•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Partia tytułowa Chopina z opery Giacomo Oreficego w kontekście inspiracji muzyką fortepianową polskiego kompozytora
Madej Zdzisław

Okładka: Madej Zdzisław, Partia tytułowa Chopina z opery Giacomo Oreficego w kontekście inspiracji muzyką fortepianową polskiego kompozytora

cena 25 zł.


nuty.pl

Madej Zdzisław
Partia tytułowa Chopina z opery Giacomo Oreficego w kontekście inspiracji muzyką fortepianową polskiego kompozytora

polski Partia tytułowa Chopina z opery Giacomo Oreficego w kontekście inspiracji muzyką fortepianową polskiego kompozytora


Ilość stron:142
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępność:dostawa w ciągu 30 dni
Autorzy:Autor okładki: Chmielewska Aleksandra
Redaktor: Chmielewska Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083393

W powyższej publikacji został przedstawiony proces przetwarzania utworów fortepianowych Fryderyka Chopina w operę. Autor koncentruje się przede wszystkim na analizie wokalnej partii tytułowej. Na pracę składają się cztery rozdziały. W pierwszym przedstawiona jest sylwetka kompozytora opery, historia powstania dzieła oraz zamieszczone jest libretto, stanowiące podstawę scenicznej adaptacji dzieła. Zasadniczą część publikacji stanowią rozdziały drugi i trzeci, które są formalną analizą wokalną partii tytułowej Chopina w operze Giacomo Oreficego oraz analizą wybranych aspektów i problemów wykonawczych. Rozdział czwarty jest opisem scenicznego kształtowania się dzieła na przykładzie realizacji spektaklu przez Operę Wrocławską, oraz redakcjami autorskimi Ewy Michnik – kierownika muzycznego spektaklu.

W książce znajdują się kolorowe fotografie ze scenami ze spektaklu oraz przykłady nutowe omawianych fragmentów opery.


Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Opera Giacomo Oreficego w hołdzie polskiemu kompozytorowi
Historia powstania dzieła
Libretto Angiolo Orvieta
Sposób wykorzystania utworów fortepianowych Fryderyka Chopina w operze Giacomo Oreficego
Rozdział II
Theatrum musicum - partia wokalna z aktów I i II
Akt pierwszy Il natale - inspiracje, budowa, problemy wykonawcze
Non alla folla io guardo! Vedi come tutta s'accende del morente sol la foresta - Nie na tłum spoglądam! Zobacz, jak zachodzące słońce rozpala cały las
Pur dolce amica e questa malinconia...Jednak słodką moją powiernicą jest ta miła tęsknota
A solcarlo di candide ferite a far che pianga profondamete - Wycinać na nim śnieznobiałe rany, sprawić by szlochał szczerze
Ad ogni guizzo di patini... - Z każdym ślizgiem łyżew
ad ogni guizzo di patini... - z każdym ślizgiem łyżew
ondante profonde - przepastne i nieuchwytne
Sospiri, singulti, parole... - Westchnienia, przekleństwa, jęki
Oh, quiete sospirala! Alfine io passo abbandonare ai sogni il cuor commosso - Ach, oczekiwany spokoju! Nareszcie moje wzruszone serce moze oddać się marzeniom
Sola e mesta... - samotna i smutna...- duet Stella, Chopin
Sereni varcan la gran d'ombra degli alberi silenti. - Wesoło przemierzają wielką ciemność milczącego lasu
Akt drugi L'aprile - inspiracje, budowa, problemy wykonawcze
Verso la luce! - duet Chopin, Elio Zwrócić się ku światłu!
Gli uomini, la natura...- Ludzie, natura
O forse gia declina la mia giornata e sera. - A moze chyli się już mój dzień ku zachodowi?
O mia Polonia - O moja Polsko
Canto di rossignol, vivido trilo. - Śpiew słowika, żywy śpiew!
Sera inefabil, canto del cieli...- Nadzwyczajna noc, śpiew niebios
Rozdział III
Theatrum instrumentorum - partia wokalna z aktów III i IV
Akt trzeci La tempesta - inspiracje, budowa, problemy wykonawcze
Voi sulla terra, o Frate! - Wy, zakonniku, po ziemi
Io sono oppresso da un'angoscia muta - Jestem udręczony niemal trwogą
Da Pargi volava - Z Paryża szybowały
Ombre di morti frati - Cienie zmarłych braci
Oh lugubri fantasmi - Ach jakie ponure zjawy!
Gocce grosse, gelide, mortali. - Krople duże, lodowate, śmiertelne
Grazia mia dolce bimba adorata - duet. Gracjo, moja najukochańsza dziewczynko
Akt czwarty D'autunno - inspiracje, budowa, problemy wykonawcze
Toco di lenta campana - Uderzenie powolnego dzwonu
Dalla Polonia mia santa. - Z mojej świętej Polski
Dolcezza senza nome!, ella venia. - Słodycz bez imienia! Ona przychodziła
Io sono Stella... - duet. Jestem Stella
Oui, venite, diletti... - Tu chodźcie, umiłowani, tutaj
Io sono un fior che e sala fragranza suprema. - Ja jestem kwiatem co wydziela najwyższą woń
Rozdział IV
Kształt sceniczny dzieła Giacomo Oreficego
Specyfika libretta
Adaptacja utworów fortepianowych Fryderyka Chopina do wymogów sceny operowej
Realizacja tytułowej partii tenorowej wobec wyzwań scenicznych
"Chopin" w Operze Wrocławskiej pod dytrekcją Ewy Michnik
Bibliografia

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland