•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Miłość

Dostępne opracowania:

książka (14)
książka + CD (1)
więcej opracowań ...

Miłość znajdziesz w 17 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Podobińska Klaudia, Polony Leszek, Cieszę się darem życia. Rozmowy z W.Kilarem.

cena 28 zł.


nuty.pl

Podobińska Klaudia, Polony Leszek
Cieszę się darem życia. Rozmowy z W.Kilarem.

Ilość stron:104
Format:145 x 204
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003888

Rozmowa, której zapis przedstawiamy w niniejszej książce, odbyła się jesienią 1996. Z wyznań tych wyłania się obraz frapującej osobowości: Wojciech Kilar to człowiek utkany z paradoksów, antynomii, sprzeczności. Serdeczność i życzliwość, ujmującą wrażliwość, chciałoby się powiedzieć, na wskroś chrześcijańską miłość bliźniego - łączy z surowością zasad, zgoła rygoryzmem moralnym. Spontaniczną radość życia - z głębokim namysłem nad światem. Przenikliwe zrozumienie współczesności, fascynację nowymi zjawiskami w kulturze, postępem, nowoczesnością - z niepokojem o losy człowieka na ziemi.


Spis treści:

Przedsłowie
Droga do muzyki
Ewolucja
Przygoda z filmem
Idee, wartośći, inspiracje
Artysta i jego świat
Kalendarium życia i twórczości
Spis ilustracji

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

cena 45 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

polski Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej


Ilość stron:268
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060968
Produkty podobne:Gwizdalanka Danuta - Historia muzki cz. 2 Podręcznik dla szkół muzycznych: Barok - Klasycyzm - Romantyzm
Gwizdalanka Danuta - Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów szkół muzycznych II stopnia i liceów muzycznych. Atrakcyjne walory narracyjne podręcznika podkreśla bogata ikonografia, liczne przykłady nutowe i mapy oraz ciekawy i oryginalny zestaw pomysłów dydaktycznych, służących sprawdzaniu stopnia opanowania materiału i rozwijaniu zainteresowań uczniów. Podręcznik uczy syntetycznego myślenia a także interdyscyplinarnego, logicznego kojarzenia faktów. Książka wciąga, intryguje, pobudza do szerszego zainteresowania przedmiotem. W przygotowaniu: cz. 2 - Od muzyki instrumentalnej baroku do końca XIX wieku cz. 3 - Muzyka XX wieku i muzyka współczesna


Spis treści:

Starożytnosc. U źródeł europejskiej tradycji
Mezopotamia
Izrael
Grecja
Średniowiecze. Pierwszy rzut oka na średniowiecze25
Śpie ku chwale Bożej, albo przesmak raju
Kłopoty ze śpiewną modlitwą
Muzyka- wiedza matematyczna
Oficjum i msza
ABC chorału
Jak przekazywano i utrwalano chorał
Benedyktyni i nowe śpiewy
Śpiew pobożnych rycerzy
Zmienne losy chorału- od soborów po listy przebojów
Doczesna pożytki z muzyki na dworze i w mieście
Przejaw prestiżu- i środek na trawienie
Wyszukana sztuka trubadurów, truwerów i minnesingeróe
Niełatwy zywot szpilmana
Średnioeiecze. Drugi rzut oka na średniowiecze
Efektowene początki wielogłosowości
Zaczęło się od organum
"Haute musique" z paryskiej Notre Dame
Motet czli rozrywka intelektualistów
Pierwsza awangarda w starciu z tradycją
Dolce stil nuovo
Prapradzaidek Beatlesów93
Splendor burgundzkiego dworu
Wielogłosowość wPolsce
Rzut oka wstecz
Renesans. Renesansowa Europa
Flamandzcy mistrzowie polifonii
Flamandowie opanowują Europę
"Książę muzyków" Jasquin
Kompozytorzy, teoretycy i nauczyciele
Muzyka i Słowo Boże
Muzyka nie może przesłaniać Słowa Bożego
Pod znakiem psałterza
"Kto śpiewa, modli się podwójnie"
Muzyczne dysputy o miłości
Wenecja
Muzyka bez słów, czyli instrumentalna
"Złoty wiek" polskiej kultury
Sąsiedzi Rzeczpospolitej
"Złoty wiek" na przeciwnym krańcu Europy
Chanson
"Merrry old England"
Renesansowa muzyka
Barok. Co się zdarzyło około 1600 roku?
Style
Dwa style
2Trzy style
Europa dla italiana
Opera: prolog
Od namiętnej moey dźwięku do bel canta
Zanim nastała opera
Rozrywki intelektualistów, czyli dramma per misica
Basso continuo
Opera: akt I
L'Orfeo, czyli potęga muzycznego geniuszu Monteverdiego
Widowisko "książąt Kościał", czyli opera rzymska
Rozrywka publiczna, czyli opera w Wenecji
Sztuka muzycznej perswazji
Opera: akt II
Opera włoskapodbija Europę środkową
Widowiskowo i z patosem
Skromne(?) ale własna
Opera: akt III
Bel canto, czyli opera neapolitańska
"Europa seroa"
Od opery seria dov opery żebraczej
Opera barokowa: epilog
Słowniczek trudniejszych wyeazów
Bibliografia

Okładka: Woźniakowska Anna, Trzeba umieć marzyć. Rozmowy z Markiem Stachowskim

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Woźniakowska Anna
Trzeba umieć marzyć. Rozmowy z Markiem Stachowskim

polski Trzeba umieć marzyć. Rozmowy z Markiem Stachowskim


Ilość stron:160
Format:140 x 200
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061712

"Mojego Interlokutora poznałam w 1959 roku w legendarnej dziś Państwowej Średniej Szkole Muzycznej w Krakowie przy ul. Warszawskiej 11. Łączy nas wspólne próby chóru i koncerty, które w życiu szkoły odgrywały ważną rolę integrującą, dzieliła różnica wieku - w tym okresie życiowego doświadczenia ogromna.
Po kilku latach spotkaliśmy się w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej i odtąd, choć główną płaszczyzną naszego porozumienia była muzyka, nie brakowało w naszych kontaktach zwykłej ludzkiej sympatii, z upływem czasu coraz głębszej, tym bardziej, że należeliśmy do tego samego pokolenia, które chwilami ze zdziwieniem spogląda na otaczający nas dzisiaj świat...
W niniejszej książce nie ma muzykologicznych analiz kompozycji Marka Stachowskiego ani pełnego opisu Jego drogi twórczej i życiowej. Jest zapis luźnych, niespiesznych rozmów o życiu wijących się meandrami, pełnych przeskoków tematycznych oraz powrotów do głównego wątku, rozmów prowadzonych przy kawie i kremówce przez dwoje ludzi, których połączyła miłość do muzyki, a także blisko pięćdziesięcioletnia zażyłość."
Anna Woźniakowska


Okładka: Mieszkowska Anna, Była sobie piosenka

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Mieszkowska Anna
Była sobie piosenka

polski Była sobie piosenka


Ilość stron:336
Format:190 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL067220

Kim byli ulubieńcy przedwojennej stolicy, o których jest mowa w piosence z filmu Parada Warszawy z 1937 roku ? Gwiazdami kabaretów, autorami i kompozytorami niezapomnianych szlagierów. A jakie były powojenne losy twórców i wykonawców wielkich przebojów? Artystów niegdyś bardzo popularnych, a dzisiaj już prawie zapomnianych, jak ich dawne piosenki, które miały " czar, urok, i wdzięk pierwszej miłości". Fryderyk Járosy, Hanka Ordonówna, Stefcia Górska, Zofia Terné, Maria Modzelewska, Konrad Tom, Feliks Konarski, Alfred Schütz Renata Bogdańska-Anders, Gwidon Borucki, Wojciech Wojtecki, Kaya Mirecka-Ploss i inni są bohaterami opowieści Anny Mieszkowskiej, autorki książki "Ja, kabareciarz. Marian Hemar od Lwowa do Londynu" (wydanej przez Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA w 2006 roku). "Była sobie piosenka... Czyżby znaczyć to miało, że nie będzie jej więcej? Że już nic nie zostało po beztroskiej piosence? I że nic nie zostanie? Próżno nad tym się głowię, może na to pytanie ona sama odpowie...".


Okładka: Torres Jose, Salsa na wolności

cena 30,95 zł.


nuty.pl

Torres Jose
Salsa na wolności

polski Salsa na wolności


Ilość stron:190
Format:170 x 245
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL067301

Ta książka to niemal gotowy scenariusz filmowy. Wątek sensacyjny i szpiegowski przeplata się tu z historią wielkiej, zwycięskiej miłości Polki i Kubańczyka. José Torres, najpopularniejszy perkusista w Polsce, który ma na koncie przeszło pięćdziesiąt płyt nagranych z gigantami polskiego jazzu, a także z największymi gwiazdami sceny rockowej i popowej, zawarł w niej wspomnienia z raju ;-) Fidela, a także wnikliwe, często zabawne obserwacje obcokrajowca próbującego odnaleźć się w polskiej rzeczywistości lat osiemdziesiątych. Ta książka odsłania wszystko, co kryje się za pozornie beztroskim, tak dobrze nam znanym, szerokim uśmiechem tego przesympatycznego Kubańczyka.


Okładka: Bugalski Dariusz, 83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Bugalski Dariusz
83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki

polski 83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki


Ilość stron:136
Format:125 x 195
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074223

Książka, która jest muzyką, gdzie nie ma przypadkowych słów, a melodia przenika każdy wers. Płynie powoli, mieni się, wiruje, opowieści przenikają się, sączą... Regularnie wypływają najważniejsze tematy: dzieciństwo, młodość, pierwsze miłości, przyjaźnie, ślady, jakie zostawiło życie i sztuka. To opowieści, które mają swoje korzenie w Pink Floydach, Rolling Stonesach, Dylanie, Doorsach, Zappie. Tu muzyka miesza się z życiem, nie sposób odróżnić tego, co było wcześniej. Ale to nie ważne - bo tekst gra. Słodko, gorzko. Pięknie. Czasem pachnie piżmem i korzeniami, czasem zakłuje, zaboli, czasem jakiś smak, dawno zdawałoby się utracony wybrzmi, i pamięć na nowo rozbłyska. To książka, którą możną czytać na okrągło, do zasłuchania.

"Od Testamentu Stachury i Obłędu Krzysztonia nie czytałem równie rozpłaczliwej spowiedzi ze zmagań o sens, o "istotę tego wszystkiego", o Boga (jakkolwiek go pojmujemy). O Światło."

Edward Redlińśki


Dariusz Bugalski, z wykształcenia filmolog. Pracował w Muzeum Sztuki w Łodzi. Dziennikarz radiowy i telewizyjny. Najpierw związany z Tok FM, a ostatnio z Trójką, gdzie prowadzi programy "Klub Trójki" i "Polska według Polaków". Pisał o sztuce i edukacji. Autor kilku tomów wierszy, m.in. Miejsce, w którym nic się nie stało; Przekłady, Turtle, turtle, turtle. Po godzinach słucha jazzu i Bruce'a Springsteena.


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

polski Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1


Ilość stron:136
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078250
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

ŚREDNIOWIECZE
1.Anonim - Bogurodzica.
RENESANS
2.Orlando di L. - Lucescit jam o socii (chanson)
3.Palestrina G.P.da - Gloria in excelsis Deo z "Missa papae Marcelli"
4.Venosa G.C.da - O voi, o voi (madrygał)
5.Marenzio L. - Amatemi, ben mio (madrygał)
6.Monteverdi C. - O sia tranquillo il mare (madrygał).
POLSCY KOMPOZYTORZY XVI WIEKU
7.Leopolita M. - Mihi autem
8.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
9.Gomółka M. - Kleszczmy rękoma wszyscy zgodliwie (psalm 47)
10.Gomółka M. - Nieście chwałę, mocarze (psalm 29).
BAROK
11.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a- moll
12.Bach J.S. - Inwencja trzygłosowa C-dur
13.Bach J.S. - Preludium C-dur z I tomu "Das wohltemperierte Klavier"
14.Bach J.S. - Fuga c-moll z I tomu "Das wohlteperierte Klavier"
15.Bach J.S. - II Suita francuska (cz. I)
16.Bach J.S. - Toccata d-moll
17.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
18.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
19.Bach J.S. - I Suita G-dur (cz. I)
20.Bach J.S. - Suita h-moll Badinerie
21.Bach J.S. - I Koncert skrzypcowy a-moll (cz. I)
22.Bach J.S. - Koncert d-moll na 2 skrzypiec (cz. I)
23.Bach J.S. - III Suita orkiestrowa (cz. II - Aria)
24.Bach J.S. - Jesu, meine Freude (motet)
25.Haendel G.F. - III Suita klawesynowa (cz. I)
26.Haendel G.F. - VII Suita klawesynowa Passacaglia
27.Haendel G.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
28.Haendel G.F. - Koncert B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
29.Haendel G.F. - Aria z suity "Muzyka na wodzie"
30.Haendel G.F. - Bourée z suity "Muzyka ogni sztucznych"
31.Haendel G.F. - Largo z opery "Xerxes"
32.Haendel G.F. - Chór z oratorium "Juda Machabeusz"
33.Haendel G.F. - Alleluja z oratorium "Mesjasz"
34.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Wiosna" (cz. I)
35.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Lato" Burza (cz. II)
36.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Jesień" Polowanie (cz. III)
37.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Zima" (cz. 1)
38.Corelli A. - La follia z Sonaty op. 5 nr 6
39.Tartini G. - Sonata skrzypcowa g-moll ("z trylem diabelskim" - cz. I)
40.Rameau J.P. - Tamburyn
41.Rameau J.P. - Kura
42.Couperin F. - Le Tic-Toc-Choc
43.Daquin Louis-C. - Kukułka
44.Albinoni T. - Adagio.
KOMPOZYTORZY POLSKIEGO BAROKU
45.Pękiel B. - Audite mortales (cz. I)
46.Gorczycki G.G. - Gaude Mater
47.Szarzyński S.S. - Sonata na 2 skrzypiec i organy
48.Mielczewski M. - Koncert "Deus in nomine tuo"
49.Zieleński M. - I Fantazja
50.Jarzębski A. - Tamburetta.
KLASYCYZM
51.Haydn J. - Sonata fortepianowa G-dur (cz. I)
52.Haydn J. - Symfonia D-dur nr 101 "Zegarowa" (cz. II)
53.Haydn J. - Serenada z XVII Kwartetu smyczkowego
54.Haydn J. - Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach" (cz. III)
55.Haydn J. - Koncert fortepianowy D-dur (cz. III)
56.Haydn J. - Pory roku - "Wiosna" (cz. I)
57.Haydn J. - Stworzenie świata (cz. I)
58.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Uprowadzenie z seraju"
59.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Wesele Figara"
60.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. I)
61.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa A-dur KV 331 Marsz turecki
62.Mozart W.A. - Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
63.Mozart W.A. - Koncert klarnetowy A-dur KV 662 ( cz. I)
64.Mozart W.A. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
65.Mozart W.A. - Alleluja z motetu "Exultate jubilate"
66.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. I)
67.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, III)
68.Mozart W.A. - Symfonia Es-dur KV 543 (cz. III)
69.Mozart W.A. - Symfonia C-dur "Jowiszowa" KV 550 (cz. I)
70.Beethoven L.v. - Dla Elizy
71.Beethoven L.v. - Adelaida
72.Beethoven L.v. - Sonata fortepianowa cis-moll "Księżycowa" op. 27 nr 2 (cz. I)
73.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III)
74.Beethoven L.v. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
75.Beethoven L.v. - Sonata skrzypcowa a-moll op. 23 (cz. II) 76.Beethoven L.v. - III Symfonia Es-dur Marsz żałobny (cz. II) 77.Beethoven L.v. - V Symfonia (cz. I)
78.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
79.Beethoven L.v. - IX Symfonia d-moll Oda do radości (cz. IV).
POLSCY KOMPOZYTORZY EPOKI KLASYCZNEJ
80.Stefani J. - Polonez z wodewilu "Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale"
81.Elsner J. - Uwertura do opery "Leszek Biały"
82.Lessel F. - Wariacje na temat ukraińskiej melodii ludowej
83.Szymanowska M. - Walc A-dur
84.Ogiński M.K. - Polonez a-moll "Pożegnanie ojczyzny"
85.Gołąbek J. - Symfonia D-dur (cz. I).
ROMANTYZM
86.Weber C.M.v. - Uwertura do opery "Oberon"
87.Weber C.M.v. - Aria Maksa z I aktu opery "Wolny strzelec"
88.Weber C.M.v. - Zaproszenie do tańca
89.Schubert F. - Ave Maria 90.Schubert F. - Polna różyczka
91.Schubert F. - Kołysanka
92.Schubert F. - Serenada
93.Schubert F. - Pstrąg
94.Schubert F. - Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
95.Schubert F. - Impromptu Es-dur
96.Schubert F. - V Symfonia (cz. III)
97.Schubert F. - VIII Symfonia h-moll "Niedokończona" (cz. I)
98.Schumann R. - Marzenie
99.Schumann R. - Piosenka sycylijska z cyklu "Album dla młodzieży"
100.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj z cyklu "Miłość poety"
101.Schumann R. - Koncert wiolonczelowy a-moll (cz. I)
102.Schumann R. - Koncert fortepianowy a-moll op. 54 (cz. I)
103.Schumann R. - IV Symfonia d-moll (cz. I)
104.Mendelssohn-Bartholdy F. - Na skrzydłach pieśni
105.Mendelssohn-Bartholdy F. - Koncert skrzypcowy e-moll (cz. I)
106.Mendelssohn-Bartholdy F. - Suita "Sen nocy letniej" Uwertura, Nokturn, Marsz weselny
107.Mendelssohn-Bartholdy F. - IV Symfonia A-dur "Włoska" (cz. I)
108.Chopin F. - Życzenie
109.Chopin F. - Hulanka
110.Chopin F. - Śliczny chłopiec
111.Chopin F. - Ballada g-moll op. 23
112.Chopin F. - Etiuda c-moll "Rewolucyjna" op. 10 nr 12
113.Chopin F. - Impromptu As-dur op. 29
114.Chopin F. - Kołysanka Des-dur op. 57
115.Chopin F. - Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
116.Chopin F. - Preludium e-moll op. 28 nr 4
117.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
118.Chopin F. - Walc As-dur op. 64 nr 3
119.Chopin F. - Mazurek a-moll op. 59 nr 1
120.Chopin F. - Scherzo h-moll op. 20
121.Chopin F. - Sonata fortepianowa b-moll Marsz żałobny (cz. III)
122.Chopin F. - I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I, II, III)
123.Chopin F. - II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III).
IMPRESJONIZM
124.Debussy C. - Popołudnie fauna
125.Debussy C. - Dziewczyna o włosach jasnych jak len
126.Debussy C. - Światło księżyca
127.Debussy C. - Taniec pajaca
NEOROMANTYZM
128.Brahms J. - Kołysanka op. 49 nr 4
129.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
130.Brahms J. - Walc As-dur op. 39
131.Brahms J. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
132.Brahms J. - IV Symfonia e-moll (cz. I)
133.Wagner R. - Uwertura do opery "Tannhäuser"
134.Wagner R. - Marsz "Wejście gości na Wartburg" z II aktu opery "Tannhäuser"
135.Wagner R. - Marsz weselny z III aktu dramatu muz. "Lohengrin"
136.Wagner R. - Galop Walkirii z dramatu muz. "Walkiria".
KOMPOZYTORZY XIX WIEKU
KOMPOZYTORZY FRANCUSCY
137.Gounod Ch.-Bach J.S. - Ave Maria
138.Gounod Ch. - Serenada Mefistofelesa z III aktu opery "Faust"
139.Franck C. - Ave Maria
140.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
141.Lalo É. - Symfonia hiszpańska op. 21 (cz. I)
142.Delibes L. - Aria Lakmé (z dzwoneczkami) z II aktu opery "Lakmé"
143.Bizet G. - Aria Nadira z I aktu opery "Poławiacze pereł"
144.Bizet G. - Kuplety torreadora z II aktu opery "Carmen"
145.Bizet G. - Seguidilla z I aktu opery "Carmen"
146.Bizet G. - II Suita "Arlezjanka" (cz. III)
147.Saint-Saëns C. - Taniec szkieletów op. 40
148.Saint-Saëns C. - Łabędź z cyklu "Karnawał zwierząt"
149.Saint-Saëns C. - Aria Dalili z I aktu opery "Samson i Dalila"
150.Massenet J. - Medytacje z opery "Thais".
KOMPOZYTORZY POLSCY
151.Kurpiński K. - Uwertura do opery "Zamek na Czorsztynie"
152.Kurpiński K. - Koncert klarnetowy A-dur (cz. I)
153.Komorowski I. - Kalina
154.Zarzycki A. - Mazurek G-dur op. 26
155.Zarębski J. - Tarantella op. 25.
MUZYKA SKRZYPCOWA
156.Paganini N. - Moto perpetuo
157.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll La Campanella (cz. III)
158.Lipiński K. - Koncert wojskowy D-dur op. 21 (cz. I)
159.Wieniawski H. - Legenda
160.Wieniawski H. - Polonez A-dur
161.Wieniawski H. - II Koncert skrzypcowy d-moll (cz. III)
162.Sarasate P. - Melodie cygańskie.
MUZYKA OPEROWA
163.Auber D.F. - Bolero z II aktu opery "Niema z Portici"
164.Rossini G. - Uwertura do opery "Wilhelm Tell"
165.Rossini G. - Uwertura do opery "Sroka złodziejka"
166.Rossini G. - Aria Don Bazylia (Aria o plotce) z I aktu opery "Cyrulik sewilski"
167.Donizetti G. - Cavatina Lucii z I aktu opery "Łucja z Lammermoor"
168.Donizetti G. - Cavatina Noriny z I aktu opery "Don Pasquale"
169.Bellini V. - Aria Normy z I aktu opery "Norma"
170.Bellini V. - Aria Aminy z II aktu opery "Lunatyczka"
171.Verdi G. - Aria Traviaty z I aktu opery "Traviata"
172.Verdi G. - Aria Gildy z I aktu opery "Rigoletto"
173.Verdi G. - Chór niewolników z III aktu opery "Nabucco"
174.Leoncavallo R. - Aria Cania z I aktu opery "Pajace"
175.Leoncavallo Ruggiero - Poranek.
MUZYKA OPERETKOWA
176.Offenbach J. - Kankan z II aktu operetki "Orfeusz w piekle"
177.Offenbach J. - Piosnka Parysa z operetki "Piękna Helena"
178.Offenbach J. - Aria Pericholi z I aktu operetki "Perichola"
179.Strauss J. ojciec - Marsz Radetzky`ego
180.Strauss J. syn - Życie artysty (walc wiedeński)
181.Strauss J. syn - Annen-polka op. 117.

Okładka: Gorin Natalio, Astor Piazzola, moja historia

cena 62,05 zł.


nuty.pl

Gorin Natalio
Astor Piazzola, moja historia

polski Astor Piazzola, moja historia
angielski Astor Piazzola. Memorias


Ilość stron:260
Format:170 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078420

Dzięki książce Gorina poznamy początki kariery Astora Piazzolli w orkiestrze Anibala Troila, studia pod kierunkiem Nadii Boulanger, stworzenie Octeto de Buenos Aires i Orquestra de Curdas, Quinteto, Noneto, sukces, jaki osiągnęła "Balada para un loco", późniejszą współpracę z Gerrym Mulliganem i długą drogę do artystycznego uznania. Rzesze wielbicieli Piazzolli wciąż rosną i wszystko wskazuje na to, że spełni się jego życzenie: "Mam nadzieję, że będą słuchać mojej muzyki w 2020, a także w 3000 roku".


Spis treści:

Prolog I, Prolog II
Alevare
New York - New York (pierwsza część)
Proszę zagrać tango, Mistrzu!
Suite troileana
Nadia z Paryża, Alberto z Barracas
New York - New York (druga część)
Tylko dla fanatyków
Aria o wybitnych postaciach
Temat miłości
Temat miłości (bis)
Mój autoportret
Bandoneon
500 Motivaciones
Triunfal
Apendyks
Przedostatnie pożegnanie
Tenteto
Mój szalony bandoneon
Mój szalony bandoneon (II)
Epilog
Kronika
Bibliografia
Muzycy i wokaliści w zepsołach Astora Piazzolli
Dyskografia i formacje orkiestrowe
Indeks nazwisk

Okładka: Pinkwart Maciej, Zakopiańskim szlakiem Mieczysława Karłowicza

cena 32 zł.


nuty.pl

Pinkwart Maciej
Zakopiańskim szlakiem Mieczysława Karłowicza

polski Zakopiańskim szlakiem Mieczysława Karłowicza


Ilość stron:168
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mąkinia Sylwia
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080262

"Autor niniejszej pracy będzie zadowolony, jeżeli w wyniku lektury Czytelnik zyska wiedzę o Zakopanem z okresu życia kompozytora, pozna okoliczności, które związały wybitnego twórcę z Tatrami i Zakopanem, i zamyśli się przez chwilę nad aktualnością wyznawanej przezeń estetyki tatrzańskiej. Być może chwila takiej refleksji pomoże nam pełniej zrozumieć wyryte na pamiątkowym kamieniu Karłowicza, ustawionym w miejscu jego śmierci pod Małym Kościelcem, słowa Horacego: "Non omnis moriar". Wiara w prawdziwość tych słów "nie wszystek umrę" - to nie tylko wiara w trwałość spuścizny artystycznej kompozytora. To także obowiązek zachowania w ludzkiej pamięci osoby Mieczysława Karłowicza - dobrego, szlachetnego i ciekawego człowieka, wielkiego artysty, wybitnego taternika."
[Maciej Pinkwart]
Do książki dołączona jest płyta CD z wystawą multimedialną Mieczysława Karłowicza "Muzyka i Tatry".


Spis treści:

Od Wydawcy
Przedmowa do II wydania
Preludia
Koncert skrzypcowy
Rapsodia tatrzańska
Pieśń o miłości i śmierci
Postludia
Ważniejsze fakty z biografii i działalności taternickiej Mieczysława Karłowicza
Lektury
Artykuły tatrzańskie Mieczysława Karłowicza
Kompozycje Mieczysława Karłowicza
Kompozycje Mieczysława Karłowicza nie objęte numeracją opusową
Spis ilustracji
Indeks utworów Mieczysława Karłowicza
Indeks nazwisk

Okładka: Bernagiewicz Robert, Additamenta musicologica lublinesia. Rocznik Instytutu Muzykologii KUL, Rok 4/2008 Nr 1(4)

cena 30,95 zł.


nuty.pl

Bernagiewicz Robert
Additamenta musicologica lublinesia. Rocznik Instytutu Muzykologii KUL, Rok 4/2008 Nr 1(4)

polski Additamenta musicologica lublinesia. Rocznik Instytutu Muzykologii KUL, Rok 4/2008 Nr 1(4)


Ilość stron:234
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081156

Additamenta Musicologica Lublinensia jest czasopismem Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Numer z roku 2008 otwiera artykuł Antoniego Zoły (KIL) pt. Koncepcja badań nad żywą tradycją polskich śpiewów religijnych w ujęciu Bolesława Bartkowskiego, któremu dedykowana jest niniejsza publikacja.


Spis treści:

Artykuły
Antoni Zoła (KUL)
Koncepcja badań nad żywą tradycją polskich śpiewów religijnych w ujęciu Bolesława Bartkowskiego
Ks.Robert Bernagiewicz (KUL)
Wokół wydania krytycznego Graduale romanum
Ks.Lucjan Dyka
Z historii organum. Nauczanie anonimowego traktatu Ars organi, Ottoboni lat.3025
Miłosz Aleksandrowicz (KUL)
System muzyczny Josepha Sauveura.
Principes d'Acoustique et Musique (1701)
Remigiusz Pośpiech (Uniwersytet Opolski, Uniwersytet Wrocławski)
Łatwa Msza Józefa Szulca na tle tradycji polskich pieśni mszalnych
Maria Szymanowicz (KUL)
Organy w kościołach dekanatu kazimierskiego w XVIII wieku (na podstawie akt wizytacyjnych)
Jolanta Skorek-Münch (KUL)
Miłość i życie kobiety Roberta Schumanna-romantyczny monodram
Iwona Sawulska (KUL)
Ekspresja głosu jako wynik pokonywania barier technicznych i fizjologicznych
Sprawozdania
Maria Szymanowicz (KUL)
Polska muzyka kościelna.Tradycja i współczesność.Lublin, 28 maja 2008
Ks.Darisz Smolarek (KUL)
Międzynarodowa Konferencja IAML. Neapol, 20-25 lipca 2008

Okładka: Świąder Janusz, Nałęczowskie Belcanto

cena 42,95 zł.


nuty.pl

Świąder Janusz
Nałęczowskie Belcanto

polski Nałęczowskie Belcanto


Ilość stron:258
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081223

Kolejna książka znanego dziennikarza i krytyka muzycznego Janusza Świądra, przedstawia Nałęczowski Festiwal Wokalny Belcanto. Piękny śpiew w znanym nałęczowskim uzdrowisku przyciąga corocznie wielkie rzesze słuchaczy nie tylko melomanów, ale również wiele osób z kraju i zagranicy. Wybitni wykonawcy polscy i zagraniczni stworzyli w Nałęczowie niepowtarzalny muzyczny klimat.
Publikacja, oprócz wywiadów z wielkimi gwiazdami muzyki operowej i operetkowej, oddaje całą atmosferę festiwalu. Czytelnik znajdzie tutaj zarówno sylwetki wykonawców, bogato ilustrowanych fotografiami, jak i całą historię tego wydarzenia muzycznego Laureaci, organizatorzy, dziennikarze, krytycy muzyczni i sponsorzy to ludzie zamiłowani w wielkiej sztuce wokalnej, dzięki którym festiwal istnieje i dzięki którym młode, nieprzeciętne talenty zdobywając laury i wyróżnienia, mogą zaprezentować szerokiej publiczności swoje umiejętności wokalne.


Spis treści:

Miłośc, zdrowie i muzyka
Muzyka jak perfumy
Muzyka zamiast relanium
Twórcy festiwalu
Festiwal gwiazd i przebojów
Gwiazdy festiwalu
Co powinniśmy o nich wiedzieć?
Laureaci, czyli sięganie po najwyższe trofea
Bez sponsorów ani rusz...
Przyjaciele Festiwalu
Patroni medialni
Dziennikarzy spojrzenie na festiwal
Posłuchali, pomyśleli, napisali...

Okładka: Grechuta Danuta, Baran Jakub, MAREK. Marek Grechuta we wspomnieniach żony Danuty

cena 68,95 zł.


nuty.pl

Grechuta Danuta, Baran Jakub
MAREK. Marek Grechuta we wspomnieniach żony Danuty

polski MAREK. Marek Grechuta we wspomnieniach żony Danuty


Ilość stron:432
Format:173 x 225
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Stankiewicz Ewa
Redaktor: Wiśniewski Artur, Krzyszkowski Mirosław
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083231

Wywiad – rzeka z Danutą Grechutą, która wspomina męża – Marka Grechutę. Ich wspólne życie trwało 36 lat, z czego większa część przypadła na czasy Polski Ludowej. W książce znajdziemy również opis czasów współczesnych oraz wspomnienia o ważnych dla państwa Grechutów osobach. Do tego wiele anegdot i ciekawostek z życia zawodowego i prywatnego. Niewątpliwą atrakcję stanowi duża liczba nigdy niepublikowanych zdjęć oraz dokumentów. Wywiad przeprowadził Jakub Baran.


Spis treści:

Dana i Maruś
Kocham - jak to trudno powiedzieć
Na poczatku był kabaret
To było prawdziwe szaleństwo
Jan i Marek
Artysty życie rodzinne
Grzech czy huta?
Gdzież to artysta nie występował
Łukasz Grechuta - w poszukiwaniu siebie
Twórca przy warsztacie swym
Smakować jak Grechuta
Kraków - jego miłość
Wiem
Nadrola sportu w życiu Artysty
Artysta w innych funkcjach
Witamy w polskiej Rzeczypospolitej Ludowej
Szalona lokomotywa
Przełom '89
Artysta jak z epoki renesansu
Lider - nie lider, gwiazda - nie gwiazda
Media w życiu Artysty
"Święta żona"
Artyści ważni dla Marka Grechuty
Niezwykłe dla Artysty miejsca
Rola nagród w życiu Artysty
Wyjście z cienia
Przychodzimy, odchodzimy...
Spis ilustracji
Indeks osób

Okładka: Cormier Brigitte, Podleś Ewa. Contralto Assoluto

cena 55 zł.


nuty.pl

Cormier Brigitte
Podleś Ewa. Contralto Assoluto

polski Podleś Ewa. Contralto Assoluto


Ilość stron:318
Format:168 x 242
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Gołębiowska Roksana
Redaktor: Bielatowicz Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083469

Brigitte Cormier porzuciła Sorbonę, by poświęcić się aktorstwu, grając sztuki klasyczne jak i repertuar awangardowy. Po siedmioletnim pobycie w Stanach Zjednoczonych, wróciła do Paryża, gdzie zajęła się redakcją i tłumaczeniami. Ponieważ jej pasja to wydawanie książek i fotografia, założyła agencję komunikacji i skoncentrowała swoją działalność na różnych dziedzinach kultury. Od 2004 roku należy do zespołu redakcyjnego forumopera.com, internetowego pisma poświęconego operze. Brigitte Cormier od dawna marzyła o napisaniu biografii znanego artysty. Natchnienie pojawiło się nagle, gdy zetknęła się z wyjątkowym głosem i niezwykłą osobowością śpiewaczki Ewy Podleś. Niniejsza książka przetłumaczona i zaadaptowana z francuskiego stanowi owoc pięcioletnich poszukiwań, rozmów i wielu podróży. Francuskie wydanie książki ukaże się w 2013 roku nakładem wydawnictwa Symétrie.
Ewa Podleś. Contralto assoluto to pozycja wydawnicza przedstawiająca w nadzwyczaj przystępny sposób życie artystyczne i prywatne jednej z największych polskich śpiewaczek operowych światowego formatu – niezwykła książka o wyjątkowej kobiecie, obdarzonej unikatowym darem: kontraltowym głosem. Książka Brigitte Cormier jest szczególną biografią, ukazującą świat operowo-koncertowy od środka oczami wybitnych muzyków: Ewy Podleś i jej męża, Jerzego Marchwińskiego. To, okraszony unikalnymi zdjęciami oraz licznymi recenzjami prasowymi, zbiór ciekawych historii związanych z wystawieniami oper na całym świecie, pełen anegdot o znanych śpiewakach i dyrygentach, zabawnych sytuacji rodzinnych i zawodowych, ale także opisów ciężkich zmagań z przeciwnościami losu. Książka ta zachwyci zarówno miłośnika opery, jak i laika – każdego, kto zechce poznać wymagającą, ale i niezmiernie ciekawą pracę artysty śpiewaka.


Spis treści:

Maciej Jabłoński "Podleś triumfująca"
Słowo wstępne
Debiut i kariera w Polsce
Preludium
Kiedy dziecięca zabawa staje się sztuką
Odnaleźć swój głos w Akademii Muzycznej
Wznieść się ponad scenę i ponad granice
Wierna Polsce
Sukcesy i zawirowania za granicą
Francja na rozstaju dróg
Nowe horyzonty, nowe sceny
Hiszpania: historia odwzajemnionej miłości
Na podbój Ameryki Północnej
Stany Zjednoczone: prawdziwe wyzwanie
Kanada - przestrzeń wolności
Epilog
A teraz...
Posłowie
Ewa Podleś O kontralcie
Repertuar
Dyskografia
Spis ilustracji
Indeks ról
Indeks nazwisk

Okładka: Świąder Janusz, Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim

cena 53,95 zł.


nuty.pl

Świąder Janusz
Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim

polski Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim


Ilość stron:332
Format:170 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Kapusta Dorota
Redaktor: Kapusta Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083473

Janusz Gniatkowski, wielka gwiazda polskiej piosenki w latach 50. i 60. XX-wieku. Uwielbiany przez fanów, charakteryzujący się niepowtarzalnym urokiem osobistym, elegancją i fascynującą osobowością estradową. No i ten głos, wyjątkowy, ciepły o dużej skali i sile, i przepięknej barwie, który później wielu wykonawców starało się naśladować. Autorem książki jest Janusz Świąder – dziennikarz od 1969 r. w redakcjach: „Sztandar Ludu”, „Dziennik Lubelski” i „Dziennik Wschodni”, a w latach 1975-1991 również w Polskiej Agencji Prasowej. Autor licznych publikacji w prasie lubelskiej, krajowej (m.in. w „Przekroju” i „Głosie Nauczycielskim”, Magazynie Wyższych Sfer VIP) i zagranicznej (londyńskim, polonijnym Polish Weekly Magazine „Cooltura”, nowojorskim polonijnym „Super Express USA”, amerykańskim dwutygodniku polonijnym „Gwiazda Polarna”) oraz w portalach internetowych – Interia, Wirtualna Polska i kanadyjskim Mówię po polsku. Współpracował owocnie z warszawską agencją komputerową Micro Way Media i Krajową Agencją Prasową i Fotograficzną, a obecnie współpracuje z dwumiesięcznikiem lubelskim „Uroda życia”. W roku 2011, decyzją lubelskiego oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy, został mu przyznany tytuł „Młodego Dinozaura”. Tytułem tym stowarzyszenie obdarza dziennikarzy-emerytów, czynnych zawodowo.
Książka ma na celu: dla starszych – powrót do miłej przeszłości, dobrych wspomnień, którym towarzyszyły piosenki Janusza Gniatkowskiego; dla nieco młodszych – powrót do krainy dzieciństwa; a dla współczesnych przybliżenie postaci tego piosenkarza i być może zafascynowanie Jego osobowością i dorobkiem artystycznym.


Spis treści:

Zamiast wstępu
Oklaskiwany był za życia i po śmierci
Uciekł w trumnie
Przedwojenny Lwów
Randka z Tońkiem
Droga do sławy
Primaaprilisowe wyznanie miłości
Fenomen Janusza Gniatkowskiego
Spotkamy się za rok
Jeden z najbardziej popularnych piosenkarzy
Pomijany w mediach
Śpiewał na Wschodzie i na Zachodzie
Ludzie oszaleli, czyli listy od wielbicieli
Tajemnica pamiętnika
Znani twórcy pisali dla niego piosenki
Przeboje, przeboje
Gniatkowski znów w radiu i telewizji
Przerwana kariera
Walka o odszkodowanie
Festiwale, festiwale
Koledzy, przyjaciele o Januszu Gniatkowskim
Piosenki od A do Z
Melomani o piosenkach Janusza Gniatkowskiego
Janusz Gniatkowski w poetyckich strofach
Prasa o artyście
Nagrania fonograficzne
Poraj:ul. Piłsudskiego 8
Od autora
Indeks nazwisk

Okładka: Buckle Richard, Diagilew

cena 69 zł.


nuty.pl

Buckle Richard
Diagilew

polski Diagilew


Ilość stron:752
Format:184 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Juszczak Kaia
Redaktor: Wojda Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084043

Biografia Sergieja Diagilewa - legendarnego założyciela Baletów Rosyjskich. Na świecie pozycja ta szybko stała się bestsellerem i wpisała się do klasyki literatury baletowej. Napisana żywym językiem monografia "Diagilew" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców. Co ważne, książka jest atrakcyjna nie tylko dla teoretyków i historyków tańca, teatrologów i muzykologów, choreografów i tancerzy. Jej zakres tematyczny oraz żywa forma wypowiedzi pozwolą amatorom tańca, wielbicielom tradycyjnego baletu i tańca współczesnego zapoznać się z postacią ojca założyciela XX-wiecznego baletu. Dodatkowym atutem publikacji jest to, że będzie ona stanowić pozycję obowiązkową dla licealistów, którzy wybiorą egzamin maturalny z wiedzy o teatrze.


Spis treści:

Podziękowania
Od Wydawcy
Część I. Młode lata
Rozdział 1 - 1872-1890
Dzieciństwo w Petersburgu
Szkoła w Permie
Spotkanie z Benois
Pierwsza podróż za granicę z Fiłosofowem
Rozdział 2 - 1890-1898
Uniwersytet
Nauka, zwłaszcza edukacja muzyczna
Ostatnie utwory Czajkowskiego
Krzesińska i carewicz
Ambicje
Część II Czasopismo i wystawy
Rozdział 3 - 1898-1900
Wczesne lata"Świata sztuki"
Wystawa światowa w Paryżu
Rozdział 4 - 1900-1902
Zwolennicy
Krótkotrwała praca w Teatrach Cesarskich
Ucieczka
Rozdział 5 - 1902-1905
Ostatnie lata "Świata Sztuki"
Isadora Duncan
Wystawa Rosyjskiego Portretu Historycznego
Część III W stronę Zachodu
Rozdział 6 - 1906-1907
Wystawa sztuki Rosyjskiej w Paryżu
Koncerty muzyki rosyjskiej
Ostatnia podróż zagraniczna Rimskiego-Korsakowa
Rozdział 7 1908
"Borys Godunow" z Szalapinem w Operze Paryskiej
Wielki książę Włodzimierz
Część IV Okres Fokina i Niżyńskiego
Rozdział 8 - 1908-1909
Astruc
Pierwsze kroki Fokina
Zawarcie znajomości z Niżyńskim
Projektowanie sezonu Théâtre du Châtel
Nieprzezwyciężone trudności
Pierwsze Balety Rosyjskie na Zachodzie
Bankructwo
Rozdział 9 - 1910
"Ognisty Ptak" Strawińskiego baletem nowego rodzaju
W Operze bez oper
Odkrycie Baksa
Rozdział 10 - 1911-1912
Diagilew tworzy własny zespół
Niżyński opuszcza Teatr Maryjski
Sezon koronacyjny w Londynie
Pierwszy balet Niżyńskiego
Odejście Fakina
Rozdział 11 - 1913-1914
"Święto wiosny"
Ameryka Południowa: małżeństwo Niżyńskiego i zwolnienie go
Powrót Fakina
Debiut Massine'a
Wielki sezon Beechama
Diaspora
Część V Okres Massine'a
Rozdział 12 - 1914-sierpień 1918
Massine zostaje choreografem
Wojenne tournée i kłopoty
Stany Zjednoczone i Hiszpania
Picasso
Ameryka Południowa: ostatnie tournée Niżyńskiego
Na dnie
Pomoc króla Alfonsa i Oswalda Stolla
Rodział 13 - sierpień 1918-styczeń 1921
Powojenny truimfy w Londynie i Paryżu
"Trójgraniasty kapelusz"
Zerwanie z Massine'em
Część VI Okres Kochny
Rozdział 14 - Luty 1921-luty 1922
Poznanie Kochny
Okres przejściowy
"Śpiąca królewna"
Katastrofa
Rozdział 15 - Luty 1922-1924
Niżyńska choreografem
Zbawienie w Monte Carlo
"Wesele"
Festiwal Francuski
Londyn po dwóch latach
Miejsce Niżyńskiej zajmuje Balanchine
Rozdział 16 - 1925-1926
Massine gościnnie choreografem
Miejsce Dolina zajmuje Lifar
W stronę Anglii
Rozdział 17 - 1927-1928
Fantastyczne eksperymenty
Bibliofilstwo
Początki współpracy Strawińskiego i Balanchine'a
Konkurencja Idy Rubinstein
Rozdział 18 - 1929
Ostatnie balety i ostatania miłość
Mozart i Wagner
Kurtyna
Wybrana bibliografia
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

cena 49 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej

polski Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej


Ilość stron:288
Format:162 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083730

Książka jest pierwszą częścią planowanego i częściowo zrealizowanego przedsięwzięcia, jakim miało być opisanie życia i twórczości Albana Berga. Niniejsza publikacja ma na celu udokumentowanie wstępnych i wczesnych utworów kompozytora z lat 1900-1913. W każdym z rozdziałów A. Chłopecki opisuje też życie kompozytora, ujawnia fakty dotyczące jego kondycji psychicznej i osobowościowej, ukazuje go w relacjach ze środowiskiem, w którym żył.


Spis treści:

Przedmowa
Wstęp
Alban Berg- romantyk szkołt wiedeńskiej
Syndrom twórczości wczesnej na przykładzie życia i twórczości Albana Berga
Cel i zakres pracy badawczo-interpretacyjnej
Rozdział I
Wiedeń Albana Berga
Rodzina i dzieciństwo
Drogi do Wiednia- przodkowie
Dom i dzieciństwo
Nasiąkanie kulturą i dramaty młodości
"Repertuar", czyli promegolena do świata muzyki
"Samopoznanie", czyli kształtowanie samoświadomości i prolegomena do świata literatury
Czas Marii, czyli doświadczenie traumatyczne
Czas pieśni "spontanicznej"(1901-1904)
Chronologia pierwszej fazy pieśni młodzieńczej
O stanie badań
Pieśni autodydakty- próba charakterystyki. Przybliżenia- uogólnienia
Rozdział II
Drogi do samodzielności
Urzędnik
Pod opieka Arnolda Schönberga- czas edukacji muzycznej
Pod przewodem Smaragdy- w kręgach artystycznych i intelektualnych Wiednia
Czas Heleny, czyli wielka miłość
Czas pieśni "intensywnego rozwoju"(1904- 1909)
Druga faza twórczości pieśniarskiej
Poetycki rezonans twórczości Albana Berga na kompozytorskim tle epoki
Pieśni z czasów studiów u Arnolda Schönberga 1904-1909- próba charakterystyki. Przybliżenia i uogólnienia
Pieśni wyodrębnione, czyli " autobiograficzne wyznanie"
Siedem wczesnych pieśni(1905-1908)
Cztery pieśni op. 2(1909)
Rozdział III
Śpiewy instrumentalne
Wariacje fortepianowe na temat własny
Sonata fortepianowa op.1
Kwartet smyczkowy op. 3
Cztery utwory na klarnet i fortepian op. 5
W kręgu Arnolda Schönberga
Czas kryzysu
Organizator- edytor- teoretyk
Skandal w sali Musikvereinu
Pięć pieśni orkiestrowych wg widokówek pocztowych Petera Altenberga op. 4
Klamra ćwierćwiecza lirycznej twórczości: Scheliesse mir die Augen beide I-II
Zakończenie. Syndrom ekspresji podmiotu lirycznego we wczesnej twórczości Albana Berga
Aneksy
Genealogia rodziny Albana Berga
Wykaz twórczości 1901-1904
Wykaz twórczości 1904-1909
Indeks utworów
Bibliografia
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland