•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Jest jedno Imię

Dostępne opracowania:

książka (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
więcej opracowań ...

Jest jedno Imię znajdziesz w 7 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Sikorski Kazimierz, Harmonia cz. 1

cena 50 zł.


nuty.pl

Sikorski Kazimierz
Harmonia cz. 1

Ilość stron:254
Format:152 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001593
Produkty podobne:Sikorski Kazimierz - Harmonia cz. 2
Wesołowski Franciszek - Materiały do ćwiczeń harmonicznych
Wesołowski Franciszek - Materiały do nauki o skalach muzycznych

Niniejszy podręcznik "Harmonii" to materiały do nauki zagadnień harmonii tonalnej, I część traktuje o trójdźwiękach, czterodźwiękach i pięciodźwiękach na wszystkich stopniach, o zboczeniu modulacyjnym i progresji. Podręcznik przeznaczony jest dla średniej szkoły muzycznej.


Spis treści:

Przedmowa
Część I
Wstęp
Pojęcie nauki harmonii - Akord - Harmonia tonalna
Akustyczne podstawy harmonii tonalnej
Akordy naturalne
Akordy konsonansowe i dysonansowe - Trójdźwięk majorowy i minorowy
Skala - Gama
Rozdział I -- Trójdźwięki triady bez przewrotu
Triada harmoniczna
Tonacja - Pojęcie funkcji harmonicznej - Oznaczenie funkcyjne
Stosunki pomiędzy trójdźwiękami triady
Układ czterogłosowy - Skala głosów - Zdwojenia - Odległości pomiędzy głosami - Naturalny układ głosów - Akord bez przewrotu - Układ skupiony i rozległy - Pozycja akordu
Łączenie akordów - Ruchy głosów - Łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty
Łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy
Powtarzanie akordu
Konstrukcja harmoniczna - Prowadzenie głosów - Tworzenie konstrukcji harmonicznej wg danego oznaczenia funkcyjnego
Harmonizowanie melodii za pomocą trójdźwięków triady
Swobodne łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty - Trójdźwięk niepełny
Swobodne łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy - Swobodne powtarzanie akordu
Rozdział II -- Przewroty trójdźwięków triady
Pierwszy i drugi przewrót trójdźwięku
Pierwszy przewrót - Łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty
Łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy
Powtarzanie akordu ze zmianą postaci
Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków triady bez przewrotu i w I przewrocie
Drugi przewrót - Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków triady bez przewrotu oraz w I i II przewrocie
Kedencje - Dominanta z podwójnym opóźnieniem
Major harmoniczny - Minor dorycki i eolski - Łączenie trójdźwięków jednoimiennych - Ukośne brzmienie półtonu - Skale kościelne
Rozdział III -- Dominanta septymowa i nonowa
Dominanta septymowa
Dominanta septymowa bez prymy
Dominanta nonowa - dwojenie kwinty trójdźwięku bez przewrotu - Swobodniejsze stosowanie trójdźwięku niepełnego
Dominanta nonowa bez prymy - Dwojenie tercji w trójdźwięku
Rozdział IV -- Pojedyncze i podwójne opóxnienie w trójdźwiękach triady
Opóźnienie od góry kwinty oraz tercji i kwinty w trójdźwiękach triady
Rozdział V -- Trójdźwięki poboczne
Trójdźwięk II stopnia
Trójdźwięk VI stopnia
Trójdźwięk III stopnia
Trójdźwięk VII stopnia - Charakterystyka ogólna trójdźwięków pobocznych
Rozdział VI -- Trójdżwięki triady z dodaną sekstą oraz czterodźwięki septymowe II, VI, III i VII stopnia
Subdominanta z dodaną sekstą i subdominanta II stopnia z dodaną septymą
Tonika z dodaną sekstą i tonika VI stopnia z dodaną septymą
Dominanta z dodana sekstą i dominanta III stopnia z dodaną septymą
Czterodźwięk septymowy VII stopnia jako pozorna D7 i jako subdominanta
Rozdział VII -- Tonika i subdominanta z dodaną septymą - Pięciodźwięki nonowe na wszystkich stopniach oprócz V
Tonika septymowa
Subdominanta septymowa
Pięciodźwięki nonowe na wszystkich stopniach oprócz V
Rozdział VIII -- Zboczenie modulacyjne - Progresja niemodulująca i modulująca - Paralelizm
Zboczenie modulacyjne
Harmonizowanie melodii ze zboczeniami modulacyjnymi
Progresja niemodulująca
Progresja modulująca - Paralelizm

Okładka: Sikorski Kazimierz, Harmonia cz. 2

cena 45 zł.


nuty.pl

Sikorski Kazimierz
Harmonia cz. 2

Ilość stron:318
Format:152 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001594
Produkty podobne:Sikorski Kazimierz - Harmonia cz. 1
Wesołowski Franciszek - Materiały do ćwiczeń harmonicznych
Wesołowski Franciszek - Materiały do nauki o skalach muzycznych

Jest to druga część podręcznika "Harmonii", to materiały do nauki zagadnień harmonii tonalnej, II część traktuje o dźwiękach obcych, figuracjach, modulacjach i ich rodzajach. Podręcznik przeznaczony jest dla średniej szkoły muzycznej.


Spis treści:

Część II
Rozdział IX -- Dźwięki obce - Figuracja - Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Figuracja akordowa
Dźwięki obce
Opóźnienie pojedyncze
Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w jednym głosie
Figuracja jednego głosu
Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne
Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w dwóch, trzech i czterech głosach jednocześnie - Współbrzmienie dźwięków obcych drugiego rodzaju z dźwiekiem opóźniającym
Figuracja dwóch i więcej głosów
Harmonizowanie melodii sfigurowanej
Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Polifonia i homofonia - Technika polifonizująca
Figuracja akordowa ( fortepianowa )
Rosdział X -- Modulacja
Ogólne pojęcia
Modulacja diatoniczna
Modulacja z tonacji majorowej do majorowej
Modulacja z tonacji majorowej do minorowej
Modulacja z tonacji minorowej do majorowej
Modulacja z tonacji minorowej do minorowej
Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonsowych, powtórzenia akordów, przewrotów i figuracji - Modulacja złożona
II przewrót trójdzięku konsonansowego jako środek modulacyjny - Stosowanie progresji i wprowadzenie toniki nowej tonacji przed końcową toniką - Diatonicvzne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XI -- Alteracja - Modulacja chromatyczna
Akordy alterowane -Alteracja pozorna i rzeczywista, niemodulująca i modulująca
Alteracja niemodulująca
Dźwięki obce w akordach alterowanych
Alteracja modulująca i modulacja chromatyczna
Modulacja przez alterację w obrębie jednego akordu
Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami - Pośredni rodzaj modulacji pomiędzy diatoniczną a chromatyczną
Progresja modulująca z akordów alterowanych - Chromatyczne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XII -- Enharmonia - Modulacja enharmoniczna
Strój równomiernie temperowany - Enharmonia - Modulacja enharmoniczna
Modulacja przez zamianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami - Progresja modulująca z enharmonicznych połączeń akordowych - Szereg wielkotercjowy, małotercjowy i całotonowy - Enharmoniczne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XIII -- Nuta pedałowa i nuta stała - Układ pięcio- i więcejgłosowy - Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
Nuta pedałowa i nuta stała
Układ pięcio- i więcejgłosowy
Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
Rozdział XIV -- Swobody w prowadzeniu głosów, traktowaniu składników dysonansowych i dżwięku prowadzącego oraz w stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Akord jako jednostka harmoniczna
Równoległe i pezciwrównoległe oktawy i kwinty - Ukryte oktawy ( prymy ) i kwinty
Swobodne traktowanie składników dysonansowych i dźwięku prowadzącego
Swobodne stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Ukośne brzmienie trytonu
Akord jako jednostka harmoniczna
Rozdział XV -- Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych - Inne skale muzyczne oprócz majorowej i minorowej - Rozwój harmonii -- Podstawowe elementy systemu tonalnego
Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych
Skale muzyczne: pięciostopniowe, greckie, cygańskie, arabsko-perska, całotonowa i chromatyczna
Zastosowanie omawianych skal w konstrukcji wielogłosowej w ramach systemu tonalnego
Historyczny rozwój jako elementu muzycznego - Podstawowe elementy systemu tonalnego
Indeks

Okładka: Sikorski Kazimierz, Zbiór zadań i przykładów

cena 37 zł.


nuty.pl

Sikorski Kazimierz
Zbiór zadań i przykładów

Ilość stron:68
Format:165 x 240
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001595

Niniejszy zbiór zadań i przykładów pomyślany jest jako dopełnienie dwutomowego podręcznika "Harmonii". Zadania i przykłady w znacznym stopniu powiększają materiał mający służyć do ćwiczeń oraz do analizy.


Spis treści:

Przedmowa
Część I
Konstrukcja harmoniczna - Prowadzenie głosów - Tworzenie konstrukcji harmonicznej wg danego oznaczenia funkcyjnego
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Harmonizowanie melodii za pomocą trójdźwięków triady
Zadania z danym sopranem
Swobodne łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy - Swobodne powtarzanie akordu
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym sopranem
Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków bez przewrotu i w I przewrocie
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Drugi przewrót - Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków triady bez przewrotów oraz w I i II przewrocie
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Kadencje - Dominanta z podwójnym opóźnieniem
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Major harmoniczny - Minor dorycki i eolski - Łączenie trójdźwięków jednoimiennych - Ukośne brzmienie półtonu
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Dominanta septymowa
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Dominanta septymowa bez prymy
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Dominanta nonowa - Dwojenie kwinty w trójdźwięku bez przewrotu - Swobodniejsze stosowanie trójdźwięku niepełnego
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Dominanta nonowa bez prymy - Dwojenie tercji w trójdźwieku
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Opóźnienie od góry kwinty oraz tercji i kwinty w trójdźwiękach triady
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Trójdźwięk II stopnia
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Trójdźwięk VI stopnia
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Trójdźwięk VII stopnia - Charakterystyka ogólna trójdźwięków pobocznych
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Subdominanta z dodaną seksta i subdominanta II stopnia z dodaną septymą
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Tonika z dodaną sekstą i tonika VI stopnia z dodaną septymą
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Dominanta z dodaną sekstą i dominanta III stopnia z dodaną septymą
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Czterodźwięk septymowy VII stopnia jako pozorna D7 i jako subdominanta
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Tonika septymowa
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Subdominanta septymowa
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Pięciodźwięki nonowe na wszystkich stopniach oprócz V
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Zboczenie modulacyjne
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Harmonizowanie melodii ze zboczeniami modulacyjnymi
Zadania z danym sopranem
Progresja modulująca - Paralelizm
Zadania z danym basem
Zadania z danym sopranem
Część II
Opóźnienie pojedyncze
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Figuracja jednego głosu
Zadania do figuracji
Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Figuracja dwóch i więcej głosów
Przykłady figuracji
Zadania do figuracji
Harmonizowanie melodii sfigurowanej
Zadania z danym sopranem
Układ trzy - i dwugłosowy
Przykłady melodii zharmonizowanej dwu-, trzy- i czterogłosowo
Zadania z danym sopranem
Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonansowych, powtórzenia akordów, przwrotów i figuracji - Modulacja złożona
Przykład modukacji z D do as
Przykład modulacji z C przez Es do g
II przewrót trójdźwięku konsonansowego jako środek modulacyjny - Stosowanie progresji i wprowadzenie toniki nowej tonacji przed końcową toniką
Przykład modulacji z G do g
Alteracja niemodulująca
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem
Dźwięki obce w akordach alterowanych
Konstrukcja harmoniczna z akordami alterowanymi
Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami
Przykłady modulacji
Progresja modulująca z akordów alterowanych - Chromatyczne przesuniecie modulacyjne
Przykłady
Modulacja przez zmianę enharmoniczną w obrębie jednego akordu
Modulacja złożona przez enharmoniczną zamianę różnych trójdźwięków zwiększonych
Przykłady
Modulacja przez zmianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami
Przykłady
Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
Zadania z danym oznaczeniem funkcyjnym
Zadania z danym basem

Okładka: Wesołowski Franciszek, Materiały do ćwiczeń harmonicznych

cena 59 zł.


nuty.pl

Wesołowski Franciszek
Materiały do ćwiczeń harmonicznych

Ilość stron:336
Format:166 x 224
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001602
Produkty podobne:Sikorski Kazimierz - Harmonia cz. 1
Sikorski Kazimierz - Harmonia cz. 2
Wesołowski Franciszek - Materiały do nauki o skalach muzycznych

"Materiały do ćwiczeń harmonicznych" zostały napisane z myślą o uczniach szkół muzycznych, a celem jest dostarczenie interesujących oraz instruktywnych przykładów z literatury muzycznej do harmonicznej analizy.


Spis treści:

Przedmowa
Wiadomości wstępne
Układanie trójdźwięków triady harmonicznej
Łączenie trójdźwięków triady bez przewrotu drogą najbliższą
Łączenie w stosunku kwinty
Łączenie w stosunku sekundy
Harmonizowanie melodii
Swobodne łączenie trójdźwięków triady bez przewrotu
Łączenie w stosunku kwinty
Z Zachowaniem dźwięku wspólnego
Bez zachowania dźwięku wspólnego
Łączenie akordów w stosunku sekundy
Przewroty trójdźwięków triady
Kadencje
Major harmoniczny, minor dorycki i eolski
Akord dominantowy septymowy
Akord dominantowy septymowy bez prymy
Akord dominantowy nonowy
Akord dominantowy nonowy bez prymy
Pojedyncze i podwójne opóźnienia w trójdźwiękach triady
Trójdźwięki poboczne
Progresja niemodulująca
Trójdźwięk II stopnia
Trójdźwięk VI stopnia
Trójdźwięk III stopnia
Trójdźwięk VII stopnia
Cztero- i pięciodźwięki
Trójdźwięki triady z dodaną sekstą
Czterodźwięki septymowe i pięciodźwieki nonowe
Rozwiązanie akordu septymowego i nonowego na akord położony o kwintę niżej
Rozwiązanie akordu septymowego i nonowego na akord położony o tercję niżej
Rozwiązanie akordu septymowego i nonowego na akord położony o sekundę wyżej
Czterodźwięk septymowy na VII stopniu jako (o)S7VII
Zboczenia modulacyjne. Progresja. Paralelizm
Zboczenia modulacyjne
Progresja
Paralelizm
Dźwięki obce i figuracja
Opóźnienia
Dźwięki obce drugiego rodzaju
Figuracja
Figuracja akordowa
Układ 3-, 2-głosowy
Alteracja niemodulująca
Modulacja
Modulacja diatoniczna
Modulacja chromatyczna
rodzaj pierwszy
rodzaj drugi
rodzaj trzeci
Modulacja enharmoniczna
Nowsze zjawiska w harmonice dur - moll
Akord jako jednostka harmoniczna
Dodekafonia
Aleatoryzm
Muzyka konkretna i elektronowa
Indeks przykładów nutowych

Okładka: Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

cena 49 zł.


nuty.pl

Olszewski Wojciech Kazimierz
Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

polski Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD


Ilość stron:232
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082861

Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej Wojciecha Kazimierza Olszewskiego stanowi kontynuację i poszerzenie tematyki zarysowanej w Podstawach harmonii we współczesnej muzyce jazzowej i rozrywkowej (NPL081076). W prezentowanej publikacji Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z aranżacją muzyczną dziedziną artystyczną jednak w dzisiejszym świecie mocno związaną z funkcją usługową. Pokrótce charakteryzuje instrumenty muzyczne, podaje ich skale, proponuje praktyczne sposoby łączenia ich w grupy, ze szczególnym uwrażliwieniem na walory brzmieniowe budowanej aranżacji. Czytelnik znajdzie tu także wskazówki, dotyczące różnych technik aranżowania, kolejnych etapów tej pracy oraz porady, jakich błędów unikać, by materiał końcowy był jednoznaczny i czytelny. Jeden z rozdziałów Autor poświęcił omówieniu najbardziej popularnych schematów rytmicznych, z jakimi można współcześnie zetknąć się w muzyce nie tylko jazzowej, ale również rozrywkowej (np. w muzyce popowej, rockowej czy w tańcach latynoamerykańskich).

Do wydania dołączono płytę z nagraniami przykładów nutowych zamieszczonych w Aneksie.

Mam nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego, praktycznego zrozumienia problemów związanych z aranżacją muzyczną. Chociaż nie sposób omówić je wszystkie (), jednak jestem przekonany, że zetknięcie się z tymi tutaj zawartymi, rozbudzi wyobraźnię młodych adeptów sztuki aranżowania. (Wojciech Kazimierz Olszewski)


Spis treści:

Przedmowa
Co to jest aranżacja
Definicja
Instrumentacja a aranżacja
Aranżacja dźwiękowa a pisana
Producent muzyczny a aranżer
Rola usługowa aranżera
Technika aranżacji a talent i wyczucie stylu
Praktyczno-techniczne cechy dobrej aranżcji
Podstawy intrumentoznawstwa
Instrumenty dęte drewniane
Flet
Obój
Rożek angielski
Klarnet
Klarnet basowy
Fagot
Saksofony
Instrumenty dęte blaszane
Trąbka
Fluegehorn
Puzon
Puzon basowy
Waltornia(róg)
Tuba
Tłumiki
Artykulacja
Sekcja rytmiczna
Kontrabas, gitara basowa (bas)
Fortepian
Gitara
Perkusja (zestaw)
Instrumenty perkusyjne
Kotły
Instrumenty smyczkowe
Pozostałe instrumenty
Harfa
Akordeon
Głos ludzki
Zapis nazw instrumentów
Elementy techniki aranżowania
Pisanie ręczne a edycja komputerowa
Czytelność zapisu
Jednoznaczność zapisu
Określenie stylu,tempa i formy utworu
Unikanie błędów
Określenie elementów interpretacyjnych (dynamika,artykulacja itp)
Zapis symboliczny harmonii
Partytura i głosy
Fortepianówka
Etapy pracy nad aranżacją
Czynności wstępne
Szkic aranżacji i wprowadzenie kolejnych elementów do partytury
Wprowadzenie składu zespołu
Wprowadzenie'' pilota"
Wpisanie melodii głównej
Zapisanie podstawowej pulsacji w sekcji rytmicznej (groove)
Ustalenie napięć ,punktu kulminacyjnego,planów brzmieniowych
Wstęp i zakończenie
Sprawdzenie gotowego materiału
Muzyczne elementy aranżowania
Tworzenie melodii
Harmonizowanie melodii
Tworzenie współbrzmień z melodią
Dwugłos
Trzygłos
Czterogłos
Układ głosów harmonizujacych melodię w praktyce
Układ blokowy ( zamkniety)
Układ półotwarty i otwarty
Akordy jako akompaniament
Układy tercjowe
Układy kwartowe
Układy bitinalne
Plany aranżacyjne
Sekcja rytmiczna i groove
Muzyka pop
Rock
Disco, soul, funky
Jazz
Walc
Tango
Paso doble
Rock'n'roll (R@R),twist
Tańce latynoamerykańskie
Rumba,mambo, cha-cha
Merengue
Wstęp, łączniki, zakończenie
Podsumowanie
Aranżacja dźwiekowa
Zakończenie
Aneks
Omówienie dołączonej płyty CD
Biografia(wybór)

Okładka: Buckle Richard, Diagilew

cena 69 zł.


nuty.pl

Buckle Richard
Diagilew

polski Diagilew


Ilość stron:752
Format:184 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Juszczak Kaia
Redaktor: Wojda Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084043

Biografia Sergieja Diagilewa - legendarnego założyciela Baletów Rosyjskich. Na świecie pozycja ta szybko stała się bestsellerem i wpisała się do klasyki literatury baletowej. Napisana żywym językiem monografia "Diagilew" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców. Co ważne, książka jest atrakcyjna nie tylko dla teoretyków i historyków tańca, teatrologów i muzykologów, choreografów i tancerzy. Jej zakres tematyczny oraz żywa forma wypowiedzi pozwolą amatorom tańca, wielbicielom tradycyjnego baletu i tańca współczesnego zapoznać się z postacią ojca założyciela XX-wiecznego baletu. Dodatkowym atutem publikacji jest to, że będzie ona stanowić pozycję obowiązkową dla licealistów, którzy wybiorą egzamin maturalny z wiedzy o teatrze.


Spis treści:

Podziękowania
Od Wydawcy
Część I. Młode lata
Rozdział 1 - 1872-1890
Dzieciństwo w Petersburgu
Szkoła w Permie
Spotkanie z Benois
Pierwsza podróż za granicę z Fiłosofowem
Rozdział 2 - 1890-1898
Uniwersytet
Nauka, zwłaszcza edukacja muzyczna
Ostatnie utwory Czajkowskiego
Krzesińska i carewicz
Ambicje
Część II Czasopismo i wystawy
Rozdział 3 - 1898-1900
Wczesne lata"Świata sztuki"
Wystawa światowa w Paryżu
Rozdział 4 - 1900-1902
Zwolennicy
Krótkotrwała praca w Teatrach Cesarskich
Ucieczka
Rozdział 5 - 1902-1905
Ostatnie lata "Świata Sztuki"
Isadora Duncan
Wystawa Rosyjskiego Portretu Historycznego
Część III W stronę Zachodu
Rozdział 6 - 1906-1907
Wystawa sztuki Rosyjskiej w Paryżu
Koncerty muzyki rosyjskiej
Ostatnia podróż zagraniczna Rimskiego-Korsakowa
Rozdział 7 1908
"Borys Godunow" z Szalapinem w Operze Paryskiej
Wielki książę Włodzimierz
Część IV Okres Fokina i Niżyńskiego
Rozdział 8 - 1908-1909
Astruc
Pierwsze kroki Fokina
Zawarcie znajomości z Niżyńskim
Projektowanie sezonu Théâtre du Châtel
Nieprzezwyciężone trudności
Pierwsze Balety Rosyjskie na Zachodzie
Bankructwo
Rozdział 9 - 1910
"Ognisty Ptak" Strawińskiego baletem nowego rodzaju
W Operze bez oper
Odkrycie Baksa
Rozdział 10 - 1911-1912
Diagilew tworzy własny zespół
Niżyński opuszcza Teatr Maryjski
Sezon koronacyjny w Londynie
Pierwszy balet Niżyńskiego
Odejście Fakina
Rozdział 11 - 1913-1914
"Święto wiosny"
Ameryka Południowa: małżeństwo Niżyńskiego i zwolnienie go
Powrót Fakina
Debiut Massine'a
Wielki sezon Beechama
Diaspora
Część V Okres Massine'a
Rozdział 12 - 1914-sierpień 1918
Massine zostaje choreografem
Wojenne tournée i kłopoty
Stany Zjednoczone i Hiszpania
Picasso
Ameryka Południowa: ostatnie tournée Niżyńskiego
Na dnie
Pomoc króla Alfonsa i Oswalda Stolla
Rodział 13 - sierpień 1918-styczeń 1921
Powojenny truimfy w Londynie i Paryżu
"Trójgraniasty kapelusz"
Zerwanie z Massine'em
Część VI Okres Kochny
Rozdział 14 - Luty 1921-luty 1922
Poznanie Kochny
Okres przejściowy
"Śpiąca królewna"
Katastrofa
Rozdział 15 - Luty 1922-1924
Niżyńska choreografem
Zbawienie w Monte Carlo
"Wesele"
Festiwal Francuski
Londyn po dwóch latach
Miejsce Niżyńskiej zajmuje Balanchine
Rozdział 16 - 1925-1926
Massine gościnnie choreografem
Miejsce Dolina zajmuje Lifar
W stronę Anglii
Rozdział 17 - 1927-1928
Fantastyczne eksperymenty
Bibliofilstwo
Początki współpracy Strawińskiego i Balanchine'a
Konkurencja Idy Rubinstein
Rozdział 18 - 1929
Ostatnie balety i ostatania miłość
Mozart i Wagner
Kurtyna
Wybrana bibliografia
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

cena 49 zł.


nuty.pl

Bolesławska- Lewandowska Beata
Górecki. Portret w pamięci

polski Górecki. Portret w pamięci


Ilość stron:476
Format:145 x 222
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083729

Książka „Górecki. Portret w pamięci” Beaty Bolesławskiej-Lewandowskiej jest zapisem rozmów z osobami z kręgu Henryka Mikołaja Góreckiego, polskiego kompozytora XX wieku. Z mozaiki wspomnień wyłania się portret kompozytora, jakiego wcześniej nie znaliśmy.
Jak pisze autorka: „Kiedy 12 listopada 2010 roku dotarła do mnie wiadomość o śmierci Henryka Mikołaja Góreckiego, pomyślałam, że oto definitywnie kończy się pewna epoka w historii muzyki polskiej, ale jednocześnie uświadomiłam sobie, że chciałabym zrobić coś, co byłoby możliwie najlepszym upamiętnieniem tej niezwykłej postaci naszego życia muzycznego".


Spis treści:

Najbliżsi
Jadwiga Górecka
Mikołaj Górecki
Anna Górecka
Uczniowie
Eugeniusz Knapik
Rafał Augustyn
Małgorzata Hussar
Okiem muzykologa
Leon Markiewicz
Mieczysław Tomaszewski
Teresa Malecka
Krzysztof Droba
Adrian Thomas
Grzegorz Michalski
Kompozytorzy i wykonawcy
Włodzimierz Kotoński
Zygmunt Krauze
Elżbieta Chojnacka
Antoni Wit
Zofia Kilanowicz
Marek Moś
Ks. Kazimierz Szymoniak
W międzynarodowym gronie
Dania
Louise Lerche- Lerchenborg
Rosalinda Bevan
Teresa Waśkowska
Wielka Brytania
David Atherton
Paul Crossley
Janis Susskind
Stany Zjednoczone
David Zinman
David Harrington
John Sherba
Carol Wincenc
Bielsko-Biała
Władysław Szczotka
Ewa Stojek- Lupin
Jacek Krywult
Promotorzy, organizatorzy
Andrzej Kosowski
Joanna Wnuk- Nazarowa
Ewa B. Michalska
Andrzej Wentland
Interpretacje
Andrzej Chłopecki
Krzysztof Zanussi
Szymon Bywalec
Małgorzata i Wijciech Gmysowie
Mirosław Jacek Błaszczyk
Violetta Rotter- Kozera





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland