•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań
Sztekmiler Krzysztof

Okładka: Sztekmiler Krzysztof, Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań

cena 65 zł.


nuty.pl

Sztekmiler Krzysztof
Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań

polski Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań


Ilość stron:176
Format:165 x 235
Opracowanie na:książka + CD
Wersja językowa:polska
Dostępność:dostawa w ciągu 30 dni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074094

W książce "Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań" Krzysztof Sztekmiler zawarł informacje dotyczące: właściwości słuchu, kryteriów oceny jakości dźwięku, opis urządzeń do przetwarzania i obróbki dźwięku, m. in. mikrofonów, konsolet mikserskich, procesorów efektów przestrzennych, procesorów dynamicznych, wzmacniaczy mocy, głośników i kolumn głośnikowych oraz słuchawek. Ponadto znajdziesz tu podstawowe zasady realizacji nagłośnienia koncertów, małych pomieszczeń, kościołów, oraz przestrzeni otwartych z zastosowaniem urządzeń do rejestracji dźwięku, liczne praktyczne uwagi dotyczące montażu, realizacji nagrań archiwalnych i końcowej obróbki materiału dźwiękowego, oraz podstawowe wytyczne dotyczące okablowania. Pytania zamieszczone na końcu poszczególnych rozdziałów ułatwiają przyswojenie materiału. Do publikacji dołączona jest płyta CD z przykładami ilustrującymi wpływ różnych czynników na realizację nagrania dźwiękowego.


Spis treści:
Właściwości słuchu i kryteria oceny jakości dźwięku
Właściwości słuchu
Zakres słyszalności, wysokość dźwięku, dynamika, skala decybelowa, krzywe izofoniczne, maskowanie dźwięków, barwa dźwięku, nielinearność słuchu, adaptacja słuchu, refrakcja, bezwładność, kierunkowość, orientacja odległościowa
Kryteria słuchowej oceny jakości dźwięku
Zniekształcenia, zakłócenia, barwa dźwięku, wielkość obrazu dźwiękowego, perspektywa dźwięku, atmosfera akustyczna, czytelność obrazu dźwiękowego, równowaga głośności, ocena jakości dźwięku
Pytania
Urządzenia do przetwarzania i obróbki dźwięku
Wstęp
Mikrofony
Budowa i zasada działania; Mikrofon dynamiczny, mikrofon pojemnościowy, mikrofon elektretowy
Podstawowe parametry mikrofonów; charakterystyki przenoszenia, charakterystyki kierunkowe, czułość, maksymalne ciśnienie akustyczne, szumy własne, stosunek sygnał-szum, dynamika, impedancja
Mikrofony bezprzewodowe
Pytania
Konsolety mikserskie (stoły mikserskie)
Zadania konsolety mikserskiej
Budowa analogowego stołu mikserskiego; przedwzmacniacz, insert, filtr dolnozaporowy, korektor dwupunktowy, trzypunktowy regulator barwy, korektor czteropunktowy, regulator parametryczny, wielopunktowa regulacja parametru, regulator głośności, regulat
Pytania
Procesory efektów przestrzennych
Echo-delay
Urządzenia pogłosowe - reverb
Flanger, chorus
Pytania
Procesory dynamiczne
Kompresor
Limiter
Expander
Bramka
Compandor
Equalizer - korektor graficzny
Pytania
Urządzenia cyfrowe
Przetwarzanie sygnałów analogowych na cyfrowe
Cyfrowy stół mikserski; opis działania, wejścia i wyjścia cyfrowe (AES.EBU, SPDIF, TDIF, ADAT, Word clock) automatyka, automiks
Pytania
Wirtualne stoły mikserskie
Pytania
Wzmacniacz mocy
Budowa, zabezpieczenia, parametry, praca w mostku
Głośniki, kolumny głośnikowe
Budowa i zasada działania
Parametry techniczne głośnika
Pasywne zespoły głośnikowe
Aktywne zespoły głośnikowe
Systemy nagłośnieniowe
Pytania
Słuchawki
Pytania
Nagłośnienie
Wstęp
Podstawowe zasady postępowania przy realizacji nagłośnień
Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem nagłośnienia koncertu
Wstępna analiza warunków akustycznych
Rozmieszczenie głośników głównego nagłośnienia
Kalibracja charakterystyki przenoszenia
Podłączenie miksera i mikrofonów
Regulacja czułości wejścia (GAIN, TRIM)
Regulacja barwy poszczególnych instrumentów
Ustawienie proporcji głośności
Regulacja panoramy
Regulacja głębokości efektu przestrzennego
Ustawienie odsłuchów na scenie
Nagłośnienie małych pomieszczeń
Nagłośnienie kościołów i innych obiektów o bardzo długim czasie pogłosu
Nagłośnienie otwartych przestrzeni
Pytania
Realizacja nagrań
Wstęp
Urządzenia do rejestracji dźwięku
Magnetofony analogowe
Magnetofony cyfrowe DAT
CD-Recorder
Mini-Disc (MD)
Magnetofon kasetowy DCC
Wielośladowe magnetofony cyfrowe DTRS
Wielośladowy magnetofon cyfrowy ADAT
Cyfrowy magnetofon szpulowy DASH
Rejestratory magnetooptyczne - MO-recordery
Nagrywarki twardodyskowe - HD-recordery
Rejestracja na twardym dysku w komputerze
Rejestracja w komputerze przenośnym typu laptop
Rejestrator na kartę pamięci Compact Flash CF
Podsumowanie
Pytania
Metody realizacji nagrań
Wstęp
Metoda rejestracji XY
Metoda AB (różnicowo-fazowa)
Metoda AB + M
Metoda XY + M
Metoda XY + ambience
Metoda kombinowana XY/AB
Metoda Blumleina z użyciem dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
Metoda MM - z użyciem wielu mikrofonów monofonicznych
Metoda MS (niem. Mitte - środek, Seite - strona)
Zasady ogólne dokonywania nagrań muzycznych
Wybór odpowiedniej metody nagrywania
Ustawienie mikrofonów
Regulacja czułości wejść (GAIN, TRIM)
Korekcja barwy dźwięku
Regulacja proporcji głośności
Regulacja panoramy
Regulacja efektu przestrzennego
Ustawienie poziomu zapisu w magnetofonie
Ustalenia dotyczące późniejszego montażu
Realizacja nagrania podczas koncertu
Kilka uwag dotyczących montażu
Renowacja nagrań archiwalnych
Mastering - końcowa obórbka materiału dźwiękowego
Pytania
Okablowanie
Wstęp
Połączenia symetryczne (balanced)
Połączenia niesymetryczne (unbalanced)
Kable głośnikowe
Pytania
Odpowiedzi na pytania
Słowniczek
Tablice
1. Typowe ustawienia kompresora
2. Sposoby ustawienia mikrofonów przy instrumentach
3. Zakresy częstotliwości instrumentów
4. Połączenia wtyków i przewodów
Bibliografia
CD - przykłady muzyczne i testy

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2020 Fraza s.c., Wrocław, Poland