•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Żądze

Dostępne opracowania:

altówka solo (1)
gitara solo (1)
keyboard i sequencer (1)
książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD (1)
orkiestra obsada mieszana (partytura) (1)
skrzypce solo (1)

Żądze znajdziesz w 9 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Przybylski Tadeusz, Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Przybylski Tadeusz
Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Ilość stron:378
Format:161 x 230
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059875

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki w podwawelskim grodzie od ich zarania do czasów współczesnych, tym bardziej, że dotychczas brak takiego opracowania w naszym piśmiennictwie muzycznym. W realizacji przyjętych zamierzeń oparto się głównie na materiałach źród­ło­wych tak rękopiśmiennych, jak i drukowanych. Przy korzystaniu z wszelkiego rodzaju dokumentów generalnym założeniem było wyzyskanie materiałów oryginalnych, nie zaś ich opracowań. Jeżeli brak oryginalnego dokumentu czy jego wydań zmuszał do korzystania z przekazów pośrednich, wówczas ograniczono się tylko do takich, które zostały źródłowo udokumentowane. Integralną częścią książki są trzy obszerne aneksy, na które składają się różne dokumenty, spisy pedagogów i absolwentów, tabele statystyczne szkół itp. - uzupełniające niejako wcześniejsze wywody autora i mogące służyć Czytelnikom jako podstawa refleksji, komentarzy czy interpretacji. Całość książki dopełniają ilustracje, głównie archiwalne. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

WSTĘP
NAUCZANIE MUZYKI W DAWNYM KRAKOWIE
Średniowiecze
Renesans
Barok
Oświecenie
Bursa muzyczna przy kolegiacie św. Anny
Szkoła muzyczna Józefa Zygmuntowskiego
Szkoła śpiewu księdza Wacława Sierakowskiego
EDUKACJA MUZYCZNA W XIX WIEKU I W I POŁOWIE XX WIEKU
Szkoła śpiewu figuralnego na Wawelu (1815–1824)
Bursa muzyczna pod zarządem Towarzystwa Przyjaciół Muzyki (1817–1838)
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888–1939)
Dyrekcja Władysława Żeleńskiego (1888–1921)
Dyrekcja Wiktora Barabasza (1921–1928)
Dyrekcja Michała Juliana Piotrowskiego (1928–1938)
Dyrekcja Bolesława Wallek-Walewskiego (1938–1939)
Szkoła muzyczna Towarzystwa Muzycznego „Harmonia” (1889–1908)
Instytut Muzyczny (1908–1839)
Studium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim (od 1911)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939, 1945–1950)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939). Szkoła muzyczna Żydowskiego
Towarzystwa Muzycznego (1920?– 1939)
SZKOLNICTWO MUZYCZNE W LATACH 1945–1988
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Charakterystyka poszczególnych kadencji rektorskich
Rektorat Zbigniewa Drzewieckiego (1945–1952)
Rektorat Stefanii Łobaczewskiej (1952–1955)
Rektorat Bronisława Rutkowskiego (1955–1964)
Rektorat Eugenii Umińskiej (1964–1966)
Rektorat Jana Hoffmana (1966–1969)
Rektorat Józefa Chwedczuka (1969–1972)
Rektorat Krzysztofa Pendereckiego (1972–1987)
Rektorat Krystyny Moszumańskiej-Nazar (od 1987)
Charakterystyka katedr i innych naukowo-dydaktycznych jednostek organizacyjnych
Katedra Kompozycji
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii Muzyki
Katedra Edytorstwa Muzycznego. Zakład Analizy i Interpretacji Muzycznej
Katedra Kształcenia Słuchu
I Katedra Fortepianu
II Katedra Fortepianu
Katedra Organów
Katedra Klawesynu i Dawnych Instrumentów Strunowych
Katedra Skrzypiec i Altówki
Katedra Wiolonczeli i Kontrabasu
Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu
Katedra Kameralistyki
Katedra Wokalistyki
Katedra Wychowania Muzycznego
Międzyuczelniane Studium Doskonalenia Dydaktyczno-Pedagogicznego
Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne
Studium Edytorstwa Muzycznego
Studio Muzyki Elektronicznej
Studium Wojskowe
Biblioteka
Fonoteka
Dział Wydawnictw
Katedra Historii i Teorii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (1945–1988)
Szkolnictwo niższych stopni (1945–1988)
PODSUMOWANIE
ANEKS I
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego (1888–1939)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939)
Instytut Muzyczny (1908–1939)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939)
ANEKS II
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Władze uczelni
Pedagodzy
Absolwenci
Laureaci konkursów muzycznych
Publikacje (1975–1988)
Szkolnictwo niższych stopni
ANEKS III. Ważniejsze materiały dokumentalne w ujęciu chronologicznym
Statut urządzenia szkoły i bursy muzycznej (1841)
Szkoła i Bursa muzyczna (1850–1852, 1876–1893)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie. Statut z 1888 roku
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888)
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1913)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1930)
Instytut Muzyczny w Krakowie (1933)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
Bibliografia
Indeks osób
Spis ilustracji

Okładka: Moc Michał, Quipo. Quincunx na altówkę solo

cena 25 zł.


nuty.pl

Moc Michał
Quipo. Quincunx na altówkę solo

polski Quipo. Quincunx na altówkę solo
angielski Quipo. Quincunx for Solo Viola
niemiecki Quipo. Quincunx für Bratsche
francuski Quipo. Quincunx pour alto


Ilość stron:12
Format:210 x 297
Opracowanie na:altówka solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
opisów: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:4-6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060972

Quipo (wym. kipo) było urządzeniem używanym w przeszłości przez Peruwiańczyków do operacji matematycznych i odznaczania ważnych wydarzeń. Na grubym sznurze umieszczane były mniejsze, różnokolorowe, plecionki z zawiązanymi supełkami. Ta barwna i skomplikowana mozaika przejawia się w muzycznej zmienności oznaczeń metrycznych oraz pojawiających się, z pozoru spontanicznie, kolejnych motywach. Utwór napisany został na zamówienie organizatorów II Konkursu Młodych Altowiolistów we Wrocławiu, jako obowiązkowy w grupie młodszej podczas przesłuchań w roku 2005. Czas trwania: ca 3'.

Quincunx (wym. kwinkunks) to pięć obiektów rozmieszczonych na planie kwadratu - w czterech wierzchołkach oraz jego środku. Idea ta na gruncie muzycznym mogłaby być rozumiana jako umiejscowienie dźwięków w przestrzeni. Ale jak zrealizować taki pomysł na pojedynczym instrumencie? Na szczęście technika kompozytorska może przenieść się zarówno na samą postać zapisu, jak i zaplanowanie pozornie jednogłosowej linii melodycznej... Utwór napisany został na zamówienie organizatorów II Konkursu Młodych Altowiolistów we Wrocławiu, jako obowiązkowy w grupie starszej podczas przesłuchań w roku 2005. Czas trwania: ca 3'.

Quipo was a device used among the ancient Peruvians for deeping accounts as well as recording important events. Smaller, multi-coloured knotted braids were attached to a thick cord. This colourful, albeit compicated mosaic, manifests itself in the musical variability of time signatures, as well as in the appearance of seemingly spontaneous, successive motifs. The work was written in response to a commission from the organisers of the 2nd Competition for Young Viloists in Wrocław as a compulsory piece for the younger group during auditions in 2005. Duration: ca 3'.

Quincunx is an arrangement of five objects in a square, one at each corner and one in the middle. In musical terms this idea might be understood as the placing of sounds in space. Buy how ist it possible to realize such an idea in the case of a single instrument? Luckily, compositional technique can be transmitted both in the very form of notation and in the planning of the seemingly one-part melodic line... The work was written in response to a commission from the organisers of the 2nd Competition for Young Violists in Wrocław as a compulsroy piece for the older group during auditions in 2005. Duration: ca 3'.

Lista utworów:
Quipo (Moc Michał)
Quincunx (Moc Michał)

Okładka: Rooksby Rikky, The Guitarist's Guide To The Capo

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rooksby Rikky
The Guitarist's Guide To The Capo

polski Podręcznik gry na gitarze z użyciem kapodastra
angielski The Guitarist's Guide To The Capo


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064734

Książka dotyczyczy techniki gry na gitarze z użyciem kapodastra. Kapodaster jest urządzeniem skracającym menzurę strun w taki sposób, że siodełko można tworzyć w dowolnej pozycji gryfu. Kapodaster jest niezmiernie często wykorzystywany w muzyce jazzowej. W prezentowanym podręczniku autor - Rikky Rooksby - prezentuje tabele akordów powstałych przy użyciu kapodastra. Do książki dołączono również płytę CD z nagranymi utworami demonstracyjnymi, jakie można zagrać z kapodastrem.


The capo is one of the most useful devices ever invented for guitarists. Whether you're a capo novice or a pro looking for new ideas, this book will have you clamping your way to guitar heaven in no time! It covers: choosing your capo, with a listing of the benefits and drawback of all the most popular brands; essential capo effects; capos and tunings; advanced techniques; and much more. Fully illustrated with over 100 photos and diagrams, the book also includes a CD with 64 tracks demonstrating the cool sounds you can make with a capo.


Spis treści:

Preface
How to Rad Chord Diagrams
An Introduction To The Capo
How I learned to stop worrying and love the capo
A Brief history of the capo
A survey of capo models
The elastic capo (Bill Russell model)
The Jim Dunlop 'Lever Action' Capo
The Jim Dunlop C-Clamp Capo
The Shubb 'Original' Capo
The Shubb 'Deluxe' Capo
The Jim Dunlop Picker's Pal Capo
The Kyser Quick-Change Capo
The Glider Capo
The Shubb Partial Capo
The Third Hand Capo
How to use your Capo
Fitting your capo - dos and don'ts
Potential drawbacks of the capo
Capo basics
Transposing Songs for singers
The Capo as A 'Barre - Reducer'
Guitar - Friendly Keys
Tone and feel
Know where the notes are
Working with two guitars
Capo tricks for arrangers
Capos and doubleneck guitars
Capos and altered tunings
Capo detection - use your ears!
Advanced capo - spotting
Special cases
Advanced techniques
The partial capo
Further exploration
The third hand capo
Combining capos - the final frontier
Appendix
Famous songs that use capos

Okładka: Mains Rolin R., Simply Synth

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Mains Rolin R.
Simply Synth

polski Łatwy Syntezator - Poznaj swoją elektroniczną klawiaturę!
angielski Simply Synth - Getting to know your Electronic Keyboard!


Ilość stron:96
Format:230 x 305
Opracowanie na:keyboard i sequencer
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Keyboard (1)
sequencer (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Barker Ken, Tornquist Carol
Autor okładki: Thompson Brian, Simenson Ric
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065458

Podręcznik przeznaczony dla osób, które chcą dogłębnie poznać lub rozszerzyć możliwości swojego elektronicznego syntezatora, pokazuje sposoby podłączenia syntezatorów i klawiatur sterujących do urządzeń zewnętrznych takich jak na przykład moduły brzmieniowe. Autor prezentuje sposoby grania różnymi rodzajami brzmień na keyboardzie. Inaczej należy grać korzystając z brzmień instrumentów smyczkowych a zupełnie inaczej grając brzmieniami instrumentów dętych. Drugą niezwykle ważną umiejętnością jest wykorzystanie sequencer'a (pamięci wewnętrznej) podczas gry na keyboardzie. Tutaj znajdziesz szereg utworów rozpisanych w taki sposób, aby wykorzystać możliwości sequencer'a.


This is a fun how-to book for church pianists who may feel somewhat intimidated by electronic keyboards ... sort of a Synthesizer 101 approach! It features several duet arrangements for keyboard and acoustic piano that will fit perfectly in blended worship services. The arranger combines his considerable talents as a musician and teacher (along with his sense of humor!) in creating this much-needed resource for pianists who want to be able to use the technology at their fingertips! Topics include: intro to MIDI • choosing string patches • playing brass, woodwind & percussion parts • simple chord charts • voice leading • playing with acoustic piano • and more!


Lista utworów:
Bless the Lord, O My Soul with God Is So Good (Arr. by Rolin R. Mains)
Fairest Lord Jesus (Schlesische Volkslieder, Arr. by Rolin R. Mains)
For the Beauty of the Earth (Conrad Kocher, Arr. by Rolin R. Mains)
Jesu, Joy of Man's Desiring with Alleluia! Sing to Jesus (Johann Sebastian Bach, Arr. by Rolin R. Mains)
Jesus Is All the World to Me (Will L. Thompson, Arr. by Rolin R. Mains)
Rejoice in the Lord Always (Arr. by Rolin R. Mains)
Spirit of God, Descend upon My Heart (Frederick C. Atkinson, Arr. by Rolin R. Mains)
The Church's One Foundation (Samuel S. Wesley, Arr. by Rolin R. Mains)
There Is Power in the Blood (Lewis E. Jones, Arr. by Rolin R. Mains)
This Is My Father's World (Traditional English Melody, Arr. by Rolin R. Mains)

Spis treści:

Back Panel
Basic Signal Flow - Audio
Basic Signal Flow - MIDI
How to Play: Accordion
How to Play: Brass
How to Play: Woodwinds
How to Play: Voices
Music Theory
No Pedal??! What Do I Do?
Pads
Piano Sounds
Sounds
Strings
Synth...Alone
Synth...Plus One
Synth...Plus Ten (Fingers, that is!)
The III (String) Commandments
The Front of the Keyboard
The Inside of the Keyboard
The Synth Oechestra
The Volume Pedal/Slider
What They Don't Tell You in the Manuals
Glossary

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)

Okładka: Hilborne Phil, Creative Guitar 3: Recording Effects

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Hilborne Phil
Creative Guitar 3: Recording Effects

angielski Creative Guitar 3: Recording Effects


Ilość stron:112
Format:222.5 x 300
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Hilborne Phil
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083784

This Creative Guitar to seria dla gitarzystów, samouczek zawierający wiele porad dotyczących nauki gry, technice jak i teorii muzyki. W części trzeciej Phil Hilborne udziela wielu porad dla gitarzystów, którzy chcieliby korzystać z urządzeń modulujących dźwięk gitary. Dołączona płyta CD zawiera zapis dźwiękowy zagadnień zawartych w książce.

This third installment in the series, Creative Guitar , plunges into the psychedelic world of effects, looking in detail at all manners of sound-manipulating devices and how and, more importantly, when to use them. This book contains everything you need to know about producing killer effects and teaches you to distort, modulate and delay your playing like the pros. The book includes a full-length audio CD, which demonstrates each effect.

Okładka: Feldman Morton, Marginal Intersection for Orchestra

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Feldman Morton
Marginal Intersection for Orchestra

polski Skrajny punkt przecięcia na wielką orkiestrę
angielski Marginal Intersection for large Orchestra
niemiecki Marginal Intersection für große Orchester


Ilość stron:8
Format:277 x 350
Opracowanie na:orkiestra obsada mieszana (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Rodzaj produktu:graficzno-symboliczny zapis muzyczny
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL076695

Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (działań losowych), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Marginal Intersection" to aleatoryczna orkiestrowa kompozycja Feldamana, powstała w 1951 roku. W jej obsadzie znajdują się: instrumenty dęte drewniane, instrumenty dęte blaszane, fortepian, perkusja (ksylofon, wibrafon oraz przedmioty drewniane, szklane, metalowe, np. aluminiowe naczynia - przynajmniej 6 wykonawców), gitara aplifikowana, smyczki, dwa oscylatory, oraz urządzenie rejestrujące efekty dźwiękowe. Partytura tego utworu ujęta jest jako zapis graficzno-symboliczny. Podstawowe oznaczenia - w postaci układów prostokątów i kwadratów - dotyczą rejestrów (niski, średni, wysoki) w jakich grać powinny poszczególne grupy instrumentów. Podany jest zatem jedynie przybliżony zakres wysokości dźwięków, z których każdy z wykonawców może wybrać dowolne brzmienia. Jedynie wykonawcy partii ksylofonu, wibrafonu i gitary mogą wybierać całkowicie dowolne wysokości dźwięków, niezależnie od rejestru. Dynamika w całym utworze jest dowolna. Kompozytor stosuje ponadto literowe oznaczenia dotyczące artykulacji w instrumentach smyczkowych (pizzicato, sul ponticello, flażolety).

"Margnal Intersection" requires a large orchestra which also includes piano, xylophone, vibraphone, amplified guitar, 2 oscillators (one for high frequencies, the other for low), a sound-effects recording of riveting, at least 6 percussionists with a large selection of wood, glass, (or less breakable substitutes) and metal objects (aluminium pots, etc. etc.). The performer may take his entrance onor within each time duration. Duration is indicated by the amount of space taken up by the square or recatngle, each box beaing potentially 4 icti. The single ictus or pulse is at the tmepo 128 or thereabouts. The dynamics aslo are freely chosen by all players, but once established, must be sustained at the same level to the end of the given time duration. A minimum of vibrato should be used throughout in all instruments.

Lista utworów:
Marginal Intersection for Orchestra (Feldman Morton)

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Dudek Aleksandra
Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia

polski Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia


Ilość stron:80
Format:167 x 235
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL080983
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Autorski program nauczania audycji muzycznych dla szkół muzycznych I stopnia Aleksandry Dudek przygotowany jest bardzo wszechstronnie. Obok podstawowych zagadnień (przykładowe konspekty, wybór przykładów muzycznych, zakres materiału i jego podział) w programie można odnaleźć aneksy z propozycjami zajęć dodatkowych, przykłady konkursów, a także spis muzeów dotyczących muzyków oraz instrumentów. W książce znajduje się również wykaz lektur pomocniczych dla uczniów i nauczycieli.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 18 lutego 2005 r. (Dz. U. Nr 30 poz. 254) w sprawie dopuszczenia do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników dla szkół artystycznych, program nauczania przedmiotu Audycje Muzyczne, autorstwa p. Aleksandry Dudek, został dopuszczony do użytku szkolnego w szkołach muzycznych I stopnia i ogólnokształcących szkołach muzycznych I stopnia, na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Wilczak i dr G. Czetwertyńskiej, i został wpisany do wykazu prowadzonego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.


Lista utworów:
Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia (Dudek Aleksandra)

Spis treści:

Wstęp
Cele i zadania dydaktyczno-wychowawcze
Cele i zadania szkoły
Cele ogólne
Warunki realizacji programu
Uczniowie
Nauczyciel
Treści kształcenia wraz z proponowaną literaturą muzyczną
Pierwszy rok nauczania
Drugi rok nauczania
Trzeci rok nauczania
Cele operacyjne w powiązaniu z osiągnięciami ucznia i kryteria oceniania
Pierwszy rok nauczania
Drugi rok nauczania
Trzeci rok nauczania
Propozycje metod oceny uczniów
Standardy edukacyjne
Propozycje sprawdzianów na zakończenie nauki audycji muzycznych
Procedury osiągania celów
Co powinno się znaleźć na lekcji - konspekt
Przykładowy scenariusz lekcji audycji muzycznych dla pierwszego roku nauczania
Przykładowy scenariusz lekcji audycji muzycznych dla drugiego roku nauczania
Przykładowy scenariusz lekcji audycji muzycznych dla trzeciego roku nauczania
Możliwości korelacji z innymi przedmiotami
Korelacja z nauką gry na instrumencie głównym
Korelacja z nauką kształcenia słuchu
Pozalekcyjne propozycje kształcenia
Uwagi o realizacji programu
Aneksy
I. Konkurs: Wspólne inspiracje
II. Kokurs: Muzyka w powieściach Małgorzaty Musierowicz
III. Muzea i wystawy w Polsce związane z muzyką i muzykami
Lektury dla uczniów
Lektury pomocnicze dla nauczycieli

KORG KDM-1 Metronom, ,
cena 313,95 zł. dodaj do zamówienia
Kod produktu: NPL000231

Metronom cyfrowy; tempo 40 do 208 taktów na minutę. Jest urządzeniem głośnym. Posiada regulację głośności oraz sygnalizację świetlną.

zdjęcie





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland