Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 27 zł. nuty.pl | Pleyel Ignaz Joseph Koncert C-dur op. 26 na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg fortepianowy) Koncert C-dur op. 26 na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg fortepianowy) Concerto in C Major Op. 26 for Cello and Orchestra (Piano reduction) Konzert C-Dur Op. 26 für Cello und Orchester (Klavier Edition)
Skomponowany w latach 1788 - 89 Koncert wiolonczelowy C-dur op. 26 Ignacego Josepha Pleyela, w katalogu R. benton numer 104, miał za życia kompozytora ogromne powodzenie tak u wykonawców, jak i wydawców. W przeciągu niecałych trzydziestu lat od daty powstania pojawiło się dziewięć jego wydań w wersji oryginalnej na wiolonczelę i orkiestrę oraz kilka w opracowaniu na inne instrumenty. Utwór wykazujący znamienne dla stylu klasycznego cechy przypomina swoją konstrukcją jeden z koncertów J. Haydna. Pełne uroku tematy i ciekawa harmonia stanowią o jego oryginalnym pięknie i niezaprzeczalnej wartości artystycznej. Utwór jest atrakcyjny zarówno dla wykonawców, dla których stanowić będzie wdzięczne zadanie oraz cenne uzupełnienie klasycznego repertuaru, jak i dla słuchaczy, którzy będą mogli poznać tę interesującą muzykę. The Cello Concerto in C major, Op. 26 (1788 - 89), number 104 in Rita benton's catalogue, met with great success during the composer's lifetime both with performers and publishers. In less than thirty years from the date of its composition nine editions appeared in the original version for cello and orchestra as well as several arranged for other instruments. Pleyel's Cello Concerto Op. 26 is one of two by that composer written in the key of C major. It displays all the features characteristic of the classical style, such as a threemovement structure with sonata form at the beginning, symmetrical phrase structures, a typical division of parts into those providing the melody and those accompanying as well as the orchestration requiring few instruments (2vn, 2vl, bassi, 2ob, 2 cr). In structure it resembles one of the concertos by Haydn in the same key. At the same time its charming subjects and interesting harmony contribute to its original beauty and undeniable artistic value. Lista utworów: |
cena 95,95 zł. nuty.pl | Diamond David Kaddish Kaddish
Diamond David - (ur. 1915), studiował u Bernarda Rogresa i Nadi Boulanger w Paryżu. Brał udział w 3 prestiżowych kursach muzycznych w Guggenheim Grants, Prix de Rome i w American Academy National Institute of Arts. Jego kompozycje były często wykonywane przez znanych drygentów: Koussevitsky, Bernstein, Scherchen, Rodziński i Szell. Diamond David (b. 1915) studied with Bernard Rogers and Nadia Boulanger in Paris. He is the recipient of three Guggenheim Grants, the Prix de Rome, and is a member of the American Academy National Institute of Arts. His compositions have been performed by such leading conductors as Koussevitsky, Bernstein, Scherchen, Rodziński i Szell. Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Bujarski Zbigniew Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania for Cello and Piano
Orniphania - utwór na wiolonczelę i fortepian, ukończony we wrześniu 2001 - jest po trzech "Lękach ptaków" dalszą próbą drążenia w przebogatym materiale ptasiego śpiewu. Wieloletnia fascynacja tą właśnie muzyką natury, jej wielorodność gatunkowa, a zwłaszcza - chciałoby się powiedzieć - inwencyjność i zaskakująca wariacyjność osobnicza śpiewanych motywów, niby powtarzalnych, a zawsze jednak jakoś odmiennych, sprowokowała mnie do próby stworzenia pewnej sumy dźwiękowej, która bez ambicji naśladowania konkretnych, gatunkowych ptasich zaśpiewów (jak na przykład u Vivaldiego czy zwłaszcza u Messiaena) dałaby dźwiękowe "Ukazanie" ptasiej muzyki. / Zbigniew Bujarski. Orniphania - a work for cello and piano, completed in September 2001, is - after the three "Fears of Birds" - another attempt at exploiting the extremely rich material of birdsong. A long - standing fascination with this music of nature, the diversity of its genres and especially - one would like to say - the inventiveness and astonishing variations from one speciment to another of the sung motives, as if recurring but always somehow altered, stimulated me to attemp the creation of a certain tonal entitythat, without aspiring to imitate the specific birdsong of different genres (as e. g. in the case of Vivaldi or, especially, Messiaen), would give a tonal "manifestation" of bird music. Lista utworów: |
cena 72,95 zł. nuty.pl | Debussy Claude Sonate pour Violoncelle et Piano Sonata na wiolonczelę i fortepian Sonata for Violoncello and Piano Sonate für Violoncello und Klavier Sonate pour Violoncelle et Piano
Claude Debussy (1862 - 1918) był twórcą nowego stylu muzycznego, określonego zapożyczonym z dziedziny malarstwa, choć w istocie wywodzącym się raczej z estetyki poezji symbolistów, mianem impresjonizmu. Podłożem twórczości Debussy'ego było przeciwstawianie się późnemu romantyzmowi, a w szczególności estetyce Wagnerowskiej. Melodyka przybiera u Debussy'ego formę krótkich motywów, traci swój walor zasadniczy na rzecz harmonii. Na główny plan wysuwa się kolorystyka dźwiękowa. Prezentowana Sonata d-moll na wiolonczelę i fortepian jest to utwór wykazujący zasadnicze walory muzyki impresjonistycznej. W przypadku wiolonczeli kompozytor stosuje tu liczne pizzicato, vibrato, staccato i triole. Sonata składa się z części: I - Lent Sostenuto e molto risoluto; II - Serenada, Moderement anime; III - Finał, Anime. Of the Six Sonates pour divers instruments Claude Debussy only completed three. The present Sonate pour violoncelle et piano was the first of the late group of sonatas begun in 1915. As in the case of the sonata for flute, viola and harp and the sonata for violin, the model taken is not the dualist sonata form ov Viennese classicism but the monothematic sonata of 17th and 18th century France. Particulary the works of François Couperin had an influence on Debussy's composition. Lista utworów: |
cena 252,95 zł. nuty.pl | Michel Jean-François 32 Weihnachtsmelodien für Trompete, Violoncello und Klavier (Orgel) 32 kolędy na trąbkę, wiolonczelę i fortepian (organy) 32 Christmas Carols for Trumpet, Cello and Piano (Organ) 32 Weihnachtsmelodien für Trompete, Violoncello und Klavier (Orgel) 32 Mélodies de Noël pour trompette, violoncelle et piano (orgue)
Kolekcja aż 32 kolęd i utworów świątecznych w prezentowanym wydaniu zaaranżowanych na trąbkę B, wiolonczelę i fortepian lub organy bez pedału. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Good King Wenceslas", "In dulci jubilo", "We Wish You a Merry Christmas", "We Three Kings", "While Shepherds Watched Their Flocks" i wiele innych. Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Romberg Bernhard Heinrich Three Divertimenti on National Songs for Violoncello and Piano, Op. 42, 46, 65 Trzy divertimenta skomponowane na podstawie narodowych pieśni na wiolonczelę i fortepian, op. 42, 46, 65 Three Divertimenti on National Songs for Violoncello and Piano, Op. 42, 46, 65 Drei Divertimenti über Nationallieder für Violoncello und Klavier, Op. 42, 46, 65
Bernhard Heinrich Romberg (1767 - 1841) to niemiecki wiolonczelista i kompozytor, autor wielu kwartetów smyczkowych oraz dzieł wiolonczelowych. Publikacja "Drei Divertimenti über Nationallieder" zawiera trzy Divertimenta Romberga skomponowane na podstawie narodowych pieśni ludowych. Są to utwory oparte o pieśń szwecką (op. 42), pieśń austriacką (op. 46) oraz pieśń westfalską w op. 65 (Westfalia to kraina historyczna w Niemczech). Publikacja zawiera dokładne wyjaśnienie stosowanych przez edytora niniejszego wydania - Joachima Stutschewsky'ego - oznaczeń wykonawczych. Lista utworów: |
cena 189,95 zł. nuty.pl | Wolff Christian Stardust Pieces for Violoncello and Piano Stardust Pieces na wiolonczelę i fortepian Stardust Pieces for Violoncello and Piano Stardust Pieces für Violoncello und Klavier
Christian Wolff (ur. 1934) to amerykański kompozytor współczesnej muzyki eksperymentalnej. "Stardust Pieces" to dwuczęściowy utwór awangardowy. Kompozytor pozostawia wiele decyzji wykonawcom - mogą oni sami zinterpretować m. in. tempo, artykulację, dynamikę utworu, a wszelkie trudne pasaże mogą zostać przez nich przekształcone. Poza tradycyjną notacją w partyturze znajduje się także zapis graficzny, który ma być wykonany poprzez uderzanie w pudło rezonansowe instrumentów. Czas trwania utworu: ok. 11'. Cello parts is on the lowest of the three staves. Dynamics, ways of playing, etc. are free and variable, can be experimented with. Passages of exceptional difficulty can be modified, but first consider possible solutions which may involve technically unorthodox procedures. Lista utworów: |
cena 109 zł. nuty.pl | Rutkowski Andrzej Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts) Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen) Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)
Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych. Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland