•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okoliczno¶ciowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  ¦piewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Ksi±żki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Historia muzyki XVII w.Muzyka we włoszech (III) - madrygał wielogłosowy
Szweykowski Zygmunt Maria

Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Historia muzyki XVII w.Muzyka we włoszech (III) - madrygał wielogłosowy

cena 34,15 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Historia muzyki XVII w.Muzyka we włoszech (III) - madrygał wielogłosowy

Ilo¶ć stron:235
Format:168 x 238
Dostępno¶ć:dostawa w ci±gu 30 dni
Kod produktu:NPL059881

Stały rozwój badań historycznych w zakresie dziejów sztuki muzycznej sprawia, iż co parę dziesięcioleci rodzi się potrzeba zredagowania nowego podręcznika, który by przedstawił dan± epokę zarówno studiuj±cym, jak szerszemu kręgowi zainteresowanych zgodnie z najnowszym stanem badań. W podręczniku niniejszym przyjęto kilka ograniczeń. Po pierwsze: ograniczony jest on tylko do twórczo¶ci muzycznej w wieku XVII, nie ujmuje więc całej epoki nazywanej epok± baroku. Drugie ograniczenie wynika ze specyfiki omawianego okresu. Na przełomie wieków XVI i XVII dokonuj± się bardzo istotne zmiany stylistyczne, które będ± brzemienne w skutki niemal do końca XIX wieku. Zmiany te rozpoczęły się i ugruntowały we Włoszech i z Włoch przejęła je cała Europa. Wszystko to, co się działo na terenie muzycznym w Europie poza Włochami w XVII wieku, to proces asymilacji nowego włoskiego stylu z jednej strony, a jego zmagania z muzyczn± specyfik± lokaln± - z drugiej. Dlatego w niniejszym podręczniku został położony szczególny nacisk na muzykę włosk± jako tę, która pełniła rolę wiod±c± w całym omawianym okresie. Muzyka innych krajów Europy zostanie omówiona w osobnych zeszytach jednak tylko w zakresie tego, co jest specyfik± stylu barokowego w danym kraju, oraz tego, co stanowi jego wkład do rozwoju muzyki europejskiej. Podręcznik nie jest adresowany wył±cznie do pedagogów i młodzieży akademickiej. Jest tak pomy¶lany, by mógł służyć zarówno profesjonalistom, jak i melomanom. Dlatego zróżnicowano w druku poszczególne partie tekstu: tekst główny podany jest drukiem większym, drukiem mniejszym - tekst uzupełniaj±cy. To samo pomocnicze zadanie spełnia większo¶ć odno¶ników, teksty z ówczesnej teorii zamieszczone po każdym rozdziale, a także analizy utworów. [Fragment wstępu ksi±żki]


Spis tre¶ci:
CHARAKTERYSTYKA WIELOGŁOSOWEGO MADRYGAŁU W XVII WIEKU (Zygmunt M. Szweykowski)
WSTĘP
ROZBUDOWYWANIE ¦RODKÓW WYKONAWCZYCH
ZMIANY STRUKTURALNE
TEKSTY MADRYGAŁÓW
GŁÓWNE O¦RODKI KOMPONOWANIA MADRYGAŁU WIELOGŁOSOWEGO (Zygmunt M. Szweykowski)
FERRARA
MADRYGAŁ W WIECZNYM MIE¦CIE
FLORENCJA
MANTUA
WENECJA
NEAPOL
POZA GŁÓWNYMI O¦RODKAMI
CLAUDIO MONTEVERDI (Zofia Fabiańska)
MANTUA: PIERWSZE KSIĘGI – PRZEKRACZANIE TRADYCJI
WENECJA: NA WŁASNEJ DRODZE
Teksty Ľródłowe (przekład Anna Szweykowska)
Pietro Pontio RAGIONAMENTO DI MUSICA
Z KORESPONDENCJI MUZYKÓW
Marsilio Casentini LA CIECA. MADRIGALI A CINQUE VOCI LIBRO QUARTO
Claudio Pari IL PASTOR FIDO. SECONDO LIBRO DE’ MADRIGALI
Pietro Maria Marsolo SECONDO LIBRO DE’ MADRIGALI A QUATTRO VOCI
Vincenzo Giustiniani DISCORSO SOPRA LA MUSICA
Claudio Monteverdi MADRIGALI GUERRIERI ET AMOROSI
Domenico Mazzocchi MADRIGALI A CINQUE VOCI ED ALTRI VARII CONCERTI
Pietro Della Valle DELLA MUSICA DELL’ETA NOSTRA
Angelo Berardi RAGIONAMENTI MUSICALI
Analizy
Carlo Gesualdo di Venosa ITENE, O MIEI SOSPIRI (Aleksandra Patalas)
Carlo Gesualdo di Venosa MORO, LASSO, AL MIO DUOLO (Zofia Fabiańska)
Antonio Cifra NON PIANGO E NON SOSPIRO (Aleksandra Patalas)
Domenico Mazzocchi SU DA’ MONTI (Aleksandra Patalas)
Marco da Gagliano FILLI, MENTRE TI BACIO (Piotr Wilk)
Sigismondo d’India INDARNO FEBO (Piotr Wilk)
Sigismondo d’India STRANA ARMONIA D’AMORE (Zofia Fabiańska)
Tarquinio Merula CANTA URANIA LA PARTE ACUTA (Aleksandra Patalas)
Claudio Monteverdi A CHE TORMI IL BEN MIO (Zofia Fabiańska)
Claudio Monteverdi DOLCISSIMI LEGAMI (Aleksandra Patalas)
Claudio Monteverdi ECCO MORMORAR L’ONDE (Zofia Fabiańska)
Claudio Monteverdi VATTENE PUR, CRUDEL (Zofia Fabiańska)
Claudio Monteverdi LUCI SERENE E CHIARE (Zofia Fabiańska)
Claudio Monteverdi ZEFIRO TORNA E ’L BEL TEMPO RIMENA (Zofia Fabiańska)
Claudio Monteverdi MISERO ALCEO (Zofia Fabiańska)
Claudio Monteverdi TEMPRO LA CETRA (Aleksandra Patalas)
Claudio Monteverdi O COME SEI GENTILE (Aleksandra Patalas)
Claudio Monteverdi ALTRI CANTI D’AMOR (Aleksandra Patalas)
Claudio Monteverdi MENTRE VAGA ANGIOLETTA (Zofia Fabiańska)
PODSTAWOWA BIBLIOGRAFIA
INDEKS OSÓB I DZIEŁ
Zał±czony MATERIAŁ NUTOWY zawiera
PRZYKŁAD 1 – Paolo Quagliati FELICE CHI VI MIRA t. 10–27
PRZYKŁAD 2 – Carlo Gesualdo di Venosa TIRSI MORIR VOLEA t. 16–24
PRZYKŁAD 3 – Carlo Gesualdo di Venosa O SEMPRE CRUDO AMORE t. 12–14, 20–21
PRZYKŁAD 4 – Carlo Gesualdo di Venosa OR CHE IN GIOIA CREDEA VIVER CONTENTO Parte prima, t. 15–18
PRZYKŁAD 5 – Antonio Cifra PERFIDISSIMO VOLTO t. 16–22
PRZYKŁAD 6 – Domenico Mazzocchi UDITO HO CITHEREA t. 1–16
PRZYKŁAD 7 – Tarquinio Merula LA MIA CLORI E BRUNETTA t. 1–8
PRZYKŁAD 8 – Tarquinio Merula DI COSTEI BELLO IL NOME t. 13–17
Luzzasco Luzzaschi ITENE, MIE QUERELE
Carlo Gesualdo di Venosa ITENE, O MIEI SOSPIRI
Carlo Gesualdo di Venosa BELTA, POI CHE T’ASSENTI
Carlo Gesualdo di Venosa CHIARO RISPLENDER SUOLE
Carlo Gesualdo di Venosa MORO, LASSO, AL MIO DUOLO
Antonio Cifra NON PIANGO E NON SOSPIRO
Antonio Cifra COME SIAN DOLOROSE
Domenico Mazzocchi PIAN PIANO AURE TRANQUILLE
Domenico Mazzocchi SU DA’ MONTI
Marco da Gagliano FILLI, MENTRE TI BACIO (1602)
Marco da Gagliano FILLI, MENTRE TI BACIO (1617)
Marco da Gagliano AURA IN TANTO LASCIVA
Marco da Gagliano RIDE DI LIETE E VERDEGGIANTI SPOGLIE TUTTA ADORNA
Sigismondo d’India INDARNO FEBO
Sigismondo d’India STRANA ARMONIA D’AMORE
Sigismondo d’India MA SE CON LA PIETA
Sigismondo d’India SILVIO, COME SON LASSA!
Sigismondo d’India LIDIA, TI LASSO
Biagio Tomasi BACI SOSPIRI E VOCI
Antonio Il Verso LASCIATEMI MORIRE
Claudio Pari IL LAMENTO D’ARIANNA Parte prima
Tarquinio Merula CANTA URANIA LA PARTE ACUTA
Claudio Monteverdi A CHE TORMI IL BEN MIO
Claudio Monteverdi DOLCISSIMI LEGAMI
Claudio Monteverdi ECCO MORMORAR L’ONDE
Claudio Monteverdi VATTENE PUR, CRUDEL Parte prima
Claudio Monteverdi LUCI SERENE E CHIARE
Claudio Monteverdi ERA L’ANIMA MIA
Claudio Monteverdi LAMENTO D’ARIANNA Parte prima
Claudio Monteverdi ZEFIRO TORNA E ’L BEL TEMPO RIMENA
Claudio Monteverdi MISERO ALCEO
Claudio Monteverdi TEMPRO LA CETRA
Claudio Monteverdi O COME SEI GENTILE
Claudio Monteverdi ALTRI CANTI D’AMOR
Claudio Monteverdi MENTRE VAGA ANGIOLETTA
Claudio Monteverdi NON HAVEA FEBO ANCORA

Zdjęcia niektórych produktów mog± różnić się od ich rzeczywistego wygl±du.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland