cena 45 zł.
nuty.pl
|
Sikorski Kazimierz
Harmonia cz. 2
Jest to druga część podręcznika "Harmonii", to materiały do nauki zagadnień harmonii tonalnej, II część traktuje o dźwiękach obcych, figuracjach, modulacjach i ich rodzajach. Podręcznik przeznaczony jest dla średniej szkoły muzycznej.
Spis treści: Część II Rozdział IX -- Dźwięki obce - Figuracja - Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Figuracja akordowa Dźwięki obce Opóźnienie pojedyncze Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w jednym głosie Figuracja jednego głosu Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w dwóch, trzech i czterech głosach jednocześnie - Współbrzmienie dźwięków obcych drugiego rodzaju z dźwiekiem opóźniającym Figuracja dwóch i więcej głosów Harmonizowanie melodii sfigurowanej Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Polifonia i homofonia - Technika polifonizująca Figuracja akordowa ( fortepianowa ) Rosdział X -- Modulacja Ogólne pojęcia Modulacja diatoniczna Modulacja z tonacji majorowej do majorowej Modulacja z tonacji majorowej do minorowej Modulacja z tonacji minorowej do majorowej Modulacja z tonacji minorowej do minorowej Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonsowych, powtórzenia akordów, przewrotów i figuracji - Modulacja złożona II przewrót trójdzięku konsonansowego jako środek modulacyjny - Stosowanie progresji i wprowadzenie toniki nowej tonacji przed końcową toniką - Diatonicvzne przesunięcie modulacyjne Rozdział XI -- Alteracja - Modulacja chromatyczna Akordy alterowane -Alteracja pozorna i rzeczywista, niemodulująca i modulująca Alteracja niemodulująca Dźwięki obce w akordach alterowanych Alteracja modulująca i modulacja chromatyczna Modulacja przez alterację w obrębie jednego akordu Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami - Pośredni rodzaj modulacji pomiędzy diatoniczną a chromatyczną Progresja modulująca z akordów alterowanych - Chromatyczne przesunięcie modulacyjne Rozdział XII -- Enharmonia - Modulacja enharmoniczna Strój równomiernie temperowany - Enharmonia - Modulacja enharmoniczna Modulacja przez zamianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami - Progresja modulująca z enharmonicznych połączeń akordowych - Szereg wielkotercjowy, małotercjowy i całotonowy - Enharmoniczne przesunięcie modulacyjne Rozdział XIII -- Nuta pedałowa i nuta stała - Układ pięcio- i więcejgłosowy - Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy Nuta pedałowa i nuta stała Układ pięcio- i więcejgłosowy Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy Rozdział XIV -- Swobody w prowadzeniu głosów, traktowaniu składników dysonansowych i dżwięku prowadzącego oraz w stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Akord jako jednostka harmoniczna Równoległe i pezciwrównoległe oktawy i kwinty - Ukryte oktawy ( prymy ) i kwinty Swobodne traktowanie składników dysonansowych i dźwięku prowadzącego Swobodne stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Ukośne brzmienie trytonu Akord jako jednostka harmoniczna Rozdział XV -- Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych - Inne skale muzyczne oprócz majorowej i minorowej - Rozwój harmonii -- Podstawowe elementy systemu tonalnego Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych Skale muzyczne: pięciostopniowe, greckie, cygańskie, arabsko-perska, całotonowa i chromatyczna Zastosowanie omawianych skal w konstrukcji wielogłosowej w ramach systemu tonalnego Historyczny rozwój jako elementu muzycznego - Podstawowe elementy systemu tonalnego Indeks
|