Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 22 zł. nuty.pl | Kossowski Samuel Polonez z Introdukcją
Wśród niezbyt licznych kompozycji Samuela Kossowskiego znajduje się Polonez C-dur na wiolonczelę i fortepian, (177 taktów). Polonez w formie ABA1 poprzedzony jest składającą się z dwóch członów (Andante i Lento) Introdukcją oraz zakończony rozbudowaną kodą (Allegretto). Część B utrzymana jest w jednoimiennych tonacjach c-moll-C-dur-c-moll, charakteryzuje się w partii wiolonczeli pewną figuracyjnością i wariacyjnością. Utwór ten posiada właściwe dla poloneza charakterystyczne cechy: rytm oraz zwroty melodyczne w zakończeniu. Kompozycja o charakterze zarówno dydaktycznym, jak i artystycznym została opracowana przez Krzysztofa Sperskiego, a obecne wydanie jest pierwszą publikacją utworu.
|
cena 116,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Durations II for Violoncello and Piano Trwania II na wiolonczelę i fortepian Durations II for Violoncello and Piano Durations II für Violoncello und Klavier Durations II pour violoncelle et piano
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (włączenie do dzieł działań losowych, przypadkowych), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Durations II" to aleatoryczny utwór na wiolonczelę i fortepian. Nie posiada on żadnego metrum, ani wartości rytmicznych (zanotowane są same wysokości dźwięków). Feldman wskazuje, by jedynie pierwszy dźwięk w utworze był zagrany symultanicznie. Długość czasu trwania poszczególnych dźwięków umieszczonych w partyturze zależy wyłącznie od poszczególnych wykonawców. Kompozycja ma być wykonywana bardzo cicho, a dźwięki powinny być wydobywane z instrumentów jak najdelikatniej. The first sound with both instruments simultaneously. The duration of each sound is chosen by the performer. All beats are slow. Sounds should be played with a minimum of attack. Dynamics are very slow. Lista utworów: |
cena 109 zł. nuty.pl | Rutkowski Andrzej Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts) Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen) Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)
Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych. Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland