cena 50 zł.
nuty.pl
|
Sikorski Kazimierz
Harmonia cz. 1
Niniejszy podręcznik "Harmonii" to materiały do nauki zagadnień harmonii tonalnej, I część traktuje o trójdźwiękach, czterodźwiękach i pięciodźwiękach na wszystkich stopniach, o zboczeniu modulacyjnym i progresji. Podręcznik przeznaczony jest dla średniej szkoły muzycznej.
Spis treści: Przedmowa Część I Wstęp Pojęcie nauki harmonii - Akord - Harmonia tonalna Akustyczne podstawy harmonii tonalnej Akordy naturalne Akordy konsonansowe i dysonansowe - Trójdźwięk majorowy i minorowy Skala - Gama Rozdział I -- Trójdźwięki triady bez przewrotu Triada harmoniczna Tonacja - Pojęcie funkcji harmonicznej - Oznaczenie funkcyjne Stosunki pomiędzy trójdźwiękami triady Układ czterogłosowy - Skala głosów - Zdwojenia - Odległości pomiędzy głosami - Naturalny układ głosów - Akord bez przewrotu - Układ skupiony i rozległy - Pozycja akordu Łączenie akordów - Ruchy głosów - Łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty Łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy Powtarzanie akordu Konstrukcja harmoniczna - Prowadzenie głosów - Tworzenie konstrukcji harmonicznej wg danego oznaczenia funkcyjnego Harmonizowanie melodii za pomocą trójdźwięków triady Swobodne łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty - Trójdźwięk niepełny Swobodne łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy - Swobodne powtarzanie akordu Rozdział II -- Przewroty trójdźwięków triady Pierwszy i drugi przewrót trójdźwięku Pierwszy przewrót - Łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty Łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy Powtarzanie akordu ze zmianą postaci Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków triady bez przewrotu i w I przewrocie Drugi przewrót - Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków triady bez przewrotu oraz w I i II przewrocie Kedencje - Dominanta z podwójnym opóźnieniem Major harmoniczny - Minor dorycki i eolski - Łączenie trójdźwięków jednoimiennych - Ukośne brzmienie półtonu - Skale kościelne Rozdział III -- Dominanta septymowa i nonowa Dominanta septymowa Dominanta septymowa bez prymy Dominanta nonowa - dwojenie kwinty trójdźwięku bez przewrotu - Swobodniejsze stosowanie trójdźwięku niepełnego Dominanta nonowa bez prymy - Dwojenie tercji w trójdźwięku Rozdział IV -- Pojedyncze i podwójne opóxnienie w trójdźwiękach triady Opóźnienie od góry kwinty oraz tercji i kwinty w trójdźwiękach triady Rozdział V -- Trójdźwięki poboczne Trójdźwięk II stopnia Trójdźwięk VI stopnia Trójdźwięk III stopnia Trójdźwięk VII stopnia - Charakterystyka ogólna trójdźwięków pobocznych Rozdział VI -- Trójdżwięki triady z dodaną sekstą oraz czterodźwięki septymowe II, VI, III i VII stopnia Subdominanta z dodaną sekstą i subdominanta II stopnia z dodaną septymą Tonika z dodaną sekstą i tonika VI stopnia z dodaną septymą Dominanta z dodana sekstą i dominanta III stopnia z dodaną septymą Czterodźwięk septymowy VII stopnia jako pozorna D7 i jako subdominanta Rozdział VII -- Tonika i subdominanta z dodaną septymą - Pięciodźwięki nonowe na wszystkich stopniach oprócz V Tonika septymowa Subdominanta septymowa Pięciodźwięki nonowe na wszystkich stopniach oprócz V Rozdział VIII -- Zboczenie modulacyjne - Progresja niemodulująca i modulująca - Paralelizm Zboczenie modulacyjne Harmonizowanie melodii ze zboczeniami modulacyjnymi Progresja niemodulująca Progresja modulująca - Paralelizm
|