•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Harmonia cz. 2
Sikorski Kazimierz

Okładka: Sikorski Kazimierz, Harmonia cz. 2

cena 50 zł.


nuty.pl

Sikorski Kazimierz
Harmonia cz. 2

Ilość stron:318
Format:152 x 220
Wersja językowa:polska
Dostępność:w magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001594
Produkty podobne:Sikorski Kazimierz - Harmonia cz. 1
Wesołowski Franciszek - Materiały do ćwiczeń harmonicznych
Wesołowski Franciszek - Materiały do nauki o skalach muzycznych

Jest to druga część podręcznika "Harmonii", to materiały do nauki zagadnień harmonii tonalnej, II część traktuje o dźwiękach obcych, figuracjach, modulacjach i ich rodzajach. Podręcznik przeznaczony jest dla średniej szkoły muzycznej.


Spis treści:
Część II
Rozdział IX -- Dźwięki obce - Figuracja - Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Figuracja akordowa
Dźwięki obce
Opóźnienie pojedyncze
Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w jednym głosie
Figuracja jednego głosu
Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne
Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w dwóch, trzech i czterech głosach jednocześnie - Współbrzmienie dźwięków obcych drugiego rodzaju z dźwiekiem opóźniającym
Figuracja dwóch i więcej głosów
Harmonizowanie melodii sfigurowanej
Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Polifonia i homofonia - Technika polifonizująca
Figuracja akordowa ( fortepianowa )
Rosdział X -- Modulacja
Ogólne pojęcia
Modulacja diatoniczna
Modulacja z tonacji majorowej do majorowej
Modulacja z tonacji majorowej do minorowej
Modulacja z tonacji minorowej do majorowej
Modulacja z tonacji minorowej do minorowej
Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonsowych, powtórzenia akordów, przewrotów i figuracji - Modulacja złożona
II przewrót trójdzięku konsonansowego jako środek modulacyjny - Stosowanie progresji i wprowadzenie toniki nowej tonacji przed końcową toniką - Diatonicvzne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XI -- Alteracja - Modulacja chromatyczna
Akordy alterowane -Alteracja pozorna i rzeczywista, niemodulująca i modulująca
Alteracja niemodulująca
Dźwięki obce w akordach alterowanych
Alteracja modulująca i modulacja chromatyczna
Modulacja przez alterację w obrębie jednego akordu
Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami - Pośredni rodzaj modulacji pomiędzy diatoniczną a chromatyczną
Progresja modulująca z akordów alterowanych - Chromatyczne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XII -- Enharmonia - Modulacja enharmoniczna
Strój równomiernie temperowany - Enharmonia - Modulacja enharmoniczna
Modulacja przez zamianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami - Progresja modulująca z enharmonicznych połączeń akordowych - Szereg wielkotercjowy, małotercjowy i całotonowy - Enharmoniczne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XIII -- Nuta pedałowa i nuta stała - Układ pięcio- i więcejgłosowy - Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
Nuta pedałowa i nuta stała
Układ pięcio- i więcejgłosowy
Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
Rozdział XIV -- Swobody w prowadzeniu głosów, traktowaniu składników dysonansowych i dżwięku prowadzącego oraz w stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Akord jako jednostka harmoniczna
Równoległe i pezciwrównoległe oktawy i kwinty - Ukryte oktawy ( prymy ) i kwinty
Swobodne traktowanie składników dysonansowych i dźwięku prowadzącego
Swobodne stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Ukośne brzmienie trytonu
Akord jako jednostka harmoniczna
Rozdział XV -- Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych - Inne skale muzyczne oprócz majorowej i minorowej - Rozwój harmonii -- Podstawowe elementy systemu tonalnego
Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych
Skale muzyczne: pięciostopniowe, greckie, cygańskie, arabsko-perska, całotonowa i chromatyczna
Zastosowanie omawianych skal w konstrukcji wielogłosowej w ramach systemu tonalnego
Historyczny rozwój jako elementu muzycznego - Podstawowe elementy systemu tonalnego
Indeks

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland