•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Ten Choral

Dostępne opracowania:

książka (2)
książka z przykładami nutowymi (1)
więcej opracowań ...

Ten Choral znajdziesz w 4 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Woźna-Stankiewicz Małgorzata, Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.

cena 36,85 zł.


nuty.pl

Woźna-Stankiewicz Małgorzata
Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.

Ilość stron:596
Format:165 x 235
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059886


Spis treści:

Wstęp
I. Genialni twórcy i arcydzieła muzyki francuskiej
I.1. Rozważania o geniuszu w XIX wieku
I.2. Atrybuty geniuszu i arcydzieła
I.2.1. Nowość i oryginalność (świeżość, indywidualność)
I.2.2. Siła uczucia i szczerość natchnienia
I.2.3. Zdolność zadziwiania i prowokowania sprzecznych opinii
I.2.4. Wzorcowość
I.2.5. Nieśmiertelność
II. Oryginalność nie tylko arcydzieł
II.1. Oryginalność miarą wartości
II.2. Oczekiwanie i reakcja na oryginalne dzieło
II.3. Oryginalna indywidualność a tradycja, przeciętność, ekstrawagancja
II.4. Oryginalność środków muzycznych
II.5. Oryginalność wykonania
III. Poetyczność muzyki francuskiej
III.1. Kategoria poetyczności w estetyce muzycznej XIX wieku
III.2. Poetyczne to niewyrażalne, natchnione, ludowe, bezinteresowne i rozmarzone
III.3. Poetyczność kontra mechaniczność
III.4. Opozycja: muzyka poetyczna — muzyka pospolita, prozaiczna, malownicza
III.5. Antypoetyczność
III.6. Poetyczność właściwa
IV. Koloryt muzyki francuskiej
IV.1. Koloryt lokalny i egzotyczny a koloryt brzmienia
IV.2. Koloryt brzmienia orkiestry a koloryt uczuć i nastrojów
V. Typowe cechy twórczości francuskiej
V.1. Stereotypy narodowe w kulturze XIX wieku
V.2. Powierzchowność, konwencjonalność, rozsądek i zrównoważone emocje
V.3. Pragmatyzm, błyskotliwość i „efekt”
V.4. Lekkość, przejrzystość, dowcip, dobry smak, elegancja, umiar i wdzięk
Zakończenie
Bibliografia prac cytowanych
A. Dokumenty recepcji muzyki francuskiej i francuskiego piśmiennictwa muzycznego w Polsce (1846–1914)
A.1. Książki
A.2. Artykuły, sprawozdania, recenzje, notatki dziennikarskie
B. Teksty o muzyce, literaturze i sztuce (do roku 1914)
B.1. Książki
B.2. Artykuły
C. Literatura przedmiotu (wydana po roku 1914)
C.1. Książki
C.2. Artykuły
Aneks
I. Premiery oper francuskich
II. Polskie tłumaczenia i wydania librett oper i operetek francuskich
III. Wykonania muzyki symfonicznej
IV. Wykonania muzyki kameralnej
V. Wykonania muzyki klawesynowej, fortepianowej i organowej
VI. Wykonania muzyki wokalnej na jeden lub dwa głosy oraz chóralnej
(bez lub z akompaniamentem jednego instrumentu)
VII. Wykonania muzyki wokalno-instrumentalnej
VIII. Polskie wydania muzyki francuskiej
IX. Polskie tłumaczenia (lub streszczenia) francuskich tekstów o muzyce, prac teoretyczno-dydaktycznych oraz tekstów wykorzystanych w kompozycjach muzycznych
X. Polskie recenzje francuskich prac z dziedziny historii i teorii muzyki, estetyki muzycznej oraz dydaktyki
Indeks osób
Spis ilustracji
Table des matieres / Contents
Sommaire
Summary
Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku. Analiza dokumentów jako podstawa źródłowa do badańnad recepcją. Kraków 1999
Table des matieres / Contents
Sommaire
Summary

Okładka: Kreiner-Bogdańska Agnieszka, W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.

cena 13 zł.


nuty.pl

Kreiner-Bogdańska Agnieszka
W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.

polski W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.


Ilość stron:48
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063215
Produkty podobne:Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Podręcznik dla uczniów szkół muzycznych I stopnia

"W krainie muzyki" notatnik muzyczny drugi to publikacja, która jest zeszytem ćwiczeń uzupełniającym i utrwalającym wiadomości z podręcznika do audycji muzycznych „W krainie muzyki”. Jest to zeszyt pełen zagadek muzycznych związanych z konkretnymi utworami i przykładmi nutowymi. Odpowiedzi na pytanie zapisuje się bezpośrenio w nim, jest też miejsce na własny notatnik i kalendarz koncertowy, czyli planogram koncertów z miejscem na wlasne recenzje. Zeszyt ćwiczeń dopuszczony został do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, wpisany do wykazu podręczników do nauczania przedmiotu audycje muzyczne w klasie IV-VI szkół muzycznych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Szlagowskiej, I. Watten i prof. Wesołowskiego.


Spis treści:

Stosowane piktogramy i ich znaczenie
O śpiewie solowym i chóralnym
O mowie i śpiewie
O śpiewie chóralnym
O instrumentach muzycznych
O instrumentach dętych
Instrumenty dęte drewniane
Instrumenty dęte blaszane
Instrumenty dęte klawiszowe
O instrumentach strunowych
Instrumenty smyczkowe
O instrumentach perkusyjnych
O instrumentach elektrycznych
O zespołach instrumentalnych
Zespoły kameralne
Kapele
Orkiestry
Moi ulubieni artyści
Kalendarz koncertowy

Okładka: Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian, Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian
Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

polski Johann Sebastian Bach, Pasja według św. Mateusza, Wprowadzenie i wskazówki wykonawcze
angielski Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study
niemiecki Johann Sebastian Bach, Matthäus-Passion, Einführung und Studieneinleitung


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Nafziger Kenneth
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068532

"Pasja według św. Mateusza" jest jedną z dwóch pasji Bacha, które zachowały się w całości. Powstała ona w późnym okresie jego twórczości, gdy kompozytor był kantorem w kościele św. Tomasza w Lipsku. Pierwsze wykonanie "Pasji według św. Mateusza" miało miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729 roku. Ten monumentalny, złożony z 24 scen, utwór stawia współczesnych dyrygentów oraz instrumentalistów wobec wielu różnorodnych problemów wykonawczych. Publikacja "Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study" Helmutha Rilinga jest skierowana szczególnie do dyrygentów. Zawiera ona wiele przydatnych wskazówek (m. in. odnośnie artykulacji, tempa, dynamiki, frazowania) w odniesieniu do każdej ze scen pasji. Zawarty jest w niej także opis pierwszych wykonań tej kompozycji w czasach współczesnych Bachowi.

The technical and interpretive analyses of the "Passion According to Saint Matthew" which are found in this volume offer a new, exciting, and thoroughly logical approach to solving the intricate problems presented by Bach's masterpiece. For a modern performance of the St. Matthews Passion, the knowledge of performancew practice in Bach's time must be presupposed. The modern conductor must become familiar with special performance characteristics of the situation in which Bach foud himself at the Thimaskirche in Leipzig from 1723 to 1750.The St. Matthew Passion was written for the Good Friday afternoon service in 1729.

Spis treści:

Preface
Presuppositions
Sources
Performance materials
Performance practise in Bach's time
Fundamental considerations for interpretation
Nature of the forces to be used
Number of forces
Chorus primus and Chorus secundus
Arrangement of forces
Shortening of the work
Performance of the work in translation
Fundamental components of interpretation
The interpretation of individual movements
Chorus: Kommt, iht Töcher, helft mir klagen
Recitative: Da Jesus diese Rede vollendet hatte
Chorale: Herzliebster Jesu
Recitative: Da versammelten sich die Hohenpriester
chorus: Ja nicht auf das Fest
Recitative: Da nun Jesus war zu Bethanien
Chorus: Wozu dienet dieser Unrat
Recitative: Da das Jesus merkete
Recitative: Du lieber Heiland du
Aria: Buß und Reu
Recitative: Da ging hin der Zwölfen einer
Aria : Blute nur, di liebes Herz
Recitative: am erten Tage der süßen Brot
Recitative: Wo willst du, daß wir dir bereiten

Recitative and Chorus: Er sprach: Gehet hin in die Stadt

Chorale: Ich bin's, ich sollte büßen

Recitative: Er antwortete und sprach: Der mit der Hand mit mir in die Süssel tauchet

Recitative: Wiewohl mein Herz in Tänen schwimmt

Aria: Ich will dor mein Herze schenken

Recitative: Und da sie den Logesang gesprochen hatten

Chorale: Erkenne mich, mein Hüter

Recitative: Petrus aber antwortete

Chorale:Ich will hier bei dir stehen

Recitative: Da kam Jesus mit ihnen
Recitative with chorus: O Schmerz, hier zittet das gequälte Herz

Aria with Chorus: Ich will bei meinem Jesu wachen

Recitative: Und ging hin ein wenig

Recitaive: Der Heiland fällt vor seinem Vater nieder

Aria: Gerne will ich mich bequemen

Recitative: Und er kam zu seinen Jüngern

Chorale: Was mein Gott will

Recitative: Und er kam und fand sie aber schlafend

Due with Chorus: So ist mein Jesus nin gefangen

Chorus: Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

Recitative: Und siehe , einer aus denen, die mit Jesu waren

Chorale: O Mensch, bewein dein Sünde groß

Aria with Chorus: Ach, nun ist mein Jesus hin

Recitative: Dei aber Jesum gegriffen hatten

chorale: Mit hat die Welt trüglich gericht't

Recitative: Und wiewihl viel falsche Zeugen herzutraten

Recitative: Mein Jesu schweigt

Aria: Geduld, wenn mich false Zungen stechen

Recitative and Chorus: Und der Hohepriester antwortete

Recitative and Chorus: Da speiten sie aus

Chorale: Wer hat dich so geschlagen

Recitative and Chorus Petrus aber saß draußen im Palast

Recitative: Da hub er an sich zu verfluchen

Aria: Erbarme dich

Chorale: Bin ich gleich von dir gewichen

Recitative and Chorus: Des Morgens aber hielten alle Hohenpriester

Recitative: Und er warf die Silberlinge

Aria: Gebt mir meinem Jesum wieder

Recitative: Sie hielten aber einen Rat

Chorale: Befiehl du deine Wege

Recitative and Chorus: Auf das Fest aber

Chorale: Wie wunderbarlich ist doch diese Strafe

Recitative: Der Landpfelger sagte: Was hat er denn Übels getan

Recitative: Er hat uns allen wohlgetan

Aria: Aus Liebe will mein heoland sterben

Recitative and Chorus: Sie schreien aber noch mehr

Recitative: Erbarm es Gott

Aria: Können Tränen meiner Wangen

Recitative and Chorus: Da nahmen die Kriegsknechte des Landpflegers

Chorale: O haupt voll Blut un Wunden

Recitative: Und da sie ihn verspottet hatten

Recitative: Ja, freilich will in uns das Fleisch und Blut

Aria: Komm, süßes Kreuz
Recitative and Chorus: Und da sie an die Stätte kamen, mit Nemen Golgatha

Recitative: Desgleichen schmäheten ihn auch die Mörder

Recitative: Ach, Golgatha

Aria with Chorus: Sehet, Jesus hat die hand

Recitative and Chorus: Und von der sechsten Strunde an

Chorale: Wenn ich einmal soll scheiden

Recitative and Chorus: Und sie da, der Vorhang im Tempel zerriß

Recitative: Am Abend, da es kühle war

Aria: Mache dich, meine Herze, rein

Recitative and Chorus: Und Joseph nahm den Leib

Recitative and Chorus: Nun ist der Herr zur Ruh gebracht

Chorale: Wir setzen uns mit Tränen nieder

The work of the rehersals

Okładka: Łukaszewski Marcin Tadeusz, Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

cena 48,95 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

polski Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000


Ilość stron:464
Format:200 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081179

Muzyka o tematyce religijnej stanowi ważny rozdział w polskiej twórczości kompozytorskiej powstałej w latach 1945-200. Twórcy piszący utwory o tej tematyce komponowali dzieła do tekstów religijnych wyrażając w ten sposób własne uczucia religijne, ale także dla zamanifestowania określonej postawy społeczno-politycznej. W różnych okresach, w chwilach trudnych dla Polski, twórczość muzyczna o tematyce religijnej stawała się nośnikiem tradycji, religijności i, niejednokrotnie, podtrzymywała na duchu. Wpisuje się ona zarówno w historię Polski, jak i w historię polskiej twórczości kompozytorskiej.
Praca niniejsza podejmuje próbę usystematyzowania zjawisk i tendencji twórczych występujących w utworach na chór mieszany a cappella o tematyce religijnej, napisanych w latach 1945-2000 przez kompozytorów warszawskich.
Praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim do muzykologów i teoretyków muzyki prowadzących badania nad polską współczesną muzyką o tematyce religijnej i polską współczesną muzyką chóralną a cappella, jak również do kompozytorów, chórmistrzów, dyrektorów festiwali chóralnych i chórzystów.


Spis treści:

Wykaz ważniejszych sktótów
Wprowadzenie. Problematyka pracy
Założenia metodologiczne
Treść pracy
Zakres podstawowych pojęć
Motywy pojęcia tematu
Przebieg badań i zastosowane metody badawcze
Charakterystyka piśmiennictwa
Encyklopedie i słowniki
Ujęcia historyczne
Monografie
Materiały pokonferecyjne, zeszyty naukowe, wydawnictwa wyższych uczelni muzycznych, muzykologii uniweryteckich i ZKP
Biografie kompozytorów i opracowania ich twórczości
Stan badań nad tematem. Opracowania dotyczace polskiej muzyki o tematyce religijnej w latach 1945-2000
Wokół pojęcia sacrum w muzyce
Sacrum - definicja pojęcia
Sacrum w muzyce a muzyka sakralna
Dokumenty kościoła katolickiego o muzyce
Podział muzyki religijnej na rodzaje według róznych autorów i dokumentów kościelnych
Własna koncepcja podziału muzyki religijnej
Podsumowanie
Twórczość muzyczna o tematyce religijnej w kontekście uwarunkowań społeczno-politycznych rozwoju muzyki polskiej w latach 1945-2000
Muzyka polska w pierwszych latach po zakończeniu działań wojennych
Stosunek władzy komunistycznej do Kościoła katolickiego
Socrealizm. Muzyka polska w latach 1949-1956
Polska muzyka religijna w latach 1949-1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna po roku 1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna w latach siedemdziesiątych
Muzyka polska i polska muzyka religijna w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku
Podsumowanie
Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000
Ogólna charakterystyka pola badawczego
Teksty i relacje słowno-muzyczne
Informacje ogólne dotyczące wykorzystanych tekstów
Informacje szczegółowe dotyczace wykorzystanych tekstów
Łacińskie teksty liturgiczne
Antyfony
Sekwencje
Psalmy
Teksty mszalne
Inne łacińskie teksty liturgiczne
Łacińskie teksty nieliturgiczne
Polskie teksty liturgiczne
Polskie teksty nieliturgiczne
Relacje słowno-muzyczne na poziomie makroformy
Relacje słowno-muzyczne na poziomie mikroformy
Podsumowanie
Elementy dzieła muzycznego i środki techniki kompozytorskiej
Organizacja horyzontalna i wertykalna materiału dźwiekowego
Ambitus
Stylistyka brzmienia
Melodyka
Harmonika
Organizacja ruchu i czasu muzycznego
Rytmika i metrum
Agogika
Czas trwania
Dynamika
Artykulacja
Typowe środki artykulacyjne
Specyficzne środki artykulacyjne
Faktura
Organizacja pola dźwiękowego
Zespoły wykonawcze
Forma
Środki techniki kompozytorskiej w funkcji ekspresywnej
Podsumowanie
W kręgu zagadnień poetyki
Zakończenie
Źródła inspiracji sacrum w muzyce polskiej w latach 1945-2000
Wykonawstwo i zainteresowanie muzyką o tematyce religijnej w Polsce
Bibliografia. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa
Partytury rękopiśmienne i wydruki komputerowe
Partytury wydane drukiem
Archiwalia
Encyklopedie, almanachy, leksykony, słowniki, katalogi
Książki
Artykuły
Omówienia do płyt CD i LP
Prace doktorskie i magisterskie
Wykaz tabel i diagramów
Aneksy
Uwagi wstępne
Aneks 1 Przykłady nutowe omawianych utworów
Aneks 2 Twórczość kompozytorów warszawskich o tematyce religijnej na chór a cappella, powstała w latach 1945-2000 - wykaz zebranych kompozycji
Aneks 3 Karty katalogowe utworów wyodrębnionych jako bezpośredni przedmiot badań
Aneks 4 Noty biograficzne twórców, których utwory zostały wyodrębnine jako bezposredni przedmiot badań
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland