•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

A bodaj to

Dostępne opracowania:

głos wokalny solowy i fortepian (1)
głosy wokalne solowe (SB), 2 skrzypiec, 2 klarnety D i organy (2)
orkiestra dęta blaszana i perkusja (partytura) (1)

A bodaj to znajdziesz w 4 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Paderewski Ignacy Jan, Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

cena 47,2 zł.


nuty.pl

Paderewski Ignacy Jan
Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

polski Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian
angielski Twelve songs op. 22 for voice and piano


Ilość stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
słów utworów: polska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066201

„Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby „usymfonizowanymi” poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej.


Lista utworów:
Dans la forét op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Ton coeur est d'or pur op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Le ciel est trés bas op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Naguére op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Un jeune pátre op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Elle marche d'un pas distrait op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
La nonne op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Viduité op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Lune froide op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Querelleuse op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'amour fatal op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'ennemie op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)

Okładka: Żebrowski Marcin Józef, Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy)

cena 159 zł.


nuty.pl

Żebrowski Marcin Józef
Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy)

polski Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy)
łaciński Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo


Ilość stron:2x44 + 4x16 + 2x8
Format:210 x 297
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SB), 2 skrzypiec, 2 klarnety D i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce I (1)
Skrzypce II (1)
Głos wokalny solowy - Bas (1)
Głos wokalny solowy - Sopran (1)
Basso Continuo (2)
Klarnet D II (1)
Klarnet D I (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: łacińska
słów utworów: łacińska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Pośpiech Remigiusz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074190

Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej.
W niniejszym wydaniu zawarto głosy, brak partytury.

Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture.

Lista utworów:
Missa Pastoralis (Żebrowski Marcin Józef)

Okładka: Żebrowski Marcin Józef, Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo

cena 79 zł.


nuty.pl

Żebrowski Marcin Józef
Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo

polski Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura)
łaciński Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SB), 2 skrzypiec, 2 klarnety D i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Głos wokalny solowy - Bas (0)
Głos wokalny solowy - Sopran (0)
Basso Continuo (0)
Klarnet D I (0)
Klarnet D II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: łacińska
słów utworów: łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Pośpiech Remigiusz
Autor wstępu: Kosowski Andrzej
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074191

Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej.
W niniejszym wydaniu zawarto partyturę utworu, brak głosów.

Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture.

Lista utworów:
Missa pastoralis (Żebrowski Marcin Józef)

Okładka: Lutosławski Witold, Fanfare for Los Angeles Philharmonic- Score

cena 69 zł.


nuty.pl

Lutosławski Witold
Fanfare for Los Angeles Philharmonic- Score

angielski Fanfare for Los Angeles Philharmonic- Score


Ilość stron:12
Format:205 x 290
Opracowanie na:orkiestra dęta blaszana i perkusja (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Trąbka C I (0)
Trąbka C II (0)
Trąbka C III (0)
Trąbka C IV (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Róg F IV (0)
Puzon tenorowy suwakowy I (0)
Puzon tenorowy suwakowy II (0)
Puzon tenorowy suwakowy III (0)
Tuba (0)
Tamburyn (0)
Kotły (0)
Tom-tom (0)
Bęben mały (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083742

Niespełna minutowy utwór jest bodaj najefektowniejszą wśród wszystkich fanfar Lutosławskiego. Stanowi kwintesencję stylu jego muzyki. Posiada precyzyjna konstrukcję opartą na symetriach i pokrewieństwach, kontrastach. To ostatnie dzieło polskiego kompozytora. Utwór powstał w 1993 roku z okazji 75- lecia istnienia orkiestry Los Angeles Philharmonic


Lista utworów:
Fanfare for Los Angeles Philharmonic (Lutosławski Witold)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland