•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Był bal

Dostępne opracowania:

fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych (1)
kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym) (1)
książka (5)
więcej opracowań ...

Był bal znajdziesz w 7 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Mundy Simon, Czajkowski

cena 33,65 zł.


nuty.pl

Mundy Simon
Czajkowski

polski Czajkowski - Ilustrowane monografie wielkich kompozytorów


Ilość stron:264
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061751

"Czajkowski był człowiekiem, który wszędzie, gdziekolwiek się udał, obdarzał i był darzony uczuciem i sympatią. Spośród wszystkich wielkich kompozytorów to właśnie on tworzył muzykę, która natychmiast zdobywała popularność i nawet, jeśli niektóre jego utwory nie osiągały najwyższych lotów, znacząca większość dzieł jest aż nadto olśniewająca, by zapewnić mu pozycję jednego z najwspanialszych twórców dziewiętnastowiecznych.
Wielu czytelników tej książki zna balety, koncerty i symfonie Czajkowskiego, jednak liczne jego kompozycje - szczególnie pieśni, opery i utwory kameralne słyszy się rzadko. Mam nadzieję, że książka ta wzbudzi w czytelnikach chęć ich poznania."
Simon Mundy


Spis treści:

Z Wotkińska do St. Petersburga
W systemie prawnym
Skok w muzyczną głębię
Bez pieniędzy w Moskwie
Teatralny terminator
Przeciętna opera, wspaniały balet
Wielka opera i wielka katastrofa
Niezależność
Lata spokoju
Własny dom
Sławny i nieszczęśliwy
Zbyt szybki kres
Wykaz dzieł Piotra Czajkowskiego (wybór)
Indeks nazwisk i tytułów

Okładka: Różni, The Simpsons Songbook

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Różni
The Simpsons Songbook

polski Śpiewnik Simpsonów
angielski The Simpsons Songbook


Ilość stron:100
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1) lub Głos wokalny lub Gitara lub Keyboard
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Groening Matt, Clausen Alf
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066827

Publikacja wydana na papierze kredowym, zawiera utwory filmowe pochodzące z najdłużej emitowanego animowanego serialu amerykańskiego "The Simpsons". Pierwsza emisja telewizyjna odbyła się w kwietniu 1987 roku. Serial opowiada o ironicznych losach amerykańskiej rodziny mieszkającej w małym miasteczku Springfield. Rodzinę tworzą: ojciec Homer - pracownik elektrowni atomowej, matka Marge i dzieci: Bart, Lisa i Maggie. W publikacji znajdziesz takie utwory, jak: "We put the spring in Springfield", "Minimum Wage Nanny", "Happy Birthday, Lisa" i inne. Utwory posiadają typowe opracowanie PVG (Piano / Vocal / Guitar). Ponadto książka zawiera kolorowe fotografie z filmu.

Recreate those most magical musical moments from Springfield and beyond with this special collection of songs from the world's most famous animated family!

Alongside the popular hit Do The Bartman, you will find pop song parodies, character themes and big-budget production numbers, reworked as only The Simpsons crew can. Join in with the Stonecutters' Song, We Put The Spring In Springfield and the hilarious Shari Bobbins medley - also included is the celebrated Amendment Song. All songs are arranged for Piano, Voice and Guitar.

Lista utworów:
A Boozehound Named Barney
Baby On Board
Bagged Me A Homer
Canyonero
Capitol City
Chimpan A To Chimpan Z
Cut Every Corner
Deep, Deep Trouble
Do The Bartman
Dr Zaius
Hail To Thee, Kamp Krusty
Happy Birthday, Lisa
Happy Just The Way We Are
Minimum Wage Nanny
Scorpio
Senor Burns
Talkin' Softball
The Amendment Song
The Simpsons
Theme From The Itchy And Scratchy And Poochie Show
Union Strike Folk Song
We Do (The Stonecutters' Song)
We Put The Spring In Springfield
Who Needs The Kwik-e-mart?
Your Wife Don't Understand You
You're Checkin' In

Okładka: Słowiński Przemysław, Wygoda Iwona, Nie uśmiecha się życie do wilków. Ballada o włodzimierzu Wysockim

cena 51,95 zł.


nuty.pl

Słowiński Przemysław, Wygoda Iwona
Nie uśmiecha się życie do wilków. Ballada o włodzimierzu Wysockim

polski Nie uśmiecha się życie do wilków. Ballada o włodzimierzu Wysockim


Ilość stron:480
Format:130 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074230

Zbeletryzowana biografia Włodzimierza Wysockiego, legendarnego rosyjskiego poety i barda, twórcy około 1000 pieśni i ballad, wykonywanych z gitarą w prywatnych domach i na publicznych koncertach, aktora teatralnego i filmowego, człowieka o niekonwencjonalnym stylu życia. Choć oficjalnie nie istniał w Związku Radzieckim jako artysta, stał się ikoną ruchu dysydenckiego. Jakkolwiek sam nie był opozycjonistą i nie myślał o opuszczeniu ZSRR, to jednak wydźwięk jego pieśni i ich pełne żaru, charyzmatyczne wykonanie sprawiały, że otaczała go legenda twórcy niepokornego. Władze radzieckie wprawdzie odsądzały Wysockiego od czci i wiary, jednak w istocie pozwalały mu na to, na co nie pozwalały nikomu innemu: na liczne wojaże zagraniczne, wywiady dla zachodnich stacji telewizyjnych i radiowych, wwożenie do ZSRR nielegalnej literatury , publiczne pokazywanie się ze skazanymi na banicję dysydentami. Książka, przedstawiająca wzloty i upadki Wysockiego jako człowieka i artysty, zawiera nieznane fakty z jego życia, przekłady niektórych pieśni , a także interesujące zdjęcia archiwalne. Ukazuje się ona w 70. rocznicę jego urodzin.


Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Gąsiorowska Małgorzata, Kisielewski

cena 49 zł.


nuty.pl

Gąsiorowska Małgorzata
Kisielewski

polski Kisielewski


Ilość stron:336
Format:140 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083126

Stefan Kisielewski – publicysta, prozaik, krytyk muzyczny, polityk i… kompozytor! Prawdę o Kisielewskim – kompozytorze postanowiła pokazać Małgorzata Gąsiorowska w pierwszej monografii artysty wydanej nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Kisiel znany wszystkim jako mistrz felietonu, autor „Dzienników” oraz zaangażowany polityk w głębi ducha był zawsze artystą. Artystą kompozytorem! Jak w każdej dziedzinie swojego życia i tu nie uznawał kompromisów. Tworząc, ucząc, komentując muzykę zawsze starał się być w zgodzie z przyjętym własnym widzeniem świata. Był twórcą powojennego Ruchu Muzycznego, autorem bestsellerowych książek o muzyce, świetnym pedagogiem i awangardowym kompozytorem. Pod koniec swojego życia zwierzył się synowi: „Wiesz, wczoraj z nudów liczyłem swoje utwory. Jest ich sto. I wymienił płynnie kolejne kompozycje solowe, kameralne, orkiestrowe, balety, muzykę filmową, śpiewogry”. Książka ukazała się dokładnie w setną rocznicę urodzin kompozytora.




Spis treści:

Muzyka to wielka, wyrozumiała i wierna przyjaciółka
Rozmawiać trzeba nawet z diabłem
Rzeczywiście romantyzm ani w życiu, ani w sztuce nie bardzo mi odpowiada
Okaże się, że te trochę lat, które żyłem do roku 1939, to będą jedyne lata nie spędzone w domu wariatów
Wykaz twórczości
Bibliografia
Indeks utworów o pism Stefana Kisielewskiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks osób i tytułów

Okładka: Delong Jacek, My, saksofon

cena 49 zł.


nuty.pl

Delong Jacek
My, saksofon

polski My, saksofon


Ilość stron:134
Format:168 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083164

Publikacja ta "przyda się"uczniom i studentom klas saksofonowych, a także saksofonistom amatorom dlatego pozwolono zamieścić w niej więcej szczegółowych informacji i ciekawostek, niż wymagałaby tego obrona postawionych w niej tez. Co zaś tyczy się tych, którym owe tezy mogą się wydać niesłuszne czy choćby wątpliwe - zwłaszcza tych, którzy nie widzą możliwości pełnej koegzystencji klasycznej i jazzowego saksofonu-mamy nadzieję, że będą walczyć w obronie swojego punktu widzenia, bo dzięki temu próby łączenia "ognia z wodą "będą trwały i przynosiły owoce, tak jak to trwa do tej pory.


Spis treści:

Przedmowa
Saksofon jako medium pogranicza
Dlaczego pogranicze?
Dlaczego saksofon?
Rozdział I
Genialne dziecko Adolfa Saksa
Krótko, mówiąc, odznacza się doskonałością...
Tak to się zaczęło
Na paryskich salonach i paryskim bruku
Wymyśleni przodkowie i przyszywani krewni
Rozdział II
Orkiestry dęte, czyli naprzód marsz
Kto nie maszeruje,ten ginie - armia jako rynek zbytu
Jest w orkiestrach dętych jakaś siła
Garde Republicaine jako fragment większej całości
Pełny akord - rodzina saksofonów w komplecie
W Polsce.Od marsza po symfonię
Rozdział III
Cały ten Jazz
Niesłusznie oskarżony
Krajobraz po bitwie - muzykalne niedobitki wojny secesyjnej
Czym był jazz?
Bing-bang - ostoja tradycji i poligon nowatorstwa
Comba i kombianacje
W Polsce. Mówią, że jazzband jest dziki
Rozdział IV
Wyznawcy i obrazoburcy - saksofon solo
Przecieranie szlaków
Amerykanie nie gęsi
Jazzowy gwiazdozbiór
Jazz nie zna granic
Pierwszypo Saksie
Sigurd Rascher - sojusznik i konkurent
...i inni
Dwa słońca
W Polsce.Saksofon słowiański
Rozdział V
Saksofon w zespole
Z całym szacunkiem dla czelesty - o miejscu w orkiestrze symfonicznej
Człowiek do wszystkiego
Kim jest reed-player?
Potrzebne było wypośrodkowanie - dylematy Marcela Mule'a
Między nami stroikowcami
W Polsce.Doubiling na odwrót
Rozdział VI
Literatura na saksofon - orginały i "Przekłady"
Błedne koło i zamachowe
Pierwszy wydawca
Saxophone Lady
Lista utworów napisanych dla Elizy Hall
Utwór dla wirtuoza
Kompozycje jazzowe na saksofon?
Transkrypcje
Pochwała saksofonistów - klasyk w inieniu wszystkich
W Polsce. Kompozytorzy
Rozdział VII
Zmienne cele i koleje saksofonowej edukacji
Jeszcze raz Sax
Jazz - muzyka samouków
Marcel Mule i szkoła francuska
Następny Mule'a
Szkoła musi mieć mistrza
Ucz mnie muzyki - samouk w potrzebie
W Polsce. Lesław Lic, Willis Conover,David Pituch...
Podsumowanie
Dziś i jutro saksofonu
Jak grać?
Jak uczyć?
Jak sprostać nowym wymaganiom?
Jak wyzbyć się uprzedzeń?
Pogranicze i globalna wioska
Coda
Od autora
Biografia
Dyskografia
Spis ilustracji i tabel
Indeks nazwisk

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 1. Mini.

polski Szkoła na kontrabas część 1.Mini.


Ilość stron:76 + 44
Format:230 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Leszczyńska-Zając Dorota, Pochaba Aleksandra
Kod produktu:NPL084433

Pierwsza część Szkoły na kontrabas - mini, midi, maxi to metoda łatwego startu na trudnym instrumencie. Podstawą jej opracowania było założenie, że edukacja muzyczna opiera się na tych samych zasadach, co nauka mówienia.Niniejsza publikacja jest pierwszą w Polsce szkołą gry na kontrabasie dla małych dzieci, już od 6 roku życia.
Poznawanie tajników gry, opiera się przede wszystkim na nauczaniu melodii, które dzieci znają i łatwo zapamiętują, mają one także okazję zapoznać się z podstawami improwizacji. Najmłodsi od początku swej przygody z muzyką wykonują nie tylko solowe utwory, ale grają w duecie z drugim kontrabasem lub fortepianem.
W "Szkole na kontrabas" Grzegorza Frankowskiego znajdziemy przejrzysty układ treści, bogactwo i różnorodność stylów gry oraz zabawne i barwne ilustracje. Wszystko to sprawia, że nauka staje się łatwa i przystępna.



Lista utworów:
Smutna melodia - Bas solo (I)
Pojedziemy na łów (I)
Pojedziemy na łów (II)
Światełko w ciemności
Banjo Tune (I)
Wyszły w pole kurki trzy (I)
Song of the Wind
Banjo Tune (II)
Panie Janie (II)
Panie Janie (III)
Pojedziemy na łów (III)
Siała baba mak
Bas solo (II)
Pieśń starofrancuska
Wesoły wieśniak
Muzykanci
Pop Goes the Weasel
Long, Long Ago
Majowa piosenka
Shortni'n Bread
Oda do radości (II)
Blues in G
Blues for Two
W poniedziałek rano - wariacje na temat piosenki ludowej
Wyszły w pole kurki trzy (III) - wariacje rytmiczne

Spis treści:

Wstęp
Założenia ogólne nowej metody nauczania
Podstawy teoretyczne
Wskazania praktyczne i inne rady
Uwarunkowania techniczne
Zasady dbałości o instrument
Zagadnienia podstawowe
Budowa kontrabasu
Postawa grającego
Układ prawej ręki - technika jazzowa pizzicato
Oznaczenie strun kontrabasu
Postawy realizacji zapisu nutowego
Spotkanie ze smyczkiem - technika arco
Budowa smyczka
Sposób trzymania smyczka systemem francuskim
Sposób trzymania smyczka systemem niemieckim
Sposób prowadzenia smyczka
Flażolety
Układ flażoletów na gryfie
Flażolety oktawowe
Różne rodzanie smyczkowania
Smyczkowanie na jednej strunie
Smyczkowanie na dwóch sąsiednich strunach
Smyczkowanie przez dwie struny
Flażolety w pozycji IV
Flażolety oktawowe z flażoletami w pozycji IV - zmiany pozycji
Stawiamy po raz pierwszy palce na gryfie - pozycja IV
Układ lewej ręki
Przechodzimy do pozycji I
Układ lewej ręki
Legato przez dwie struny - technika przygotowywawcza (dwudźwięki)
Gamy i pasaże na poznanych dźwiękach
Bonus: inne ciekawe elementy w muzyce
Synkopy
Triole
Łuk przetrzymujący
Walking bass - akompaniament spacerującego basu
Pentatonika i skala bluesowa
Wariacje na temat
Technika podstawowa - podsumowanie
Tonacja G-dur
Tonacja D-dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika e i a
Dynamika
Tempo





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland