cena 30,45 zł.
nuty.pl
|
Chomiński Józef, Wilkowska - Chomińska Krystyna
Historia muzyki polskiej cz. 1
Ilość stron: | 232 |
Format: | 163 x 237 |
Wersja językowa: | polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Kod produktu: | NPL001559 |
"Historia muzyki polskiej" część pierwsza obejmuje średniowiecze, przełom średniowiecza i renesansu, renesans, barok, oświecenie i klasycyzm oraz przedświt romantyzmu.
Spis treści: Od autorów Historiografia muzyczna w Polsce Średniowiecze Kultura muzyczna w Polsce pogańskiej Przyjęcie chrześcijaństwa Dziedzictwo reformy karolińskiej Najstarsze źródła rękopiśmienne jako świadectwo rozpowszechnienia chorału benedyktyńskiego w Polsce Ślady pieśni dworskiej Dojrzewanie świadomości narodowej. Szczątki utworów z Ars Antiqua Polska Ars Nova. Bogurodzica - patrium carmen Rozwój polskiego repertuaru Kontynuacja tradycji Wielogłosowość. Między tradycją a nowoczesnością Dramaty liturgiczne Na przełomie Średniowiecza i Renesansu Polski udział w rozwoju muzyki europejskiej XV w. Podstawowe zagadnienia historyczne Świadomość teoretyczna Twórczość artystyczna, Gatunki utworów muzycznych Utwory panegiryczne Utwory liturgiczne Utwory hagiograficzne Główne elementy stylu muzycznego Fauxbourdon Zmiana zasad harmonicznych i technicznych Rodzaje pieśni - cantiones Formy imitacyjne Motety Zagadnienia interpretacyjne i przejawy nowego stylu W stronę tradycji Continuo Docta Sanctorium i tendencje retrospektywne Kontynuacja twórczośći paraliturgicznej Renesans Znaczenie okresu Stan polskiej kultury muzycznej w pierwszej połowie XVI w. Teoria Renesansowa koncepcja muzyki Podstawy techniki kompozytorskiej Regulae contrapuncti Formalne możliwości kontrapunktu Znajomość europejskiej twórczości muzycznej w Polsce Organizacja życia artystycznego Twórczość Jerzy Liban jako kompozytor Polifonia i forma Sebastiana z Felsztyna Monogramiści i inni kompozytorzy Gatunki i formy w tworczości Mikołaja z Krakowa Ordinarium missae Motet Pieśń Pieśń izorytmiczna Kolędy Pieśni bez cantus firmus Praeambulum Tańce Rozkwit twórczości artystycznej w drugiej połowie XVI w Główne kierunki rozwoju Kontynuacja dawnych doświadczeń Doskonalenie techniki i formy Wacław z Szamotuł Nowy rodzaj motetu Wacław z Szamotuł w gronie najwybitniejszych kompozytorów europejskich Rozbudowa formy motetowej w twórczości Marcina Leopolity Zachowawcza rola tradycji i powstanie pierwszego w muzyce polskiej wielkiego cyklu propriów Cykle mszalne Pieśni drugiej połowy XVI w Pieśń religijna Pieśń świecka Muzyka lutniowa Źródła Problemy metodologiczne Formy muzyki lutniowej Tańce Preludia Fantazje Wielkie cykle Życie i twórczość Mikołaja Gomółki Mikołaj Zieleński. Offertoria i Communiones jako perspektywa rozwoju Barok Główne zagadnienia epoki Praktyka wykonawcza Teoria Basso continuo Styl. Periodyzacja rozwoju. Formy Wczesny okres baroku Muzyka dramatyczna Oratorium kantatowe Wokalno - instrumentalny styl koncertujący Rodzaje form Wielka obsada koncertująca Kameralne utwory koncertujące Stile antico Pieśni popularne Technika kanoniczna Muzyka instrumentalna Późny okres baroku Odbudowa kultury muzycznej w okresie saskim Warszawa jako aktywny europejski ośrodek artystyczny Wzmożenie zainteresowania muzyką polską Powstanie systemu dur - moll Formy tradycyjne w nowym systemie tonalnym Utwory kantatowe Pasje oratoryjne Barokowa liryka religijna Muzyka instrumentalna Oświecenie i Klasycyzm Reformy a twórczość artystyczna Muzyka dramatyczna Prezentacje baletowe Kantata Muzyka religijna Pieśń Muzyka instrumentalna Symfonia Koncerty Muzyka kameralna - sonaty Polonez Szkolnictwo i podręczniki Przedświt Romantyzmu Upadek i odbudowa życia kulturalnego Walka o zachowanie świadomości narodowej Liryka wokalna Miniatura fortepianowa Rozwój form dramatycznych Klasycyzm jako zasada techniczna Wirtuozostwo skrzypcowe Muzyka religijna Wykaz skrótów
|