cena 53,65 zł.
nuty.pl
|
Dobrzańska-Fabiańska Zofia
Polifonia średniowiecza
Ilość stron: | 204 |
Format: | 167 x 239 |
Wersja językowa: | polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Kod produktu: | NPL056613 |
Niniejsze opracowanie jest owocem kilku lat zajęć z zakresu powszechnej historii muzyki średniowiecza, której autorką jest Zofia Dobrzańska- Fabiańska.
Spis treści: Wstęp Powstanie polifonii.Najstarsze fazy rozwoju organum Geneza muzyki wielogłosowej Wczesna polifonia w zabytkach teoretycznych Najstarsze wzmianki Wczesna teoria organum Organum proste i złożone, paralelne i swobodne Problem chronologicznego pierwszeństwa organum ścisłego względem organum swobodnego Kształtowanie się organum swobodnego Nauka o organum swobodnym Wczesne organum w źródłach praktyki kompozytorskiej Troparia winchesterskie Polifonia II połowy XI wieku, rękopisy z Chartres Melizmatyczne organum XII w:, polifonia "szkoły St.Martial w Limoges" Polifonia Santiago de Compostela Polifonia Szkoły Notre Dame Przedstawiciele szkoły Notre Dame i ich twórczość Leoninus i Perotinus Żródła muzyczne i ich repertuar Chronologia dzieł szkoły Notre Dame i okresy aktywności twórców centrum paryskiego Problem autorstwa i proweniencji repertuaru Organum Muzyka magnus liber organi Notacja modalna i modi rytmiczne Cechy stylistyczne organa dwugłosowych Organa tripla i quadrupla Conductus Znaczenie terminu conductus Muzyka conducti Polifoniczne conducti simplices Monodyczne i polifoniczne conducti cum cauda Notacja conduktus Problem interpretacji rytmu Powstanie motetu. Najstarsze kompozycje motetowe Geneza motetu Clausulae cum littera, ich cechy, notacja i funkcja Motety konduktowe i pierwsze trzygłosowe motety podwójne Polifonia religijna i świecka artis antiquae Motet łaciński i francuski Wspólna geneza i ogólne cechy charakterystyczne Podstawowe rodzaje kompozycji Ogólne tendencje rozwoju Przemiany motetu artis antiquae w świetle źródeł ówczesnej polifonii Repertuar Mus.Ms.4775 z Bayerische Staatsbibliothek w Monachium. Motety w antologiach chansons Motety w Ms. Helmstedt 1099 (olim 1206) z Herzog August-Bibliothek w Wolffenbüttel Motety w Ms.H. 196 z Bibliotheke de l'Université, Faculté de Médicine w Montpellier i ich kontekst repertuarowy Przemiany w systemie notacyjnym Inne gatunki i techniki kompozytorskie polifonii XIII w Polifoniczne pieśni świeckie Hoquctus Rondellus Ars nowa we Francji Pogłądy francuskich teoretyków i kompozytorów. Nowa ars notandi Technika kompozytorska artis novae Motet i izorytmia. Motety izorytmiczne Filipa de Vitry Twórczość motetowa Guillaume'a de Machaut Pieśń polifoniczna: ballada, rondeau, virelai i lai Twórczość pieśniowa Machauta Polifoniczne opracowanie tekstów ordinarium missae. Trzy style "Cykle mszalne" La messe de Nostre Dame Machauta Przemiany sposobu pojmowania dzieła sztuki muzycznej Polifonia świecka trecenta Geneza muzyki trecenta Polifonia trecenta w świetle refleksji teoretycznej. Włoski system notacyjny Włoska praktyka kompozytorska Repertuar kodeksu Rossi Wczesny madrygał Caccia Ballata monodyczna Późniejsze zabytki włoskiej polifonii XIV w. Generacje kompozytorów trecenta Centra kulturalne i tendencje rozwojowe muzyki Twórczość Francesca Landiniego Ars subtilior - schyłek epoki średniowiecza. Polifonia angielska przełomu XIV i XV w i jej rola w przemianach języka dźwiękowego Ars subtilior i styl manierystyczny schyłku średniowiecza Pojęcie ars subtilior Żródła repertuaru muzycznego Kompozytorzy i ośrodki ich aktywności Notacja manierystyczna Właściwości stylistyczne dzieł Twórczość Matteo de Perugia Kompozycje Johannesa Ciconii Polifonia angielska przełomuXIV i XV w. Sytuacja źródłowa Właściwości polifonii angielskiej Discantus angielski Rękopis Old Hall i jego repertuar
|