•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Cubase SX. Szybki start
Brown Thad

Okładka: Brown Thad, Cubase SX. Szybki start

cena 51,45 zł.


nuty.pl

Brown Thad
Cubase SX. Szybki start

Ilość stron:432
Format:171 x 232
Wersja językowa:polska
Dostępność:dostawa w ciągu 30 dni
Kod produktu:NPL061234

Błyskawiczny kurs cyfrowego przetwarzania muzyki

Cubase SX to komputerowe studio nagrań; aplikacja, dzięki której możesz tworzyć profesjonalne utwory muzyczne nie wychodząc z domu. Cubase umożliwia samodzielne nagrywanie, miksowanie i aranżowanie muzyki. Dzięki interfejsom VST i ASIO jest to niezwykle elastyczny system, który można z łatwością rozbudować i dostosować do swoich potrzeb.

Książka "Cubase SX. Szybki start" to nowoczesny podręcznik, dzięki któremu w krótkim czasie poznasz tę aplikację i nauczysz się używać jej w praktyce. To pozycja skierowana do początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników, którzy nie mają większego doświadczenia w edycji dźwięku, a pragną stworzyć wirtualne studio nagrań od podstaw. Krótkie rozdziały, które możesz przeczytać w ciągu kilkunastu minut, prezentują krok po kroku czynności, jakie należy wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Nauczysz się:

  • Instalować Cubase SX i konfigurować go, by współpracował z zainstalowanym sprzętem
  • Poruszać po interfejsie programu Cubase i dostosowywać go do swoich potrzeb
  • Nagrywać dźwięk
  • Tworzyć i edytować ścieżki MIDI
  • Korzystać z instrumentów VST
  • Edytować zapis dźwiękowy
  • Miksować utwory, korzystać z filtrów
  • Dodawać efekty dźwiękowe
  • Używać programu ReWire
  • Wykonywać mastering za pomocą Cubase SX


    Spis treści:
    Rozdział 1. Instalacja i konfiguracja programu Cubase SX
    Instalacja programu Cubase SX
    Co i gdzie?
    Podstawy nagrywania
    Interfejsy audio i sterowniki
    Sprawdzanie karty dźwiękowej w systemie Windows XP
    Sprawdzanie karty dźwiękowej w systemie Mac OS X
    Definicja latencji
    Ustawianie latencji
    Sprawdzanie interfejsu MIDI w systemie Windows XP
    Sprawdzanie interfejsu MIDI w systemie Mac OS X
    Na czym polega monitorowanie?
    Monitorowanie z poziomu programu Cubase
    Monitorowanie przy użyciu miksera zewnętrznego
    Monitorowanie przy użyciu funkcji ASIO Direct Monitoring
    Konfiguracja
    Rozdział 2. Przechadzka po interfejsie programu Cubase SX
    Pasek sterowania transportem
    Okno Project
    Pasek narzędziowy okna Project
    Panel Track Inspector w oknie Project
    Panel Track List okna Project
    Linijka okna Project
    Panel zdarzeń w oknie Project
    Panel informacyjny w oknie Project
    Ustawienia przyciągania w oknie Project
    Edytor Audio Sample
    Edytor MIDI Key
    Inne edytory MIDI
    Magazyn
    Mikser w programie Cubase SX
    Stelaże efektów w programie Cubase SX
    Instrumenty VST
    Rozdział 3. Rozpoczynamy opracowywanie projektu
    Tworzenie projektu
    O metronomie w programie Cubase SX
    Ustawianie tempa w projekcie
    Import pętli
    Dopasowywanie tempa projektu do tempa pętli audio
    Dopasowywanie tempa pętli do tempa projektu
    Wielokrotne wklejanie pętli do projektu
    Import projektów Cubase
    Tworzenie nowego szablonu
    Używanie pustych szablonów
    Rozdział 4. Instalacja i konfiguracja programu Cubase SX
    Tworzenie ścieżki audio
    Definiowanie preferencyjnych ustawień nagrywania dźwięku
    Nagrywanie pojedynczej ścieżki
    Nagrywanie na kilku ścieżkach jednocześnie
    Nagrywanie ścieżek stereofonicznych
    Nagrywanie automatyczne: podrzutki
    Nagrywanie automatyczne: tryb nagrywania cyklicznego
    Rozdział 5. Nagrywanie MIDI
    Nadawanie nazw wejściom i wyjściom MIDI
    Tworzenie ścieżek MIDI
    Konfigurowanie ścieżek MIDI do nagrania
    Nagrywanie pojedynczej ścieżki MIDI
    Automatyczne uruchamianie nagrywania
    Automatyczne wyłączanie zapisu przy użyciu lokatorów
    Tryby nagrywania MIDI
    Cykliczne nagrywanie MIDI
    Nagrywanie cykliczne: tryby Mix i Overwrite
    Nagrywanie wielu ścieżek MIDI jednocześnie
    O wielobrzmieniowych urządzeniach MIDI
    Zapis danych kontrolerów ciągłych
    Nagrywanie danych Sysex
    Rozdział 6. Ręczne wprowadzanie danych MIDI
    Tworzenie partii MIDI
    Otwieranie edytora
    Opis edytora Key
    Narzędzia edycyjne
    Wprowadzanie nut MIDI
    Rozciąganie panelu nutowego
    Korzystanie z wyświetlacza pozycji wskaźnika myszy
    Przyciąganie w edytorze Key
    Zmiana długości nut
    Ustawianie siły uderzenia w klawisze
    Wprowadzanie wielu nut w trybie malowania
    Wyciszanie i usuwanie nut
    Przeglądanie danych kontrolerów ciągłych
    Wprowadzanie danych CC za pomocą narzędzia Draw
    Edytor perkusyjny
    Otwieranie edytora Drum
    Posługiwanie się narzędziem Drumstick
    Kwantyzacja globalna a ustawienia indywidualne
    Zmiana wartości parametru Velocity w edytorze Drum
    Usuwanie i wyciszanie nut w edytorze Drum
    Rozdział 7. Korzystanie z instrumentów VST
    Co to jest instrument VST?
    Po co używać instrumentów VST?
    Instalacja i zarządzanie instrumentami VST
    Otwieranie VSTi
    Otwieranie edytora VSTi
    Wybieranie profilów VSTi
    Korzystanie z VSTi
    Wizualne narzędzia edycyjne VSTi
    Zapisywanie i przywoływanie ustawień VSTi
    Universal Sound Module
    Neon VSTi
    cs40 VSTi
    vb-1 VSTi
    JX16 VSTi
    a1 VST1
    lm-7 VSTi
    Sterowanie instrumentami VST za pomocą komunikatów MIDI
    Rozdział 8. Podstawowa edycja zapisu dźwiękowego
    Przekształcanie zdarzeń w partie
    Rozbijanie partii na zdarzenia
    Wyciszanie zdarzeń i partii
    Przesuwanie partii i zdarzeń przy użyciu funkcji Snap
    Przesuwanie zdarzeń i partii przy użyciu kursora
    Ograniczanie ruchów partii i zdarzeń
    Ustawianie punktu przyciągania
    Kopiowanie partii i zdarzeń audio
    Tworzenie zgłośnień
    Tworzenie wyciszenia
    Edycja obwiedni zgłośnień i wyciszeń
    Zmiana ogólnej głośności zdarzenia
    Zmiana długości zdarzenia
    Przesuwanie zawartości zdarzenia poprzez zmianę jego długości
    Zmiana długości zdarzenia poprzez ściśnięcie lub rozciągniecie w czasie
    Przenikanie
    Zmiana obwiedni przenikania
    Dzielenie zdarzeń i partii
    Edytor Audio Part
    Przygotowanie zdarzeń do montażu
    Odsłuchiwanie zdarzeń w zbitce
    Montaż zbitki
    Rozdział 9. Zaawansowana edycja zapisu dźwiękowego
    Typy operacji edycyjnych
    Korzystanie z narzędzia Zoom
    Wyodrębnianie zdarzeń z partii
    Regulacja zakresu selekcji
    Poruszanie się w projekcie przy użyciu lokatorów
    Przetwarzanie zdarzenia lub partii
    Regulacja wzmocnienia w zdarzeniu
    Przestrajanie
    Korygowanie fałszów
    Przestrajanie z wykorzystaniem obwiedni
    Przetwarzanie dźwięku przy użyciu efektów VST
    Dodatkowe ustawienia przetwarzania dźwięku
    Usuwanie skutków przetwarzania
    Modyfikowanie efektów w przetworzonym materiale
    Zamiana jednego procesu na inny
    Powiększanie obrazu w edytorze Sample
    Funkcja ręcznego przesuwania kursora w edytorze Sample Editor
    Tworzenie regionów w edytorze Sample Editor
    Tworzenie zdarzenia z regionu
    Dodatkowe funkcje przetwarzania dźwięku
    Rozdział 10. Edycja zapisu MIDI
    Edycja audio a edycja MIDI
    Przesuwanie i kopiowanie partii MIDI
    Wyciszanie i dzielenie partii MIDI
    Transponowanie ścieżek MIDI przy użyciu panelu Track Inspector
    Rozbijanie partii na wiele partii
    Jednoczesna edycja wielu partii w edytorze Key
    Kopiowanie nut w edytorze Key
    Zmiana długości nut MIDI
    Edycja nut o takiej samej wysokości
    Przeglądanie danych kontrolerów ciągłych
    Wyświetlanie danych dowolnych kontrolerów CC
    Tworzenie danych CC powiązanych z tempem projektu
    O funkcji Snap i edycji CC
    Inne formy obwiedni komunikatów CC
    Usuwanie, przesuwanie i kopiowanie komunikatów CC
    Kwantyzacja
    Regulowanie gęstości siatki kwantyzacyjnej
    Wybieranie nut do kwantyzacji
    Nadawanie kwantyzowanym sekwencjom MIDI bardziej naturalnego brzmienia
    Edytor List
    Filtrowanie danych w edytorze List
    Modyfikowanie wartości na liście zdarzeń
    Tworzenie nowych zdarzeń na panelu Event
    Rozdział 11. Mikser programu Cubase
    Dlaczego miksujemy w stereo?
    Kanały miksera programu Cubase
    Zarządzanie mikserem na ekranie
    Wyświetlanie kontrolek jednego typu we wszystkich kanałach miksera jednocześnie
    Osłuchiwanie solo i wyciszanie kanałów miksera
    Posługiwanie się kanałami audio
    Wybór portu wyjściowego dla kanału audio
    Regulowanie poziomu i panoramy
    Posługiwanie się mikserem w trybie rozszerzonym
    Zasady korekcji
    Ustawianie korekcji w oknie Channel Settings
    Posługiwanie się filtrami półkowymi
    Posługiwanie się filtrami górno- i dolnoprzepustowymi
    Podstawowe informacje o efektach insertowych
    Omijanie korektorów i efektów w kanałach
    Podstawy miksowania MIDI
    Efekty insertowe MIDI
    Profile efektów MIDI
    MidiEcho
    Arpache 5
    Tworzenie prostego arpeggio
    AutoPan
    Tworzenie efektu tremolo przy użyciu AutoPan
    Pozostałe efekty MIDI
    Efekty wysyłkowe MIDI
    Zachowywanie partii MIDI wraz z efektami
    Instrumenty VST i kanały ReWire
    Posługiwanie się szynami wyjściowymi
    Kanały grup
    Sprzęganie kanałów miksera
    Rozdział 12. Modułowe efekty audio
    Obsługiwane formaty modułów
    Efekty insertowe i wysyłkowe
    DoubleDelay
    Korzystanie z efektów opóźnieniowych synchronizowanych z tempem
    Modulacja wysokości dźwięku przez moduł ModDelay
    Pogłos
    Ustawienia modułu Reverb A
    Chorus
    Efekty dynamiczne
    Korzystanie z modułu Dynamics
    Pozostałe moduły programu Cubase
    Efekty wysyłkowe przed tłumikiem
    Kiedy stosować efekty wysyłkowe przed tłumikiem
    Kanały grup i efekty
    Łączenie efektów przy użyciu grup
    Rozdział 13. ReWire i Cubase
    Do czego służy ReWire?
    Przyłączanie aplikacji ReWire do programu Cubase
    Uruchamianie i zamykanie aplikacji ReWire
    Tempo i ReWire
    Korzystanie z wielu aplikacji ReWire jednocześnie
    Transmisja danych MIDI przy użyciu protokołu ReWire
    Transmisja danych audio między aplikacjami ReWire
    Aplikacje niezależne a aplikacje ReWire
    Rozdział 14. Automatyka miksu
    Po co automatyzować miksy?
    Zapis automatyki w oknie miksera
    Przeglądanie ustawień automatyki
    Tryby automatyki miksera
    Zapis ustawień automatyki modułów
    Automatyzacja parametrów efektów
    Jak wyświetlany jest zapis automatyki
    Zapis automatyki dla pojedynczej ścieżki
    Ręczne definiowanie ustawień automatyki
    Usuwanie punktów sterujących z obwiedni automatyki
    Inne operacje wykonywane na punktach sterujących
    Definiowanie ustawień automatyki za pomocą narzędzia Draw
    Selektywne zwiększanie głośności fragmentów ścieżek
    Automatyka wyciszeń
    Przeglądanie i automatyzacja innych parametrów
    Automatyka kanałów innych niż audio
    Rozdział 15. Korzystanie z efektów zewnętrznych
    Krosowanie zewnętrznych efektów
    Korzystanie z wyjść VST
    Konfigurowanie zewnętrznych efektów wysyłkowych
    Konfigurowanie zewnętrznych efektów insertowych
    Monitorowanie działania efektów
    Kierowanie sygnału grupowego do procesora zewnętrznego
    Zewnętrzne efekty wysyłkowe przed tłumikiem
    Miksowanie z efektami zewnętrznymi
    Rozdział 16. Eksportowanie i renderowanie ścieżek
    Zgrywanie, eksportowanie i renderowanie
    Zrzucanie ścieżki
    Zgrywanie wielu ścieżek
    Renderowanie ścieżki z efektami
    Korygowanie przesunięć czasowych
    Renderowanie wielu ścieżek
    Renderowanie ścieżek ReWire
    Tworzenie miksu finalnego
    Zgrywanie miksu w formacie MP3
    Zgrywanie miksu w formacie Ogg Vorbis
    Zgrywanie miksu w formacie RealAudio - wyłącznie w komputerach PC
    Zgrywanie miksu w formacie Windows Media - tylko w komputerach PC
    Rozdział 17. Mastering
    Zadanie dla profesjonalnego realizatora masteringu
    Tworzenie projektu masteringowego
    Definiowanie sekwencji utworów
    Płynne zmiany głośności
    Stosowanie korekcji
    Stosowanie kompresji
    Stosowanie efektów w sekcji Master
    Mastering samodzielny
    Stosowanie ditheringu UV22
    Słowniczek
    Skorowidz

  • Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


    Strona główna

    Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
    FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
    tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
    Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland