•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Sur un Fil

Dostępne opracowania:

gitara basowa solo (1)
książka (13)
książka + CD (1)
więcej opracowań ...

Sur un Fil znajdziesz w 16 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Podobińska Klaudia, Polony Leszek, Cieszę się darem życia. Rozmowy z W.Kilarem.

cena 28 zł.


nuty.pl

Podobińska Klaudia, Polony Leszek
Cieszę się darem życia. Rozmowy z W.Kilarem.

Ilość stron:104
Format:145 x 204
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003888

Rozmowa, której zapis przedstawiamy w niniejszej książce, odbyła się jesienią 1996. Z wyznań tych wyłania się obraz frapującej osobowości: Wojciech Kilar to człowiek utkany z paradoksów, antynomii, sprzeczności. Serdeczność i życzliwość, ujmującą wrażliwość, chciałoby się powiedzieć, na wskroś chrześcijańską miłość bliźniego - łączy z surowością zasad, zgoła rygoryzmem moralnym. Spontaniczną radość życia - z głębokim namysłem nad światem. Przenikliwe zrozumienie współczesności, fascynację nowymi zjawiskami w kulturze, postępem, nowoczesnością - z niepokojem o losy człowieka na ziemi.


Spis treści:

Przedsłowie
Droga do muzyki
Ewolucja
Przygoda z filmem
Idee, wartośći, inspiracje
Artysta i jego świat
Kalendarium życia i twórczości
Spis ilustracji

Okładka: Claiborne Ryan, Guitar One Presents Effects And Settings

cena 40,95 zł.


nuty.pl

Claiborne Ryan
Guitar One Presents Effects And Settings

polski Guitar One prezentuje efekty i ustawienia gitarowe
angielski Guitar One Presents Effects And Settings


Ilość stron:32
Format:110 x 300
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063955

Poradnik dotyczący możliwości osiągania rozmaitych efektów w grze na gitarze elektrycznej za pomocą wzmacniaczy, mikserów, efektów, takich jak: distortion, envelope filter, compresor, wah-wah, exiter, chorus, flanger, reverb, delay, gate, expander i wiele innych. Autor zawarł tu informacje dotyczące rodzajów efektów, struktur dźwiękowych, ustawień wzmacniaczy, a także wiele wskazówek i sztuczek w grze. Całość w angielskiej wersji językowej. Poradnik został opracowany przez znany magazyn Guitar One.


This handy reference tool helps you get the best sounds from your guitar by explaining the effects chain, individual sounds and setups, settings of the stars, and other tricks and tips.


Spis treści:

Introduction
Effects & Their Controls
Organizing Effects by Category
The Ordering of Effects
Individual Sounds and Setups
Classic Sounds with Multiple Effects
Personality Setups
Tricks & Tips Using Effects

Okładka: Murray Peter, Essential Bass Technique - 2nd Edition

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Murray Peter
Essential Bass Technique - 2nd Edition

polski Technika gry na gitarze basowej, 2 edycja
angielski Essential Bass Technique - 2nd Edition - The definitive technique manual for bass guitar


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064800

Prezentowana książka to zaprezentowanie technik gry na gitarze basowej wg Petera Murray'a. Znajdziesz tu różnorodne zagadnienia pozwalające udoskonalić grę na instrumencie. Cała szkoła napisana jest w języku angielskim, ale zamieszczonych jest dużo ilustracji obrazujących daną problematykę i ułatwiających zrozumienie danego zagadnienia.


Peter Murray's new book, which scored an A+ rating from Bass Player magazine, provides bassists with everything they need to know to play effectively, helping them master the basics, and then explore what's beyond. Essential to any bass player! Once in a while, a book comes along that stands head and shoulders above the endless rows of 'method books' that fill the racks in music stores. This is one of those exceptional books. If you're a beginner, study of Murray's method could save you from countless hours of frustration (and possibly injury) by showing you the correct way to use you hands right from the start; if you're a more advanced player, it should help you to refine your ability and overcome the technical barriers that can block further development. Bravo! - Jim Roberts, Bass Player magazine


Spis treści:

Foreword
To the left - handed, fretless and many - stringed
Basic principles of technique
Economy of motion
Tone quality and consistency
Natural movement
Strength
Chops & the Chops "Reservoir"
Factors related to technique
The study of technique
For Beginners
For intermediate players
For advanced players
Practicing Technique
Tools
Precticing Technique
Divide and conquer
Using this book
Right - hand technique
Thumb position
The opposable thumb
Finger technique
Direction of finger movement
Finger distance from the strings
Finger pressure
Alternating fingers
Raking
String Skipping
Pinky and ring fingers
Right wrist and forearm
Left - hand technique
Thumb position
Spacing of fingers
Finger / string contact
Left - hand muting
Finger position
Fretting position
Finger pressure
Ascending on One String
Transitions between hand positions
Barring
Hammer - ons and pull - offs
String bending and vibrato
Playing harmonics
Left Arm position
Quasi - chromatic exercise
Muting summary

Okładka: Boonshaft Peter Loel, Teaching Music With Passion

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Boonshaft Peter Loel
Teaching Music With Passion

polski Nauka muzyki z pasją
angielski Teaching Music With Passion


Ilość stron:192
Format:127 x 203
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065269

Publikacja Petera Loela Boonshafta jest arcydziełem skupiającym myśli, idee i różnorakie zagadnienia dotyczące muzyki. Autor zawarł w niej sposoby nauki muzyki, także własne doświadczenia, anegdoty i inspirujące do działań cytaty uczonych i mistrzów, m. in. Toma Donaldsona, Dr. Tima Lautzenheisera, Jamesa Swearingena i Dr. W. Francisa McBetha. Książka napisana jest prostym językiem angielskim.


