Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 79,95 zł. nuty.pl | Stamitz Carl Koncert B-dur na skrzypce i kwartet smyczkowy (partytura + głosy) Koncert B-dur na skrzypce i kwartet smyczkowy (partytura + głosy)
Carl Stamitz (17451801) a właściwie Karel Stamic to wybitny symfonik, kompozytor i wirtuoz skrzypiec, syn słynnego czeskiego kompozytora i skrzypka Jana Václava Stamice. Karel Stamic był bardzo dobrym improwizatorem i koncertując wykorzystywał tę umiejętność, jego kompozycje często są wyimprowizowane, zbudowane na kilku motywach melodycznych, które ulegają ciągłym modulacjom, zmieniając się w końcu w całkiem nowe zwroty melodyczne. Lista utworów: |
cena 79,95 zł. nuty.pl | Vivaldi Antonio Koncert g-moll (partytura + głosy) Koncert g-moll (partytura + głosy)
Koncert skrzypcowy g-moll op. 12 nr. 1 Antonio Vivaldiego w opracowaniu na skrzypce i kwartet skrzypcowy. Antonio Vivaldi to włoski skrzypek i kompozytor okresu baroku. Do dzisiejszych czasów zachowało się ponad 850 jego kompozycji, w tym ponad 500 koncertów. Był jednym z najwybitniejszych kompozytorów epoki baroku, wykorzystywał niemal wszystkie formy uprawiane w tym okresie. W dziełach instrumentalnych, zwłaszcza w koncertach na instrumenty smyczkowe przejawia się wyraźnie indywidualny styl Vivaldiego. Będąc wybitnym skrzypkiem-wirtuozem, wzbogacił technikę gry na skrzypcach wprowadzając nowe sposoby artykulacji a także wykorzystywał wysokie rejestry (do 12 pozycji). Lista utworów: |
cena 123 zł. nuty.pl | Bacewicz Grażyna III kwartet smyczkowy (partytura i głosy) III kwartet smyczkowy (partytura i głosy) String Quartet No.3(score and parts)
III Kwartet smyczkowy powstał w 1947 roku w Paryżu. To jeden z najbardziej zrównoważonych wewnętrznie utworów G. Bacewicz, może najbliższy ideałowi sérénité, charakterystycznego dla duchowości romańskiej. W dziele tym, którego skrajne części eksponują ruch jako główną siłę kreacyjną, nigdy nie dochodzi do sytuacji ekstremalnych w sensie wyrazu, czy zastosowania środków technicznych. Żywioł ruchu jest tu poskromiony logiką powiązań motywicznych i rozwojem formy, skala napięć moderowana wewnętrznym porządkiem, regularnością przebiegu. W III Kwartecie ujawniona została jeszcze jedna cecha stylu kompozytorki tego okresu: przewaga struktur linearnych nad wertykalnymi: te ostatnie zaś, niepozbawione pewnej finezji harmonicznej, zdają się być jednak wynikiem współdziałania niezależnych linii melodycznych. III Kwartet smyczkowy, najważniejszy utwór 1947 roku dopełnia obraz rozkwitającej swą pełnią twórczości, jako dzieła mimo późniejszych, romantyczno-ekspresjonistycznych wychyleń integralnego, którego indywidualna parole jest łatwo rozpoznawalna. To pierwszy, z cyklu pięciu, dojrzałych kwartetów pochodzących z lat: 1947; 1951; 1955; 1960 i 1965, który, jak żaden inny utwór, stanowi punkt zwrotny w karierze kompozytorki. Jako całość utwory te nie mają sobie równych w polskiej muzyce XX wieku, będąc, po kwartetach Bartóka, istotnym elementem w rozwoju gatunku.
|
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland