42 Studies for Solo Violin
42 Etiudy Rudolfa Kreutzera są dla skrzypków swego rodzaju elementarzem, który każdy uczący się gry na skrzypcach powinien w określonym czasie poznać, i bez którego trudno wyobrazić sobie budowanie prawidłowej techniki. Opracowanie Etiud Kreutzera idzie w kierunku (sugerowanym przez pedagogów-pragmatyków), wprowadzania w najdłuższych etiudach niewielkich skrótów (w pojęciu ucznia etiuda krótsza jest łatwiejsza, a już na pewno prostsza do opanowania pamięciowego). Publikacja dla uczniów szkół muzycznych przełomu I i II stopnia.
Spis treści:
Właściwe planowanie smyczka
Smyczkowanie mieszane
Studium staccata
Détaché w ruchu triolowym
Studium martelé
Détaché poprzez struny
Pełnobrzmiące détaché
Powtarzane układy dźwiękowe
Technika przygotowawcza. Podział smyczka
Zmiany pozycji palcem wyjściowym orza docelowym
Technika pasażowa
Chwyty dwudźwiękowo-akordowe. Bariolaż z udziałem przegubu.
Płynne zmiany strun z udziałem przgubu
Krótki tryl z zakończeniem
Martelé
Przygotowanie do trylu Martelé
Tryl z przednutką w różnorodnych rytmicznych i smyczkowych układach
Tryle w rytmie punktowanym. Zmiana pozycji
Krótki tryl w przebiegach gamowych
Krótki tryl martelé
Krrótki tryl. Równoczesny impuls w obu rękach
Kadencyjny sposób wykonywania.
Oktawy zwykłe
Oktawy łamane
Oktawy palcowane(Thomsonowskie)
Stopnoiwe przesuwanie smyczka w kierymku żabki
Pchnięcia smyczkiem na dźwiękach forte
Etiuda koncertowa o charakterze deklamacyjnym
Płynne zmiany strun w legato
Zmiany strun "co nutę"
Opóźnienia harmoniczne. Sprężysty tryl
Dwugłos z zatrzymanym dźwiękiem
Prosta melidia w dwudźwiękach
Technika chwytów dwudźwiękowych
Energiczne pociągnięcie smyczka
Smyczkowanie Viottiego
Napędowe(N) i sterowne(S) pociągnięcie smyczka
Dwugłosowość. Technika imitacyjna
Dwugłos. melodia z akompaniamentem
Tryle na podwójnych dźwiękach
Polifonia. Akordy łamene
Fugato. Indywidualne wejście tematu.