Teaching Music with Passion is a one-of-a-kind, collective masterpiece of thoughts, ideas and suggestions about the noble profession of music education. Both inspirational and instructional, it will surely change the way you teach (and think) about music. Filled with personal experiences, anecdotes and wonderful quotations, this book is an easy-to-read, essential treasure! One of the most 'real' writings I have read during my 35 years in music education. - Mel Clayton, President, MENC: The National Association for Music Education


Spis treści:

Foreword by Dr. Tim Lautzenheiser
Preface: A corner, a congressman and an Oyster
The 33 P's of a Wonderful Rehearsal
Common Misunderstandings in Conducting
"Put Yourself in a Straightjacket and Dance a Free Dance"
But How Do I get Them to Watch?
Effective Rehearsal Communication
Plain Vanilla Conducting
"What's Hiding in an Empty Box" or Is Passion a Four - Letter Word?
"Do or do not, there is no try"
Those who can - teach
"If You don't know, i can't tell you!"
Postlude: A Lie, the future and a Puppeteer
About the Author

Okładka: Gumm Alan, Music Teaching Style

cena 223,95 zł.


nuty.pl

Gumm Alan
Music Teaching Style

polski Muzyczne style nauczania
angielski Music Teaching Style


Ilość stron:192
Format:178 x 254
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065612

Publikacja Alana Gumma jest prezentacją stylów nauczania muzyki. Autor przedstawia nietypowe podejście do sztuki nauczania, a także popiera idee anegdotami i cytatami wielkich artystów i mistrzów. Głównym celem sposobów nauczania Gumma jest zdobycie doskonałego doświadczenia w nauczaniu i osiągnięcie trwałego sukcesu.


Music Teaching Style is an exciting, balanced approach to student performance, music learning and personal change. Written in an informal, engaging style, the text is highlighted by anecdotes, quotations, challenges for self-reflection, and techniques used by the author and top professionals in the field. The result - a fulfilling, productive and successful music teaching experience.


Spis treści:

Part 1. Overview
1. Setting the Context
Need for a Definition
Related Concepts
Personality
Learning Styles
Effective teaching
Conclusion
Discussion questions
2. Establishing a definition
The nature of music teaching style
Principle of tradicity
Several behaviors but one style
Stable and pervasive
Underlying focus
Many ways to be effective
Principle - based teaching
A clear and distinct definition
A new vantage point
A three - level model
Conclusion
Discussion questions
Part 2. Dimensions of music teaching style
3. Assertive teaching
Assertive vs. Aggressive
Cycle of teaching
Clear directions
Monitor student behavior
Specific feedback
Anticipating problems
Recognize cycles of misbehavior
Classroom rules
Consequences
Alerting
Conclusion
Discussion questions
4. Nonverbal motivation
Visual appearance
Proximity
Pacing
Conclusion
Discussion questions
5. Time efficiency
Concepts of time
Quickness
Quantity
Active learning
Conclusion
Discussion questions
6. Positive learning environment
Contingent approval
Transactional teaching
Time to think
Clarification
Encouragement
Elaboration
Awareness of student realities
Interpersonal relations
Conclusions
Discussion questions
7. Group dynamics
Self - responsibility
Student-to-student interactions
Leadership
Social loafing
Individualized listening and reading
Conclusion
Discussion questions
8. Music concept learning
Comprehensive musicianship
Concept of music
Questioning
Accountability
Questions as assessment
Handling incorrect answers
Types of questions
Critical thinking
Conclusion
Discussion questions
9. Artistic music performance
Multimodal learning
Asural Imagery
Psychomotor learning
Sound-to-performance cycle
Metaphor
Modeling and movement
Emotion and enthusiasm
Conclusion
Discussion questions
10. Student independence
Students as innovators
Creativity
Affective learning
Transformational teaching
Deepest levels of questioning
Discussion and dialogue
Student input in decision - making
Acceptance
Conclusion
Discussion questions
Part 3. Revealing your style
11. Types and trends of style
Prototypes
Comprehensive musicianship focus
Performance priorities
Intellectual focus
Group interaction priorities
Behavior management priorities
Styles that lack priority
Developmental teaching
Self - reflective stage
Broadening stage
Interdependent transition
Deepenning stages I and II
Development through insight
Conclusion
Discussion questions
12. Sorting out priorities
Trade offs
The Tyranny of time
Too much or too little control
Broader activity or deeper reflection
Principle of tradicity
Teacher - agenda interactions
Student - focused interactions
Subject matter interactions
You cannot touch learning
Conclusion
Discussion questions
Part 4. Choosing a new direction
13. Know yourself
Psychological controls
Internal - external
Time perceptions
Detail - holistic perspectives
To judge or not to judge
Absolute - relative
Background experience
We teach as we were taught
We teach what we know
Where we teach affects how we teach
Identity shapes our interactions
Conclusion
Discussion questions
14. Know your students
Developmental learning
External to internal
Dependent to independent
Student motivetion
Conclusion
Discussion questions
15. Know your subject matter
Music performance skills
Music knowledge
Creative experiences
Planning for balance in subject matter
Conclusion
Discussion questions
16. Learn what learning looks like
Define learning outcomes
Monitor learning
Conclusion
Discussion questions
17. Choose your focus
You get what you pay for
Focus away from the teacher
Focus on music
Refine your vision
18. Establish a set of principles
Make success the focus
Focus on all students' success
Get out of the way as the focus
Maintain a successful pace
Be independently succesfful
Teach deeply as well as broadly
Teach comprehensively
Final conclusion
About the author
Music teaching style inventory
Learning style glossary
References
General bibliography

Okładka: Beall Eric, Making Music Make Money

cena 171,95 zł.


nuty.pl

Beall Eric
Making Music Make Money

polski Rób muzykę rób pieniądze
angielski Making Music Make Money


Ilość stron:272
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Lindsay Susan Gedutis
Kod produktu:NPL065656

Publikacja Erica Beall'ego stworzona jest z myślą o tworzeniu biznesu w dziedzinie muzyki. Główna uwaga skupia się na procesie eksploatacji i na znaczeniu tworzenia modelu solidnego interesu muzycznego. Eric Beall jest dyrektorem Zomba Music Publishing, oraz dawnym twórcą piosenek i producentem muzycznym.


Making Music Make Money will educate songwriters and aspiring music business entrepreneurs in the basics of becoming an effective independent music publisher. Eric Beall, creative director for Zomba Music Publishing, covers everything you need to know to get published, including: the role of a music publisher; copyright - how to get one, use one, and make money from one; building a business plan; identifying which songs to sell and to whom; and much more.


Spis treści:

1. Start me up: getting into the game
1. What is music publishing, anyway?
The creation
What's in it for us
Exploitation
Administration
Collection
Protecion
Asquisition
Pennies from heaven
2. It all starts with the song: evaluating your catalog
Do You own the songs?
Are these songs any good?
Can you find the songs?
3. The "F" word: Focus
Three things that focus will do
What to do if you won't or can't focus
4. Start me up: The Basics of business
The Name Game
Doing Business As...
And the Winner Is...
5. Do You know where you're going to?: The business plan
Goals
Strategy: Can't get there from here
What to do if your plan doesn't work
Listen to your phone
Hit'em where they ain't
If you got partners, put the plan on paper
Set a deadline
6. Step into my office: setting up shop
The Choices
The Setup
7. The inside scoop: setting up shop, part 2
Trade Magazines or Journals
Directories
Tip Sheets
8. It's All About the Paper: Setting up systems
Copyright Administration
Music Archives
The Song Submittal Form
Warning: Safety First!
9. Show me the money!: Financial Acoounting
How to play the game
The big playback
10. We are family: putting together your team
The Lawyer
The Accountant
The Performing Roghts Organization
Interns
2. Exploitation: the real work of publishing
11. Someone's knocking at the door: Welcome to the Land of Opportunity
Make stuff happen
Records
Artist or band demos
Radio
Television
Movies
Advertising
Live Performance
Stores, Restaurants, Clubs
This Is how we do it: Understanding the Musical Marketplace
Pop
Urban
Country
Rock
My name is: the creative director
Getting the Music Right
The Song quality checklist
We'd be so good together: The art of Collaboration
Finding collaborators
Matchmaker, matchmaker
The rules of collaboration
Do You hear what I hear?: Getting the Music Right (Means Getting the Demo Right)
The Three Philosophies of demos
Know Yourself
Studio / Recording Equipment
Musicians and Vocalists
Arangements and rearrangements
Costs
Songs for scale: understanding the Ancient art of song plugging
The Facts of Life as a Creative Director
Who's Looking"
Who's the Song right for?
Who's Listening?
And Here Comes the Pitch: Making the scales call
1: The Approach
2: The Pitch
3: The Follow - through
Smooth Operator: Song plugging master class
Relationship selling
The rules of office etiquette
The rules of the game: getting the music out
The song Plugger's glossary
Keep Rising to the Top: Moving the Writer Up
Everybody make some noise!
Planning the Attack: Timing is everything
Part 3: Taking care of business
License to fill (your coffers, that is): Fun with administration and licensing
Knowing what you have
Knowing what you're giving away
Ooh, you're my best friend: the collection crew
Harry Fox - Hungry like the wolf...
ASCAP / BMI / SESAC - They said it on the Air, on the Radio...
Foreign subpublishers - my money lies over the Ocean, My Money Lies Over the sea
Can't touch this: Protecting your copyrights
Understanding the Threat
Split Disputes: Smiling faces sometimes
Split Adjustments: got to give it up
Unauthorized use: that dirty little secret
Copyright infringement: You turned the tables on me
Copyright infringement: There goes my baby
Registering your claim for copyright
You're the one that I want: the final frontier (The art of Asquisition)
The sure thing: the single - song deal
The not - so - sure thing: the writer deal
Where the devil lives: the details
Conclusion: the end of the road
About the author

Okładka: Neumayr Anton, Muzyka i cierpienie

cena 46,95 zł.


nuty.pl

Neumayr Anton
Muzyka i cierpienie

polski Muzyka i cierpienie


Ilość stron:480
Format:140 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074261

niniejszej książce Anton Neumayr przybliża czytelnikowi sylwetki pięciu wybitnych kompozytorów. Znajdziemy tu biografie klasyków wiedeńskich (Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven) oraz reprezentantów romantyzmu niemieckiego (Johannes Brahms) i słowiańskiego (Fryderyk Chopin, Piotr Czajkowski). Na podstawie wnikliwie przebadanych dokumentów i własnej wiedzy medycznej kreśli autor dokładny obraz chorób tych wybitnych artystów. Ukazuje również proces twórczy, który towarzyszy ich zmaganiom z własnym organizmem.

Książka ta jest dowodem, że we wszystkich tych przypadkach można się pokusić oklarowne wypowiedzi na temat historii chorób i przyczyn śmierci, aswada literacka autora idzie tu wparze zjego kompetencjami medycznymi i zdolnościami trafnego diagnozowania, które pozwalają wykazać niezgodność obiegowych opinii i spekulacji wtym względzie z prawdą historyczną.

Autor książki, profesor Anton Neumayr, jest światowej sławy lekarzem chorób wewnętrznych, a jako absolwent salzburskiego Mozarteum i ceniony pianista występuje często z Filharmonikami Wiedeńskimi. Jego niekwestionowaną zasługą jest popularyzacja biografii słynnych kompozytorów muzyki poważnej. Pasjonujące opowieści na ten temat przedstawia m.in. przed kamerami telewizyjnymi, ilustrując je zazwyczaj fragmentami odpowiednich utworów wykonywanymi na fortepianie. Dużą popularność przyniósł mu cykliczny program telewizyjny pt. Diagnoza, którego jest autorem i prezenterem.


Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

cena 263,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

polski Domowy kurs rejestracji dźwięku, nagrywania, cz. 2
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 2


Ilość stron:252
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078017
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

Publikacja jest drugą częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Obecna część jest przeznaczona dla osób z podstawową znajomością pojęć technicznych. Poszczególne lekcje zawierają liczne ilustracje, a także przykłady muzyczne na dołączonych do książki płytach CD. Autor - Let Bill Gibson - przekazuje informacje, których potrzebujesz, aby udoskonalić rejestracje dźwięków za pomocą domowego sprzętu nagrywającego. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume two covers: impedance and wiring (high impedance vs. low impedance, terminology, balanced vs. unbalanced); bass guitar (electric/synth, recording, mic techniques, EQ); harmonics/overtones/partials; vocals (recording, mic techniques, effects, EQ); acoustic piano and rhodes (recording, mic techniques, signal processing, sampled sounds, EQ); recording synthesisers (recording, combining textures, EQ, brass); the total recording session (instruments, preparing the recorder, media selection, time code); panning and stereo imaging; mixdown to master product (mixdown machine, tape choice, theories and concepts, setup procedure; building the mix; preparing master for duplication).

Spis treści:

Introduction
Chapter 1 - Impedance and Wiring
Basic Terminology
Compatibility Between Hi Z and Lo Z
Balanced vs. Unbalanced
Basic Terminology
Unbalanced Guitar Cables
Balanced Cables
Conclusion
Chapter 2 - Bass Guitar
Electric Bass
Condition of the Bass
Direct Box / Direct In (DI)
The Bass Level
Instrument Differences
Musical Style
Recording Levels for Bass
Mic Techniques
Compressing the Bass
Equalization
Panning
Reverb
Synth Bass
Plugging the Synth Bass In
Miking the Synth Bass
Performance of the Synth Bass Part
Bass Range and EQ
Compressing the Synth Bass
Recording Level for the Synth Bass
Panning Synth Bass
Effect and the Synth Bass
Acoustic Bass
Close - Miking the String Bass
Conclusion
Chapter 3 - Harmonics / Overtones / Partials
The Difference Between Harmonics, Overtones and Partials
Conclusion
Chapter 4 - Vocals
Mic Techniques
Placement
Distance
Small Room vs. Large Room
Moving - Coil / Ribbon
Condenser
Effects
Stylistic Considerations
Wind Screen
Repairing a Problem Plosive
Electronic Plovive Repair
The Proximity Effect
Bass Roll-off
The Pad
Different Sounds of Different Pickup Patterns
Positioning the Microphone
Compressor / Limiter / Gate / Expander
Dynamic Range
Compression
Sibilance
The De-esser
Equalization
Recording Environment
Physical Aids
Intonation
Headphones
Punch In / Punch Out
Perseverance
Panning
Common Vocal Effects
Delay
Slapback
The Electronic Double
The Electronic Triple
Regeneration
Reverb
Predelay
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Backing Vocals
Conclusion
Chapter 5 - Acoustic Piano and Rhodes
Grand Piano
The Basics
Mic Choice and Technique
Stereo or Mono
Instrument Maintenance
Setting the Mood
Processing Pano Sounds
No Two Pianos Sound Identical
Recording Levels
Equalizer the Piano
Compressing the Piano
Exciting the Piano
Reverberation
Miking the Vertical Piano
Sampled Piano Sounds
Rhodes - type Sounds
Rhodes Effects
Equalizing the Rhodes
Conclusion
Chapter 6 - Recording Synthesizers
Recording Synths: Strings, Pads, Bell-like Sounds, Brass and Effects
Live in vs. Mic in Through DI
Line In
DI Can Color the Sound Adversely
String and Pads
Layering
Equalizing Pads
Dynamic Processing the Synth
Reverb
Combining Textures
Exciter
Chorus, Flanger, Phase Shifter
Panning
Delay
Bell - like Sounds
Equalizing the Bell - like Sounds
Panning Bell - like Sounds
Compression
Reverb
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Brass
Mic Technique
Levels
Brass Samples
Brass Equalization
Panning
Reverb
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Delay
Special Effects
Conclusion
Chapter 7 - Panning and Stereo Imaging
Speaker Position and Choice
Mic Techniques
The Head
Assignment
3:1 Principle
Panning
Reverberation
Space in a Space
Combining Wet and Dry
Delay
Panning
Chorus/ Flanger / Phase Shifter
Monitors and Your Stereo Image
Conclusion
Chapter 8 - The Total Recording Session
Planning
Tracks
Envision the Final Products
Instrument
Tuning
Strings
Getting the Recorder Ready
Cleaning and Demagnetizing
Demagnetizing the Analog Tape Machine
Cleaning the Analog Recorder
Tones on the Analog Recorder
Tones on the Digital Recorder
Media Selection
Magnetic Tape / Video Tape
Recordable CDs / Hard Drives
Tape Storage Is a Critical Condiseration
Time Code
Striping SMPTE
Getting the Sequencer to Follow SMPTE
Tightening the Arrangement
Contents of Arrangement
Reference Lead Vocal
Backing Vocals
Bounce to Track One
Electric Guitar to Track Four
Punch-Ins
Acoustic Guitar to Track Five
Final Vocal to Track Three
Lead Guitar to Track Six
Conclusion
Chapter 9 - Mixdown to Master to Product
Mixdown Machine
Basic Proceudre for Alignment (Mixdown and Multitrack)
Playback Alignment
Record EQ
Reference Tones
Reference Tone
Starting the Mix / Zeroing the Board
Tape Choice
Outboard Gear to Have on Hand
Tape Speed
Automation
Multiple Sets of Monitors
Comparison to Other Projects
The Spherical Approach to Panning and Positioning in the Mix
EQ: The Cumulative Effect
Mixing Theories and Building Concepts
Mix Approach
The Arrangement
Characteristics of a Good Mix
Strong and Solid, But Controlled, Lows
Mids Distributed Evenly Among Various Instruments
Strong, Smooth Highs That Are Easy to Listen To
Balance
Depth
Width
Momentum
Consistency
Sounds Good in Stereo and Mono
Approaches to Mixing That I've Found Ineffective
Signs of an Amateur Musical Recording
Basic Setup Procedure
Once You Select and Prepare the Multitrack and Mixdown Machines
Arranging During Mixdown
Multiple Mixes
Mix Versions
Building the Mix
Kick Drum / Bass Guitar
Pan the Cymbals for a Natural Sound
Live Toms
Drum Machine Toms
Drum Set Overhands (Live)
Bass
Lead Vocal
Compression
Expander
Vocal EQ
Exciter
Simple Delay
Add Backing Vocals
Comping Keyboards and Rhythm Guitars
Filling in the Holes With the Guitar or Keys
Lead Parts
Solos
Mix Levels
Fades
Preparing the Mixed Master for Duplication
Editing
Mastering
Different Mixes
Conclusion
GLossary
Index

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, 100 słynnych kompozytorów

cena 36,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
100 słynnych kompozytorów

polski 100 słynnych kompozytorów


Ilość stron:260
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078232

Książka zatytułowana "Sto słynnych kompozytorów" przedstawia stu najwybitniejszych twórców wszystkich epok. Wybór dokonany został na podstawie ich znaczenia w historii muzyki oraz wpływu, jaki mieli na dalszy jej rozwój. Przedstawieni zostali według nazwisk podanych alfabetycznie - od Isaaca Albeniza do Władysława Żeleńskiego.
Historycznie obejmuje to okres od muzyki renesansowej: Mikołaja Gomółki, Orlando di Lasso i Giovanniego P. da Palestriny do twórców współczesnych: Krzysztofa Pendereckiego, Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Johna Caga i Karolheinza Stockhausena.
Kompozytorzy Ci pochodzą z różnych krajów europejskich; od twórców polskich, niemieckich, austriackich, francuskich, włoskich poprzez rosyjskich, angielskich, hiszpańskich, czeskich, węgierskich, aż do amerykańskich - Scotta Joplina i Georga Gershwina. Znaleźć to możemy również kompozytora fińskiego i brazylijskiego.
Twórcy ci potraktowani zostali w sposób wszechstronny. Obok życiorysów podana jest, w miarę możliwości, ich pełna twórczość artystyczna. Kompozycje podzielone zostały na trzy działy ze względu na ich fakturę: muzykę wokalno - instrumentalną, instrumentalną i wokalną. Podana jest również ich ewentualna działalność literacka, następnie kompozytorzy w malarstwie, ekranizacjach filmowych i na końcu w anegdocie.


Spis treści:

Od autorki
Albéniz Isaac
Albinoni Tommaso
Bacewicz Grażyna
Bach Johann Sebastian
Bartók Béla
Beethoven Ludwig van
Bellini Vincenzo
Berg Alban Maria
Berlioz Hector
Bizet Georges
Boccherini Luigi
Borodin Aleksandr Porfiriewicz
Brahms Johannes
Bruckner Anton
Cage John
Chopin Fryderyk Franciszek
Corelli Arcangelo
Couperin Francois
Czajkowski Piotr Iljicz
Daquin Louis - Claude
Debussy Claude Achille
Delibes Léo
Donizetti Gaetano
Dukas Paul
Dvořák Antonin
Falla Manuel de
Franck Cesar
Gershwin George
Glinka Michaił Iwanowicz
Gluck Christoph Willibald
Gomółka Mikołaj
Gounod Charles
Górecki Henryk Mikołaj
Granados Enrique
Grieg Edward Hagerup
Haendel Georg Friedrich
Haydn Joseph
Hindemith Paul
Honegger Arthur
Jarzębski Adam
Joplin Scott
Kálmán Imre
Karłowicz Mieczysław
Kilar Wojciech
Kurpiński Karol
Lasso Orlando di
Lehár Ferenc
Leoncavallo Ruggiero
Liszt Ferenc
Lutosławski Witold
Mahler Gustav
Mascagni Pietro
Mendelssohn - Bartholdy Felix
Messiaen Olivier
Meyerbeer Giacomo
Milhaud Darius
Moniuszko Stanisław
Monteverdi Claudio
Mozart Wolfgang Amadeus
Musorgski Modest Pietrowicz
Noskowski Zygmunt
Offenbach jacques
Ogiński Michał Kleofas
Paderewski Ignacy Jan
Paganini Niccoló
Palestrina Giovanni Pierluigi da
Penderecki Krzysztof
Pergolesi Giovanni Battista
Prokofiew Sergiusz Siergiejewicz
Puccini Giacomo
Purcell Henry
Rachmaninow Siegiej Wasiliewicz
Rameau Jean Philippe
Ravel Maurice
Rimski - Korsakow Nikołaj Andriejewicz
Rossini Gioacchino
Sain - Saëns Camille
Scarlatti Alessandro Pietro
Schönberg Arnold
Schubert Franz Peter
Schumann Robert Aleksander
Sibelius Jean
Skriabin Aleksander Nikołajewicz
Smetana Bedrich
Stockhausen Karolheinz
Strauss Johann - syn
Strauss Richard
Strawiński Igor Fiodorowicz
Szostakowicz Dmitrij Dmitriewicz
Szymanowski Karol
Telemann Georg Philipp
Verdi Giuseppe
Villa - Lobos Heitor
Vivaldi Antonio
Wacław z Szamotuł
Wagner Richard
Weber Carl Maria von
Webern Anton
Wieniawski Henryk
Żeleński Władysław
Terminy muzyczne
Wykaz skrótów w zamieszczonej literaturze muzycznej

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: , Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens

angielski Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens


Ilość stron:24
Format:230 x 307
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080235

Publikacja składa się z 24 kart dwustronnych, z których na jednej stronie umieszczone są obrazy, fotografie znanych kompozytorów, słynnych budowli na całym świecie całym, zabytków, ludzi ze świata kultury, wynalazców. Na drugiej stronie znajdziemy krótkie streszczenie przedstawiające daną fotografię, ważne wydarzenia z danej epoki, biografię. Karty składają się z mnóstwa obrazów, opowiadają o muzyce, historyczne wydarzenia, sztukę i architekturę od średniowiecza po teraźniejszość. Możemy zapoznać się ze słynnymi kompozytorami takimi jak: Jasquin des Prez, Giovanni Pierlugi da Palestrina, J.S.Bach, G.F. Handel, Antonio Stradivardi, Haydn, Mozart, Beethoven, Giuseppi Verdi, Franz Liszt, F. Chopin, Igor Stravinsky's.


Spis treści:

Music: (476r. - 1450 r.) Leonin and Perotin
Architecture: Notre Dame Cathedral (1163 r. - 1285r.) Paris, France
History: Charlemange, Magna Corta, The Crusades (476r. - 1450r.)
Visual Arts: Les Tres Riches Heures du Dec de Berri (1413r. - 1416r.) June, Jean (1370-1416) and Herman (1370-1416) Limbourg, Flemish Musée Condé. Chantilly, France
Architecture: Pazzi Chapel (1429r. - 1461r.) Florence, Italy. Fillippo Brunelleschi (1377r. - 1446r.). Italian
Visual Arts: The School of Athens (1510r. - 1511r.) Raphael (Raffaello Sanzio). Italian, Vatican, Rome
Music: Renaissance (1450r. - 1600r.) Lute, Viol, Recorder, Giovanni Pierlugi da Palesrina, Madrigal Singers, Josquin des Prez
History:(1450r. - 1600r.) Shakespeare, Microsope, 1492 Columbus Sails to America, Guttenberg moveable type
Architecture: Palace of Versailles Hall of Mirrors (1661r. - 1774r.) Paris, France
Visual Arts: Vision of the Ecstasy of St. Theresa (1647r. - 1652r.) Gianlorenzo Bernini. Rome, Italy
History: (1600r. - 1750r.) Pilgrims landing at Jamestown, Galileo invents the telescope, Sir Isaac Newton, Louis XIV
Music: (1600r. - 1750r.) Handel, Bach, Stradivarius, Pipe Organ
Architecture: Monticello (1769r. - 1809r.) Virginia, United States, Thoms Jefferson
Visual Atrs: The House Cards 1737r. Jean Baptiste Simeon Chardin. French
Hisory: American Revolution, George Washington, Napoleon, French Revolution (1750r. - 1825r.)
Music: Haydn. Mozart, Beetthoven, Clavichord (1750r. - 1825r.)
Architecture: Neuschwanstein Castle (1869r. - 1886r.) Bavaria, Germany
Visual Arts: Staryy Night 1888 Vincent Van Gogh. Dutch
History: Abraham Lincoln, Telephone, Thomas Edison, Industrial Revolution, Civil War, Transcontinental Railroad (1825r. - 1900r.)
Music: Giuseppi Verdi, Saxophone, Franz Liszt, Grand Pianoforte, Chopin (1825r. - 1900r.)
Architecture: Walt Disney Concert Hall at the Music Center of Los Angeles Country 2003r. Los Angeles, California, United States
Visual Arts: Guernica 1937r. Pablo Picasso, Spanish
History: Personal computer internet, Albert Einstein, moon landing, first flight 1900r.
Music: Aaron Copland, Igor Stravinsky, Synthesizer, Computer, mp3 Player 1900r.

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Bokszczanin Jan, Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej

cena 52,95 zł.


nuty.pl

Bokszczanin Jan
Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej

polski Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej


Ilość stron:284
Format:166 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Tsesler Vladimir
Redaktor: Mościcka Joanna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083468

Chciałbym Państwu polecić pracę o początkach i drogach rozwoju rosyjskiej muzyki organowej; pierwszą polską monografię na ten temat. Ogromne zainteresowanie organami w gronie arystokracji i szlachty, a potem inteligencji rosyjskiej, poczynając od XVIII wieku, jest swoistym fenomenem w społeczeństwie, którego wyznanie nie dopuszczało żadnych instrumentów w obrzędach religijnych. Tym bardziej zaskakuje więc stopień kultywacji muzyki organowej w następnych stuleciach, podyktowany wyłącznie kryteriami intelektualno-kulturowymi, a nie kultowymi.
Prof.dr hab. Jerzy Gołos
Rozprawa opisuje rosyjską i radziecką muzykę organową w szerokim zakresie oraz w różnych aspektach i kontekstach:

- w aspekcie historycznym – rozważane są kolejne etapy rozwoju tej muzyki przypadające na różne okresy.
- w kontekście systematyki rodzajów, gatunków oraz form muzycznych – dokonano podziału rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej na: solową, kameralną, oratoryjno-kantatową, symfoniczną, operową, baletową, teatralną i filmową, tradycyjną, awangardową, programową, użytkową itp.
- w kontekście tzw. Szkół organowych – wyodrębniono i scharakteryzowano główne ośrodki związane z rozwojem organów, muzyki organowej oraz kształceniem organistów, koncentrujące się wokół wybitnych wirtuozów i pedagogów.
- w aspekcie kronikarskim – omówiono postacie wybranych reprezentatywnych twórców rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej oraz ich najważniejsze dzieła.

Do książki dołączona jest płyta CD ilustrująca na przykładzie wybranych utworów treść rozprawy.

1.Aleksander Głazunow – Preludium i fuga D-dur
2.Aleksander Goedicke – Preludium Es-dur
3.Dymitr Szostakowicz – Passacaglia z opery „Katarzyna Izmajłowa”
4.Georgij Muszel – Suita na organy /Aria, Toccata i Fuga/
5.Alfred Schnittke – Dwa utwory na organy
6.Sofia Gubajdulina – Hell und Dunkel


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I
Stan badań
Rozdział II
Rosyjska muzyka organowa. Rys historyczny
Ruś Kijowska (X - XII wiek)
Wielkie Księstwo Moskiewskie (XIV - XVI wiek)
Rosja epoki Piotra I Wielkiego (1682 - 1725) i jego następców
Złty wiek muzyki rosyjskiej
Twórczość kompozytorów końca XIX i początku XX wieku
Rozdział III
Twórczość kompozytorów po okresie Wielkiej Socjalistycznej Rewolucji Październikowej
Rozdział IV
Różne konteksty muzyki organowej
Organy w muzyce operowej, baletowej, teatralnej i filmowej
Twórczość kantatowo oratoryjna i symfoniczna
Koncert na organy i orkiestrę
Muzyka kameralna
Rozdział V
Muzyka na Organy Solo
Formy i gatunki tradycyjne w muzyce organowej
Formy swobodne, muzyka programowa, przejawy awangardy
Podsumowanie
Aneks
Wywiad z Aleksiejem Szmitowem
Wywiad z Danielem Zarieckim
Oleksja Rostowskaja: O moim profesorze Olegu Janczenko
Wywiad z Jewgienią Krwicką
Wywiad z Olgą Minkiną
Bibliografia
Résumé
Indeks nazwisk
Opis płyty CD "Rosyjska i radziecka muzyka organowa"

Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk

cena 49 zł.


nuty.pl

Tomasik Sławomir
Korekta aparatu gry skrzypka - lekcja po lekcji + 2 DVD

polski Korekta aparatu gry skrzypka - lekcja po lekcji + 2 DVD


Ilość stron:216
Format:175 x 245
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta DVD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084577

Praca profesora Sławomira Tomasika - pełnego zaangażowania pedagoga, kształcącego wielu uczniów i studentów na całym świecie - to pierwsza na polskim rynku książka opisująca proces korekty aparatu gry skrzypka. Autor dzieli się w niej swoim bogatym doświadczeniem oraz wiedzą, krok po kroku pokazując, w jaki sposób naprawić techniczne niedoskonałości gry. Wprawki muzyczne, zarówno oparte na kanonie literatury skrzypcowej, jak i stworzone przez Autora specjalnie na potrzeby przeprowadzonego procesu, uzupełnione są ćwiczeniami ruchowymi, a wszystko przekazane w sposób klarowny i uporządkowany. Nieprawidłowy aparat gry to istotny problem pedagogiczny, ale przy odpowiednio przeprowadzonej korekcie można zniwelować błędne nawyki każdego skrzypka. Niniejsza książka wraz z dołączonymi do niej filmami instruktażowymi będą w tym procesie niezbędna pomocą.


Spis treści:

PROLOG - OD AUTORA
I KOREKTA - PODSTAWY TEORETYCZNE
Przygotowanie studenta do korekty, relacja mistrz - uczeń
Co to jest korekta ścisła? Założenia ogólne
Jak pracuje nasz mózg?
Świadomość, a pamięć muzyczna
Sprzężenie zwrotne - analiza błędów
"Trzej nauczyciele" - pierwsze kroki naprawcze sprzężenia zwrotnego
Elementy najczęściej łączące poprawiane poprzez korektę ścisłą
Harmonogram korekty
II KOREKTA - LEKCJA PO LEKCJI
Rozważania ogólne
Miesiąc pierwszy
Lekcja 1. Trzymanie skrzypiec
Lekcja 2. Prawidłowy chwyt smyczka, pronacja, supinacja, grawitacja
Lekcja 3. Utrwalanie chwytów, postawa, impulsywność smyczka
Lekcja 4. Impulsy i grawitacja - ciąg dalszy
Lekcja 5. Détaché a grawitacja, gra przy żabce, ruchy wyrównawcze
Lekcja 6. Rozmach, zmiany strun, podział smyczka
Lekcja 7. Zmiany płaszczyzn, staccato
Lekcja 8. Podsumowanie miesiąca pierwszego
Miesiąc drugi
Lekcja 9. Zmiany pozycji
Lekcja 10. Zmiany pozycji - ciąg dalszy
Lekcja 11. Zmiany pozycji - ciąg dalszy: bariolage, ćwiczenia dotykowe: touch and go
Lekcja 12. Kontynuacja touch and go oraz zmian pozycji i strun
Lekcja 13. Legato Impulsywne i sterowane, zmiany smyczka
Lekcja 14. Tryl - współpraca obu rąk
Lekcja 15. Legato staerowane - ciąg dalszy: gamy na jednej strunie
Lekcja 16. Podsumowanie drugiego miesiąca
Miesiąc trzeci
Lekcja 17. Gamy na jednej strunie - ciąg dalszy; sautillé
Lekcja 18. Sautillé, gamy na jednej strunie, smyczki volante
Lekcja 19. Kontynuacja smyczków: sautillé, volante, staccato
Lekcja 20. Bariolage i staccato - ciąg dalszy
Lekcja 21. Gamy na jednej strunie, spiccato
Lekcja 22. Spiccato oraz dwudźwięki
Lekcja 23. Dwudźwięki - ciąg dalszy
Lekcja 24. Podsumowanie miesiąca trzeciego
Miesiąc czwarty
Lekcja 25. Rykoszet
Lekcja 26. Rykoszet oraz dwudźwięki - ciąg dalszy
Lekcja 27. Kwarty, kwinty, oktawy palcowanie i decymy
Lekcja 28. Dwudźwięki, pamięć intelektualna - podstawowe informacje
Lekcja 29. Korektura wibracji
Lekcja 30. Wibracja w różnych prędkościach, biegłość palcowa
Lekcja 31. Wprawki wibracyjne, pizzicato lewą ręką, biegłość - ciąg dalszy
Lekcja 32. Podsumowanie miesiąca czwartego
Miesiąc piąty
Lekcja 33. Technika akordowa, wibracja, pamięć świadoma
Lekcja 34. Akordy, wibracja, etiudy Kotka, Donta i Gaviniesa
Lekcja 35. Subito piano. Etiuda "Marsz" Kreutzera
Lekcja 36 i 37. Podsumowanie i sprawdzenie zaległego materiału
Lekcja 38. Egzamin
III WYJŚCIE Z KOREKTY
Uwagi ogólne
Grafik "rozgrzewki"
Zbiory, z których warto skorzystać w celu rozwoju technicznego
Ćwiczenia uniwersalne
Dobór repertuaru
EPILOG
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK I TYTUŁÓW





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland