•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Filozofia muzyki.
Guczalski Krzysztof

Okładka: Guczalski Krzysztof, Filozofia muzyki.

cena 44,45 zł.


nuty.pl

Guczalski Krzysztof
Filozofia muzyki.

Ilość stron:340
Format:168 x 238
Dostępność:w magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059866

Artykuły składające się na tom podejmują szeroką paletę najważniejszych zagadnień filozofii i estetyki muzyki. W tomie znajdują się artykuły poświęcone problematyce znaczenia, treści i formy muzyki, elementów semantycznych (znaku, symbolu) w muzyce, stosunkowi muzyki do języka, problemowi ekspresji w muzyce, zarówno w sensie jej własności ekspresywnych, jak i bezpośredniej ekspresji twórcy - a tu z kolei z rozróżnieniem na ekspresję kompozytora i wykonawcy. Kolejna grupa artykułów poświęcona jest różnorakim relacjom, w jakie muzyka wchodzi z innymi sztukami, w tym wypadku z literaturą, filmem i malarstwem. Z jednej strony poruszane są tematy złożonych, wielostronnych relacji strukturalnych i semantycznych pomiędzy muzyką a tekstem słownym, a z drugiej wizji muzyki wyrażonej w dziełach literackich. Bogactwo i zakres prezentowanych treści, oryginalność i wnikliwość ujęcia w jednych tekstach, zwrócenie uwagi na nowe, nieznane wątki w innych oraz prawdziwa interdyscyplinarność tomu sprawiają, że wydaje się on być pozycją, która znajdzie szerokie grono odbiorców: nie tylko zainteresuje z pewnością rozmaite - bo reprezentujące szeroki wachlarz różnych specjalności - kręgi akademickie (filozofia, muzykologia, estetyka, teoria muzyki, filologia, filmoznawstwo, kulturoznawstwo, polonistyka, psychologia i pedagogika muzyki), ale ma jednocześnie potencjał, aby przyciągnąć także czytelników spoza nich: szukających pogłębionej i wielostronnej refleksji miłośników muzyki. [Fragment recenzji prof. dr hab. Zygmunta Szweykowskiego]


Spis treści:
Wprowadzenie — KRZYSZTOF GUCZALSKI
Część I
MIECZYSŁAW TOMASZEWSKI Momenty autobiograficzne, autoekspresyjne i autorefleksyjne dzieła muzycznego
IWONA SOWIN´SKA Fantom kontrapunktu w dziejach myśli filmowej
TOMASZ BARANOWSKI Problemy formy i ekspresji w refleksji estetycznej kompozytorów Szkoły Wiedeńskiej
MARCIN TRZĘSIOK Śpiew to istnienie. Estetyka muzyczna Rainera Marii Rilkego
RAFAŁ CIESIELSKI Problematyka estetycznomuzyczna w zwierciadle edukacji czyli o „ucieczce od muzyki” (rekonesans podręcznikowy)
TERESA MALECKA Zbigniew Bujarski. Kompozytor — malarz
KRZYSZTOF GUCZALSKI O niejęzykowym charakterze muzyki
PIOTR PODLIPNIAK Czy muzyka ma charakter uniwersalny?
KRZYSZTOF SZWAJGIER Muzyczne reprezentacje idei filozoficznych. Trzy przybliżenia
Część II
ALICJA JARZĘBSKA O znaczeniu muzyki w świetle refleksji estetycznej Igora Strawińskiego
ANDRZEJ HEJMEJ Peryferyjne znaczenia muzyki (Aria: Awaria S. Barańczaka)
KRZYSZTOF LIPKA Warstwowy układ treści dzieła muzycznego
LESZEK POLONY Pojęcie znaku i symbolu w muzyce w myśli klasyków hermeneutyki muzycznej: Kretzschmara i Scheringa
ANNA BROŻEK O formie w muzyce według Strawińskiego i Schönberga
RENATA SKUPIN Joga dźwięku i konstruktywizm w muzyce Giacinto Scelsiego — między Wschodem a Zachodem
JERZY SKARBOWSKI O zjawisku muzyczności
MACIEJ JABŁON´ SKI Kilka uwag o potrzebie muzykologii filozoficznej
JAN HARTMAN Dlaczego muzyka się podoba?
ANNA JEREMUS „Filozofia” przekazu dzieła muzycznego w świetle odczuć artysty-odtwórcy i odbiorcy
Część III
MAREK JAMRÓZ Byt i muzyka w Ordo virtutum Hildegardy z Bingen
MARCIN POPRAWSKI Poetycka kontrafaktura jako recepcja dzieła muzycznego WinterreiseMüllera, Schuberta i Barańczaka
LEON MIODON´ SKI Muzyka i absolut. O wartości muzyki w idealizmie niemieckim
ARTUR PASTUSZEK Muzyka — Sztuka Czysta versus sztuka „zdehumanizowana”? Sonata Belzebuba Stanisława Ignacego Witkiewicza
ANDRZEJ LORENZ Metafizyka muzyki Schopenhauera a muzyka Beethovena
ŁUCJA DEMBY Kinestezja i cenestezja, czyli po co filmowi muzyka? Rola muzyki w koncepcji kinowej projekcji-identyfikacji Edgara Morina
JOLANTA KRZYŻEWSKA Typy osobowości a możliwe preferencje muzyczne
ANNA CHĘĆKA-GOTKOWICZ Ekspresja wykonawcy a treści ekspresywne dzieła muzycznego: konflikt czy dopełnienie
JAGNA DANKOWSKA W poszukiwaniu nowej klasyki
Noty o autorach
Indeks osób

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland