•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Recytatyw i Aria

Dostępne opracowania:

książka z przykładami nutowymi (2)
więcej opracowań ...

Recytatyw i Aria znajdziesz w 3 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Między kunsztem a ekspresją

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Między kunsztem a ekspresją

Ilość stron:380
Format:127 x 181
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056600

Zygmunt Maria Szweykowski to polski muzykolog. Zainteresowania Szweykowskiego głównie koncentrują się na muzyce staropolskiej, ważniejsze publikacje to: "Kultura wokalna XVI - wiecznej Polski", "Musica Moderna w ujęciu Marca Scacchiego", szereg artukułów oraz prac edutorskich, Szweykowski jest również redaktorem serii "Wydawnictwo dawnej muzyki Polskiej", "Źródła do historii muzyki Polskiej". Niniejsze wydanie to "Między kunsztem a ekspresją", autorem rozdziału pierwszego oraz wszystkich przekładów jest Anna Szweykowska.


Spis treści:

Panorama muzycznego Rzymu
Kościoły, szkoły, oratoria
Mecenasi i wirtuozi
Na ulicach Rzymu
Z perspektywy Palazzo Giustiniani
Poglądy estetyczne
Praktyka śpiewacza
Praktyka kompozytorska
Motet w stile moderno
Jak skomponować motet?
Wyznaczniki nowego stylu
Caccini - Durante: podobieństwa i różnice
Arie devote - znaczący krok na drodze przemian
Dalsze poszukiwania rozwiązań monodycznych
Między madrygałem a muzyką dla sceny
Przenikanie recytatywu do liryki religijnej
Miejsce Quagliatiego w historii rzymskiej monodii
Un Musico Bizzarro
Głosy współczesnych
Pierwsze monodie
Grazie
Recytatyw w twórczości okolicznościowej
"Śpiew czysty i prosty, i wdzięcznie ozdobiony"
Następca Monteverdiego?
Entuzjasta muzyki nowej
Poglądy estetyczne
Praktyka wykonawcza
Dwa spojrzenia na epokę
Aneks I
Vincenzo Giustiniani
Discorso sopra la musica
Nota wstępna
Tekst
Pietro della Valle
Della musica dell" eta nostra
Nota wstępna
Tekst
Aneks II
Ottavio Durante - Aspice Domine
Ottavio Durante - Signor che del peccato
Ottavio Durante - Scorga Signor
Paolo Quagliati - Signor che del peccato
Paolo Quagliati - Scorga Signor
Giovani Geronimo Kapsperger - Ave Sanctissima Maria
Giovani Geronimo Kapsperger - Sospirate bei lumi
Giovani Geronimo Kapsperger - Io amo io ardo
Summary
Indeks nazwisk

Okładka: Zoła Antoni, Melodyka ludowych śpiewów religijnych w Polsce

cena 31,95 zł.


nuty.pl

Zoła Antoni
Melodyka ludowych śpiewów religijnych w Polsce

polski Melodyka ludowych śpiewów religijnych w Polsce


Ilość stron:228
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081164

Temat niniejszego opracowania sformułowany jako: Melodyka ludowych śpiewów religijnych w Polsce jest pierwszą próbą syntetycznego ujęcia bardzo obszernej problematyki związanej z muzyczną warstwą zbioru pieśni i śpiewów. "Ludowość" śpiewów religijnych należy rozumieć nie tylko w sensie genetycznym (to co pochodzi od ludu), ale przede wszystkim w sensie funkcjonalnym (to co funkcjonuje wśród ludu) niezależnie od rzeczywistych uwarunkowań genetycznych badanego materiału. Na końcu pracy zamieszczono wykaz miejscowości skąd pochodzi wykorzystany w pracy materiał wraz z dokumentacją taśm według katalogu w Archiwum Muzycznego Folkloru Religijnego w Instytucie Muzykologii KUL. Dla lepszej orientacji zamieszczono również mapkę, na którą naniesiono przybliżoną lokalizację poszczególnych punktów badań.


Spis treści:

Wstęp
Przedmiot, źródła i metody badań
Przedmiot badań
Materiał źródłowy i jego ocena
Zarys problematyki badawczej: pojęcia, definicje, metody
Uwarunkowania
Uwarunkowania genetyczne
Uwarunkowania stylistyczno-formalne
Uwarunkowania tonalne
Skala melodyczna a skala tonalna
Typiczne formuły inicjalne
Typiczne formuły kadencyjne
Struktura- Analiza -Interpretacja
Problem kategoryzacji badanych zjawisk
Struktury melodyczne wąskiego zakresu
Melodie w zakresie tercji
Melodie w zakresie kwarty
Melodie w zakresie kwinty
Struktury melodyczne średniego zakresu
Średniozakresowe melodie recytatywów
Sredniozakresowe melodie psalmowe
Średniozakresowe melodie litanijne
Średniozakresowe melodie pieśniwe
Struktury melodyczne szerokiego zakresu
Szerokozakresowe melodie recytatywne, psalmodyczne i litanijne
Szerokozakresowe melodie pieśniowe
Inerpretacja wyników badań
Zakończenie
Bibliografia
Dokumentacja materiału muzycznego
Summary

Okładka: Wiśniewski Ks. Piotr, Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

cena 39,95 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Ks. Piotr
Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

polski Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.


Ilość stron:256
Format:169 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081180

Niniejsza książka poświęcona jest głębokim studiom historycznym, liturgicznym i muzykologicznym, dotyczącym oficjum o św. Zygmuncie. Znajduje się ono w dwóch płockich antyfonarzach pochodzących z XV i XV/XVI w. Nie tylko ujawnia specyficzne tradycje Kościoła płockiego, ale także potwierdza prawdę o ścisłym związku muzyki polskiego średniowiecza z tendencjami ogólnoeuropejskimi.
Ze szczególnym uznaniem należy przyjąć podjętą próbę oceny estetycznej postgregoriańskich melodii oficjum, w tym ich relacji do tekstów, a także źródeł melodyki i techniki kompozytorskiej w nich zastosowanej. Bogactwo nowych pomysłów muzycznych dziś bardzo często oceniamy krytycznie, ale w późnym średniowieczu było ono akceptowane w szerokim obiegu międzynarodowym. Nie ulega wątpliwości, że w polskiej literaturze muzykologicznej prezentowana książka jest dziełem pionierskim, które powinno zainteresować nie tylko muzykologów-mediewistów, ale także historyków liturgii i kultury, dowodzi, że wkład Polski w dorobek religijnej kultury muzycznej Europy jest znaczny i że zasługuje na szacunek.


Spis treści:

Rozdzał I. Początki i rozwój kultu św. Zygmunta
Żywot świętego
Kult św. Zygmunta na Zachodzie Europy
Kult św. Zygmunta w Polsce
Przejawy czci św. Zygmunta w Diecezji Płockiej
Rozdział II. Geneza oficjum rymowanego
Terminologia
Dzieje historii rymowanych w Europie Zachodniej
Typy
Struktura
Rozdział III. Płockie przekazy oficjum
Teksty
Postacie tekstu w AS1 i AS2
Treść hagiograficzna
Późniejsze dopiski
Proweniencja tekstów
Melodie
Psalmy
Psalmodia inwitatoryjna
Psalmodia recytatywna
Antyfony
Antyfona inwiatoryjna
Antyfona do psalmów
Responsoria
Responsum
Versus
Rozdział IV. Próba oceny estetycznej
Relacja melodii do tekstu
Rola akcentu słowa
Ilustracyjność
Źródła melodyki
Liturgia Bożego Ciała
Oficjum
Sekwencja
Liturgia paschalna
Victime paschali laudes
Allaluia z Zesłania Ducha Świętego
Melodie obiegowe
Repertuar typiczny
Wzorce postgregoriańske
Inicjalne i finalne formuły psalmowe
Incipity psalmów
Terminationes
Technika kompozytorska
Budowa melizm
Ambitus
Praca motywiczna
Jedność modalna





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland