
Dyrygent
Łańcuchy
Partita
Klasyk i autorytet
Nauczyciel i mentor
Koncert fortepianowy
"Obywatel Lutosławski"
Chantefleurs et chantefables
Muzyka sceniczna która niepowstała
IV Symfonia
Ostatni rok
Wykaz twórczości
Bibliografia
Spis ilustracji
Indeks utworów i pism Lutosławskiego
Indeks osób i tytułów

Okładka: Haydn Franz Joseph, Mass In Time Of War

cena 57,95 zł.


nuty.pl

Haydn Franz Joseph
Mass In Time Of War

polski Msza w czasie wojny
angielski Mass In Time Of War
włoski Missa in Tempore Belli


Ilość stron:80
Format:170 x 265
Opracowanie na:chór, głosy: SATB i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Miller Michael R.
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060092

"Missa in tempore Belli" w tonacji C-dur jest dziesiątą mszą Josepha Haydna. Msza nazywana bywa także "Paukenmesse" ze względu na włączenie do orkiestry kotłów. Msza powstawała w 1796 roku, podczas gry Austria toczyła przegraną wojnę z Francją pod przywództwem Napoleona Bonaparte. Premiera dzieła miała miejsce 26 grudnia, 1796 w kościele Pijarów w Wiedniu. W prezentowanym wydaniu dzieło opracowane jest na chór SATB z fortepianem (partytura).

Unlike some of Haydn's other works, the title of this mass comes from Haydn himself. He termed it Missa in Tempore Belli, and dated it 1796. At this time Austria was waging a losing war against France as Napoleon, then a young general, continued to win every battle. In August of 1796 the government in Vienna, under the Emperor Franz, proclaimed general mobilization and forbade any discussion of peace until the French were driven from Austria. At this time, Haydn was probably working on the "Agnus Dei". His use of prominent timpani passages suggests distant cannon fire and the trumpet fanfares have a definite military character. The closing section, "Dona Nobis Pacem", is not only a prayer for peace but for victory.

Lista utworów:
Agnus Dei (Haydn Joseph)
Benedictus (Haydn Joseph)
Credo (Haydn Joseph)
Et Incarnatus (Haydn Joseph)
Gloria (Haydn Joseph)
Kyrie (Haydn Joseph)
Qui Tollis (Haydn Joseph)
Quoniam Tu Solus (Haydn Joseph)
Sanctus (Haydn Joseph)

Okładka: Hoiby Lee, I was there (5 Poems of Walt Whitman)

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Hoiby Lee
I was there (5 Poems of Walt Whitman)

polski Byłem tam (5 poematów Walta Whitmana)
angielski I was there (5 Poems of Walt Whitman)


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (baryton) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Baryton (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:od 4 do 7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060739

Whitman Walt (1819 - 1892) to amerykański pisarz, jeden z najwybitniejszych poetów w dziejach literatury USA. Był drukarzem i dziennikarzem. W czasie wojny secesyjnej (1861 - 1865) służył w armii prezydenta A. Lincolna, jako sanitariusz. Światową sławę przyniósł mu zbiór poezji ,,Źdźbła trawy". Napisał łącznie około 75 poematów. Muzykę do 5 wybranych poematów z cyklu "I was there" Whitmana Waltera, zawartych w obecnym wydaniu, skomponował Lee Hoiby. We wstępie publikacji zamieszczono kompletne, oryginalne teksty poematów. Średni czas trwania całości: 15'.


Text by Walt Whitman. Contents: Beginning My Studies • I Was There • Joy, Shipmate, Joy! • O Captain! My Captain! • A Clear Midnight. Duration: ca. 15 minutes.


Lista utworów:
A Clear Midnight (Lee Hoiby)
Beginning My Studies (Lee Hoiby)
I Was There (Lee Hoiby)
Joy, Shipmate, Joy! (Lee Hoiby)
O Captain! My Captain! (Lee Hoiby)

Okładka: , I'll Be Seeing You - 50 Songs Of World War II

cena 128,95 zł.


nuty.pl

I'll Be Seeing You - 50 Songs Of World War II

angielski I'll Be Seeing You - 50 Songs Of World War II


Ilość stron:208
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1) lub Keyboard lub Głos wokalny lub Gitara
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061036

W Publikacji znajduje się 51 utworów, przebojów radiowych z czasów II wojny światowej skomponowanych przez wielkich kompozytorów tamtych czasów jak : Irving Berling, Duke Ellington, czy Cole Porter. Wiele z publikowanych tu utworów, wykorzystanych zostało w filmach .


A salute to the music and memories of WWII, including a year-by-year choronology of events on the homefront, dozens of photos, and 50 radio favorites of the GIs and their families back home, including: Boogie Woogie Bugle Boy * Don't Sit Under The Apple Tree (With Anyone Else But Me) * I Don't Want To Walk Without You * I'll Be Seeing You * Moonlight In Vermont * There's A Star-Spangled Banner Waving Somewhere * You'd Be So Nice To Come Home To * and more.


Lista utworów:
(There'll Be A) Hot Time In The Town Of Berlin (Joe Bushkin, John DeVries)
(There'll Be Bluebirds Over) The White Cliffs Of Dover (Walter Kent)
A Nightingale Sang In Berkeley Square (Manhattan Transfer)
A String Of Pearls (Jerry Gray)
Ac-cent-tchu-ate The Positive (Harold Arlen)
Be Careful, It's My Heart (Irving Berlin)
Beat Me Daddy, Eight To The Bar (Andrews Sisters, Commander Cody)
Boogie Woogie Bugle Boy (Andrews Sisters, Bette Midler)
Dearly Beloved (Jerome Kern)
Deep In The Heart Of Texas (Alvino Rey & His Orchestra, Bing Crosby)
Do Nothin' Till You Hear From Me (Bob Russell, Duke Ellington)
Dolores (Wayne Shorter)
Don't Get Around Much Anymore (Bob Russell, Duke Ellington)
Don't Sit Under The Apple Tree (With Anyone Else But Me) (Charlie Tobias, Lew Brown, Sam H. Stept)
Ev'ry Time We Say Goodbye (Stan Kenton)
I Don't Want To Set The World On Fire (Bennie Benjamin, Eddie Durham)
I Don't Want To Walk Without You (Jule Styne)
I'll Be Home For Christmas (Joe Nichols)
I'll Be Seeing You (Sammy Fain)
I'll Get By (As Long As I Have You) (Fred E. Ahlert)
I'll Never Smile Again (Tommy Dorsey & His Orchestra)
I'll Remember April (Woody Herman & His Orchestra)
I'm Beginning To See The Light (Don George, Duke Ellington, Harry James, Johnny Hodges)
In The Blue Of Evening (D'Artega)
Is You Is, Or Is You Ain't (Ma' Baby) (Louis Jordan and his Tympany Five)
It Could Happen To You (June Christy)
It's Been A Long, Long Time (Jule Styne)
Juke Box Saturday Night (Paul McGrane)
Kiss The Boys Goodbye (Victor Schertzinger)
Long Ago (And Far Away) (Jerome Kern)
Love Letters (Bonnie Raitt, Elton John, Elvis Presley, Ketty Lester, Rob Schneiderman)
Mairzy Doats (Merry Macs)
Moonlight Becomes You (Jimmy Van Heusen)
Moonlight In Vermont (John Blackburn, Karl Suessdorf)
One For My Baby (And One More For The Road) (Frank Sinatra)
Pistol Packin' Mama (Al Dexter)
Praise The Lord And Pass The Ammunition! (Frank Loesser)
Saturday Night (Is The Loneliest Night Of The Week) (Jule Styne)
Seems Like Old Times (Carmen Lombardo, John Jacob Loeb)
Sentimental Journey (Ben Homer, Bud Green, Les Brown)
Somebody Else Is Taking My Place (Peggy Lee)
Tangerine (Jimmy Dorsey & His Orchestra)
That Old Black Magic (Harold Arlen)
The Fleet's In (Victor Schertzinger)
The Last Time I Saw Paris (Jerome Kern)
The Nearness Of You (George Shearing)
There's A Star Spangled Banner Waving Somewhere (Elton Britt)
What Do You Do In The Infantry (Frank Loesser)
When The Lights Go On Again (All Over The World) (Bennie Benjamin, Eddie Seiler, Sol Marcus)
You'd Be So Nice To Come Home To (Cole Porter)

Okładka: Lees Benjamin, Benjamin Lees - Piano Trio No. 2 Silent Voices

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Lees Benjamin
Benjamin Lees - Piano Trio No. 2 Silent Voices

angielski Benjamin Lees - Piano Trio No. 2 Silent Voices


Ilość stron:40 + 6 + 7
Format:230 x 305
Opracowanie na:trio fortepianowe (skrzypce, wiolonczela, fortepian) (partytura + głosy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061429

Publikacja zawiera utwór "Silent Voices" z 1998 r. wopracowaniu na trio fortepianowe Benjamina Lessa. Utwór nostalgiczny grany wolno mający na celu dać wspomnienie dramatycznym wydarzeniom jakie się działy podczas wojny.


First performed in 1998, Benjamin Lees (b. 1924) described this one-movement, 14-minute, dramatic and poignant piece as a small gesture of remembrance to those whose voices were forever stilled by pogroms and genocides of the past.


Lista utworów:
Piano Trio No. 2 "Silent Voices" (Lees Benjamin)

Okładka: Ravel Maurice, Pavane Infante

cena 83,95 zł.


nuty.pl

Ravel Maurice
Pavane Infante

francuski Pavane Infante


Ilość stron:12
Format:230 x 305
Opracowanie na:flet poprzeczny i gitarę
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Flet (1)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: francuska
tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Ragossnig Konrad
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063601

Prezentowany utwór Ravela został skomponowany w 1899 roku. Partia gitarowa wymaga przestrojenia szóstej struny na dźwięk d.
Maurice Ravel urodził się 07. 03. 1875. w Ciboure, a zmarł 28. 12. 1937. w Paryżu. Naukę muzyki rozpoczął mając 12 lat. W 1899 roku wstąpił do konserwatorium w Paryżu, gdzie uczył się na wydziale kompozycji i fortepianu u G. Fore. Swój debiut Ravel osiągnął w 1899 roku wykonując swój utwór "Gry wody". Podczas I wojny światowej Ravel pracował jako kierowca na froncie. Po wojnie powrócił do Paryża. Ravel znany jest głównie z utworu "Bolero". W swej twórczości przeciwstawiał się estetyce Wagnera. Jego harmonika nie zrywa z konwencją tonalną. Ravel rzadko wykorzystywał skalę całotonową, a chętnie sięgał po skale modalne i starogreckie. Skalę dur - moll wykorzystywał w sposób modalny.



Lista utworów:
Pavane pour une infante défunte (Ravel Maurice)

Okładka: Milan Luis, Pavane VI

cena 57,95 zł.


nuty.pl

Milan Luis
Pavane VI

polski Pawana 6
angielski Pavane VI


Ilość stron:4
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: francuska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pujol Emilio
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063778

Utwór renesansowy skomponowany przez Luisa Milana w 1536 roku. Prezentowane wydanie zawiera transkrypcję utworu na gitarę klasyczną. Wymaga on przestrojenia trzeciej struny na dźwięk fis 1. Szesnastowieczne gitary różniły się od współczesnych i zapisywane były systemem tabulaturowym. Vihuela (na jakiej grał Luis Milan) - początkowo była cztero lub pięciostrunową gitarą. W tym samym czasie najpopularniejszym instrumentem wśród arystokracji całej Europy stała się lutnia, gitara Rizzio z Francji i guitarra battente z Włoch. W ostatecznej wersji wihuela była gitarą z sześcioma podwójnymi strunami z jelit. Była ona ok. 4 cale dłuższa od dzisiejszej gitary. Na gryfie było dwanaście progów. Jednym z pierwszych znanych artystów grających na vihueli, był właśnie Luis Milan. Ostatnia znana vihuela pochodzi z roku 1700 i reprezentuje końcowy etap rozwoju tego instrumentu.



Lista utworów:
Pavane VI (Milan Luis)

Okładka: Milan Luis, Pavane V (Pujol 1046)

cena 57,95 zł.


nuty.pl

Milan Luis
Pavane V (Pujol 1046)

polski Pawana V na gitarę solo (Pujol 1046)
francuski Pavane V (Pujol 1046)


Ilość stron:4
Format:225 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: francuska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyTranskrypcja: Pujol Emilio
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063833

Pavane szesnastowiecznego gitarzysty Luisa Milana. Utwór w transkrypcji dokonanej przez Emilio Pujol Villarubi (1886 - 1980), hiszpańskiego gitarzysty, który uważany jest za twórcę XX wiecznej dydaktyki gitarowej. Szesnastowieczne gitary różniły się od współczesnych i zapisywane były systemem tabulaturowym. Vihuela (na jakiej grał Luis Milan) - początkowo była cztero lub pięciostrunową gitarą. W tym samym czasie najpopularniejszym instrumentem wśród arystokracji całej Europy stała się lutnia, gitara Rizzio z Francji i guitarra battente z Włoch. W ostatecznej wersji wihuela była gitarą z sześcioma podwójnymi strunami z jelit. Była ona ok. 4 cale dłuższa od dzisiejszej gitary. Na gryfie było dwanaście progów. Jednym z pierwszych znanych artystów grających na vihueli, był właśnie Luis Milan. Ostatnia znana vihuela pochodzi z roku 1700 i reprezentuje końcowy etap rozwoju tego instrumentu.



Lista utworów:
Pavane (Milan Luis)

Okładka: Giazotto Remo, Adagio in Sol minore (Sax alto im Mib e pianoforte)

cena 57,95 zł.


nuty.pl

Giazotto Remo
Adagio in Sol minore (Sax alto im Mib e pianoforte)

polski Adagio g-moll (Saksofon altowy i fortepian)
angielski Adagio In G Minor (Alto Sax and Piano)
włoski Adagio in Sol minore (Sax alto im Mib e pianoforte)


Ilość stron:5
Format:230 x 305
Opracowanie na:saksofon altowy Es i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Saksofon altowy (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, włoska, francuska
tytułów utworów: włoska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Orsomando Giovanni, Albinoni Tomaso
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063863

Remo Giazotto to mediolański muzykolog, który zasłynął szczególnie jako rekonstruktor dzieł Thomaso Albinoniego - Adagio in Sol minore to właśnie jeden z takich utworów, który jest po części dziełem Albinoniego a po części Remo Giazotto. Giazotto w 1945 roku ze zgliszczy Biblioteki Królewskiej w Dreznie (zbombardowanej przez aliantów w czasie II wojny światowej) wydobywał szczątki dzieł Albinoniego. Prezentowana publikacja jest transkrypcją Adagia g-moll na saksofon altowy, której to z kolei dokonał Giovanni Orsomando. Adagio g-moll pierwotnie było napisane na skrzypce i organy.


The present edition is a version of the famous Adagio in G minor for strings and organ. An original composition prepared by Remo Giazotto and based on two thematic drafts and one figured bass by Thomaso Albinoni.


Lista utworów:
Adagio in Sol minore (Giazotto Remo)

Okładka: Granados Enrique, Granados Masterpieces, 12 Spanish Dances

cena 51,95 zł.


nuty.pl

Granados Enrique
Granados Masterpieces, 12 Spanish Dances

polski Granados Masterpieces, 12 tańców hiszpańskich
angielski Granados Masterpieces, 12 Spanish Dances - Granados Masterpieces, 12 Danzas Espanolas


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: hiszpańska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Sucra Luis
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065393

12 tańców hiszpańskich Enrique Granadosa (1867-1916). Granados to hiszpański pianista i kompozytor, współtwórca narodowego stylu w muzyce hiszpańskiej. Naukę gry na fortepianie pobierał u Joana Pujola, a także u Felipe Pedrella i Isaaca Albeniza. W 1887 przeniósł się do Paryża, gdzie studiował u Charlesa de Beriot oraz wszedł w kontakt z wieloma wybitnymi kompozytorami francuskimi, między innymi z Camillem Saint-Saënsem. W 1889 powrócił do Barcelony i rozpoczął karierę jako pianista - wirtuoz i kompozytor, a już 1901 roku założył w Barcelonie szkołę pianistyczną swojego imienia, która po jego śmierci prowadzona była przez jego ucznia Franka Marshala pod nazwą Academia Marshall. Enrique Granados wraz z żoną zginęli 24 marca 1916 roku, wracając statkiem "The Sussex" z premiery opery "Goyescas" w Nowym Jorku. Statek został storpedowany przez Niemców podczas walk I wojny światowej.


Contents: Andaluza • Arabesca • Asturiana • Danza Triste • Jota (Rondalla Aragonesa) • Mazurca • Minueto • Oriental • Valenciana • Villanesca • Zambra • Zarabanda.


