•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Zając

Dostępne opracowania:

kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym) (2)
książka z przykładami nutowymi (4)
więcej opracowań ...

Zając znajdziesz w 6 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Kreiner-Bogdańska Agnieszka, W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych

cena 13 zł.


nuty.pl

Kreiner-Bogdańska Agnieszka
W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych

polski W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych


Ilość stron:56
Format:164 x 235
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063213
Produkty podobne:Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Podręcznik dla uczniów szkół muzycznych I stopnia

"W krainie muzyki" notatnik muzyczny pierwszy to publikacja, która jest zeszytem ćwiczeń uzupełniającym i utrwalającym wiadomości z podręcznika do audycji muzycznych „W krainie muzyki”. Jest to zeszyt pełen zagadek muzycznych związanych z konkretnymi utworami i przykładmi nutowymi. Odpowiedzi na pytania zapisuje się bezpośrednio w nim, jest też miejsce na własny notatnik i kalendarz koncertowy, czyli planogram koncertów z miejscem na własne recenzje. Zeszyt ćwiczeń dopuszczony został do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, wpisany do wykazu podręczników do nauczania przedmiotu audycje muzyczne w klasie IV-VI szkół muzycznych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Szlagowskiej, I. Watten i prof. Wesołowskiego.


Spis treści:

Stosowane piktogramy i ich znaczenie
Różne rodzaje muzyki
Co słychać w muzyce
Melodia
Rytm
Tempo, czyli agogika
Barwa dżwięku, czyli kolorystyka
Sposób gry, czyli artykulacja
Muzyczna tkanina, czyli faktura
Harmonia
Z czego zbudowane są utwory muzyczne
Motyw, fraza, zdanie
Budowa okresowa
Budowa ewplucyjna
O różnych rozdzajach utworów muzycznych
Forma pieśni
Piosenki, pieśni i arie
Tańce
Polskie tańce narodowe
Tańce innych narodów
Dawne Tańce
Suita
Rondo
Wariacje
Sonaty, symfonie i koncerty
Utwory polifoniczne
Inne, często spotykane rodzaje utworów muzycznych
Muzyka instrumentalna
Muzyka wokalno-instrumentalna
Kalendarz koncertowy

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Music Theory - Level 3

cena 168,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Music Theory - Level 3

polski Teoria muzyki współczesnej z. 3
angielski Contemporary Music Theory - Level 3


Ilość stron:390
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065140
Produkty podobne:Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level One
Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level Two

Trzecia część książki przybliżającej zagadnienia teorii muzyki współczesnej. Jest to kompletny podręcznik teorii i harmonii dla muzyków pop i jazzu. W tej części zawarte zostały kompletne informacje odnośnie harmonii (akordy majorowe, minorowe, dominantowe, zwiększone, zmniejszone, przewroty itp.).


This book is the product of Mark Harrison's experience teaching hundreds of students at the world-famous Grove School of Music in Los Angeles. Suitable for instrumentalists, vocalists, composers and songwriters, this Level 3 course covers the chord tones, extensions and scale sources for all major, minor, dominant and diminished chords, and then applies the contemporary shape concept to create voicings, polychords, and to harmonize melodies.


Spis treści:

Review of Contemporary Music Theory Level One
Review of Contemporary Music Theory Level Two
The "Contemporary Shape Concept"
Major chords
Minor 7th chords
Minor 7th (with flatted 5th) chords
Minor 6th & minor major 7th chords
Unaltered dominant 7th chords
Dominant 7th (with flatted 5th/sharped 11th) chords
Dominant 7th (with flatted/sharped 9th) chords
Dominant 7th (with sharped 5th/flatted 13th) chords
Diminished 7th chords
Chord "stacks" for all major, minor, dominant and diminished chords
Scale sources for all major, minor, dominant and diminished chords
Glossary of terms used in this book

Okładka: Nowak Monika, Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Nowak Monika
Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

polski Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II


Ilość stron:176
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081216

Zagadnienie sekwencji mszalnych w języku polskim po soborze watykańskim II podjęła s. Monika Nowak. Najpierw omówiła w pracy dzieje sekwencji, potem przeprowadziła szczegółową analizę polskich przekładów, by następnie zająć się utworzonymi do nich melodiami. Końcową część rozprawy stanowią refleksje na temat przyszłości sekwencji.
Ważnym dokonaniem s. Nowak jest odkrycie autora polskiego tekstu sekwencji wielkanocnej, którym okazał się biskup warszawski F. A. Symon. Jego nazwiska nie wymienia żaden śpiewnik kościelny. Innym osiągnięciem jest stwierdzenie faktu, iż w polskojęzycznej liturgii właściwie sekwencja nie istnieje. Muzyczna forma tych utworów wymaga przemienności melodii, najczęściej obejmującej kolejne pary zwrotek. Polskie sekwencje przyjęły postać hymnu-pieśni.
Niniejsze interesujące studium muzykologiczne warto polecić nie tylko badaczom przeszłości, ale także liturgistom, a nade wszystko muzykom kościelnym. Tych ostatnich może ono zainspirować do przemyśleń związanych np. z miejscem wykonywania sekwencji w ramach liturgii (przed czy po Alleluja?), z postawą wiernych, z obsadą wykonawczą, a nawet z ewentualnymi opracowaniami wielogłosowymi, których we współczesnej liturgii brakuje.

13

Spis treści:

Geneza i rozwój sekwencji
Europa
Polska
Teksty
Treść teologiczna sekwencji
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Budowa formalna
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Przekłady na język polski
Victimae paschali
Przekład S. Grochowskiego
Przekład F.A. Szymona
Veni Sancte Spiritus
Przekład T. Karyłowskiego
Melodyka sekwencji w języku polskim
Sekwencja hymn. Problem treści i formy
Melodie pierwotne
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Źródła muzyczne polskich kompozytorów
Sekwencja wielkanocna
Ofiarujemy chwałę w wierze
Mel. I
Mel. II
Niech w święto radosne Paschalnej Ofiary
Mel. III
Mel. IV
Mel. V
Sekwencja na Uroczystość Piędziesiątnicy
Mel. I
Mel I a
Mel I b
Mel. II
Mel. III
Mel IV
Zastosowanie w liturgii po Soborze Watykańskim II
Przepisy prawne
Wykonastwo
Spojrzenie w przyszłość

Okładka: Nowak Anna, Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

cena 40 zł.


nuty.pl

Nowak Anna
Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

polski Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku


Ilość stron:293
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083831

Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku to książka obejmująca mazurki fortepianowe skomponowane w latach 1900-2000 przez kompozytorów, którzy deklarowali swą przynależność do polskiej kultury zarówno tworzonymi dziełami, jak i innymi formami ekspresji potwierdzającymi ich kulturową więź z Polską. Wobec zagmatwanych dwudziestowiecznych dziejów narodu polskiego, który dwukrotnie odzyskiwał i tracił swoją suwerenność państwową, był poddawany działaniom przesiedleńczym oraz innym formom społecznego nacisku, kryterium deklarowanej tożsamości narodowej pozwala objąć refleksją wszystkie dzieła wpisujące się w tę muzyczną tradycję, niezależnie od miejsca i okoliczności ich powstania.


Spis treści:

Żródła dwudziestowiecznego mazurka fortepianowego
Proces modelowania gatunku- geneza rytmów mazurkowych
Mazurek przed Chopinem- miedzy funkcyjnością a autonomią
Mazurek Chopinowski- paradygmat gatunku
Mazurek pochopinowski- idealizacja wzorca
Mazurek fortepianowy w XX wieku. Recepcja gatunku
W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900- 1920
W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920-1945
Asymilowanie nowych środków wyrazów. Lata 1945- 2000
Twórcy mazurów fortepianowych
Epigoni romantyzmu
Karol Szymanowski- twórca nowego idiomu brzmieniowego
Aleksander Tansman- paryski neoklasyk
Roman Maciejewski- niepokorny kontynuator
Witold Friemann- sukcesor romantycznej tradycji
Bogusław Szchaffer- modernista poszukujący
Henryk Mikołaj Górecki- nowy interpretator dziewietnastowiecznej tradycji
W nurcie nowej tradycji
Recepcja Chopina
Elementy stylu i dzieł Chopina
Melodyka
Toposy
Intonacje mazurkowe
Reminiscencje i zluzje
Cytaty
Rytmika
Składnia i forma
Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe
Idiomy stylistyczne
Idee kierunkowe
Strategie dziedziczenia
Naśladowanie idiomu Chopinowskiego
Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu
Dialog z tradycja Chopinowską
Wartości, znaczenia, funkcje
Dwudziestowieczna poetyka gatunku
Środki tonalno- harmoniczne
Formuły melodyczne
Wzorce rytmiczne
Zasady kształtowania i idee formalne
Gatunkowe konotacje
Mazurek jako forma symboliczna
Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900-2000
Aneks II. Mazurki na fortepian- dyskografia
Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych
Literatura cytowana
Indeks
Spis przykładów nutowych, tabel i fotografii
Abstract

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 1. Mini.

polski Szkoła na kontrabas część 1.Mini.


Ilość stron:76 + 44
Format:230 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Leszczyńska-Zając Dorota, Pochaba Aleksandra
Kod produktu:NPL084433

Pierwsza część Szkoły na kontrabas - mini, midi, maxi to metoda łatwego startu na trudnym instrumencie. Podstawą jej opracowania było założenie, że edukacja muzyczna opiera się na tych samych zasadach, co nauka mówienia.Niniejsza publikacja jest pierwszą w Polsce szkołą gry na kontrabasie dla małych dzieci, już od 6 roku życia.
Poznawanie tajników gry, opiera się przede wszystkim na nauczaniu melodii, które dzieci znają i łatwo zapamiętują, mają one także okazję zapoznać się z podstawami improwizacji. Najmłodsi od początku swej przygody z muzyką wykonują nie tylko solowe utwory, ale grają w duecie z drugim kontrabasem lub fortepianem.
W "Szkole na kontrabas" Grzegorza Frankowskiego znajdziemy przejrzysty układ treści, bogactwo i różnorodność stylów gry oraz zabawne i barwne ilustracje. Wszystko to sprawia, że nauka staje się łatwa i przystępna.



Lista utworów:
Smutna melodia - Bas solo (I)
Pojedziemy na łów (I)
Pojedziemy na łów (II)
Światełko w ciemności
Banjo Tune (I)
Wyszły w pole kurki trzy (I)
Song of the Wind
Banjo Tune (II)
Panie Janie (II)
Panie Janie (III)
Pojedziemy na łów (III)
Siała baba mak
Bas solo (II)
Pieśń starofrancuska
Wesoły wieśniak
Muzykanci
Pop Goes the Weasel
Long, Long Ago
Majowa piosenka
Shortni'n Bread
Oda do radości (II)
Blues in G
Blues for Two
W poniedziałek rano - wariacje na temat piosenki ludowej
Wyszły w pole kurki trzy (III) - wariacje rytmiczne

Spis treści:

Wstęp
Założenia ogólne nowej metody nauczania
Podstawy teoretyczne
Wskazania praktyczne i inne rady
Uwarunkowania techniczne
Zasady dbałości o instrument
Zagadnienia podstawowe
Budowa kontrabasu
Postawa grającego
Układ prawej ręki - technika jazzowa pizzicato
Oznaczenie strun kontrabasu
Postawy realizacji zapisu nutowego
Spotkanie ze smyczkiem - technika arco
Budowa smyczka
Sposób trzymania smyczka systemem francuskim
Sposób trzymania smyczka systemem niemieckim
Sposób prowadzenia smyczka
Flażolety
Układ flażoletów na gryfie
Flażolety oktawowe
Różne rodzanie smyczkowania
Smyczkowanie na jednej strunie
Smyczkowanie na dwóch sąsiednich strunach
Smyczkowanie przez dwie struny
Flażolety w pozycji IV
Flażolety oktawowe z flażoletami w pozycji IV - zmiany pozycji
Stawiamy po raz pierwszy palce na gryfie - pozycja IV
Układ lewej ręki
Przechodzimy do pozycji I
Układ lewej ręki
Legato przez dwie struny - technika przygotowywawcza (dwudźwięki)
Gamy i pasaże na poznanych dźwiękach
Bonus: inne ciekawe elementy w muzyce
Synkopy
Triole
Łuk przetrzymujący
Walking bass - akompaniament spacerującego basu
Pentatonika i skala bluesowa
Wariacje na temat
Technika podstawowa - podsumowanie
Tonacja G-dur
Tonacja D-dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika e i a
Dynamika
Tempo

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 2 MIDI

polski Szkoła na kontrabas część 2 MIDI


Ilość stron:72 + 30
Format:235 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Pochaba Aleksandra, Leszczyńska-Zając Dorota
Kod produktu:NPL084550

Część druga Szkoły na kontrabas, zatytułowana Midi, jest kontynuacją części pierwszej Szkoły – Mini, której treść obejmowała podstawowe informacje o budowie instrumentu, elementarne zagadnienia teoretyczne, mające zastosowanie w praktyce wykonawczej początkujących muzyków, oraz propozycje utworów, których skala trudności ograniczała się do pozycji I oraz IV.
W części drugiej Szkoły na kontrabas autor wprowadza kolejne pozycje na gryfie. Każdy rozdział podręcznika to nowa pozycja lub nowe zagadnienie techniczne. Pozycjom przypisane są tonacje wraz odpowiednimi ćwiczeniami, etiudami oraz wzorami rytmów. Cały materiał ćwiczeniowy stanowi przygotowanie do wykonania konkretnych utworów. Wśród tych wybranych kompozycji znajdują się popularne melodie z różnych krajów, fragmenty znanych dzieł klasycznych oraz standardy jazzowe. Opracowane są tak, by umożliwić soliście grę z akompaniamentem fortepianu, w duecie z drugim kontrabasem lub w trio (dwa kontrabasy i fortepian).
Twórczym zastosowaniem nowo poznanej tonacji, rytmów oraz skali są ćwiczenia z improwizacji. Umieszczone zostały w różnych rozdziałach niniejszego podręcznika i oparte zostały na schematach odpowiadających określonemu stylowi muzycznemu.

Grzegorz Frankowski


Lista utworów:
Temat z II części Symfonii "Niespodzianka" (Haydn Franz Joseph)
Majowa piosenka (Mozart Wolfgang Amadeus)
Temat z wariacjii "Karnawał w Wenecji" (Paganini Niccolo)
Pije Kuba do Jakuba - polska melodia popularna
American Patrol (White Meacham Frank)
Pieśń myśliwych Was gleicht wohl auf Erden z opery "Wolny strzelec" (Weber Carl Maria von)
Aria La donna e mobile z opery "Rigoletto" (Verdi Giuseppe)
Barkarola Belle nuit z opery "Opowieść Hoffmana" (Offenbach Jacques)
Tamburyn (Rameau Jean-Philippe)
Temat z poematu symfonicznego "Finlandia" (Sibelius Jean)
Greensleves - aria staroangielska
Farandola z II Suity z "Arlezjanki" (Bizet Georges)
Blue Monk (Monk Thelonious)
Śmiały jeździec (Schumann Robert)
Fragment Tempo di polacca (Simandl Franz)
Preludium e-moll (Chopin Fryderyk)
Menuet D-dur (Bach Johann Sebastian)
Habanera L'amour est un oiseau rebelle z opery "Carmen" (Bizet Georges)

Spis treści:

Wstęp
Przypomnienie z części 1 (MINI)
Tonacja G-dur
Tonacja D- dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika od dźwięku e
Pentatonika od dźwięku a
Strojenie instrumentu
Pozycja II
Tonacja C- dur
Tonacja G-dur
Pozycja III
Tonacja D-dur
Tonacja A-dur
Pozycja średnia - półpozycyjna 1/2
Tonacja a-moll
Tonacja F-dur
Tonacja d-moll
Tonacja B-dur
Tonacja g-moll
Pozycje pośrednie - II 1/2, III 1/2
Tonacja e-moll
Technika "oszczędnego smyczka"
Tonacja h-moll
Zmiany pozycji smyczka na różnych strunach
Zmiana strun- détaché
Zmiana strun - legato
Dwudźwięki z użyciem pustych strun
Gama chromatyczna
Podsumowanie
Tonacje durowe
Tonacje molowe (melodyczne)
Gama chromatyczna
Sposoby smyczkowania
Rytm i metrum - wybrane schematy
Dynamika
Agogika
Skróty pisowni muzycznej





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland