•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Do jak dom...

Dostępne opracowania:

głos wokalny (1)
klarnet B lub skrzypce i fortepian (1)
książka (2)
skrzypce i fortepian (8)
więcej opracowań ...

Do jak dom... znajdziesz w 12 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Bacewicz Grażyna, Sonata da camera na skrzypce i fortepian

cena 32 zł.


nuty.pl

Bacewicz Grażyna
Sonata da camera na skrzypce i fortepian

polski Sonata da camera na skrzypce i fortepian
angielski Sonata da camera for violin and piano


Ilość stron:24 + 12
Format:230 x 310
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL002956

Sonata da camera (I Sonata) na skrzypce i fortepian była pierwszą spośród 5 ważkich utworów cyklicznych na ten zestaw instrumentów. Powstała w 1945 roku i w tym samym czasie została prawykonana przez Grażynę Bacewicz i jej brata Kiejstuta. Sam tytuł świadczy o zamierzeniu kompozytorki jak najbardziej świadomego nawiązania do klasycznej formy sonaty, choć w stylizowanej formie, choćby przez 5-częściową budowę.


Lista utworów:
Sonata da Camera (Grażyna Bacewicz)

Okładka: Wacholc Maria, Czytanie nut głosem cz.2

cena 49 zł.


nuty.pl

Wacholc Maria
Czytanie nut głosem cz.2

polski Czytanie nut głosem cz.2


Ilość stron:176
Format:227 x 207
Opracowanie na:głos wokalny
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL005089
Produkty podobne:Wacholc Maria - Czytanie nut głosem cz.1
Wacholc Maria - Czytanie nut głosem cz.3

Część II podręcznika "Czytanie nut głosem"- przeznaczona jest dla uczniów klas III-IV szkół muzycznych II stopnia, została opracowana w oparciu o założenia metodyczne wykorzystane i przedstawione szczegółowo w części I.

Dobór materiału uwzględnia wytyczne dwóch programów kształcenia słuchu: jako przedmiotu autonomicznego oraz zintegrowanego z zasadami muzyki
i harmonią. Czytanie nut głosem I jest przeznaczone dla klas I II (VII VIII), część II dla klas III IV (IX X), część III zaś dla klas V VI (XI XII).


Spis treści:

Od autora
Rozdział I Ćwiczenia jednogłosowe
W.A.Mozart "Brüder, laßt uns lustig sein" KV 336b
W.A.Mozart "Dir kleine Spinnerin" KV 531
Melodia ludowa ze Śląska
J. Brahns "Gand zur Liebsten" op 14 nr 6
Melodia ludowa z Mazowsza
F. Poulenc "Bonne journée"
C.M.Weber " Das Mädchen ging Wies ' entlang "op 71 nr 2
C.M. Weber "Ich sah ein Röschen am Wege stehn" op 15 nr 5
W.A.Mozart " Czrodziejski flet" KV 620 akt II nr 9
W.M.Mozart "Die Zufriedenheit" KV 473
Melodia ludowa z Kieleckiego
F. Chopin "Poseł" op. 74 nr 7
Melodia ludowa z Kujaw
Melodia ludowa z Poznańskiego
W.A. Mozart "Sonata fortepianowa C-dur" KV 300h
M. Karłowicz "Z nową wiosną"
L.v. Beethoven "Urians Reisa um die Welt" op 52 nr 1
F,Schubert "Winterreise" op 89 nr 5, De Lindenbaum
Melodia ludowa z Mazowsza
F.Chopin "Etiuda e-moll" op 25 nr 5
J. Brahms "Von waldbekräntzter Höhe" op 57 nr 1
B. Flies "Kołysanka"
Melodia ludowa z Mazowsza
Melodia ludowa z Poznańskiego
S. Moniuszko "Verbum nobile", nr 8, Recytatyw i aria
N. Rimski-Korsakov "Koncert na puzon z orkiestrą dętą"
L. v Beethoven " An die ferne Geliebte" op 98 nr 1
L. v Beethoven " An die ferne Geliebte" op 98 nr 3
Węgierska melodia ludowa
J. Haydn Kwartet smyczkowy op 33 nr 3 cz II Scherzando
W.A.Mozart Koncert fortepianowy d-moll KV 466
F. Chopin "Wojak" op 74 nr 10
Kaszubska melodia ludowa
F. Mendelssohn- Bartholdy " Sen nocy letniej" op 61 nr 7 Nokturn
F. Chopin Etiuda E-dur op 10 nr 3
F. Schubert "Die schöne Müllerin" op 25 nr 2 Wohin?
J.S.Bach III Koncert fortepianowy D-dur cz II
R. Schumann "Die Waise" op 79 nr 15
Melodia ludowa z Poznańskiego
Melodia ludowa z Kujaw
Melodia ludowa z Warmii i Mazur
Melodia ludowa z Mazowsza
Węgierska melodia ludowa
Węgierska melodia ludowa
B. Bartok "Mikrokosmos III"
F. Chopin "Śliczny chłopiec"
J. Haydn Symfonia D-dur nr 101,,Zegarowa" cz III Menuet
R. Schumann "Sonntag"
Słowacka melodia ludowa
Melodia ludowa ze Śląska
Melodia ludowa z Mazowsza
S. Moniuszko "Sołtys"
Melodia ludowa z Kujaw
Melodia ludowa z Kujaw
F. Mendelssohn-Bartholdy "Lieblingsplätzchen" op 99 nr 3
R. Schumann "Dichterliebe" op 48 nr 8 Und wüßten die Blumen
T. Baird 5 piosenek dla dzieci. Piosenka IV
F.R. Łabuński, Miniatury, nr 1 Marsz
B. Bartok Koncert na orkiestrę, cz I
R Schumann, Frühlingsgruß, op 79 nr 4
Melodia ludowa z Poznańskiego
F. Mendelssohn - Bartholdy IV Symfonia A-dur "Włoska" op 90 cz III
W.A. Mozart IV Sonatina wiedeńska B-dur cz I Romanze
W.A. Mozart "Don Juan"KV 527, akt I, nr 12 Aria Don Juana
Melodia ludowa z Wielkopolski
Melodia ludowa z Mazowsza
L v Beethoven "Sześć pieśni do słów Gellerta" op 48 nr 5
W. A. Mozart "Der Frühling" KV 597
R. Schumann "Die rote Hanne" op 31 nr 3
R. Schumann "Soldatenbraut" op 64 nr 1
S. Moniuszko "Serce moje"
S. Moniuszko pod górą
K. Szymanowski "Stabat Mater" op 53 nr 5
K. Szymanowski "Słopiewnie" op 46 nr 2 Zielone słowa
R. Twardowski "Tre studi secondo Giotto per orchestra da camera"
W A. Mozart Symfonia g-moll KV 550 cz I
W A. Mozart Symfonia g-moll KV 550 cz I
W A. Mozart Symfonia g-moll KV 550 cz IV
W.A. Mozart "Eine kleine Nachtmusik"KV 525 cz II Romanse
W.A. Mozart "Eine kleine Nachtmusik" KV 525 cz III Minuetto
W.A.Mozart "Serenata Notturna D-dur" KV 239, cz III Rondo
S. Moniuszko "Kłosek"
M.Ravel "5 ludowych pieśni greckich", Pieśń weselna
F. Schubert "Die schöne Müllerin"
J. Brahms "Entführung" op 97 nr 3
D. Szostakowicz X Symfonia
R. Schumann "Verrathene Liebe" op 40 nr 5
Melodia ludowa z Krakowskiego
Melodia ludowa z Sandomierskiego
L v Beethoven II Symfonia D-dur op 36 cz IV
F. Mendelssohn Bartholdy "Auf Flügaln des Gesanges" op 34 nr 2
F. Mendelssohn Bartholdy "Frühlingslied" op 47 nr 3
F. Mendelssohn Bartholdy "Suleika" op 34 nr 4
A. Borodin "Kniaź Igor" Taniec połowiecki z chórem
Kurpiowska melodia ludowa
F.Liszt Preludia
R. Schumann Liederkreis
S.Moniuszko "Maciek"
A. Borodin "Kniaź Igor" Taniec połowiecki z chórem
F. Mendelssohn Bartholdy "Frühlingslied" op 70 nr 2
S. Moniuszko "Trzy kwiatki"
Melodia ludowa z Kujaw
W.A.Mozart "Ich würd' auf meinem Pfad" KV 390
B.Bartok II Koncert skrzypcowy cz III
R. Schumann "Spanische Liebeslieder"
Węgierska melodia ludowa
Węgierska melodia ludowa
Melodia ludowa z Mazowsza
R. Schumann "Stille Liebe"
J. Brahms "Vorschneller Schwur" op 95 nr 5
T. Paciorkiewicz "Ligea ( opera radiowa ) nr 68
T. Paciorkiewicz "Ligea ( opera radiowa ) nr 107
T. Paciorkiewicz "Ligea ( opera radiowa ) nr 144
F. Mendelssohn Bartholdy "Fantazja" op 28
Melodia ludowa z Krakowskiego
B.Bartok III Koncert fortepianowy cz III
B.Bartok "Kniax Igor akt III, akt III nr 19 Pieśń chana Kończaka
S.Moniuszko " Hrabina"Recytatyw i piosnka Broni
M. Musorgski "Chowańszczyzna"
J. Brahms "Das Lied von Herrn von Falkenstein"op 43 nr 4
L v Beethoven"Des Kriegers Abschied"
W.A.Mozart "Die Verschweigung"
W.A.Mozart "Warnung"
M. Ravel "Pawana dla zmarłej infantki"
S. Moniuszko "Halka" Uwertura
L v Beethoven "Das Blümchen Wunderhold" op 52 nr 8
Melodia ludowa z Krakowskiego
M. Karłowicz Z "Erotyków" op 3 nr 6
F. Schubert "Wiegenlied"
Z. Noskowski "Śpiewnik dla dzieci"
Z. Noskowski "Śpiewnik dla dzieci"
W.A.Mozar Der Zauberer
F. Chopin Mazurek es-moll
Melodia ludowa z Mazowsza
K. Meyer "Czarodziejskie obrazki ", Skakanka
A.Schönberg "Gurre - Lieder"
A.Schönberg "In diesen Winterfagen"
S. Moniuszko :"Chanson"
R. Schumann "Dichterliebe" ( Miłość poety ), Die Rose, Die Lilie
Melodia ludowa z Mazowsza
M. Musorgski "Chowańszczyzna"
Rozdział II Ćwiczenia do czytania nut na liniach dodanych
E. Pałłasz "Wieża malowana, suita na flet, klarnet i fagot" cz I Zaloty
M. Musorgski "Chowańszczyzna" akt IV obraz II
S. Majkapar "Biriulki" op 28 nr 24 "Chmury"
S. Majkapar "Biriulki" op 28 nr 22 " Buty siedmiomilowe"
A.Andrzejowski "Burlesque" na skrzypce i fortepian
S.Moniuszko "Hrabina" Uwertura
Z. Noskowski "Step" op 66
P.Perkowski " Sonata na flet i fortepian" cz I
P.Perkowski " Sonata na flet i fortepian"cz I
P.Perkowski " Sonata na flet i fortepian" cz III
A. Borodin Kwartet smyczkowy nr 2
N. Rimski-Korsakov "Złoty kogucik" Aria Szemachańskiej Królowej
K.Szymanowski "Król Roger" Pieśń Roksany
K. Szymanowski "Litania do najświętszej Marii Panny" cz II "Jak krzak skarlały
K. Szymanowski "Litania do najświętszej Marii Panny" cz II "Jak krzak skarlały
Rozdział III Ćwiczenia z akompaniamentem fortepianu
H. Purcell "The Prophetess" aria What shall I do
H. Purcell "The Indian Queen", aria I attempt from Love's sickness
G. F. Händel "Juda Machabeusz, cz I, nr 2 Recytatyw
G. F. Händel "Juda Machabeusz, cz I, nr 5 Recytatyw
G. F. Händel "Juda Machabeusz, cz II, nr 27 Recytatyw
G. F. Händel "Juda Machabeusz, cz II, nr 44 Recytatyw
G. F. Händel "Juda Machabeusz, cz III, nr 61 Recytatyw
J.S. Bach Pasja wg.św. Jana cz II, nr 39 Recytatyw
J.S. Bach Pasja wg.św. Jana cz III nr 57 Recytatyw
W.A.Mozart "Das Kinderspiel"
L v Beethoven "Ich liebe dich"
W.A.Mozart "Die Zufriedenheit"
F. Schubert "Meeres Stille"
F. Schubert " Die schöne Müllerin" , Morgengruß
R. Schumann "Nach der Geburt ihres Sohnes"
R. Schumann "Liederkreis"
R. Schumann "Frauenliebe und Leben"
R. Schumann "Mond, meiner Seele Liebling"
S. Moniuszko "Morel"
S. Moniuszko "Niepewność"
S.Moniuszko "Piosenka bez tytułu"
J.Brahms "Anklänge"
M. Karłowicz "Rdzawe liście strząsa z drzew"
A. Borodin "Romans na głos i fortepian"
A. Borodin "Romans na głos i fortepian"
Rozdział IV Ćwiczenia do śpiewania z graniem
H Villa - Lobos "Cirandinhas", nr 1 Zangou - se o cravo com a rosa?
H Villa - Lobos "Cirandinhas", nr 8 Vamos ver a mulatinha
A. Tansman "Oberek"
A. Gedike "W zamyśleniu"op 36 nr 12
F.R.Łabuński "Miniatury nr 2, Mzurek"
S.Prószyński "Łatwe utwory, Obertas"
S.Prószyński "Łatwe utwory, Jesienny i wiatr"
L v Beethoven "Taniec niemiecki nr 6 Trio"
L v Beethoven "Taniec niemiecki nr 9 Trio"
L v Beethoven "Menuet , Trio"
T. Baird " 5 piosenek dla dzieci na głos z fortepianem"
T. Paciorkiewicz "Melodie i rytmy , Krakowiak"
I.Garztecka "Piosenka kurpiowska"
I.Garztecka "Piłka"
R.Twardowski "Capricci per pianoforte nr II"
W. Lutosławski "Melodie ludowe, W polu lipeńka"
E.Pałłasz "Sonatina" cz III
J.Garścia "Łamigłówki op 23, Wodotrysk"
K.Meyer "Czarodziejskie obrazki, Marsz ołowianych żołnierzyków"
J.S.Bach "Inwencja dwugłosowa E-dur"
J.S.Bach "Msza h-moll nr 9, Qui sedes"
Rozdział V Ćwiczenia dwugłosowe
Anonim ( poł XVII w. )"O przedziwna gładkości"
Anonim ( pol.XVII w ) "Nie złodziejem choc kradnę "
Anonim ( poł XVII w ) Zranionym jest jest od ciebie
J.Krieger "Bourrée
B.Bartok "Duet nr 9"
G. de Machaut "Chanson balladée"
G. Dufay "Missa Caput", Kyrie
Anonim ( XV w ) Patrem
I. Pfeiffer "Gołębisie" melodia ludowa z Krakowskiego
T. Albinoni "Magnifikat na 4 głosy solowe, chór mieszany"
W.A.Mozart "An die Freude"
W.A.Mozart "Lobgesang auf die feiefliche Johannisloge"
J.S.Bach Fuga
J.S.Bach Pasja według św. Mateusza cz I, nr 29, Aria
J.S.Bach Pasja według św. Mateusza cz II, nr 61, Aria
J.S.Bach "Msza h-moll nr 23 Agnus Dei"
J.S.Bach "Das Wohltemperierte Klavier I, XX Fuga a-moll"
J.S.Bach "Pasja wg św Jana , cz I, nr 11, Aria"
J. S. Bach "Magnifikat, nr 5, Quia fecit mihi magna"
A.Krzanowski "Kalangra, Kanon"
D.Szostakowicz "24 preludia i fugi"op 87, VIII Fuga"
T.Paciorkiewicz "Melodie o rymy" Kanon
M.Ptaszyńska "Podróże w kosmos I, Krążące planety"
M.Ptaszyńska "Podróże w kosmos I, Warkocz Bereniki
G.de Antiquis "Tutto lo mal"
J.Arcadelt "Nous voyons que les hommes"
G.P.da Palestrina "Ahi, che quest ' occho mei "
L.Marenzio "Amor e ritornato"
L.Marenzio Se la vostra partita
G.G.Gastoldi II Risentito
C.Monteverdi II mio martir
C.Montverdi Son questi i crespi crini
T.Szeligowski Regina coeli laetare
B. Rutkowski ( opr. ) Gwałtu, gwałtu! Pastuszkowie!
J. Fotek "Na zdrowie"
P.G.Martini "Gawot"
G.F.Händel XVI Suita klawesynowa g-moll, cz II Courante
G.F.Händel XVI Suita klawesynowa F -dur, cz IV Allegro
G.F.Händel XVI Suita klawesynowa fis-moll, cz III Allegro
J.S.Bach Fantazja i fuga c-moll , Fuga
J.S,Bach Preludium i fuga Es- dur
J.S.Bach Pasja wg św Mateusza
N. Rimski - Korsakov Fuga G - dur
N. Rimski - Korsakov Fuga E-dur
N. Rimski - Korsakov Fuga F-dur
D. Szostakovicz 24 preludia i fugi op 87, Fuga I
A. Borodin "Kniaź Igor" akt II nr 17. Tańce połowieckie
F.R,Łabuński Miniatury nr 1 Marsz
K. Szymanowski Stabat Mater op 53 cz I
R. Twardowski Preludio e toccata
T.Maklakiewicz Kanon dwugłosowy z głosem uzupełniającym
E.Pałłasz Trzy piesni ludowe z Mazowsza , nr 1 Na polu wierzba
E.Pałłasz Trzy piesni ludowe z Mazowsza , nr 3 Z tamtej strony jeziora
J. Garścia Wariacje na temat melodii ludowej op. 26, Temat
R. Schumann Album dla młodzieży op 68 Chorał
L v Beethoven 32 wariacje c-moll
J.S,Bach Pasja wg św Jana cz I nr 7 Chorał
J.S,Bach Pasja wg św Jana cz II nr 21 Chorał
J.S.Bach Pasja wg św Jana cz II nr 40 Chorał
J.S, Bach Pasja wg św Mateusza cz I nr 31 Chorał
J.S. Bach Pasja wg św Mateusza cz II nr 44 Chorał
M.Gomółka Do tegom był myśl swą skłonił - XXXIX Psalm
M. Gomółka Ciebie ja cgwalić będę. Ciebie przed możnymi CXXXVIII Psalm
O. di Lasso Io ti voria contar ( Madrygał )
Anonim ( XVII w ) Przestrach na złe sprawy ludzkiego żywota
J. Brahms " Ach, arme Welt"
J.Maklakiewicz Kołysanka
S.Wiechowicz Mruczkowe bajki
S. Wiechowicz "Ach ubogi żłobie " kolęda
S. Wiechowicz " A cóż z tą dzieciną " kolęda
K. Szymanowski Stabat Mater op 53 cz I
J. Pachelbel Fuga na Magnifikat
J.S Bach Msza h-moll nr 3 Kyrie eleison

Okładka: Obijalska Dorota, Wawruk Marcin, Skrzypiące nutki na skrzypce i fortepian

cena 42 zł.


nuty.pl

Obijalska Dorota, Wawruk Marcin
Skrzypiące nutki na skrzypce i fortepian

Ilość stron:42 + 20
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska, angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL051287

Zbiór "piosenek bez słów" na skrzypce i fortepian wykorzystujących naturalną u każdego dziecka potrzebę zabawy, opartych na sytuacjach i postaciach bliskich dziecięcemu postrzeganiu świata.


Lista utworów:
Kajtuś na kucyku (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Tańczące śnieżynki (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Jesień w Pekinie (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Rozkoszne kokoszki (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Łódeczka z kory (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Pospieszna ciuchcia (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Z górki na pazurki (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Domek na prerii (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Ajajaj!!!Nie lubię zastrzyków (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Tuptuś w podskokach (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Łoś Patataj (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Nie ma jak u mamy (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Przedostatni dyliżans (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Muszka flejtuszka (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Konik podbegunowy (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Wrrredny budzik (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Kot włóczykij (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)
Pinokio (Obijalska Dorota, Wawruk Marcin)

Okładka: Kurpiński Karol, Dumanie nad mogiłą Wandy

cena 9,5 zł.


nuty.pl

Kurpiński Karol
Dumanie nad mogiłą Wandy

polski Dumanie nad mogiłą Wandy


Ilość stron:8 + 2
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066141

Twórczość kameralną Kurpińskiego reprezentuje 5 kompozycji. Wśród nich znajduje się miniatura na skrzypce i fortepian (klawikord) "Dumanie nad mogiłą Wandy" (tytuł nawiązuje najprawdopodobniej do owej legendarnej Wandy związanej z pradziejami Polski), wydana przez kompozytora w 1820 roku jako dodatek nutowy do "Tygodnika Muzycznego". Jest to krótki 43 - aktowy dwuczęściowy utwór. Pierwsza część (t. 1 - 27) rozwija się w tonacji h-moll, druga (t. 28 - 43) - w tonacji H-dur. Między obiema częściami istnieje silne pokrewieństwo melodyczne i rytmiczne tak w partii fortepianowej, jak i skrzypcowej.


Lista utworów:
Dumanie nad mogiłą Wandy (Kurpiński Karol)

Okładka: Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef, Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian

cena 32 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef
Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian

polski Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian
angielski Grand Duo Polonaise for Violin and Piano
niemiecki Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier
francuski Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant


Ilość stron:32 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
Stopień trudności:10 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Cofalik Antoni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066177

„Kolejnym po „Allegro de Sonate”, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest „Grand Duo Polonais”, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce „Kozak” oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - „Maciek”. W Finale wykorzystane zostały motywy „Poloneza G-dur” z popularnej swego czasu rosyjskiej opery „Mogiła Askolda” Aleksandra Wierstowskiego”. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. „Grand Duo Polonais” było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik]

Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik]

Lista utworów:
Grand Duo Polonais (Wieniawscy Henryk i Józef)

Okładka: Wiśniewski Stanisław, Koktail muzyczny na skrzypce i fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Stanisław
Koktail muzyczny na skrzypce i fortepian

polski Koktail muzyczny na skrzypce i fortepian


Ilość stron:40
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce (0)
Fortepian (0) lub Keyboard
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074306

"Koktajl muzyczny" to kolekcja 18 popularnych piosenek w opracowaniu Stanisława Wiśniewskiego na akordeon solo. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Kiedy święci idą do nieba", "Zagraj mi piękny Cyganie", "Happy Birthday", "Świeć miesiączku" i inne.


Lista utworów:
Dom na Prerii
Zagraj mi piękny Cyganie
Pije Kuba do Jakuba
Zachodzi słoneczko
Stoi grusza w polu
I to i owo
Kiedy święci idą do nieba
Świeć miesiączku
Marianna
Cyganeczka
Asturia
El condor pasa
Jak długo na Wawelu
Happy Birthday
Sto lat
Gwiazdka
Chłopcy, a hoj!
Zuzanna

Okładka: Weber Carl Maria von, Grand Duo Concertant in E flat major for Piano and Clarinet (Violin), Op. 48

cena 97,95 zł.


nuty.pl

Weber Carl Maria von
Grand Duo Concertant in E flat major for Piano and Clarinet (Violin), Op. 48

polski Grand Duo Concertant Es-dur na fortepian i klarnet (skrzypce), op. 48
angielski Grand Duo Concertant in E flat major for Piano and Clarinet (Violin), Op. 48
niemiecki Grand Duo Concertant Es-Dur für Klavier und Klarinette (Violine), Op. 48


Ilość stron:28 + 8 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:klarnet B lub skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Klarnet B (1) lub Skrzypce
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Hofmann Richard
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076316
Produkty podobne:

Carl Maria von Weber (1786 - 1826) to niemiecki dyrygent, pianista i kompozytor reprezentujący okres wczesnego romantyzmu w muzyce. Pozostawił on różnorodny dorobek kompozytorski, począwszy od dzieł fortepianowych, przez koncerty na instrumenty dęte (słynne są koncerty na trąbkę) i opery. Dziś kompozytor znany jest przede wszystkim właśnie z dzieł operowych ("Wolny strzelec", "Oberon"). Muzyka instrumentalna Webera należy do romantycznego stylu brillante. Dominuje w niej bowiem wirtuozeria. W jego dziełach fortepianowych odnaleźć można bogactwo efektownych pasaży, błyskotliwych ozdobników, figuracji. Prezentowana publikacja - "Grand Duo Concertant in E flat major" Webera przeznaczona jest na klarnet w stroju B lub skrzypce oraz fortepian. W wydaniu zamieszczone są osobne partie dla klarnetu i skrzypiec. "Grand Duo Concertant" to kompozycja wirtuozowska, w której wydzielić można trzy części: cz. I - Allegro con fuoco, cz. II - Andante con moto, cz. III - Allegro (w formie Ronda). Oba instrumenty - klarnet (skrzypce) i fortepian traktowane są równorzędnie, jako instrumenty koncertujące.


Lista utworów:
Grand Duo Concertant in E flat major op. 48 (Weber Carl Maria von)

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

cena 49,9 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

polski Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów


Ilość stron:332
Format:150 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080287

"Można zjawisko, któremu na imię Penderecki nazywać wielorako. I tak też się działo od samego początku i dzieje nadal. Nadawane mu określenia rymują się ze sobą lub rozmijają się, stając przy tym na tym samym lub przeciwnym brzegu. Naprzeciw wyrazom podziwu stają więc anatemy, rzucane również przez tych, którzy wcześniej podziwiali. Bo droga twórcza autora Trenu, Pasji i Raju utraconego ma charakter ekspulsywny. Zmienia się, zaskakując spontanicznością i dynamizmem reakcji na świat i życie. Reakcji będących wyrazem osobowości obdarzonej nie tylko zdolnościami, ale i temperamentem twórczym, i charakterem osobistym o barwie i sile niepowtarzalnej. Nade wszystko - tej niosącej w sobie odwagę bycia sobą. W każdej sytuacji i naprzeciw każdej."
[Mieczysław Tomaszewski]


Spis treści:

Fakty, konteksty, okoliczności
Struktura osobowości: idwaga bycia sobą
Bunt i wyzwolenie
Duch niezależności
Duch przekory
Sięganie po ekstremy
Pełnia zaangażowania
Samotnosć drogi twórczej
Siła podwójnego zakorzenienia
Diariusz, rok po roku: świadek wieku apokalipsy i nadziei
Dębica
Kraków
Peregrynacje
Wola Justowska
Lusławice
Interpretacje i egzegezy
Korzenie własnego świata
Dębica nad Wisłoką
Świat obok świata
Lekcja Krakowa
Nauczyciele
Inspiracje i zakorzenienia
Muzyka przed muzyką, Sonata na skrzypce i fortepian / Pieśni / Trzy miniatury na klarnet i fortepian / Epitaphium
Potrójne samookreślenie, Psalmy Dawida / Emanacje / Strofy
Barbarzyńca w ogrodzie?
Przekraczając Rubikon, Anaklasis / Wymiary czasu i ciszy / Trzy miniatury na skrzypce i fortepian
Fenomen sonoryzmu ekspresywnego, Tren / I Kwartet smyczkowy / Polimorfia
Doświadczenie granicy, Fluorescencje
Nowa materia i nowe pomysły, Psalmus 1961 / Kanon
Gry, igraszki, kaprysy, Fonogrammi / Sonata per violoncello / Capriccio per Siegfried Palm / Capriccio per oboe / Capriccio per violino
Ścieżka obok drogi, Trzy utwory w dawnym stylu
Zapowiedzi i antycypacje, Stabat Mater / Cantata in honorem Almae Matris Universitatis Iagellonicae / Brygada śmierci
Sacrum przywrócone i pierwsza pełnia
"Nie można muzyki zaczynać od początku"
"In Te, Domine, speravi", Pasja wg św. Łukasza
"Zwycięstwo pochłonęło śmierć" Dies irae
"Daemoni non est credendum" Diabły z Loudun
Teatr śmierci i zmartwychwstania, Jutrznia I i II
Echa, pogłosy, odpryski, De natura sonoris I i II / Actions / II Kwartet smyczkowy
Sława, chwała i gniew
Pożegnanie na rozstaju dróg
Noblesse oblige, Kosmogonia / Ecloga / Ekecheiria
Sacrum liryczne, Canticum Canticorum / Magnificat
Remanenty i kontynuacje, Partita / I Koncert na wiolonczelę i orkiestrę / Intermezzo
Pożegnanie awangardy, I Symfonia
Wyjście z labiryntu, Przebudzenie Jakuba
Wykaz skrótów bibliograficznych
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Twardowski Romuald, Pastorale e danza na skrzypce i fortepian

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian

polski Pastorale e danza na skrzypce i fortepian
angielski Pastorale e danza for Violin and Piano
niemiecki Pastorale e danza für Violine und Klavier
francuski Pastorale e danza pour violon et piano


Ilość stron:16 + 6
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080573

Pastorale e danza na skrzypce i fortepian zostało skomponowane w 1999 roku. Kompozytor dedykował ten utwór prof. Mirosławowi Ławrynowiczowi, a jego prawykonanie odbyło się 8 maja 2000 roku podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych. Kompozytor często podkreśla, że Pastorale e danza jest pierwszym świadomie napisanym dziełem reprezentującym trzeci nurt stylistyczny jego twórczości. Określa go jako klasyczny postmodernistyczny charakteryzujący się uproszczeniem środków kompozytorskich zarówno w harmonii, jak i melodyce. Romuald Twardowski podkreśla także, że tytuł utworu dość wiernie odzwierciedla jego charakter i nastrój: pełen temperamentu taniec (Danza), będący syntezą różnych wątków ludowych, jest poprzedzony przez Pastorale - rodzaj sielanki o zmiennym nastroju.

Pastorale e danza for Violin and Piano was composed in 1999. The composition was dedicated to prof. Mirosław Ławrynowicz and performed for the first time on 8th May 2000 at the Warsaw Music Meetings. The author of the composition often emphasises that Pastorale e danza is the first consciously written piece representing the third current in his work. He defines this trend as a post-modern classicism, characterised by simplicity of composition both in harmony and melody. Romuald Twardowski also stresses the fact that the title of the work quite accurately reflects its mood and character: a passionate dance (Danza) combining various folk themes is preceded by Pastorale - a kind of idyll with a varying mood.

Lista utworów:
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian (Twardowski Romuald)

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

cena 51,45 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

polski Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.


Ilość stron:432
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081600

Dwie idee kierunkowe przenikają świadomość twórczą Pendereckiego, który daje im wyraz w swojej poetyce - tak tej eksplikowanej z uniwersyteckich katedr, jak i tej stosowanej w kompozytorskiej praktyce. Pierwsza dotyczy języka i można ją streścić jako: potrzeba syntezy. Syntezy języków wielu, dawnych i nowych, choćby najbardziej dziwiących się sobie. (...) Druga z idei kierunkowych otrzymała postać metafory. Penderecki znalazł dla niej formułę biblijną: arka. Jeśli świata sztuki nie można uzdrowić, zawrócić z drogi prowadzącej ku samozniszczeniu, to trzeba chociaż ocalić to, co posiada on najcenniejszego. Przenieść z dawnego millenium - w nowe - wartości trwałe, niezniszczalne. Kompozytor jest w tym konsekwentny, a w przedstawianiu problemu obrazowy: „Już od dawna myślę o potopie i konieczności zbudowania arki”.


Spis treści:

INTERPRETACJE I EGZEGEZY
Znaczące spotkania i druga pełnai
Z nowym wiatrem w żaglach
W zadumaniu nad dramatem egzystencji I Koncert skrzypcowy
"Źródło trudnej nadziei" Raj utracony
Snucie przerwanego niegdyś wątku II Symfonia "Wigilijna"
Raj odnaleziony: Lusławice
"Racz nam wrócić, Panie" Te Deum
Żywioł dźwięku w zamyśleniu II Koncert na wiolonczelę i orkiestrę /Koncert na altówkę i orkiestrę
"Trzeba dać świadectwo" Polskie Requiem
Smuga cienia
W cieniu historii
Ekumeniczny taniec śmierci Czarna maska
Gesty przyjaźni i akt pamięci Per Slava/Largo/Pieśń Cherubinów/Cadenza per viola solo/Prelude/Veni Creator/Benedicamus Domino/Benedictus/Der unterbrochene Gedanke
Symfonia "monachijska": pandemonium wywiedzione z jednego dźwięku III Symfonia
Gorzkie zamyślenie nad paradoksami historii:Symfonia "paryska" IV Symfonia
Postmodernisryczne błazeństwo? Ubu Rex
Symfonia "koreańska" czyli patos cierpienia i emfaza zwycięstwa V Symfonia
W stronę claritas
Musica ludens Trio smyczkowe/Sinfonietta
Intonacje bukoliczne Koncert na flet i orkiestrę kameralną
Ucieczka w prywatność? Kwartet na klarnet i trio smyczkowe
Odnawianie gatunków Divertimento/Serenada na orkiestrę smyczkową
Rozmowa z samym sobą II Sonata na skrzypce i fortepianem
"Moja musica domestica" Sekstet
Trzecia pełnia:muzyka ery intertekstualnej
Przemiany lirycznego piękna II Koncert na skrzypce i orkiestrę "Metamorfozy"
Psalmy na nowo odczytane "Siedem bram Jerozolimy" VII Symfonia
Musica adhaerens Agnus Dei/dwa hymny/trzy fanfary
Wyznanie wiary bardzo osobiste Credo
Muzyka dla przyjaciół Concerto grosso
Nowojorska rapsodia Koncert fortepianowy"Zmartwychwstanie"
W zamyśleniu wśród swoich drzew VIII symfonia "Pieśni przemijania"
Nostalgiczna refleksy pamięci Koncert na róg i orkiestrę "Winterreise"
Podróż sentymentalna III Kwartet smyczkowy "Kartki z niezapisanego pamiętnika"
ZAMYSLENIA I REFLEKSJE
Na bliższsym i dalszym horyzoncie
Od "Bramy raju" do "Fedry"
W kręgu niezapisanych symfonii i pieśni Trzy pieśni chińskie
Jasełka o kadisz Benedictus/Kaczka pstra/Kadisz
W świecie wartości
"Otwieranie drzwi za sobą"
"Wchłonąć wszystko, co zaistniało"
Odzyskanie raju
Wykaz utworów
Bibliografia
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Lipiński Karol, Souvenir de la Mer Baltique op.19

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Souvenir de la Mer Baltique op.19

francuski Souvenir de la Mer Baltique op.19


Ilość stron:16 + 3
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Redaktor: Jurecka Krystyna, Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083259

Karol Józef Lipiński (ur. 30 października 1790 w Radzyniu Podlaskim na Lubelszczyźnie, zm. 16 grudnia 1861 w Urłowie) - polski skrzypek, kompozytor i pedagog.
Od wczesnego dzieciństwa zdradzał wybitne zdolności muzyczne. Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia - początkowo od ojca Feliksa (1765-1847) (kapelmistrza orkiestry w majątku Potockich w Radzyniu Podlaskim koło Lublina).
Po przeniesieniu się Lipińskich w 1799 roku do Lwowa grał w orkiestrze prowadzonej przez ojca w domu Adama Starzeńskiego oraz w zespołach kameralnych. Pod koniec 1809 r. Lipiński został zaangażowany na stanowisko koncertmistrza orkiestry teatru niemieckiego we Lwowie ( Obowiązujący do 1842 roku przywilej teatralny obejmował tylko teatr niemiecki - polscy aktorzy działali wyłącznie na podstawie nie zawsze formalnych umów z przedsiębiorcami austriackimi). Po dwóch latach pracy w orkiestrze został jej kapelmistrzem. We Lwowie mieszkał przez 40 lat do 1839 r., pracując jako dyrygent, a potem dyrektor orkiestry. We Lwowie powstała zdecydowana większość jego kompozycji, m.in. symfonie, trzy koncerty skrzypcowe, kaprysy, polonezy.
Około 1810 roku powstały pierwsze autorskie utwory Lipińskiego: 3 symfonie Es-dur, B-dur, Uwertura D-dur. W 1812 roku odbył podróż do Warszawy, aby zapoznać się z pracą teatru operowego.
W roku 1814 wyjechał do Wiednia, aby poznać sławnego wówczas niemieckiego skrzypka-wirtuoza Ludwika Spohra. Po tym spotkaniu postanowił obrać karierę koncertującego skrzypka, zaś po powrocie do Lwowa porzucił pracę w teatrze i zajął się doskonaleniem gry na skrzypcach. Równocześnie tworzy i zajmuje się działalnością pedagogiczną.
Pod koniec października 1817 r. udaje się na koncerty do Włoch. Spotał się z Paganinim w 1818 r. (wspólnie koncertowali dwukrotnie 17 kwietnia i 24 maja 1818 r.).
W latach 1819-1824 koncertował w Kijowie, Krakowie, Poznaniu, Berlinie, Lipsku i Wrocławiu, Wilnie, Krzemieńcu i Kamieńcu Podolskim. W tym czasie powstały liczne jego utwory.
W 1823 r. koncertował w Kijowie wspólnie z Marią Szymanowską. Występował w Warszawie w grudniu 1827 i na początku 1828 r. dając sześć koncertów w Teatrze Narodowym, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królewsko-Polskiego.
W 1829 r. podczas uroczystości koronacyjnych Mikołaja I, na które przybył również Paganini obaj artyści koncertowali wywołując w prasie warszawskiej gorącą polemikę na temat wyższości ich gry. Lipiński po powrocie z Warszawy zaniechał koncertowania i poświęcił się pracy kompozytorskiej. W 1834 r. rozpoczął występy z nowym repertuarem w Warszawie i Poznaniu, w 1835 roku udał się na półtoraroczną podróż artystyczna na Zachód. W Lipsku sprawował stanowisko koncertmistrza w słynnej orkiestrze Gewandhaus. Stamtąd udał się do Paryża. Koncertował niewiele z powodu długiej naprawy uszkodzonych skrzypiec. Z Paryża przeniósł się z koncertami do Anglii (Londyn, Manchester).
W latach 1837-1839 poczynił starania o stanowisko koncertmistrza kapeli króla saskiego w Dreźnie, które otrzymał w 1839 r. Niemal do ostatnich dni swego życia działalności jego związana była z tym miastem.
Współpracował z R. Wagnerem, przyjaźnił się z R. Schumannem. W Dreźnie powstały jego ostatnie utwory.Tutaj też rozwinął swoją działalność pedagogiczną kształcąc wielu skrzypków i opiekując się młodymi talentami (H. Wieniawski). Paganini zapytany, kto według niego jest najlepszym skrzypkiem na świecie odpowiedział: "Nie wiem kto jest najlepszy, ale Lipiński ma na pewno drugie miejsce".
Zmarł z powodu astmy.
Największe dzieła:
•Wariacje na tematy z opery "Kopciuszek" Rossiniego op. 10
•Rondo alla polacca op. 13
•I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
•II Koncert skrzypcowy D-dur (Concerto militaire; Wojskowy) op. 21
•Variations de Bravoure op. 22
•Fantazja i wariacje na tematy z opery "Lunatyczka" Belliniego op. 23
•Fantazja na motywach opery "Krakowiacy i Górale" Stefaniego op. 33
•III Koncert skrzypcowy e-moll op.24
•IV Koncert skrzypcowy A-dur op.32















Lista utworów:
Souvenir de la mer baltique op. 19 (Lipiński Karol)

Okładka: Wieniawski Henryk, Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian

cena 27 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian

polski Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian
angielski Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 for Violin and Piano


Ilość stron:24 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Cofalik Antoni
Kod produktu:NPL066183

„Romance sans paroles et Rondo élégant” - dwuczęściowa kompozycja op. 9 powstała w 1852 r. w czasie wielkiego rosyjskiego tournée siedemnastoletniego skrzypka i była hołdem młodego kompozytora wobec uwielbiającej go publiczności rosyjskiej. Romance - melodią i nastrojem przypominająca rosyjską dumkę, poprzedza rozbudowane, efektowne Rondo o charakterze popisowym. Zastosował w nim kompozytor znane z innych utworów efekty wirtuozowskie: szybkie staccata, błyskotliwe pasaże, pizzicata lewą ręką równocześnie z grą smyczkiem, oktawy, polifonizujące dwudźwięki. Podobnie jak w Karnawale rosyjskim op. 11, tak i tutaj wykorzystuje Wieniawski kontrasty dynamiczne, stosuje zmiany temp oraz tonacji, eksponuje zmienność nastrojów. Całość utrzymana jest w typowym dla epoki stylu popisowo-salonowym. W opracowaniu niniejszym oparłem się na najbardziej, moim zdaniem wiarygodnych wydaniach Kistnera oraz Universal Edition. Jeśli chodzi o aplikaturę i smyczkowania uwzględniłem wymogi współczesne, zachowując szacunek dla oryginalnych rozwiązań kompozytorskich. W kilku miejscach uzupełniłem artykulację, dodałem oznaczenia interpunkcyjne. Dynamika, prócz drobnych retuszów pozostaje niezmieniona. Z uwagi na walory instrumentalne publikowane utwory stanowią znakomite przygotowanie do trudniejszych kompozycji Henryka Wieniawskiego oraz innych kompozytorów. Myślę, że odpowiednio zdolni i ambitni uczniowie, a także koncertujący skrzypkowie chętnie sięgać będą po nie, a dydaktyczny i koncertowy repertuar skrzypcowy wzbogaci się o bez wątpienia wartościową pozycję. [Antoni Cofalik]

„Romance sans paroles et Rondo élégant”, Op. 9, a two - part composition written in 1852 during the great Russian tour of the seventeen year - old violinist, was a homage paid by the young composer to the Russian audience that adored him.
Romance, resembling a Russian dumky in its melody and mood, is followed by an extensive, brillant exhibitionist Rondo. The composer here employed virtuoso effects familiar from his other works; quick staccatos, brilliant passage works, left - hand pizzicatos in conjunction with bowing, octaves, pseudo - contrapuntal doublestops.

Lista utworów:
Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 (Wieniawski Henryk)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland