•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Canto III

Dostępne opracowania:

książka (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
organy solo (1)
więcej opracowań ...

Canto III znajdziesz w 3 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

cena 45 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

polski Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej


Ilość stron:268
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060968
Produkty podobne:Gwizdalanka Danuta - Historia muzki cz. 2 Podręcznik dla szkół muzycznych: Barok - Klasycyzm - Romantyzm
Gwizdalanka Danuta - Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów szkół muzycznych II stopnia i liceów muzycznych. Atrakcyjne walory narracyjne podręcznika podkreśla bogata ikonografia, liczne przykłady nutowe i mapy oraz ciekawy i oryginalny zestaw pomysłów dydaktycznych, służących sprawdzaniu stopnia opanowania materiału i rozwijaniu zainteresowań uczniów. Podręcznik uczy syntetycznego myślenia a także interdyscyplinarnego, logicznego kojarzenia faktów. Książka wciąga, intryguje, pobudza do szerszego zainteresowania przedmiotem. W przygotowaniu: cz. 2 - Od muzyki instrumentalnej baroku do końca XIX wieku cz. 3 - Muzyka XX wieku i muzyka współczesna


Spis treści:

Starożytnosc. U źródeł europejskiej tradycji
Mezopotamia
Izrael
Grecja
Średniowiecze. Pierwszy rzut oka na średniowiecze25
Śpie ku chwale Bożej, albo przesmak raju
Kłopoty ze śpiewną modlitwą
Muzyka- wiedza matematyczna
Oficjum i msza
ABC chorału
Jak przekazywano i utrwalano chorał
Benedyktyni i nowe śpiewy
Śpiew pobożnych rycerzy
Zmienne losy chorału- od soborów po listy przebojów
Doczesna pożytki z muzyki na dworze i w mieście
Przejaw prestiżu- i środek na trawienie
Wyszukana sztuka trubadurów, truwerów i minnesingeróe
Niełatwy zywot szpilmana
Średnioeiecze. Drugi rzut oka na średniowiecze
Efektowene początki wielogłosowości
Zaczęło się od organum
"Haute musique" z paryskiej Notre Dame
Motet czli rozrywka intelektualistów
Pierwsza awangarda w starciu z tradycją
Dolce stil nuovo
Prapradzaidek Beatlesów93
Splendor burgundzkiego dworu
Wielogłosowość wPolsce
Rzut oka wstecz
Renesans. Renesansowa Europa
Flamandzcy mistrzowie polifonii
Flamandowie opanowują Europę
"Książę muzyków" Jasquin
Kompozytorzy, teoretycy i nauczyciele
Muzyka i Słowo Boże
Muzyka nie może przesłaniać Słowa Bożego
Pod znakiem psałterza
"Kto śpiewa, modli się podwójnie"
Muzyczne dysputy o miłości
Wenecja
Muzyka bez słów, czyli instrumentalna
"Złoty wiek" polskiej kultury
Sąsiedzi Rzeczpospolitej
"Złoty wiek" na przeciwnym krańcu Europy
Chanson
"Merrry old England"
Renesansowa muzyka
Barok. Co się zdarzyło około 1600 roku?
Style
Dwa style
2Trzy style
Europa dla italiana
Opera: prolog
Od namiętnej moey dźwięku do bel canta
Zanim nastała opera
Rozrywki intelektualistów, czyli dramma per misica
Basso continuo
Opera: akt I
L'Orfeo, czyli potęga muzycznego geniuszu Monteverdiego
Widowisko "książąt Kościał", czyli opera rzymska
Rozrywka publiczna, czyli opera w Wenecji
Sztuka muzycznej perswazji
Opera: akt II
Opera włoskapodbija Europę środkową
Widowiskowo i z patosem
Skromne(?) ale własna
Opera: akt III
Bel canto, czyli opera neapolitańska
"Europa seroa"
Od opery seria dov opery żebraczej
Opera barokowa: epilog
Słowniczek trudniejszych wyeazów
Bibliografia

Okładka: Kubieniec Jakub, Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

cena 42 zł.


nuty.pl

Kubieniec Jakub
Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

polski Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej


Ilość stron:439
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083827

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno- muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej obejmująca takie zagadnienia, jak tradycja, pochodzenie i zróżnicowanie, kultywowanie oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” Poruszono tu problem roli szkół w nabożeństwach parafialnych, kolegiackich i katedralnych, a także podjęto próbę zrekonstruowania norm dotyczących częstotliwości, przebiegu i „rozkładu ról” w celebracji godzinach kanonicznych w różnych ośrodkach kościelnych.


Spis treści:

Wstęp
Rezdział I. Tradycja liturgiczna - geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Wykorzystanie źródła
Jak powstają tradycje?
Temporale w źródłach liturgicznych biskupstwa archidiecezji gnieźnieńskiej
Adwent
Okres Bożego Narodzenia
Epifania i zakres zwykły
Przedpoście
Wielki Post
Wielki Tydzień
Okres Wielkanocny
Okres po Zesłaniu Ducha Świętego
Sanctorale
Oficja dodane w XIII wieku
Oficja dodane w XIV wieku
Oficja dodane w XV wieku
Posumowanie. Geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Rozdział II. Tradycja muzyczna- przekaz melodii w antyfonarzach krakowskich, wrocławskich, gniśnieńskich, płockich o włocławskich
Tradycja ustna i pisana w świetle wariantów melodycznych
Śpiewy z różnymi melodiami lub sklasyfikowane w różnych modi
Podsumowanie
Rozdział III. Tradycja w działaniu- realia związane z odprawianiem godzin kanonicznych w katedrach, kolegiatach i parafiach polskich
Katedry i kolegiaty
Kanonicy
Wikariusze
Szkoła
Przebieg liturgii
Kościoły parafialne
Częstość i typ nabożeństw
Rola szkoły w liturgii parafialnej
Księgozbiór liturgiczny średnoiwiecznych parafii
Zgodność ksiąg z tradycją katedralną
Zachowane antyfonarze
Akta wizytacji
Elementy praktyki muzycznej
Tony psalmowe
Śpiew antyfon
Styl śpiewania
Epilog. Wprowadzenie cantus Romanus
Aneks 1
Aneks 2
Bibliografia
Indeks osób

Okładka: Różni, Musica Boemica per Organo, Vol. 1

cena 58,95 zł.


nuty.pl

Różni
Musica Boemica per Organo, Vol. 1

polski Muzyka czeska na organy, z. 1
angielski Czech Organ Music, Vol. 1
niemiecki Tschechische Orgelmusik, Band 1
włoski Musica Boemica per Organo, Vol. 1
francuski La Musique D'Orgue Tcheque, Vol. 1
rosyjski ??????? ??????????? ???????? ??????, 1
czeski Česká Varhanní Tvorba, 1


Ilość stron:112
Format:230 x 305
Opracowanie na:organy solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Organy z pedałem (1)
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska, czeska
tytułów utworów: włoska, czeska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Gardavský Čenek, Reinberger Jiří
Redaktor: Reinberger Jiří
Kod produktu:NPL077086

Niniejsza publikacja jest pierwszą częścią kolekcji czeskiej muzyki organowej. Zawiera utwory przeznaczone głównie na organy romantyczne. Instrument ten znacznie różni się od typowych organów XVIII - wiecznych. Na organach romantycznych możliwe jest wydobycie ciemnego dźwięku i znacznie cichszego, przez co niemożliwe jest osiągnięcie brzmienia orkiestrowego. Stąd utwory polifoniczne grane są w większości na organach XVIII - wiecznych. W publikacji zawarto utwory czeskich kompozytorów takich, jak: Bedrich Smetana, Antonin Dvorak, František Musil, Leoš Janáček, Jos. Boh. Foerster, Josef Klička, Eduard Tregler, Vítezslav Novák, Bedř. Ant. Wiedermann i František Michálek.
Stan publikacji: dobry, nuty czyste, książka obłożona w szary papier.

This compositions included in this collection were almost exclusively written for the organ of the romantic type. This instrument greatly differs from the classic organ of the eighteenth century, which is due chiefly to its lack of the glossy and transparent sound designed for the reproduction of polyphonic compositions, it possesses on the contary a dense and sombre colouring which in various registers attempts to reach as much as possible the character of orchestral instruments. These qualities predestinate the romantic organ mainly to the reproduction of homophonous compositions. The chronologic arrangement of this collection shows best of all how the change from the classic organ into the romantic type corresponded with the transition from polyphony into homophony. While the compositions of Smetana and Dvorak have a pronouncedly contrapuntal character due to the purpose for which they were written, Musil's Sonata is with its homophonous signs a transitory type, and Janacek's Adagios fully possess the character of orchestral compositions. The Czech romantic organ music reaches its height in the compositions of Klicka, Foerster, and Tregler, which allow to profit as much as possible by the orchestral colours of the romantic organ.

Lista utworów:
Fuga (Smetana B.)
Preludio e Fughetta (Dvorak A.)
Sonata solemnis (Musil F.)
Deu pezzi (Janáček L.)
Impromptu (Boh. Jos.)
Legenda (Klička J.)
Adagio (Tregler E.)
Preludio sul tema di un canto morave (Novák V.)
Pastorale dorico (Wiedermann B. A.)
Due preludii corale (Michálek F.)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland