Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 128,95 zł. nuty.pl | Husa Karel Concerto For Violoncello And Orchestra
1. Introduction A stunning virtuoso work, composed for and premiered by Lynn Harrell. Now available in the composer's reduction for cello and piano. This piece was the winner of the 1993 University of Louisville Grawemeyer Award for Music Composition. Duration ca. 27 minutes. |
cena 39 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Chopin na wiolonczelę i fortepian, Słynne transkrypcje, z. 1 Chopin na wiolonczelę i fortepian, Słynne transkrypcje, z. 1 Chopin for Cello and Piano, Famous transcriptions, Vol. 1
Twórczość Fryderyka Chopina oddziałuje bardzo mocno nie tylko na muzyków i słuchaczy, ale często staje się inspiracją dla kompozytorów do tworzenia nowych utworów, czerpiących z bogactwa melodycznego i emocjonalnego spuścizny artystycznej tego genialnego twórcy. Obok dzieł pełnych cytatów chopinowskiej muzyki czy pisanych pod wrażeniem tej wielkiej osobowości utworów fortepianowych, koncertów czy nawet oper, ważną i dużą grupę, tworzą transkrypcje na różne instrumenty. Zbiór "Słynne transkrypcje" przypomina najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Fryderyk's Chopin output not only exerts a strong influence on musicians and listeners, but it often becomes an inspiration for composers to write new works drawing on the melodic and emotional wealth of the artistic output of that great composer. Beside works full of quotations of Chopin's music or piano works, concertos or even operas written under the impression of this great personality, a large and important group is made up of transcriptions for various instruments and voices. Through the collection Famous Transcriptions we wish to recall the most interesting and creative arrengements of Chopin's music made over the last hundread and fifty years. Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Concerto per cello and orchestra - wyciąg fortepianowy Koncert na wiolonczelę i orkiestrę - wyciąg fortepianowy Concerto per cello and orchestra - piano reduction
"Długo nie mogłem zdecydować, jaki ma być ten Koncert - patetyczny, liryczny, awangardowy czy tradycyjny? Wątpliwości i wahania nie opuszczały mnie przez długi czas. I oto pewnego przedpołudnia podczas przechadzki po białowieskim parku usłyszałem wreszcie tę długo poszukiwaną nutę - liryczną, nieco zadumaną, o wyraźnie kresowym zabarwieniu. Czym prędzej więc zacząłem szkicować partyturę, by po kilkunastu dniach mieć gotową wersję utworu. Rozpoczęły się pierwsze próby z solistą, pierwsze poprawki partii solowej pod kątem lepszego jej wyeksponowania, pełniejszego ukazania możliwości instrumentu. Wreszcie po paru latach i dziesiątkach spotkań z Tomaszem Strahlem partia wiolonczeli przybrała wiosną 1997 roku postać ostateczną. Znajdą w nim Państwo echa naszych Kresów - raz po raz w muzyce Koncertu pobrzmiewać będą zasłyszane niegdyś przeze mnie na Wileńszczyźnie strzępy melodii i pieśni owianych łagodną melancholią i smętkiem..." "For a long time I could not make up my mind what kind of Concerto it was going to be - pathos-laden, lyrical, avant-garde or traditional? I was beset with doubts and hesitations for a long time. And then one morning, during a stroll in the Białowieża national park. I at last heard this longsought-for note - lyrical, a little pensive, clearly of bordeland provance in tone. I started to sketch the score quickly and the work was ready in a dozen or so days. The first rehearsals with the soloist followed, as well as the first revisions of the solo part to highlight it out and reveal more fully the instrument's potential. Finally, after several years and dozens of meetings with Tomasz Strahl, the cello part took final shape in spring 1997. The work was finished. You will find in it echoes of our Polish Eastern Bordeland - now and then in the music of the Concerto one will hear scraps of melodies and songs - once heard by me in the Vilnius region - enveloped in mild melancholy and sadness..." Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Danzi Franz Concerto in G major for Violoncello and Orchestra Koncert G-dur na wiolonczelę i orkiestrę Concerto in G major for Violoncello and Orchestra Konzert G-Dur für Violoncello und Orchester
Innozenz Danzi (1730 - 1798) to niemiecki kompozytor okresu klasycyzmu. Jego "Koncert G-dur" na wiolonczelę i orkiestrę posiada typową, klasyczną budowę trzyczęściową: cz. I - Allegro moderato, cz. II - Largo assai, cz. III - Allegro non presto. Utwór ten został skomponowany przed 1760 rokiem. Z pewnością ogromny wpływ na ukształtowanie tego dzieła miały kompozycje Johanna Stamitza. Prezentowanie wydanie "Koncertu G-dur" Danziego zawiera opracowanie koncertu na wiolonczelę i fortepian (wyciąg fortepianowy partii orkiestry). In the early part of the year 1754 Innozenz Danzi (c. 1730 - 1798) took up an appointment in the Mannheim orchestra - at almost the same time as Johann Anton Fils - as succesor to the solo cellist Carlo Perroni. Although Fils, who was about the same age as Danzi and who shared the same desk, was destined to enjoy only six years of artistic activity here before his tragic death, he neverless claimed tha interest of his contemporaries. On the other hand, there are no contemporary accounts at all of the work or compositions of Danzi. Schubart mentions only the fact that, together with the violinist Carl Joseph and Johann Baptist Toeschi, he was required to assist in chamber music with the Elector, who played the flute. The present concerto by Danzi certainly composed before 1760 is influenced in grat measure by Stamitz. Lista utworów: |
cena 155,95 zł. nuty.pl | Amram David Honor Song (VcPf) Honor Song for Sitting Bull - Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg na wiolonczelę i fortepian) Honor Song for Sitting Bull - Concerto for Violoncello and Orchestra (Violoncello and Piano) Honor Song for Sitting Bull - Konzert für Violoncello und Orchester (Ausgabe für Violoncello und Klavier)
"Honor Song for Sitting Bar" to kompozycja Davida Amrama bazująca na indiańskiej piosence o tym samym tytule, ukazującej siłę i piękno indiańskich ludów. Amram podczas pobytu na Festiwalu Sztuki Indiańskiej na Florydzie miał przyjemność koncertować z Kevinem Locke - piosenkarzem, tancerzem i flecistą. To właśnie Kevin nauczył Davida tej popularnej indiańskiej piosenki. Utwór w oryginale skomponowany został na wiolonczelę i orkiestrę. W niniejszej publikacji zawarto opracowanie na wiolonczelę i fortepian również wykonane przez kompozytora. In January, 1981, I performed with Floyd "Red Crow" Westerman, Buffy Sainte - Marie, and Native American actor Will Sampson at the Mikasookie All - Indian Arts Festival in Florida. During one of the concerts, I met and performed with Kevin Locke, a young Lakota traditional singer, hoop dancer and flute player. Kevin taught me the Honor Song for Sitting Bull, sung for over a century to celebrate the spirit of the great Lakota leader.Kevin's name appears in the score, along with that of Margot Thunderbird, a Shinnecock singer, who taught me the four - bar motif that appears in the second variation of the concerto. I mention their names here to honor native American traditions and to thank these two wonderful singers for the gift of their commitment to the traditional music of their peoples. Both melodies are well - known social songs, reflecting the deep power and beauty of the Indian Nations. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland