Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 139,95 zł. nuty.pl | Caruba Glen The Contemporary Percussionist Współczesny perkusista The Contemporary Percussionist
Szkoła w formie filmu na płycie DVD, gry na perkusji oraz instrumentach perkusyjnych, takich jak: Congas, Bangos, Timbales, djembe. Prezentacja DVD omawia także takie zagadnienia jak strojenie zestawu perkusyjnego, ćwiczenia techniki gry, swing.
|
cena 98,95 zł. nuty.pl | Gross Dan Learn Play Drums with Metallica, Volume 2 Ucz się gry na perkusji z Metallicą, z. 2 Learn Play Drums with Metallica, Volume 2
Druga część publikacji autorstwa Dan'ego Gross'a będąca szkołą gry na zestawie perkusyjnym bazującej na twórczości heavy metalowego zespołu Metallica. Książka zawiera 13 rozdziałów wprowadzających takie zagadnienia, jak: technika gry, rodzaje uderzeń, ćwiczenia rytmiczne i inne. Każdy temat posiada przykłady w postaci fragmentów utworów Metallicy. Dodatkowo do publikacji została dołączona płyta CD z nagranymi wersjami demonstracyjnymi przykładów muzycznych w wykonaniu Jay'a Fredericka (perkusja) i Karla Kaminskiego (gitara basowa). Wyciszając partię perkusji możesz ćwiczyć razem z płytą. Welcome to learn to Play Drums with Metallica: Volume 2. Picking up where the first book left off, we'll be diving headlong into the essence of Master Ulrich's drumming wizardry. You may at times be astounded and confounded, but you'll come around as you joyfully pound those drums into submission. Lista utworów: Spis treści: |
cena 1215,95 zł. nuty.pl | Balissat Jean Gli Elementi for Brass Ensemble Gli Elementi na orkiestrę dętą Gli Elementi for Brass Ensemble Gle Elementi für Blasorchester
Utwór "Gli Elementi" jest eksperymentem Jeana Balisata, w którym istotą jest przeciwstawianie instrumentów na zasadzie podobieństw zjawisk atmosferycznych i przyrodniczych. Przykładowo: instrumenty perkusyjne takie, jak: wibrafon, marimba i ksylofon wychodzą naprzeciw stłumionym kornetom prezentując odgłosy płynących górskich strumyków. Całość w opracowaniu na orkiestrę dętą blaszaną i perkusje. Attempting to evoke the four elements in music allows the composer to experiment with contrasting atmospheres, specially in the use of the percussion. The earth, concrete, powerful, hymn-like, makes use of the physical, almost primitive effect of bass drum, timpani, tom-toms and bongos. In the following movement the composer portrays water, streaming down from the hills and meandering in the meadows, pliant and fluid. The mallets (vibraphone, marimba and xylophone) come to the fore here, as they do also in the next movement, the air, where they become trasparent and ethereal, blending with the sound of the muted cornets. Fire, alternately mysterious, spell - binding, terrifying and destructive, forms the last movement of the suite and makes use of the varied effects provided by drums, mallets, cymbals, tam-tam and woodblocks as well as the whole range of brass instruments. Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Crumb George An Idyll for the Misbegotten for Piano amplified Flute and Drums (3 Players) Idylla dla Misbergoten na flet i perkusję (3 wykonawców) An Idyll for the Misbegotten amplified Flute and Drums (3 Players)
George Crumb (ur. 1929) to amerykański kompozytor awangardowej muzyki współczesnej. W jego twórczości dominują poszukiwania niekonwencjonalnej kolorystyki, oraz nowych technik kompozytorskich. Utwór "An Idyll for the Misbegotten" inspirowany jest tematem utworu "Syrinx" Claude Debussy'ego oraz słowami wiersza chińskiego poety Ssu-K'ung Shu: "Księżyc zachodzi. Ptaki drżą ze strachu i trawa usycha". Utwór ma obrazować trudną sytuację dotyczącą przemiany gatunku homo sapiens nie szanującego żywej natury, która wskutek tego obumiera. Dzieło skomponowane jest na flet poprzeczny oraz trzy perkusje. "I feel that "misbegotten" well describes the fateful and melancholy predicament of the species homo sapiens at the present moment in time. Mankind has become ever more "illegitimate" in the natural world of the plants and animals. The ancient sense of brotherhood with all life-forms (so poignantly expressed in the poetry of St. Francis of Assisi) has gradually and relentlessly eroded, and consequently we find ourselves monarchs of a dying world. We share the fervent hope that humankind will embrace anew nature's "moral imperative". Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Marginal Intersection for Orchestra Skrajny punkt przecięcia na wielką orkiestrę Marginal Intersection for large Orchestra Marginal Intersection für große Orchester
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (działań losowych), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Marginal Intersection" to aleatoryczna orkiestrowa kompozycja Feldamana, powstała w 1951 roku. W jej obsadzie znajdują się: instrumenty dęte drewniane, instrumenty dęte blaszane, fortepian, perkusja (ksylofon, wibrafon oraz przedmioty drewniane, szklane, metalowe, np. aluminiowe naczynia - przynajmniej 6 wykonawców), gitara aplifikowana, smyczki, dwa oscylatory, oraz urządzenie rejestrujące efekty dźwiękowe. Partytura tego utworu ujęta jest jako zapis graficzno-symboliczny. Podstawowe oznaczenia - w postaci układów prostokątów i kwadratów - dotyczą rejestrów (niski, średni, wysoki) w jakich grać powinny poszczególne grupy instrumentów. Podany jest zatem jedynie przybliżony zakres wysokości dźwięków, z których każdy z wykonawców może wybrać dowolne brzmienia. Jedynie wykonawcy partii ksylofonu, wibrafonu i gitary mogą wybierać całkowicie dowolne wysokości dźwięków, niezależnie od rejestru. Dynamika w całym utworze jest dowolna. Kompozytor stosuje ponadto literowe oznaczenia dotyczące artykulacji w instrumentach smyczkowych (pizzicato, sul ponticello, flażolety). "Margnal Intersection" requires a large orchestra which also includes piano, xylophone, vibraphone, amplified guitar, 2 oscillators (one for high frequencies, the other for low), a sound-effects recording of riveting, at least 6 percussionists with a large selection of wood, glass, (or less breakable substitutes) and metal objects (aluminium pots, etc. etc.). The performer may take his entrance onor within each time duration. Duration is indicated by the amount of space taken up by the square or recatngle, each box beaing potentially 4 icti. The single ictus or pulse is at the tmepo 128 or thereabouts. The dynamics aslo are freely chosen by all players, but once established, must be sustained at the same level to the end of the given time duration. A minimum of vibrato should be used throughout in all instruments. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland