•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okoliczno¶ciowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  ¦piewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Ksi±żki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Gram na tubie
Pniak Jan

Okładka: Pniak Jan, Gram na tubie

cena 125 zł.


nuty.pl

Pniak Jan
Gram na tubie

polski Gram na tubie - Podręcznik do nauki gry na instrumencie.


Ilo¶ć stron:224
Format:210 x 297
Opracowanie na:tuba solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilo¶ć materiałów wykonawczych)
Tuba (1)
Wersja językowa:polska
Stopień trudno¶ci:1-6 w skali od 0 do 10
Dostępno¶ć:w magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawarto¶ć:

Zajrzyj do ¶rodka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod wydawcy:ENP 0540
Kod produktu:NPL064531

Podręcznik "Gram na tubie" jest w zamy¶le autora nie tylko podręcznikiem do nauki gry na tym instrumencie, ale także, jedynym na polskim rynku, kompendium wiedzy o tubie. Dyrygenci, kompozytorzy, inspektorzy orkiestr znajd± tu wszelkie nazwy tego instrumentu zarówno historyczne jak i współczesne. Komu na pulpit położyć partię Cimbasso, a komu tuby wagnerowskiej. Co zrobić z parti± helikonu, a co z suzafonu? Czy eufonio to to samo co eufonium? Które z odmian tub to instrumenty niepełne, i co to znaczy? Jaka jest skala poszczególnych odmian instrumentu? To tylko niektóre z omówionych zagadnień.

Podręcznik umożliwia rozpoczęcie nauki gry na dowolnej odmianie tuby. Omawia wszelkie techniki gry oraz problemy techniczne jakie może napotkać tubista w swojej praktyce wykonawczej. Znajduj± się tutaj zarówno ćwiczenia pocz±tkowe oraz łatwe utwory, jak i utwory bardzo trudne, wymagaj±ce dużych umiejętno¶ci. Je¶li grasz w amatorskiej orkiestrze nawet kilka, a może nawet kilkana¶cie lat, na pewno znajdziesz w niej wiele zagadnień, które zainspiruj± Cię do dalszego rozwoju. Je¶li uczysz się gry w Szkole Muzycznej znajdziesz tu materiał na co najmniej 6 lat nauki.

Z RECENZJI

„… Moim zdaniem stopniowanie trudno¶ci jest rozłożone wła¶ciwie. Podoba mi się w tej pracy to, że te same ćwiczenia pocz±tkowe: gamy, pasaże i etiudy s± oddzielnie opracowane dla tub o różnych strojach. Z podobnym opracowaniem nie zetkn±łem się dotychczas w żadnej ze znanych mi szkół na tubę. Jest to wielkie ułatwienie dla pedagogów i uczniów...

prof. Juliusz Pietrachowicz
Prof. puzonu
Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina
w Warszawie
filia w Białymstoku”


„...Argumenty jakich użyłem czterna¶cie lat temu s± nadal aktualne, a potrzeba upublicznienia tej pracy jest dzisiaj jeszcze większa. Jeżeli mamy kształcić nawet w minimalnej ilo¶ci tubistów, konieczny jest podręcznik, który spełnia oczekiwania uczniów i nauczycieli, amatorów i zawodowców….

Roman Siwek
Prof. puzonu i tuby
Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina
w Warszawie”


Spis tre¶ci:
OD AUTORA
CZĘ¦Ć I Wiadomo¶ci o instrumencie
Historia
Budowa tuby
Ustnik
Mechanizm wentylowy
Rodzaje tub
Skala instrumentu
Techniczne mo?liwo¶ci gry
Oddech
Zadęcie
Tłumik
Postawa graj±cego
Jak ćwiczyć?
Konserwacja
Bibliografia
CZE¦Ć II Ćwiczenia pocz±tkowe dla poszczególnych rodzajów tub
Ćwiczenia pocz±tkowe dla tuby BB
Ćwiczenia pocz±tkowe dla tuby CC
Ćwiczenia pocz±tkowe dla tuby Es
Ćwiczenia pocz±tkowe dla tuby F
CZĘ¦Ć III Wspólne ćwiczenia dla tub BB, CC, Es i F
Ćwiczenia interwałowe (ćwiczenia nr 1 – 11)
Tercje (1 - 2), Kwarty (3 – 4), Kwinty (5 – 6), Seksty (7 – 8), Septymy (9), Oktawy (10-11)
Nuta z kropk± (ćwiczenia nr 12 - 17)
R. Wagner – Marsz weselny z Lohengrina (16)
G. Gershwin – Lady be Good (17)
Dynamika (ćwiczenia nr 18 – 25)
Akcent, synkopa (ćwiczenia nr 26 – 43)
G. Verdi – Requiem (37)
G. Gershwin – Porgy and Bess (40)
J. Brahms – II Symfonia (41)
H. Both – Daisy (42)
K. Ory – Muscat Rumble (43)
Staccato (ćwiczenia nr 44 – 54)
Polka – melodia austriacka (50)
Bulba – melodia białoruska (51)
G. Rossini – uwertura do opery Wilhelm Tell (52)
G. Verdi – Aida (53)
M. Musorgski – Obrazki z wystawy (54)
Legato (ćwiczenia nr 55 – 73)
G. Verdi – Trubadur (66)
J. Brahms – Uwertura tragiczna (68)
G. Gershwin – Amerykanin w Paryżu (69)
C. Franck – Symfonia d-moll (70)
S. Prokofiew – Romeo i Julia (71)
F. Chopin – Nocturne (72)
I. Strawiński – Pietruszka (73)
Portato (ćwiczenia nr 74 – 75)
G. Puccini – Walc Musetty z Cyganerii (75)
Triola (ćwiczenia 76 – 97)
R. Wagner – Chór pielgrzymów z opery Tannhäuser (79)
G. Verdi – Nabucco (80)
G. Verdi – Trubadur (81)
G. Verdi – Moc przeznaczenia (86)
R. Wagner – Lohengrin (87)
W. Kotoński – Róża wiatrów (89)
G. Verdi – Requiem (88)
R. Strauss – Tako rzecze Zarathustra (95)
I. Strawiński – Potop (96)
G. Gershwin – Sporting Life (97)
Sekstola (ćwiczenia nr 98 – 104)
G. Verdi – Nabucco (103)
G. Verdi – Don Carlos (104)
Takty 3/8, 6/8, 9/8,12/8 (ćwiczenia nr 105 - 118)
H. Berlioz – Symfonia fantastyczna (110)
R. Strauss – Przygody Dyla Sowizdrzała (110)
M. Ravel – Alborada del grazioso (112)
P. Czajkowski – IV Symfonia (114)
S. Moniuszko – aria Skołuby z opery Straszny dwór (117),
F. Liszt – Preludia (118)
Takty 5/4, 5/8, 5/16, 7/8 (ćwiczenia nr 119 – 121)
I. Strawiński – ¦więto wiosny (121)
Duola (ćwiczenia nr 122 – 123)
Kwartola (ćwiczenia nr 124 - 125)
Kwintola (ćwiczenia nr 126 – 128)
Septola (ćwiczenia nr 129 – 130)
Gama chromatyczna (ćwiczenia nr 131 – 136)
Skala całotonowa (ćwiczenia nr 137 – 138)
Pasaże (ćwiczenie nr 139)
Ornamentyka (ćwiczenia nr 140 – 146)
R. Wagner – uwertura do opery ¦piewacy norymberscy (141)
J. S. Bach – tańce z suit wiolonczelowych: Menuet (142)
J. S. Bach – tańce z suit wiolonczelowych: Menuet (143)
J. S. Bach – tańce z suit wiolonczelowych: Gigue (144)
J. S. Bach – tańce z suit wiolonczelowych: Sarabanda (145)
J. S. Bach – tańce z suit wiolonczelowych: Menuet (146)
Frullato (ćwiczenia nr 147 – 148)
Ćwiczenia na elastyczno¶ć warg (ćwiczenia nr 149 – 152)
53 krótkie ćwiczenia rytmiczne (ćwiczenie nr 153)
Tuba w chorałach (ćwiczenia nr 154 – 161)
J. S. Bach – chorał z Kantaty nr 153 (154)
J. S. Bach – chorał z Kantaty nr 67 (155)
M.Karłowicz – Chorał z symfonii e-moll „Odrodzenie” (156)
P. Czajkowski – VI Symfonia (157)
A. Dvořak – IX Symfonia (158)
J. Brahms – II Symfonia (159)
M. Karłowicz – Odwieczne pie¶ni (160)
G. Verdi – uwertura do opery Nabucco (161)
CZĘ¦Ć IV Gamy i pasaże
Gama C-dur (Cis-dur) i pasaże
Ćwiczenia gamowe
Gama a-moll i pasaże
Gama F-dur (Fis-dur) i pasaże
Ćwiczenia gamowe
Gama d-moll i pasaże
Gama B-dur i pasaże
Ćwiczenia gamowe
Gama g-moll i pasaże
Gama Es-dur i pasaże
Ćwiczenia gamowe
Gama c-moll i pasaże
Gama As-dur i pasaże
Gama f-moll i pasaże
Gama Des-dur i pasaże
Gama b-moll i pasaże
Gama G-dur (Ges-dur) i pasaże
Gama e-moll i pasaże
Gama D-dur i pasaże
Gama h-moll i pasaże
Gama A-dur i pasaże
Gama fis-moll i pasaże
Gama E-dur i pasaże
Gama cis-moll i pasaże
Gama H-dur i pasaże
Gama gis-moll i pasaże
CZĘ¦Ć V Wybrane fragmenty orkiestrowe
Zygmunt Noskowski Poemat symfoniczny „Step”
Emil Młynarski Symfonia F-dur „Polonia”
Mieczysław Karłowicz poemat symfoniczny Odwieczne pie¶ni
Karol Szymanowski Uwertura koncertowa
Karol Szymanowski II Symfonia
Karol Szymanowski Harnasie
Karol Szymanowski II Koncert skrzypcowy
Wojciech Kilar Mała uwertura
CZĘ¦Ć VI Wybrane utwory na tubę
Leopold Mozart Głos tr±bki
Franciszek Schubert Kołysanka
Charles Dancla Romans (skrzypcowy)
Arcangelo Corelli Menuet
Robert Schumann Wesoły wie¶niak
Henry Purcel Aria
Piotr Czajkowski Smutna pie¶ń op. 40 nr 2
Camille Saint-Saëns Słonie z suity ork. “Karnawał zwierz±t”
Stanisław Moniuszko Aria Skołuby z opery „Straszny dwór”
Modest Musorgski Łza
Georges Bizet Habanera z opery “Carmen”
Claude Debussy Murzynek
Antonio Vivaldi Largo i Allegro z VI Sonaty wiolonczelowej
Georg Friedrich Haendel Allegro i Largo z III Sonaty wiolonczelowej
Georg Friedrich Haendel Koncert obojowy g-moll (transkrypcja do f-moll)
Benedetto Marcello Sonata wiolonczelowa a-moll
Benedetto Marcello Sonata wiolonczelowa F-dur
Benedetto Marcello Sonata wiolonczelowa C-dur
Giovanni Battista Grazioli Sonata wiolonczelowa F-dur
Józef Nowakowski Concertino
Camille Saint-Saëns Cavatina

Zdjęcia niektórych produktów mog± różnić się od ich rzeczywistego wygl±du.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland