cena 51,45 zł.
nuty.pl
|
Brown Thad
Cubase SX. Szybki start
Ilość stron: | 432 |
Format: | 171 x 232 |
Wersja językowa: | polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Kod produktu: | NPL061234 |
Błyskawiczny kurs cyfrowego przetwarzania muzyki
Cubase SX to komputerowe studio nagrań; aplikacja, dzięki której możesz tworzyć profesjonalne utwory muzyczne nie wychodząc z domu. Cubase umożliwia samodzielne nagrywanie, miksowanie i aranżowanie muzyki. Dzięki interfejsom VST i ASIO jest to niezwykle elastyczny system, który można z łatwością rozbudować i dostosować do swoich potrzeb.
Książka "Cubase SX. Szybki start" to nowoczesny podręcznik, dzięki któremu w krótkim czasie poznasz tę aplikację i nauczysz się używać jej w praktyce. To pozycja skierowana do początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników, którzy nie mają większego doświadczenia w edycji dźwięku, a pragną stworzyć wirtualne studio nagrań od podstaw. Krótkie rozdziały, które możesz przeczytać w ciągu kilkunastu minut, prezentują krok po kroku czynności, jakie należy wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt.
Nauczysz się:
Instalować Cubase SX i konfigurować go, by współpracował z zainstalowanym sprzętem Poruszać po interfejsie programu Cubase i dostosowywać go do swoich potrzeb Nagrywać dźwięk Tworzyć i edytować ścieżki MIDI Korzystać z instrumentów VST Edytować zapis dźwiękowy Miksować utwory, korzystać z filtrów Dodawać efekty dźwiękowe Używać programu ReWire Wykonywać mastering za pomocą Cubase SX
Spis treści: Rozdział 1. Instalacja i konfiguracja programu Cubase SX Instalacja programu Cubase SX Co i gdzie? Podstawy nagrywania Interfejsy audio i sterowniki Sprawdzanie karty dźwiękowej w systemie Windows XP Sprawdzanie karty dźwiękowej w systemie Mac OS X Definicja latencji Ustawianie latencji Sprawdzanie interfejsu MIDI w systemie Windows XP Sprawdzanie interfejsu MIDI w systemie Mac OS X Na czym polega monitorowanie? Monitorowanie z poziomu programu Cubase Monitorowanie przy użyciu miksera zewnętrznego Monitorowanie przy użyciu funkcji ASIO Direct Monitoring Konfiguracja Rozdział 2. Przechadzka po interfejsie programu Cubase SX Pasek sterowania transportem Okno Project Pasek narzędziowy okna Project Panel Track Inspector w oknie Project Panel Track List okna Project Linijka okna Project Panel zdarzeń w oknie Project Panel informacyjny w oknie Project Ustawienia przyciągania w oknie Project Edytor Audio Sample Edytor MIDI Key Inne edytory MIDI Magazyn Mikser w programie Cubase SX Stelaże efektów w programie Cubase SX Instrumenty VST Rozdział 3. Rozpoczynamy opracowywanie projektu Tworzenie projektu O metronomie w programie Cubase SX Ustawianie tempa w projekcie Import pętli Dopasowywanie tempa projektu do tempa pętli audio Dopasowywanie tempa pętli do tempa projektu Wielokrotne wklejanie pętli do projektu Import projektów Cubase Tworzenie nowego szablonu Używanie pustych szablonów Rozdział 4. Instalacja i konfiguracja programu Cubase SX Tworzenie ścieżki audio Definiowanie preferencyjnych ustawień nagrywania dźwięku Nagrywanie pojedynczej ścieżki Nagrywanie na kilku ścieżkach jednocześnie Nagrywanie ścieżek stereofonicznych Nagrywanie automatyczne: podrzutki Nagrywanie automatyczne: tryb nagrywania cyklicznego Rozdział 5. Nagrywanie MIDI Nadawanie nazw wejściom i wyjściom MIDI Tworzenie ścieżek MIDI Konfigurowanie ścieżek MIDI do nagrania Nagrywanie pojedynczej ścieżki MIDI Automatyczne uruchamianie nagrywania Automatyczne wyłączanie zapisu przy użyciu lokatorów Tryby nagrywania MIDI Cykliczne nagrywanie MIDI Nagrywanie cykliczne: tryby Mix i Overwrite Nagrywanie wielu ścieżek MIDI jednocześnie O wielobrzmieniowych urządzeniach MIDI Zapis danych kontrolerów ciągłych Nagrywanie danych Sysex Rozdział 6. Ręczne wprowadzanie danych MIDI Tworzenie partii MIDI Otwieranie edytora Opis edytora Key Narzędzia edycyjne Wprowadzanie nut MIDI Rozciąganie panelu nutowego Korzystanie z wyświetlacza pozycji wskaźnika myszy Przyciąganie w edytorze Key Zmiana długości nut Ustawianie siły uderzenia w klawisze Wprowadzanie wielu nut w trybie malowania Wyciszanie i usuwanie nut Przeglądanie danych kontrolerów ciągłych Wprowadzanie danych CC za pomocą narzędzia Draw Edytor perkusyjny Otwieranie edytora Drum Posługiwanie się narzędziem Drumstick Kwantyzacja globalna a ustawienia indywidualne Zmiana wartości parametru Velocity w edytorze Drum Usuwanie i wyciszanie nut w edytorze Drum Rozdział 7. Korzystanie z instrumentów VST Co to jest instrument VST? Po co używać instrumentów VST? Instalacja i zarządzanie instrumentami VST Otwieranie VSTi Otwieranie edytora VSTi Wybieranie profilów VSTi Korzystanie z VSTi Wizualne narzędzia edycyjne VSTi Zapisywanie i przywoływanie ustawień VSTi Universal Sound Module Neon VSTi cs40 VSTi vb-1 VSTi JX16 VSTi a1 VST1 lm-7 VSTi Sterowanie instrumentami VST za pomocą komunikatów MIDI Rozdział 8. Podstawowa edycja zapisu dźwiękowego Przekształcanie zdarzeń w partie Rozbijanie partii na zdarzenia Wyciszanie zdarzeń i partii Przesuwanie partii i zdarzeń przy użyciu funkcji Snap Przesuwanie zdarzeń i partii przy użyciu kursora Ograniczanie ruchów partii i zdarzeń Ustawianie punktu przyciągania Kopiowanie partii i zdarzeń audio Tworzenie zgłośnień Tworzenie wyciszenia Edycja obwiedni zgłośnień i wyciszeń Zmiana ogólnej głośności zdarzenia Zmiana długości zdarzenia Przesuwanie zawartości zdarzenia poprzez zmianę jego długości Zmiana długości zdarzenia poprzez ściśnięcie lub rozciągniecie w czasie Przenikanie Zmiana obwiedni przenikania Dzielenie zdarzeń i partii Edytor Audio Part Przygotowanie zdarzeń do montażu Odsłuchiwanie zdarzeń w zbitce Montaż zbitki Rozdział 9. Zaawansowana edycja zapisu dźwiękowego Typy operacji edycyjnych Korzystanie z narzędzia Zoom Wyodrębnianie zdarzeń z partii Regulacja zakresu selekcji Poruszanie się w projekcie przy użyciu lokatorów Przetwarzanie zdarzenia lub partii Regulacja wzmocnienia w zdarzeniu Przestrajanie Korygowanie fałszów Przestrajanie z wykorzystaniem obwiedni Przetwarzanie dźwięku przy użyciu efektów VST Dodatkowe ustawienia przetwarzania dźwięku Usuwanie skutków przetwarzania Modyfikowanie efektów w przetworzonym materiale Zamiana jednego procesu na inny Powiększanie obrazu w edytorze Sample Funkcja ręcznego przesuwania kursora w edytorze Sample Editor Tworzenie regionów w edytorze Sample Editor Tworzenie zdarzenia z regionu Dodatkowe funkcje przetwarzania dźwięku Rozdział 10. Edycja zapisu MIDI Edycja audio a edycja MIDI Przesuwanie i kopiowanie partii MIDI Wyciszanie i dzielenie partii MIDI Transponowanie ścieżek MIDI przy użyciu panelu Track Inspector Rozbijanie partii na wiele partii Jednoczesna edycja wielu partii w edytorze Key Kopiowanie nut w edytorze Key Zmiana długości nut MIDI Edycja nut o takiej samej wysokości Przeglądanie danych kontrolerów ciągłych Wyświetlanie danych dowolnych kontrolerów CC Tworzenie danych CC powiązanych z tempem projektu O funkcji Snap i edycji CC Inne formy obwiedni komunikatów CC Usuwanie, przesuwanie i kopiowanie komunikatów CC Kwantyzacja Regulowanie gęstości siatki kwantyzacyjnej Wybieranie nut do kwantyzacji Nadawanie kwantyzowanym sekwencjom MIDI bardziej naturalnego brzmienia Edytor List Filtrowanie danych w edytorze List Modyfikowanie wartości na liście zdarzeń Tworzenie nowych zdarzeń na panelu Event Rozdział 11. Mikser programu Cubase Dlaczego miksujemy w stereo? Kanały miksera programu Cubase Zarządzanie mikserem na ekranie Wyświetlanie kontrolek jednego typu we wszystkich kanałach miksera jednocześnie Osłuchiwanie solo i wyciszanie kanałów miksera Posługiwanie się kanałami audio Wybór portu wyjściowego dla kanału audio Regulowanie poziomu i panoramy Posługiwanie się mikserem w trybie rozszerzonym Zasady korekcji Ustawianie korekcji w oknie Channel Settings Posługiwanie się filtrami półkowymi Posługiwanie się filtrami górno- i dolnoprzepustowymi Podstawowe informacje o efektach insertowych Omijanie korektorów i efektów w kanałach Podstawy miksowania MIDI Efekty insertowe MIDI Profile efektów MIDI MidiEcho Arpache 5 Tworzenie prostego arpeggio AutoPan Tworzenie efektu tremolo przy użyciu AutoPan Pozostałe efekty MIDI Efekty wysyłkowe MIDI Zachowywanie partii MIDI wraz z efektami Instrumenty VST i kanały ReWire Posługiwanie się szynami wyjściowymi Kanały grup Sprzęganie kanałów miksera Rozdział 12. Modułowe efekty audio Obsługiwane formaty modułów Efekty insertowe i wysyłkowe DoubleDelay Korzystanie z efektów opóźnieniowych synchronizowanych z tempem Modulacja wysokości dźwięku przez moduł ModDelay Pogłos Ustawienia modułu Reverb A Chorus Efekty dynamiczne Korzystanie z modułu Dynamics Pozostałe moduły programu Cubase Efekty wysyłkowe przed tłumikiem Kiedy stosować efekty wysyłkowe przed tłumikiem Kanały grup i efekty Łączenie efektów przy użyciu grup Rozdział 13. ReWire i Cubase Do czego służy ReWire? Przyłączanie aplikacji ReWire do programu Cubase Uruchamianie i zamykanie aplikacji ReWire Tempo i ReWire Korzystanie z wielu aplikacji ReWire jednocześnie Transmisja danych MIDI przy użyciu protokołu ReWire Transmisja danych audio między aplikacjami ReWire Aplikacje niezależne a aplikacje ReWire Rozdział 14. Automatyka miksu Po co automatyzować miksy? Zapis automatyki w oknie miksera Przeglądanie ustawień automatyki Tryby automatyki miksera Zapis ustawień automatyki modułów Automatyzacja parametrów efektów Jak wyświetlany jest zapis automatyki Zapis automatyki dla pojedynczej ścieżki Ręczne definiowanie ustawień automatyki Usuwanie punktów sterujących z obwiedni automatyki Inne operacje wykonywane na punktach sterujących Definiowanie ustawień automatyki za pomocą narzędzia Draw Selektywne zwiększanie głośności fragmentów ścieżek Automatyka wyciszeń Przeglądanie i automatyzacja innych parametrów Automatyka kanałów innych niż audio Rozdział 15. Korzystanie z efektów zewnętrznych Krosowanie zewnętrznych efektów Korzystanie z wyjść VST Konfigurowanie zewnętrznych efektów wysyłkowych Konfigurowanie zewnętrznych efektów insertowych Monitorowanie działania efektów Kierowanie sygnału grupowego do procesora zewnętrznego Zewnętrzne efekty wysyłkowe przed tłumikiem Miksowanie z efektami zewnętrznymi Rozdział 16. Eksportowanie i renderowanie ścieżek Zgrywanie, eksportowanie i renderowanie Zrzucanie ścieżki Zgrywanie wielu ścieżek Renderowanie ścieżki z efektami Korygowanie przesunięć czasowych Renderowanie wielu ścieżek Renderowanie ścieżek ReWire Tworzenie miksu finalnego Zgrywanie miksu w formacie MP3 Zgrywanie miksu w formacie Ogg Vorbis Zgrywanie miksu w formacie RealAudio - wyłącznie w komputerach PC Zgrywanie miksu w formacie Windows Media - tylko w komputerach PC Rozdział 17. Mastering Zadanie dla profesjonalnego realizatora masteringu Tworzenie projektu masteringowego Definiowanie sekwencji utworów Płynne zmiany głośności Stosowanie korekcji Stosowanie kompresji Stosowanie efektów w sekcji Master Mastering samodzielny Stosowanie ditheringu UV22 Słowniczek Skorowidz
|