•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

poka¿ koszyk
Pomoc  Podrêczniki  Utwory okoliczno¶ciowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dête drewniane i dête blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na g³osy solowe i chóry  ¦piewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Ksi±¿ki  Nuty na orkiestrê  Nuty na zespo³y kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Arie - partytura
Ko³odziej Piotr

Ok³adka: Ko³odziej Piotr, Arie - partytura

cena 69 z³.


nuty.pl

Ko³odziej Piotr
Arie - partytura

polski Arie - partytura


Ilo¶æ stron:142
Format:235 x 305
Opracowanie na:g³os wokalny solowy i orkiestra symfoniczna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilo¶æ materia³ów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet I (0)
Flet II (0)
Obój I (0)
Obój II (0)
Róg D I (0)
Róg D II (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
G³os wokalny (0)
Kontrabas (0)
Kot³y (0)
Klarnet D I (0)
Klarnet D II (0)
Wersja jêzykowa:wstêpu: polska, angielska
Stopieñ trudno¶ci:6 w skali od 0 do 10
Dostêpno¶æ:w magazynie, wysy³ka natychmiastowa
Zawarto¶æ:

Zajrzyj do ¶rodka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæ

Kod produktu:NPL081590

Prezentowane w niniejszym zeszycie cztery kompozycje Maadera, w rêkopisach muzycznych i katalogach jasnogórskich okre¶lane terminami „aria”, w tym wypadku oznaczaj± nie tylko utwory pisane na g³os solowy, ale tak¿e na duet lub tercet g³osów solowych z towarzyszeniem instrumentalnym, komponowane do tekstów nieliturgicznych. W praktyce mog³y jednak wchodziæ w przebieg liturgii (na przyk³ad w ramach mszy), wystêpowaæ zamiast gradua³u, offertorium czy komunii. Arie o opisanej powy¿ej obsadzie stanowi³y istotn± czê¶æ repertuaru kapeli pauliñskiej od oko³o po³owy wieku XVIII do pierwszych lat nastêpnego stulecia.
Arie Maadera nale¿± do jego najambitniejszych kompozycji. Ich g³ównym walorem jest melodyka, pe³ni±ca podstawow± rolê formotwórcz±, pe³na rozmachu, szeroko zarysowana, z wyra¼nymi punktami kulminacyjnymi. Klasyczny umiar i równowaga ustêpuj± tu miejsca nieoczekiwanym zwrotom i zaburzeniu symetrii fraz, przynosz±c skojarzenie z ariami M.J.¯ebrowskiego. Odcinki czysto instrumentalne oraz ustêpy wokalne, których motywika czerpie z fragmentów instrumentalnych, obfituj± w liczne zdobienia. Frazy odznaczaj± siê do¶æ du¿ym udzia³em melizmatów o kszta³cie obiegników, pochodów skalowych lub roz³o¿onych trójd¼wiêków. Drobnonutowa rytmika (mimo powolnych temp) przenikaj±ca ca³e arie, jest jednym z elementów wspó³tworz±cych interesuj±c± grê napiêæ muzycznych. Podkre¶laj± j± równie¿ zmiany artykulacji (staccato, legato) i gwa³towne, stosunkowo czêste zmiany dynamiki (pianissimo, piano, forte i modice forte). W zakresie techniki w pe³ni panuje homofonia.


Spis tre¶ci:
Musica Claromontana. Ze skarbnicy muzycznej Jasnej Góry
Wstêp
Aria in D Ave mundi spes Maria
Aria de Passione O! Jesus spinis acerbissimis
Aria in G Minor pro Festo St. Pauli I: Eremitae En quem tanto labore
Aria in G Minore Sancti Pauli pr: Eremitae Sexaginta jam anni sunt
Duetto in C mol Domine si adhuc

Zdjêcia niektórych produktów mog± ró¿niæ siê od ich rzeczywistego wygl±du.


Strona g³ówna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. £u¿ycka 28a, 51-111 Wroc³aw
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2020 Fraza s.c., Wroc³aw, Poland