Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 25 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk Legenda g-moll op.17
Legenda g-moll op. 17 w oryginale na skrzypce i fortepian powstała w 1859 roku w Ostendzie, pod wpływem gorącego uczucia do Izabeli Hampton, przyszłej żony Henryka. Tęsknota, ból i miłość emanują z każdego elementu dzieła, toteż wszystkie czynniki podporządkowane są nadrzędnym celom wyrazowym: molowa tonacja, liryczna, śpiewna melodia, balladowa nastrojowość, stopniowanie napięcia poprzez narastające tremolo akompaniamentu, kontrast tonacyjny - w części środkowej G-dur. Utwór jest typowo romantyczną miniaturą, o prostej trójczłonowej budowie ABA. W całości zawiera duży ładunek ekspresji. Transkrypcja wiolonczelowa zachowuje oryginalną tonację i charakter utworu, a także partię fortepianową. Niezbędne zmiany ograniczone zostały do minimum.
|
cena 108,95 zł. nuty.pl | Corigliano John Phantasmagoria for Cello and Piano Phantasmagoria na wiolonczelę i fortepian Phantasmagoria for Cello and Piano
Utwór "Phantasmagoria" pochodzi z opery zatytułowanej "The Ghosts of Versailles". Opera zawarta jest w trzech następujących aktach: Lista utworów: |
cena 160,95 zł. nuty.pl | Falla Manuel de Suite Popular Espanola for Cello And Piano Popularna Suita hiszpańska na wiolonczelę i fortepian Suite Popular Espanola for Cello And Piano Suite Popular Espnola para violonchelo y piano
Manuel de Falla (ur. 23 listopada 1876 w Kadyksie, zmarł 14 listopada 1946 w Argentynie) uważany jest za jednego z najwybitniejszych kompozytorów hiszpańskich. Wczesny okres twórczości de Falli pozostawał w późno romantycznym nurcie muzyki narodowej - hiszpańskiej, głównie andaluzyjskiej. Twórczość późniejsza jest już wyraźnie impresjonistyczna i neoklasyczna. Niniejsza publikacja zawiera popularną Suitę hiszpańską składającą się z następujących części: Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Bujarski Zbigniew Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania for Cello and Piano
Orniphania - utwór na wiolonczelę i fortepian, ukończony we wrześniu 2001 - jest po trzech "Lękach ptaków" dalszą próbą drążenia w przebogatym materiale ptasiego śpiewu. Wieloletnia fascynacja tą właśnie muzyką natury, jej wielorodność gatunkowa, a zwłaszcza - chciałoby się powiedzieć - inwencyjność i zaskakująca wariacyjność osobnicza śpiewanych motywów, niby powtarzalnych, a zawsze jednak jakoś odmiennych, sprowokowała mnie do próby stworzenia pewnej sumy dźwiękowej, która bez ambicji naśladowania konkretnych, gatunkowych ptasich zaśpiewów (jak na przykład u Vivaldiego czy zwłaszcza u Messiaena) dałaby dźwiękowe "Ukazanie" ptasiej muzyki. / Zbigniew Bujarski. Orniphania - a work for cello and piano, completed in September 2001, is - after the three "Fears of Birds" - another attempt at exploiting the extremely rich material of birdsong. A long - standing fascination with this music of nature, the diversity of its genres and especially - one would like to say - the inventiveness and astonishing variations from one speciment to another of the sung motives, as if recurring but always somehow altered, stimulated me to attemp the creation of a certain tonal entitythat, without aspiring to imitate the specific birdsong of different genres (as e. g. in the case of Vivaldi or, especially, Messiaen), would give a tonal "manifestation" of bird music. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Koncert a-moll na wiolonczelę i orkiestrę, op. 129 Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Konzert a-Moll für Violoncello und Orchester, Op. 129
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę op. 129 Robert Schumann skomponował w 1850 roku. Jest to kompozycja w romantycznej stylistyce. Wyodrębnić w niej można kilka, bezpośrednio następujących po sobie odcinków w różnych tempach. Pierwszy z nich rozpoczyna orkiestra czterotaktowym tutti (wskazówka - "Nicht zu schnell") po czym następuje solo wiolonczeli (brak ekspozycji orkiestry). Drugi segment - "Langsam" - jest w tempie wolnym, to fragment liryczny. Trzeci segment - "Etwas lebhafter" z elementami dialogowania. Czwarty "Sehr lebhaft" (bardzo żywo) jest typowo wirtuozowski zakończony fragmentem finałowym "Schneller" w tempie bardzo szybkim. Kompozytor wszechstronnie wykorzystuje wiolonczelę (liczne flażolety, gra staccato, dwudźwięki, szybkie, efektowne pasaże). Niniejsze wydanie zawiera partię wiolonczeli oraz wyciąg fortepianowy partii orkiestry. Lista utworów: |
cena 86,95 zł. nuty.pl | Przybylski Bronisław Kazimierz 24 Preludia wiosenne na wiolonczelę i fortepian (partytura + głosy) 24 Preludia wiosenne na wiolonczelę i fortepian (partytura + głosy) 24 Spring Preludes for Violoncello and Piano (Score and Parts) 24 Frühlingspräludien für Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen)
Publikacja zawiera cykl 24 Preludiów wiosennych o pogodnym brzmieniu stworzonych przez polskiego kompozytora współczesnego - prof. Bronisława Kazimierza Przybylskiego. Liczne są tu zmiany metrorytmiczne, np. 3/8 - 2/8 - 3/8. Każdy utwór zawiera inną technikę wykonawczą, np. w Preludium 22 każda nuta jest z przednutką, a Preludium 13 opiera się na triolach szesnastkowych. W prezentowanej publikacji utwory opracowane zostały na wiolonczelę z fortepianem. Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Ratusińska Weronika Blue Note Blue Note for violoncello and piano
Blue Note na wiolonczelę i fortepian powstał w 2007 roku na zamówienie Evvy Mizerskiej i jest jej dedykowany. Tytuł utworu jak mówi kompozytorka związany jest z wykorzystaniem w kilku fragmentach skali bluesowej z charakterystycznymi dla niej alteracjami. Blue notes mają swoją genezę w murzyńskim folklorze muzycznym i charakterystyczne są dla tonalności muzyki jazzowej. Utwór jest inspirowany nurtem minimal music i folklorem rodzimym (częste stosowanie pustych kwint). Blue Note to jak podpowiada kompozytorka crossover, czyli swobodne przekraczanie granic między różnymi stylami. Repetytywna narracja muzyczna wprowadza słuchacza w nastrój medytacyjny, który przeradza się w dynamiczny i ożywiony dialog instrumentów, przypominający improwizację jazzową, aby tuż przed zakończeniem znów się uspokoić. Utwór po raz pierwszy wykonała Evva Mizerska (wiolonczela) i Emma Abbate (fortepian) 25 października 2007 roku w Blackheath Halls w Londynie. Rok później Blue Note ukazał się na płycie Young Composers in Tribute to Fryderyk Chopin wydanej przez DUX Recording Producers. Nagrania dokonały Evva Mizerska i Katarzyna Drogosz. Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Guzowski Kazimierz Pięć miniatur na wiolonczelę i fortepian Pięć miniatur na wiolonczelę i fortepian Five short pieces for cell and piano
"Pięć miniatur" Kazimierza Guzowskiego stanowi swego rodzaju ewenement w polskiej literaturze wiolonczelowej. Kompozycja została napisana techniką dodekafoniczną. Każda miniatura, licząca 144 dźwięki, zawiera serię i tylko jeden rodzaj przekszyałceń przeprowadzonych w dwunastu transpozycjach. Mimo, że kompozycja została poddana ścisłemu, wręcz matematycznemu porządkowi, poszczególne części posiadają zróżnicowany charakter i każda z nich jest niezwykle ciekawym, nastrojowym obrazkiem. Lista utworów: |
cena 109 zł. nuty.pl | Rutkowski Andrzej Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts) Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen) Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)
Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych. Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland