III Symfonia "Pieśń o nocy" op. 27 (partytura)
Ilość stron: | 92 |
Format: | 235 x 300 |
Opracowanie na: | głos wokalny solowy (tenor), chór SATB i orkiestra symfoniczna (partytura) |
Obsada: | Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych) Partytura (1) Flet piccolo (0) Flet I (0) Flet III (0) Flet II (0) Klarnet Es (0) Klarnet B I (0) Klarnet B II (0) Klarnet B III (0) Klarnet basowy (0) Obój I (0) Obój II (0) Obój III (0) Fagot I (0) Fagot II (0) Fagot III (0) Kontrafagot (0) Trąbka C I (0) Trąbka C II (0) Trąbka C III (0) Trąbka C IV (0) Róg F I (0) Róg F II (0) Róg F III (0) Róg F IV (0) Róg F V (0) Róg F VI (0) Puzon tenorowy suwakowy I (0) Puzon tenorowy suwakowy II (0) Puzon basowy (0) Skrzypce I (0) Skrzypce II (0) Altówka (0) Wiolonczela (0) Kontrabas (0) Harfa I (0) Harfa II (0) Rożek angielski (0) Głos wokalny solowy - Tenor (0) Tuba C (0) Głos wokalny chóralny - Bas (0) Celesta (0) Głos wokalny chóralny - Tenor (0) Kotły (0) Kotły (0) talerze (piatti) (0) Głos wokalny chóralny - Alt (0) Tam-tam (0) Głos wokalny chóralny - Sopran (0) Werbel (tamburo) (0) Fortepian (0) Organy z pedałem (0) Trójkąt (0) Puzon kontrabasowy (0) |
Wersja językowa: | posłowia: polska tytułów utworów: polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Autorzy: | Redaktor: Chylińska Teresa |
Zawartość: | Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:
 |
Kod produktu: | NPL003037 |
III Symfonia zadedykowana jest przez Szymanowskiego swojej matce, skomponowana na tenor solo, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną, do słów Mawlany Dżalaluddina Rumiego w przekładzie Tadeusza Micińskiego.
"Zainteresowanie tematyką Wschodu w przypadku III Symfonii było w silniejszym stopniu wyrazem ówczesnej estetyki kompozytora (...) aniżeli próbą stylizacji muzyki orientalnej. Zewnętrzne pobudzenie, jakiego dostarczył bezpośredni kontakt ze sztuką grecką i wschodnią (w czasie podróży na Sycylię i do Afryki w latach 1911 i 1914), wywołało w okresie wojny rezonans w postaci twórczości świadczącej o sensualistycznym podejściu do dźwięku, maksymalnym wzbogaceniu kolorystyki, środków wykonawczych, wyrafinowanej wrażliwości brzmieniowej, nasyceniu muzyki wyrazowością typu ekstatycznego. Poezja Dżalaluddina Rumiego, poety perskiego z XIII w., jest przepojona mistycyzmem, kojarzy na płaszczyźnie panteistycznego wszechogarnięcia religię ducha z kultem ciała, tęsknotę religijną z żarem pragnienia erotycznego." [Teresa Chylińska we wstępie do edycji "III Symfonii", Kraków 1967].
Lista utworów:
III Symfonia "Pieśń o nocy" op. 27 (Szymanowski Karol)