Szweykowski Zygmunt Maria
Gorczycki G.G. Studia II.
Ilość stron: | 188 |
Format: | 163 x 230 |
Wersja językowa: | polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Kod produktu: | NPL003907 |
Niniejszy zbiór studiów jest owocem seminarium, które miało miejsce w Krakowie w 1984 r. i którego zadaniem było spojrzenie na osobę i twórczość tego kompozytora z perspektywy obecnego dorodku naukowego. Seminarium nie zmieniło wysokiej oceny, jaką tradycja przyznała Gorczyckiemu, natomiast głębiej i szerzej ją uzasadnia.
Spis treści: Od redakcji Życie i Środowisko Kraków w pierwszym trzydziestoleciu XVIII wieku - Anna Pankowicz Grzegorz Gerwazy Gorczycki - kapłan ketedry krakowskiej - Bolesław Przybyszewski Kapela katedry krakowskiej w ostatnich latach działalności Gorczyckiego - Anna Szweykowska Źródła melodyki Tradycja chorałowa w twórczości Gorczyckiego - Irena Stachel Polska pieśń kościelna jako źródło inspiracji w Missa paschalis i Missa "Rorate" I Gorczyckiego - Remigiusz Pośpiech Problemy tonalne i techniczne Bas cyfrowany w kompozycjach Gorczyckiego - Karol Mrowiec System oznaczeń basu cyfrowanego Strukturowanie akordów konsonansowych i dysonansowych oraz ich kontekst harmoniczny Dźwięki obce Modalność hymnów Gorczyckiego - Zofia Dobrzańska Koncepcja brzmieniowa w utworach wokalno - instrumentalnych G.G.Gorczyckiego - Ewa Orłowska - Storkaas Polifonia motetów a cappella Gorczyckiego - Alicja Wardęcka - Gościńska Relacje między słowem i muzyką Takt i słowo jako elementy porządkujące przebieg stryktury wielogłosowej w twórczości motetowej a cappella Gorczyckiego - Tomasz Jasiński Korelacje tekstu i muzyki w "Completorium" Gorczyckiego - Małgorzata Kumala Refleksje na temat muzyki i słowa w "Conductus funebris" Gorczyckiego - Ewa Orłowska- Storkaas Indeks nazwisk
|