•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Sonata na obój i fortepian
Bacewicz Grażyna

Okładka: Bacewicz Grażyna, Sonata na obój i fortepian

cena 38 zł.


nuty.pl

Bacewicz Grażyna
Sonata na obój i fortepian

polski Sonata na obój i fortepian
angielski Sonata for Oboe and Piano
niemiecki Sonate für Oboe und Klavier
włoski Sonata per oboe e pianoforte
francuski Sonate pour oboe et piano


Ilość stron:32 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:obój i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Obój (1)
Fortepian (1)
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępność:dostawa w ciągu 30 dni
Autorzy:Edytor: Pędziałek Mariusz
Autor wstępu: Widłak Elżbieta
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003509

Sonata napisana w pierwszym, najbardziej klasycznym okresie twórczości Grażyny Bacewicz, jest utworem trzyczęściowym z pierwszą częścią - Allegro ma non troppo - najbardziej rozbudowaną, w formie typowego allegra sonatowego z ekspozycją i repryzą. Pierwszy temat z charakterystyczną, opadającą tercją, zgrabnie urytmizowany, pojawia się z tonacji D-dur i już w pierwszym takcie zostaje "złamany" molową subdominantą. Drugi temat kontrastujący z pierwszym jest spokojny i melodyjny. Pojawiają się ciekawe pomysły harmoniczne i melodyczne, a także rytmiczne przesunięcia, wyprzedzenia potęgujące motorykę utworu tak bardzo typową dla tego okresu twórczości. Taneczna druga część - Tempo di Valse - to jakby walczyk z katarynki, zwiewny, ulotny, delikatny, na koniec zanikający, jakby nieodpowiedzialny. Trzecia część - Vivace - jest radosna, zabawna, z krótkimi westchnieniami wyrażonymi drobnymi kadencjami, z których druga rozpędza wirtuozowski finał.
Prawykonanie utworu odbyło się w marcu 1937 roku, wykonawcami byli: Seweryn Śnieckowski - obój i I. Rosenbaum - fortepian.

The Sonata written during the first, most classical period of Grażyna Bacewicz creative work, is a threemovement form, the first movement - Allegro ma non troppo - being the most extended, cast in the form of a typical sonata allegro with an exposition and a reprise. The first subject, with a characteristic, skifully rhythmicised descending third, appears in D major, but as early as the first bar, this key is disrupted by the presence of the subdominant. The second subject, contrasting with the first, is quiet and tuneful. Interesting harmonic and melodic ideas appear as well as rhythmical shifts and anticipations intensifying the motor-rhythm of the work, so typical of this period of her creative work. The dancelike second movement - Tempo di Valse - is, as it were, a little barrel organ waltz, ethereal, fleeting, delicate, fading away at the end, as if something has been left unsaid. The third movement - Vivace - is cheerful and amusing, with short aighs expressed by means of modest cadenzas, the second of which launches the virtuosic finale.
The work was first performed in March 1937 by Seweryn Śnieckowski (oboe) and I. Rosenbaum (piano).

Lista utworów:
Sonata na obój i fortepian (Bacewicz Grażyna)

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland