Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 49 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Concerto per cello and orchestra - wyciąg fortepianowy Koncert na wiolonczelę i orkiestrę - wyciąg fortepianowy Concerto per cello and orchestra - piano reduction
"Długo nie mogłem zdecydować, jaki ma być ten Koncert - patetyczny, liryczny, awangardowy czy tradycyjny? Wątpliwości i wahania nie opuszczały mnie przez długi czas. I oto pewnego przedpołudnia podczas przechadzki po białowieskim parku usłyszałem wreszcie tę długo poszukiwaną nutę - liryczną, nieco zadumaną, o wyraźnie kresowym zabarwieniu. Czym prędzej więc zacząłem szkicować partyturę, by po kilkunastu dniach mieć gotową wersję utworu. Rozpoczęły się pierwsze próby z solistą, pierwsze poprawki partii solowej pod kątem lepszego jej wyeksponowania, pełniejszego ukazania możliwości instrumentu. Wreszcie po paru latach i dziesiątkach spotkań z Tomaszem Strahlem partia wiolonczeli przybrała wiosną 1997 roku postać ostateczną. Znajdą w nim Państwo echa naszych Kresów - raz po raz w muzyce Koncertu pobrzmiewać będą zasłyszane niegdyś przeze mnie na Wileńszczyźnie strzępy melodii i pieśni owianych łagodną melancholią i smętkiem..." "For a long time I could not make up my mind what kind of Concerto it was going to be - pathos-laden, lyrical, avant-garde or traditional? I was beset with doubts and hesitations for a long time. And then one morning, during a stroll in the Białowieża national park. I at last heard this longsought-for note - lyrical, a little pensive, clearly of bordeland provance in tone. I started to sketch the score quickly and the work was ready in a dozen or so days. The first rehearsals with the soloist followed, as well as the first revisions of the solo part to highlight it out and reveal more fully the instrument's potential. Finally, after several years and dozens of meetings with Tomasz Strahl, the cello part took final shape in spring 1997. The work was finished. You will find in it echoes of our Polish Eastern Bordeland - now and then in the music of the Concerto one will hear scraps of melodies and songs - once heard by me in the Vilnius region - enveloped in mild melancholy and sadness..." Lista utworów: |
cena 45 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na wiolonczelę i fortepian Słynne transkrypcje na wiolonczelę i fortepian Faomus Transcriptions for Cello and Piano
Zbiorem "Słynne transkrypcje" pragniemy przypomnieć najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Przywracając do repertuaru muzyków transkrypcje etiud, mazurków, walców, czy preludiów, pokażemy również, jak ważnym źródłem inspiracji dla twórców była muzyka Chopina, wielkiego romantyka, wzruszającego artysty i genialnego kompozytora. Thorugh the collection "Famous Transcriptions" we wish to recall the most interesting and creative arrangements of Chopin's music made over the last hundred and fifty years. In restoring transcriptions of studies, mazurkas, waltzes or preludes to the repertory we will also show how important a source of inspiration was the music of Chopin, a great Romantic, inspiring artist and a composer of genius. Lista utworów: |
cena 65 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Trio op. 8 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę (partytura i głosy) Trio op. 8 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę (partytura i głosy) Trio Op. 8 for Piano, Violin and Cello (Score and Parts) Trio Op. 8 für Klavier, Violine und Violoncello (Partitur und Stimmen) Trio op. 8 pour piano, violon et violoncelle (partiton et parties)
Trio g-moll op. 8 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę jest najwcześniejszym utworem kameralnym Chopina. Rozpoczęte wiosną 1828 r. powstawało powoli, ostateczny kształt otrzymując pod koniec 1829 r., choć jeszcze pół roku później, Chopin w liście do Woyciechowskiego snuł refleksję nad wymianą skrzypiec na silniej brzmiącą altówkę. Zmiany tej jednak nie wprowadził. Był to okres poznawania warsztatu i możliwości poszczególnych instrumentów, praca nad utworami solowymi z orkiestrą. W Trio g-moll Chopin odchodzi od wirtuozerii brillante, formułuje myśli muzyczne w sposób zwięzły i precyzyjny, opierając się na beethovenowskim układzie części: Allegro, Scherzo, Adagio, Rondo, z polskim akcentem w finale (stylizacja krakowiaka). Trio g-moll należy - obok triów Schuberta, Schumanna i Mendelssohna - do najwybitniejszych dzieł tego gatunku w epoce romantyzmu. The Trio in G minor op. 8 for piano, violin and cello is Chopin's earliest chamber work. Begun in spring 1828, it was composed slowly and was completed only late in 1829. Some six months later, a letter from the composer to Woyciechowski reveals that he was considering changing the violin for the more powerfully-sounding viola, a change which in the event he did not introduce. It originated in that period of his career in which he was acquainting himself with the possibilities of particular instruments and working on solo pieces with orchestra. In this Trio in G minor Chopin departed from brillante virtuosity, formulated the musical ideas in a compact and precise way, using the Beethoven-like arrangement of the movements as a basis: Allegro, Scherzo, Adagio and Rondo with the stylized krakowiak imparting a Polish accent to the finale. Trio in G minor is - alongside the trios by Schubert, Schumann and Mendelssohn - one of the most outstanding works of this genre in the Romantic epoch. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland