cena 41,05 zł.
nuty.pl
|
Chomiński Józef, Wilkowska - Chomińska Krystyna
Wielkie Formy Wokalne t.V
Ilość stron: | 724 |
Format: | 175 x 245 |
Wersja językowa: | polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Kod produktu: | NPL001556 |
Wielkie Formy Wokalne to piąty tom Form Muzycznych, wśród których I cz. to Małe formy instrumentalne, II to Wielkie formy instrumentalne, III zawiera Pieśni, IV Operę i dramat, a V to Wielkie Formy Wokalne, gdzie znajdziemy dużo wiadomości odnośnie motetu, madrygału, koncertu i symfonii wokalnej, kantaty, pasji, oratorium oraz mszy.
Spis treści: Motet Znaczenie motetu. Periodyzacja rozwoju 1. Motet średniowieczny Geneza motetu Strukturowanie tenoru Kontrapunkty, ilość głosów, tekst Ars antiqua Ars nova Talea i kolor Symbolika liczb. Zależności treści w układzie głosowym Forma poetycka Rytmika Forma muzyczna Motet późnego średniowiecza 2.Motet w okresie renesansu Wiadomości wstępne Teksty motetu Środki wykonawcze Układy głosowe - faktura System modalny Polifonia Motet niderlandzki Związki z tradycją. Motet z długonutowym cantus firmus Rezygnacja z czntus firmus. Nowa rola techniki imitacyjnej Architektonika Motet i linearna technika polifoniczna Imitacja syntaktyczna w warumkach wzmagającej się roli harmoniki Linearyzm na tle rozbudowujących się układów głosowych. Rola chorału i techniki fugowanej Rozbudowany układ głosowy a pozostałości faktury średniowiecznej Motet wielochórowy Źródła Forma pierwotna Przeobrażenie techniki kompozycyjnej Synteza stylów Motet w okresie baroku Kierunku Od motetu tradycyjnego Motet kantatowy Motet w okresie klasycyzmu Motet w XIX i XX wieku Madrygał renesansowy Charakterystyka ogólna Tematyka madrygału Środki techniczne Przejawy retoryki muzycznej Formy madrygału Madrygał pieśniowy Madrygał motetowy Madrygał deklamacyjny Madrygał i formy poetyckie Madrygał koncertujący Madrygał dialogowany Madrygał dramatyczny Koncert wokalny Rodzaje wczesnego koncertu Obsada wielka Obsada triowa Obsada zmienna i jej formotwórcza rola Koncert wokalny a motet, kantata i muzyka instrumentalna Problemy analityczne form koncertujących okresu baroku Koncert wokalny XX wieku Symfonia wokalna Charakterystyka ogólna Nomenklatura i rodzaje form Integralność formy instrumentalno - wokalnej Formy symfonii wokalnej Symfonia dramatyczna Stosunek do tradycyjnej formy symonii Rola tematów w integracji formy Zmiana funkcji form tradycyjnych Symfonia kantatowa Symfonia z kodą wokalną Symfonia z elementami pieśni Wpływ pieśni na koncepcję dźwiękową symfonii Symfonie w całości wokalne Zróżnicowanie gatunku Podłoże ideowe a forma poetycka Rola tradycyjnych układów Metoda muzycznego formowania Temat wokalny Polifonia i struktura tonalna Integracja dwujęzycznej formy Schematy, zasady konstrukcyjne, wątki literackie a funfcjonowanie środków Dyspozycja sceny dramatycznej Symfonia liryczna Istota gatunku Budowa cyklu Praca tematyczna Faktura orkiestrowa Symfonizacja formy lirycznej Struktura brzmienia kameralnego Symfonia wokalna skrzyżowana z poematem symfonicznym Tendencje klasycyzujące w symfonii wokalnej Kantata Nomenklatura Rodzaje kantat Teksty Produkcja kantat, ich rozpowszechnienie i trudności badawcze Wczesna kantata włoska Rodzaje wczesnej kantaty Forma poetycka kantaty Główne współczynniki wczesnej formy kantatowej Kantata ostinatowa w całości Kantata rondowo-wariacyjna Kantata refrenowa i wielocząstkowa Aria i recytatyw jako podstawowe współczynniki formy kantatowej Forma arii we wczesnej kantacie włoskiej Recytatyw i arioso Przejawy estetyki baroku w recytatywach i ariosach Kantata zespołowa Kantata neapolitańska Chronologia, przedstawienie, styl Tematyka i treść kantaty Forma Obsada Basso continuo Aria i recytatyw Kantata francuska XVIII wieku Stosunek do muzyki włoskiej, przedstawiciele, rodzaje Obsada i faktura Rodzaje arii Architektonika Niemiecka kantata protestancka Systematyka gatunków Wczesne kantaty J.S. Bacha Kantata z ariami i recytatywami Teksty Neumaistra i Francka Retoryka muzyczna Bacha Opracowania chorału Aria Recytatyw i arioso Duet Chóry Świeckie kantaty Bacha Utwory o charakterze kantatowym Kantata w okresie klasycyzmu Kantata w okresie romantyzmu Kantata nowoczesna Gatunki, formy, style Symfoniczna kantata balladowa. Liryczna kantata solowa. Kolorystyka dźwiękowa jako współczynnik formy Klasycyzująca kantata kameralna Kantata dodekafoniczna Kantata sonorystyczna Pasja Definicja, gatunki, trudności terminologiczne Pasja chorałowa Stosunrk do tonów Ewangelii Formuły melodyczne tonów pasyjnych Pasja motetowa Rodzaje form Summa Passionis Pasja kantatowo-oratoryjna Kantata i pasja Architektonika Chóry Opracowania chorału Charakter chórów Techniczne i integracyjne właściwości chórów Recytatyw Aria Synteza nowoczesności i tradycji Kompozycja tekstu Materiał dźwiękowy Zasady formowania materiału dźwiękowego Sonorystyczne modelowanie Forma partii solowych. Arie i recytatywy Integracja formy Oratorium Definicja, nomenklatura, geneza, gatunki, styl, periodyzacja rozwoju Oratorium XVII wieku Oratorium włoskie Muzyczne środki wyrazu Oratorium niemieckie Oratorium XVIII wieku Oratorium włoskie w I poł. XVIII wieku Oratorium kantatowe Klasyczna forma oratorium Synteza technicznych i formalnych środków baroku, problemy klasyfikacji Architektonika Chóry Aria Recitativo, acompagnato, arioso Nowa synteza formy klasycznej w warunkach zmiany koncepcji estetycznej Kryzys wiedzy o afektach i o zasadach malarstwa muzycznego a trwałość osiągnięć technicznych i formalnych Pozostałości retoryki muzycznej Malarstwo dxwiękowe a asocjacje Wzbogacenie środków wyrazu, form i gatunków Ensemble i arie Przejawy integracji formalnej Oratorium w okresie romantyzmu Rodzaje oratorium Tradycje klasycyzmu Oratorium balladowe Wpływ opery i muzyki programowej Oratorium łacińskie Oratorium XX wieku Msza Nomenklatura i rodzaje mszy Liturgiczny układ mszy Msza chorałowa Rodzaje zbiorów Trudności interpretacyjne Właściwości części mszalnych Ordinaria Propria Części mszalne w epoce organum i ars antiqua Msza w okresie ars nova Msza w okresie renesansu Powstanie cyklu. Missa plenarium Msza pięcioczęściowa. Podstawy jednolitości cyklicznej Msza oparta na cantus firmus Missa parodia Msza z inicjalnym materiałem tematycznym Forma mszy wyznaczona przez określone zasady techniczne Requiem Msza w okresie baroku Kierunki Stile antico Missa concertata Msza kantatowa Msza w okreskie klasycuzmu Elementy tradycyjne i adaptacja nowych środków Msza symfoniczna Msza XIX i XX wieku Objasnienia skrótów Bibliografia Index nazwisk i tytułów
|