Lista utworów:
Andaluza (Playera) op. 5 nr 05 (Granados Enrique)
Arabesca op. 5 nr 12 (Granados Enrique)
Asturiana op. 5 nr 08 (Granados Enrique)
Danza Triste op. 5 nr 10 (Granados Enrique)
Jota (Rondalla Aragonesa) op. 5 nr 06 (Granados Enrique)
Mazurca op. 5 nr 09 (Granados Enrique)
Minueto op. 5 nr 01 (Granados Enrique)
Oriental op. 5 nr 02 (Granados Enrique)
Valenciana op. 5 nr 07 (Granados Enrique)
Villanesca op. 5 nr 04 (Granados Enrique)
Zambra op. 5 nr 11 (Granados Enrique)
Zarabanda op. 5 nr 03 (Granados Enrique)

Okładka: Yared Gabriel, The English Patient

cena 103,95 zł.


nuty.pl

Yared Gabriel
The English Patient

polski Angielski Pacjent
angielski The English Patient


Ilość stron:32
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Jones Derek
Kod produktu:NPL066494

Publikacja zawiera 10 utworów ze ścieżki dźwiękowej filmu "Angielski Pacjent" w aranżacji na fortepian solo. Film nagrodzony został Oscarem. Opowiada historię poparzonego mężczyzny, leczonego w ruinach włoskiej willi tuż po zakończeniu II Wojny Światowej. Pacjent powoli przypomina sobie fragmenty swojego życia i dzieli się nimi z pielęgniarką. Tym czasem do willi przybywa człowiek, który zawdzięcza mu tortury i utratę palców...
Wśród tytułów znajdziesz m. in. "What Else Do You Love?", "Black Nights", "Read Me To Sleep" i inne.

Selections from the Oscar-winning picture arranged for solo piano by Derek Jones.

Lista utworów:
A Retreat (Gabriel Yared)
Aria From The Goldberg Variations (Gabriel Yared)
Ask Your Saint Who He's Killed (Gabriel Yared)
Black Nights (Gabriel Yared)
Covento Di Sant'anna (Gabriel Yared)
Kip's Lights (Gabriel Yared)
Read Me To Sleep (Gabriel Yared)
Rupert Bear (Gabriel Yared)
The English Patient (Gabriel Yared)
What Else Do You Love? (Gabriel Yared)

Okładka: Różni, The War Years

cena 120,95 zł.


nuty.pl

Różni
The War Years

polski Lata wojenne
angielski The War Years


Ilość stron:80
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1) lub Głos wokalny lub Gitara lub Keyboard
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Lavender Paul, Long Jack, Evans Peter
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066499

Publikacja z serii "Remember when..." zawiera ponad 20 piosenek z czasów II Wojny Światowej w typowym opracowaniu PVG (Piano / Vocal / Guitar). Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "I'll Pray For You", "Mister Brown of London Town", "There'll Always Be an England" i wiele innych.

Remember When...Eight collections of nostalgic, romantic songs in piano/vocal/guitar arrangements, complete with full lyrics and guitar chord boxes.

Lista utworów:
All Over The Place (Gay Noel)
Bless 'Em All (Hughes Jimmy, Lake Frank)
Boogie Woogie Bugle Boy (Raye Don, Prince Hughie)
Der Fuehrer's Face (Wallace Oliver)
Goodnight (Robertson Dick, Hoffman Al, Weldon Frank)
I'll Be Seeing You (Fain Sammy)
I'll Pray For You (Hill Stanley)
I'm Gonna Get Lit Up (When The Lights Go On In London) (Gregg Hubert)
Let The People Sing (Gay Noel)
Lilli Marlene (Schultze Norbert)
Lords Of The Air (North Michael, Burnaby Davy)
Mister Brown Of London Town (Arkell R., Gay Noel)
Praise The Lord And Pass The Ammunition (Loesser Frank)
Run, Rabbit, Run! (Gay Noel)
The Fleet's In Port Again (Gay Noel)
There'll Always Be An England (Parker Ross, Charles Hughie)
Underneath The Arches (Flanagan Bud)
We'll Meet Again (Parker Ross, Charles Hughie)
When The Lights Go On Again (Seiler Eddie, Marcus Sol, Benjamin Bennie)
When The Poppies Blom Again (Pelosi Don, Towers Leo, Morrow Morton)
When They Sound The Last All Clear (Charles Hugh, Elton Louis)
You Are My Sunshine (Davis Jimmie, Mitchell Charles)

Okładka: Debussy Claude, Berceuse héroique for Solo Piano

cena 72,95 zł.


nuty.pl

Debussy Claude
Berceuse héroique for Solo Piano

polski Kołysanka heroiczna na fortepian
angielski Berceuse héroique for Solo Piano
niemiecki Berceuse héroique für Klavier


Ilość stron:8
Format:220 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:posłowia: angielska
tytułów utworów: francuska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Swarsenski H.
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068226
Produkty podobne:Debussy Claude - Berceuse Heroique

Kompozycja "Berceuse héroique" była odpowiedzią Debussy'ego na artykuł pt. "King Albert's Book" opublikowany podczas pierwszej wojny światowej (zimą 1914 roku) w londyńskim "Daily Telegraph". Znany angielski powieściopisarz - Hall Caine złożył w nim hołd wygnanemu z kraju królowi Belgii oraz belgijczykom. Na artykuł ten zareagowało wielu artystów - m. in. Edward German, malarz Monet, filozof Bergson oraz pisarze Rolland i Gosse. "Berceuse héroique" Debussy dedykował królowi Albertowi oraz żołnierzom belgijskim. Utwór nie ma jednak w rzeczywistości militarnego, heroicznego charakteru. Panuje w nim raczej spokojny i smutny nastrój. Kompozycja składa się z kilku odcinków o różnych tempach. Debussy zastosował w niej trzy plany melodyczne (zapis na trzech pięcioliniach).

"Berceuse héroique" was Debussy's contribution to "King Albert's Book", published during the war winter of 1914 by the London "Daily Telegraph". The then famous English novelist Hall Caine had approached a number of allied intellectuals for tributes to the king of the Belgians. Among these who responded were Elgar, Edward German, Messager, the painter Monet, the philosopher Bergson and the writers Romain Rolland and Edmund Gosse. In his correspondece Dabussy's is apologetic about the piece: "the best I could do". In fact, his palett, more resourceful than that of any other composer, does not seem to have possessed colours for military heroism; not did he think "La Brabançonne", the Belgian National Anthem, sufficintly rousing to instil it "in those not brought up with it".

Lista utworów:
Berceuse héroique for Solo Piano (Debussy Claude)

Okładka: Chopin Fryderyk, Music From And Inspired By The Pianist

cena 88,95 zł.


nuty.pl

Chopin Fryderyk
Music From And Inspired By The Pianist

polski Muzyka z fimu "Pianista" i zainspirowana przez film
angielski Music From And Inspired By The Pianist


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Lanning Jerry
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074764

Kolekcja utworów Fryderyka Chopina na fortepian solo, które zostały wykorzystane w oscarowym filmie Romana Polańskiego "Pianista". "Pianista" opowiada wojenną historię Polaka żydowskiego pochodzenia, słynnego muzyka - Władysława Szpilmana. W czasie wojny Szpilman trafił do Getta Warszawskiego. Przed jego likwidacją uciekł i od tamtej pory ukrywał się przed Niemcami w okupowanej Warszawie.

Music from the Academy Award and BAFTA nominated Roman Polanski film 'The Pianist'. Ten works by Frederic Chopin, some arranged by Jerry Lanning.

Lista utworów:
Andante Spianato In G/Grande Polonaise Brillante In E Flat op. 22 (Chopin Fryderyk)
Ballade No.1 In G Minor op. 23 (Chopin Fryderyk)
Ballade No.2 In F op. 38 (Chopin Fryderyk)
Mazurka In A Minor op. 17 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Nocturne In C Minor op. 48 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Nocturne In C Sharp Minor (1830) (Chopin Fryderyk)
Nocturne In E Minor op. 72 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Prelude In E Minor op. 28 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Waltz In A Minor op. 34 nr 2 (Chopin Fryderyk)

Okładka: Glazer Tom, A Treasury Of Civil War Songs

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Glazer Tom
A Treasury Of Civil War Songs

polski Piosenki z czasów wojny domowej w USA
angielski A Treasury Of Civil War Songs


Ilość stron:56
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1) lub Głos wokalny lub Gitara lub Keyboard
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Glazer Tom
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080021

"American Civil War", czyli amerykańska wojna domowa nazywana jest także wojną secesyjną. Miała ona miejsce w latach 1861 - 1865 pomiędzy stanami wchodzącymi w skład USA (tzw. Unią lub "północą") i Skonfederowanymi Stanami Ameryki (tzw. Konfederacją lub "południem"), które wystąpiły z Unii. W publikacji zawarto piosenki patriotyczne z czasów wojny domowej, zebrane i opracowane przez Toma Glazera. Utwory posiadają opracowanie w typowym układzie PVG (Piano / Vocal / Guitar). Przed zapisem nutowym każdej piosenki zamieszczona jest krótka nota historyczna utworu.


The songs in this volume are passports back in time to the noise of battle, the pain of separation and loss, and the shackles of slavery. It includes 25 songs of the union and the confederacy, matching Tom Glazer's recorded album A Treasure Of Civil War Songs, and includes historical notes for each song. Titles include: All Quiet Along The Potomac Tonight • The Arms Of Abraham • The Battle Cry Of Freedom • Battle Hymn Of The Republic • Dixie • John Brown's Body • Somebody's Darling • When Johnny Comes Marching Home • The Yellow Rose Of Texas • and more.


Lista utworów:
(I Wish I Was In) Dixie (Daniel Decatur Emmett)
All Quiet Along The Potomac Tonight (John H. Hewett)
Battle Hymn Of The Republic (William Steffe)
Bonnie Blue Flag (Traditional Irish)
Cumberland Gap (Earl Scruggs, Traditional)
General Patterson (Anonymous)
Goober Peas (P. Nutt)
John Brown's Body (Traditional)
Just Before The Battle, Mother (George F. Root)
Marching Through Georgia (Henry Clay Work)
Maryland, My Maryland (O Tannenbaum)
Somebody's Darling (John H. Hewitt)
Tenting Tonight On The Old Camp Ground (Walter Kitteredge)
The Arms Of Abraham (Septimus Winner)
The Battle Cry Of Freedom (George Frederick Root)
The Conquered Banner (Theodore Von LaHache)
The President's Grave (L.B. Miller)
The Yellow Rose Of Texas (J.K., 1858)
Tramp! Tramp! Tramp! (George F. Root)
Wake Nicodemus (Henry Clay Work)
We Are Coming, Father Abram (Patrick S. Gilmore)
When Johnny Comes Marching Home (Patrick Sarsfield Gilmore)
Dixie (Emmett Dan Decatur)
Upidee (Blackmar A. E.)
Wait for the Wagon (Buckley R. F.)

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki część 4

cena 42 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki część 4

polski Historia muzyki część 4


Ilość stron:184
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083128

Książka przedstawia poglądy na muzykę i panoramę warunków, w jakich przyszło działać jej twórcom w XX wieku. Naświetla sytuacje, w których padały hasła całkowitego zerwania z przeszłością i podporządkowania sztuki propagandzie. Objaśnia rewolucjonizujący wpływ mediów na życie muzyczne, genezę rocka i fascynacji muzyką dawną. Uzmysławia, jak różnie można pojmować czym jest muzyka w zależności od tego, czy jest się Polakiem, Francuzem, Niemcem czy Kalifornijczykiem. Po trzeciej części Historii muzyki, przedstawiającej techniki kompozytorskie, ten tom dopełnia panoramę muzyki XX wieku o jej kontekst estetyczny i społeczno-polityczny.


Spis treści:

Modernizm, czyli muzyka współczesna
Fundamenty nowoczesności
Modernizm
Paryż: belle epoque
Impresjonizm
Dwie tradycje
Symbolizm i "korespondencja sztuk"
Dwaj wizjonerzy
F. Busoni: twórcy nie wolno się powtarzać
E. Satie: między rozrywką a rewolucją(w sztuce)
Petersburg i Moskwa: misja i rewolta
Od symbolizmu do mesjanizmu
W poszukiwaniu nowych skal i porządków
Paryż-Petersburg: Balety Rosyjskie
Rozkwit cywilizacji- kryzys sztuki
Wiedeń na przełomie stuleci
Niemcy na przełomie stuleci
Ekspresjonizm
Skoro indywidualny, to różnorodny
Wielka awangarda
Futuryzm
Dada, czli początek antysztuki
Awangarda-"straż przednia" modernizmu
Przypisy
Europa między wojnami
Lata dwudzieste, lata trzydzieste
Paryż: annees folles
Berlin: Die goldene Zwanziger
Muzyka zaangażowana politycznie
Muzyka autonomiczna
Odrodzenie przeszłości we Włoszech
Neoklasycyzm: dialog z przeszłością
Polemika stulecia: I. Strawiński kontra A. Schonberg
Muzyka narodowa czyli własna
Przypadek specjalny: muzyka żydowska
Ekspansja mediów
Przemiany w kulturze muzycznej
Płyta i radio
Media w służbie nowoczesnej muzyki
Przypisy
Muzyka w państwach totalitarnych
Sztuka, artysta, państwo-dwie wizje
Zakazywana i nakazywana muzyka w Związku Radzieckim
Przypadek D. Szostakowicza
Muzyka narodowo-socjalistyczna
Przypisy
Muzyka w Nowym Świecie
Amerykański tygiel europejsko-afrykański
Ch. Ives, czyli muzyka a moralność
Czrny jazz, biały swing
Europejczycy w Ameryce, Amerykanie w Europie
Muzyka dla publiczności i uniwersytecka
Ekperymentatorzy z Kalifornii
J. Cage, czyli muzyką może być cokolwiek
Biało-czarny rock&roll
Przypisy
Odrodzenie i zmierzch modernizmu
Europa w czasach zimnej wojny
Powrót modernizmu
Muzyka teoretycznie doskonała
Awangarda różnicuje się coraz bardziej
Nowe dźwięki
Muzyka przestrzenna
Przekraczanie granic muzyki
Partytura jako przepis na zachowanie wykonawcy
Kontrkultura i paramuzyka
Kontrkultura i rock
Rockowe zbliżenie z klasyką
Muzyka w postmodernistycznym świecie
Lata siedemdziesiąte
Wielość i jednorodność
Muzyka alternatywna
Media i globalizacja
Muzyka jako towar
Globalna sala koncertowa
Odkrycie dawnej muzyki
Muzyczna archeologia
Dawne a nowe
Przypisy
Muzyka polska w XX wieku
Młoda Polska
Dwudziestolecie międzywojenne
Życie muzyczne w latach okupacji
Ofensywa socrealizmu
Muzyka źle obecna
Odwilż w muzyce
Szkoła polska
Kontrkultura w PRL
Ostatnie ćwiczenie
Przypisy

Okładka: Twardowski Romuald, Humoreska

cena 19,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Humoreska

polski Humoreska
angielski Humoresque


Ilość stron:6
Format:235 x 310
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083249

Romuald Twardowski (ur. 17 czerwca 1930 w Wilnie) - polski kompozytor i pedagog.

W latach II wojny światowej uczył się gry na skrzypcach, po wojnie - na fortepianie i organach. W latach 1946-50 organista w kościołach wileńskich: bonifratrów, misjonarzy i Św. Jana, gdzie przed 100 laty organistował Stanisław Moniuszko. Od 1950 uczeń Państwowej Średniej Szkoły Muzycznej im. Tałłat-Kiełpszy, w latach 1952-57 student Państwowego Konserwatorium Litewskiej SRR (kompozycja u Pawła Tamulianasa i Juliusza Juzeliunasa). W 1957 przez krótki czas pracuje w Poniewieżu na Litwie a w grudniu repatriuje się do Polski. Kontynuuje studia kompozytorskie w PWSM w Warszawie w klasie prof. Bolesława Woytowicza. W 1963 wyjeżdża w ramach stypendium ZKP do Paryża na studia uzupełniające do Nadii Boulanger. Od 1972 wykładowca w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (kompozycja, instrumentacja).

W 2000 roku wydał wspomnienia „Było, nie minęło”.


Lista utworów:
Humoreska (Twardowski Romuald)

Okładka: Kreutzer Rodolphe, 42 etiudy na skrzypce solo

cena 45 zł.


nuty.pl

Kreutzer Rodolphe
42 etiudy na skrzypce solo

polski 42 etiudy na skrzypce solo
angielski 42 Studies for Solo Violin


Ilość stron:76
Format:230 x 300
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
opisów: polska, angielska
Stopień trudności:2-4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Cofalik Antoni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083736

42 Etiudy Rudolfa Kreutzera są dla skrzypków swego rodzaju elementarzem, który każdy uczący się gry na skrzypcach powinien w określonym czasie poznać, i bez którego trudno wyobrazić sobie budowanie prawidłowej techniki. Opracowanie Etiud Kreutzera idzie w kierunku (sugerowanym przez pedagogów-pragmatyków), wprowadzania w najdłuższych etiudach niewielkich skrótów (w pojęciu ucznia etiuda krótsza jest łatwiejsza, a już na pewno prostsza do opanowania pamięciowego). Publikacja dla uczniów szkół muzycznych przełomu I i II stopnia.


Spis treści:

Właściwe planowanie smyczka
Smyczkowanie mieszane
Studium staccata
Détaché w ruchu triolowym
Studium martelé
Détaché poprzez struny
Pełnobrzmiące détaché
Powtarzane układy dźwiękowe
Technika przygotowawcza. Podział smyczka
Zmiany pozycji palcem wyjściowym orza docelowym
Technika pasażowa
Chwyty dwudźwiękowo-akordowe. Bariolaż z udziałem przegubu.
Płynne zmiany strun z udziałem przgubu
Krótki tryl z zakończeniem
Martelé
Przygotowanie do trylu Martelé
Tryl z przednutką w różnorodnych rytmicznych i smyczkowych układach
Tryle w rytmie punktowanym. Zmiana pozycji
Krótki tryl w przebiegach gamowych
Krótki tryl martelé
Krrótki tryl. Równoczesny impuls w obu rękach
Kadencyjny sposób wykonywania.
Oktawy zwykłe
Oktawy łamane
Oktawy palcowane(Thomsonowskie)
Stopnoiwe przesuwanie smyczka w kierymku żabki
Pchnięcia smyczkiem na dźwiękach forte
Etiuda koncertowa o charakterze deklamacyjnym
Płynne zmiany strun w legato
Zmiany strun "co nutę"
Opóźnienia harmoniczne. Sprężysty tryl
Dwugłos z zatrzymanym dźwiękiem
Prosta melidia w dwudźwiękach
Technika chwytów dwudźwiękowych
Energiczne pociągnięcie smyczka
Smyczkowanie Viottiego
Napędowe(N) i sterowne(S) pociągnięcie smyczka
Dwugłosowość. Technika imitacyjna
Dwugłos. melodia z akompaniamentem
Tryle na podwójnych dźwiękach
Polifonia. Akordy łamene
Fugato. Indywidualne wejście tematu.

Okładka: Mozart Wolfgang Amadeus, Koncert C-dur na fortepian, KV 246

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Mozart Wolfgang Amadeus
Koncert C-dur na fortepian, KV 246

polski Koncert C-dur na fortepian, KV 246
angielski Piano Concerto in C Major, KV 246
niemiecki Klavierkonzert C-dur, KV 246
włoski Concert de piano en ut majeur, KV 246


Ilość stron:44
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 fortepiany
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Fortepian II (0)
Fortepian I (0)
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka, włoska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Śliwiński Zbigniew
Kod produktu:NPL076887

Koncert C-dur został napisany przez Mozarta dla żony jednego z salzburskich magnatów, hr. Lützowa. Rękopis partytury zaginął podczas ostatniej wojny światowej, zachowała się jedynie ręcznie przepisana kopia partii solowej fortepianu, którą Mozart poprawiał i gdzie zanotował krótkie kadencje do cz. I i II. Odczytując tę kopię, E. Mandyczewski zwrócił uwagę na wypisaną w niektórych miejscach realizację basu cyfrowanego. W wieku XVIII w ówczesnych koncertach klawesynowych, a także i późniejszych fortepianowych, w miejscach tutti instrument solowy brał czynny udział, potęgując tym samym brzmienie całości. W partyturach z tego okresu partia fortepianu była notowana jako bas cyfrowany. Zachowana autentyczna realizacja basu cyfrowanego pokazuje nam, jak ją sobie Mozart wyobrażał, dlatego w niniejszym wydaniu umieszczamy fotokopię zachowanych fragmentów z części I i II Koncertu.


Lista utworów:
Koncert C-dur KV 246 (Mozart W. A.)

cena 53 zł.


nuty.pl

Palester Roman, Helman Zofia
Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny.

polski Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny.


Ilość stron:344
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084569

Z okazji przypadającej w 2017 roku 110. rocznicy urodzin Romana Palestra nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Fundacji Uniwersytetu Warszawskiego ukazała się książka pt. „Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny”.

Pierwszą część publikacji stanowi opowieść kompozytora o sobie samym – siedem rozdziałów nieukończonej autobiografii Palestra, którą opatrzył tytułem „Słuch absolutny”. Autobiografię tę dopełniają fragmenty wspomnień z lat 1939–1945, spisane w 1980 roku, w których dominują opisy kompozycji powstałych w czasie okupacji oraz listy Palestra z lat 1940–1945 do rodziny Przypkowskich z Jędrzejowa, ukazujące realia codziennego życia w latach wojny i okupacji nazistowskiej. Publikację otwiera eseistyczny wstęp wybitnej znawczyni twórczości kompozytora, prof. dr hab. Zofii Helman, która jest jednocześnie autorką opracowania i komentarzy książki.



Spis treści:

Zofia Helman
"Pisanie o sobie samym"
Nota edytorska
Roman Palester
Słuch absolutny. Wspomnienia i refleksje
Listy do rodziny Przypkowskich z lat 1940 - 1945
Fragmenty wspomnień z lat 1939 - 1945
Zofia Helman
Noty biograficzne rodziny Palestrów
Noty biograficzne rodziny Przypkowskich
Bibliografia
Indeks osób i dzieł
Indeks nazw geograficznych
Spis listów
Spis ilustracji

cena 79 zł.


nuty.pl

Karłowicz Mieczysław
Bianca da Molena - Muzyka do dramatu "Biała Gołąbka" Józefata Nowińskiego na orkiestrę - partytura op.6

polski Bianca da Molena - Muzyka do dramatu "Biała Gołąbka" Józefata Nowińskiego na orkiestrę - partytura op.6
angielski Music to the drama 'The White Dove' by Józefat Nowiński for orchestra op.6
niemiecki Musik zu dem Schauspiel "Die weiße Taube" von Józefat Nowiński für Orchester op.6


Ilość stron:98
Format:235 x 305
Opracowanie na:orkiestra symfoniczna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet piccolo (0)
Flet I (0)
Flet II (0)
Klarnet B (0)
Klarnet A I (0)
Klarnet A II (0)
Obój I (0)
Obój II (0)
Kontrafagot (0)
Trąbka F I (0)
Trąbka F II (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Róg F IV (0)
Puzon (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Harfa (0)
Tuba (0)
Trójkąt (0)
Dzwoneczki (0)
Bęben basowy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084469

Wydanie Dzieł Mieczysława Karłowicza ma charakter źródłowo-krytyczny. Obejmuje całokształt jego twórczości kompozytorskiej.
Celem wydania jest przekazanie tekstu autentycznego, autorskiego. Nie jest to łatwe zadanie. Sytuacja w zakresie materiałów źródłowych do twórczości Karłowicza jest bardzo zróżnicowana. Kompozytor przygotował do druku i wydał za swego życia – oprócz większości pieśni – Serenadę op. 2 na orkiestrę smyczkową, Preludium i fugę op. 5, Koncert A-dur op. 8 na skrzypce i orkiestrę, Powracające fale op. 9 i Odwieczne pieśni op. 10. Jako znakomity znawca wielkiej orkiestry symfonicznej i nowoczesnej instrumentacji w stylu noworomantycznym opracowywał swoje partytury z wielką starannością. Pozostałe poematy były wydawane już po śmierci twórcy. Symfonia e-moll „Odrodzenie” op. 7, której rękopis ocalał cudem z pożogi ostatniej wojny światowej, doczekała się pierwszego wydania dopiero w ramach niniejszej edycji Dzieł w 1993 roku. W czasie tejże wojny zaginęły autografy większości kompozycji Karłowicza, w tym wszystkich (z wyjątkiem Smutnej opowieści) poematów symfonicznych.
Podstawą wydania jest więc z zasady pierwodruk, konfrontowany z zachowanymi autografami względnie autoryzowanymi kopiami partytur. Poprawki błędów oczywistych, autorskich lub drukarskich nie zostały uwidocznione graficznie, a jedynie opisane w komentarzu rewizyjnym.



Lista utworów:
Bianka Da Molena op. 6 (Karłowicz Mieczysław)

cena 79 zł.


nuty.pl

Karłowicz Mieczysław
Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I

polski Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I
angielski Songs Op. 1, 3, 4 and without opus number. Works I
niemiecki Lieder Op. 1, 3, 4 und ohne Opuszahl. Werke I


Ilość stron:82
Format:237 x 312
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, niemiecka
słów utworów: polska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyOpracowanie akompaniamentu: Polony L.
Autor wstępu: Tomaszewski Mieczysław
Kod produktu:NPL084471

Pieśni Mieczysława Karłowicza pojawiły się w dziejach pieśni polskiej jako zjawisko dosyć niezwykłe. W twórczości wybitnego symfonika – jako jego utwory młodzieńcze – stały się wprawdzie znaczącym, ale jedynie przedtaktem twórczości w pełni dojrzałej i mistrzowskiej. Niemal wszystkie powstały na przestrzeni jednego roku. Komponowane niejako na marginesie akademickiej nauki kompozycji, zdają się stanowić zapis uczuć i myśli dogłębnie osobistych, sejsmograficznie notujących bieżący stan ducha.
Z dwudziestu dziewięciu – o jakich wiemy, że zaistniały – zachowały się dwadzieścia dwie; siedem niewydanych, niekiedy jedynie naszkicowanych, zginęło w czasie II wojny światowej. Gdy pominąć parę z tych, o charakterze odrębnym – tworzą całość o spójności niezwyczajnej. Jak się po bliższych badaniach okazało, ową spójnością określonego charakteru naznaczona została cała twórczość Karłowicza. Poematy symfoniczne autora Odwiecznych pieśni rozgrywają się bowiem w tej samej co pieśni przestrzeni idei i sensów; zostały naznaczone analogicznymi kategoriami ekspresji. A jest to przestrzeń, którą naczelny biograf kompozytora Adolf Chybiński określił jako „tętniącą tragedią i bezbrzeżnym smutkiem, rezygnacją i tęsknotą za innym światem''.
Pod względem stylu wypowiedzi pieśni Mieczysława Karłowicza – jakkolwiek głęboko zakorzenione w stylu późnoromantycznym – bywają określane jako twórczość stojąca u progu fazy modernizmu.
Zdzisław Jachimecki pisał o nich w 1930 r.: „Pełna ciepła nuta liryczna w wielu spośród nich, szczerość inspiracji, objawiająca się w bardzo naturalnie wysnutych melodiach, niewyszukane formy akompaniamentu, trafnie jednak dostosowanego do nastroju danej poezji i organicznie łączącego się ze śpiewem, poprawność deklamacji i konstrukcji utworów wyrobiły pieśniom Karłowicza zasłużoną popularność w kołach śpiewactwa polskiego.”

(fragm. wstępu autorstwa M. Tomaszewskiego)




Lista utworów:
Z nową wiosną (Karłowicz Mieczysław)
Zasmuceni op. 1 nr 1 (Karłowicz Mieczysław)
Czasem, gdy długo na pół sennie marzę (Karłowicz Mieczysław)
Z erotyków (I zamiast słońc i gwiazd) op. 3 nr 2 (Karłowicz Mieczysław)
Skąd pierwsze gwiazdy op. 1 nr 2 (Karłowicz Mieczysław)
Na śniegu op. 1 nr 3 (Karłowicz Mieczysław)
Zawód op. 1 nr 14 (Karłowicz Mieczysław)
Na spokojnem, ciemnem morzu op. 3 nr 4 (Karłowicz Mieczysław)
Idzie na pola op. 3 nr 3 (Karłowicz Mieczysław)
Rdzawe liście strzasa z drzew (Karłowicz Mieczysław)
Po szerokiem, po szerokiem morzu op. 3 nr 9 (Karłowicz Mieczysław)
W wieczorną ciszę op. 3 nr 8 (Karłowicz Mieczysław)
Pamiętam ciche, jasne, złote dnie op. 1 nr 5 (Karłowicz Mieczysław)
Smutną jest dusza moja op. 1 nr 6 (Karłowicz Mieczysław)
Śpi w blaskach nocy (Im Mondeglaze) op. 3 nr 5 (Karłowicz Mieczysław)
Przed nocą wieczną op. 3 nr 6 (Karłowicz Mieczysław)
Nie płacz nade mną op. 3 nr 7 (Karłowicz Mieczysław)
Zaczarowana królewna op. 3 nr 10 (Karłowicz Mieczysław)
Mów do mnie jeszcze op. 3 nr 1 (Karłowicz Mieczysław)
Najpiękniejsze piosenki (Meine schönsten Lieder) (Karłowicz Mieczysław)
Pod jaworem (Underm Ahorn) (Karłowicz Mieczysław)
Na Anioł Pański (Karłowicz Mieczysław)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland