•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce renesansu.
Poźniak Piotr

Okładka: Poźniak Piotr, Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce renesansu.

cena 20,55 zł.


nuty.pl

Poźniak Piotr
Repertuar polskiej muzyki wokalnej w epoce renesansu.

Ilość stron:264
Format:168 x 238
Dostępność:dostawa w ciągu 30 dni
Kod produktu:NPL059873

W niniejszej książce, z kolei, skupiono się na materiale nie zbadanym i na problemach bądź nie poruszanych w literaturze, bądź stanowiących w niej przedmiot sporów. Inne aspekty czy całe obszary twórczości uwzględniano jedynie w takim stopniu, w jakim stanowią konieczny punkt odniesienia. Toteż czytelnik nie znajdzie tu na przykład wyników nowych studiów nad dziełem Mikołaja Gomółki czy Mikołaja Zieleńskiego, gdyż omówienie tych kompozycji w już istniejących pracach jest stosunkowo obszerne i nie budzi - jak dotąd - większych kontrowersji. Natomiast prezentowane w książce wyniki nieraz drobiazgowej analizy utworów i źródeł mają służyć możliwie przekonywającemu uzasadnieniu nie uświęconych tradycją wniosków, a szczegółowość ta wydaje się konieczna zwłaszcza przy rozważaniu pytań, na które historycy muzyki udzielali już sprzecznych odpowiedzi (np. problem mszy Krzysztofa Borka). W analizach tych zastosowano między innymi metody właściwe filologii muzycznej, badającej tekst dzieła poprzez jego przekaz - do nich można zaliczyć także próby rekonstrukcji zaginionych głosów, próby rewokalizacji, próby odczytania deklamacji pieśni i inne. Wyniki tych badań prowadzą do wniosku, że zakres repertuaru brany dotychczas pod uwagę przy omawianiu historii polskiej muzyki wokalnej XVI w. powinien ulec rewizji. Z kolei uwzględnienie nowego, postulowanego zakresu wywołuje poważne zmiany w ogólnym obrazie tej muzyki, co przedstawiono w ostatnim rozdziale. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:
OD AUTORA
NOTA EDYTORSKA
1. REPERTUAR POLIFONII ŁACIŃSKIEJ
1.1. Anonimowa twórczość wawelska
1.1.1. Anonimowość przekazu a atrybucja
1.1.2. Księgi roranckie
1.1.3. Utwory anonimowe w zespole Kk I.3
1.1.4. Utwory anonimowe w zespole Kk I.1
1.1.5. Utwory anonimowe w pierwszej części zespołu Kk I.4
1.1.6. Missa „In te, Domine, speravi”
1.1.7. Utwory anonimowe w drugiej części zespołu Kk I.4
1.1.8. Utwory anonimowe w rękopisie Kk I.5
1.2. Skompletowane dekomplety
1.2.1. Introit Tomasza Szadka
1.2.2. Missa sabbativa
1.2.3. Officium de Assumptione BMV
1.2.4. Tertium officium de Annuntiatione
1.3. Kompletne czy niekompletne. O mszach Krzysztofa Borka
1.4. Wokalne czy organowe
1.4.1. Dotychczasowe klasyfikacje przekazów tabulaturowych
1.4.2. Kryteria na nowo sprecyzowane
1.4.3. Rewokalizacje utworów kompozytorów polskich
2. REPERTUAR PIEŚNI
2.1. Tematyka i problemy formy tekstów pieśni
2.2. Madrygał — zjawisko szczególne
2.3. Pieśńwielogłosowa
2.3.1. Pieśni nabożne i moralizatorskie
2.3.2. Pieśni dworskie
2.3.3. Kontrafaktury psalmów
2.3.4. Muzyka a tekst pieśni
2.4. Pieśńjednogłosowa
2.4.1. Specyfika i problematyka badań.
2.4.2. Zachowane druki pieśni jednogłosowych
3. NOWY OBRAZ POLSKIEJ MUZYKI WOKALNEJ EPOKI RENESANSU
SUPLEMENT NUTOWY
1. Anonim (Kk I.3/46): Mittit ad Virginem
2. Anonim (Kk I.1/11): Credo
3. Tomasz Szadek: Vultum tuum
4. Marcin Leopolita: Mihi autem
5. Marcin Leopolita: Spiritus Domini, cz. 2
6. Anonim: Pieśństatecznej krześcijańskiej paniej
WYKAZ ŹRÓDEŁ, EDYCJI I PRAC

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland