Szkoła na kontrabas czę¶ć 2 MIDI
Ilo¶ć stron: | 72 + 30 |
Format: | 235 x 305 |
Opracowanie na: | kontrabas (zapis czę¶ciowo w kluczu wiolinowym, czę¶ciowo w basowym) |
Obsada: | Instrument (w nawiasie ilo¶ć materiałów wykonawczych) Partytura (1) Kontrabas II (0) Kontrabas I (0) Fortepian (0) |
Rodzaj produktu: | ksi±żka z przykładami nutowymi |
Wersja językowa: | wstępu: polska opisów: polska tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka |
Dostępno¶ć | w magazynie, wysyłka natychmiastowa |
Autorzy | Autor okładki: Bruchnalski Marcin Redaktor: Pochaba Aleksandra, Leszczyńska-Zaj±c Dorota |
Kod produktu: | NPL084550 |
Czę¶ć druga Szkoły na kontrabas, zatytułowana Midi, jest kontynuacj± czę¶ci pierwszej Szkoły – Mini, której tre¶ć obejmowała podstawowe informacje o budowie instrumentu, elementarne zagadnienia teoretyczne, maj±ce zastosowanie w praktyce wykonawczej pocz±tkuj±cych muzyków, oraz propozycje utworów, których skala trudno¶ci ograniczała się do pozycji I oraz IV.
W czę¶ci drugiej Szkoły na kontrabas autor wprowadza kolejne pozycje na gryfie. Każdy rozdział podręcznika to nowa pozycja lub nowe zagadnienie techniczne. Pozycjom przypisane s± tonacje wraz odpowiednimi ćwiczeniami, etiudami oraz wzorami rytmów. Cały materiał ćwiczeniowy stanowi przygotowanie do wykonania konkretnych utworów. W¶ród tych wybranych kompozycji znajduj± się popularne melodie z różnych krajów, fragmenty znanych dzieł klasycznych oraz standardy jazzowe. Opracowane s± tak, by umożliwić soli¶cie grę z akompaniamentem fortepianu, w duecie z drugim kontrabasem lub w trio (dwa kontrabasy i fortepian).
Twórczym zastosowaniem nowo poznanej tonacji, rytmów oraz skali s± ćwiczenia z improwizacji. Umieszczone zostały w różnych rozdziałach niniejszego podręcznika i oparte zostały na schematach odpowiadaj±cych okre¶lonemu stylowi muzycznemu.
Grzegorz Frankowski
Lista utworów:
Temat z II czę¶ci Symfonii "Niespodzianka" (Haydn Franz Joseph)
Majowa piosenka (Mozart Wolfgang Amadeus)
Temat z wariacjii "Karnawał w Wenecji" (Paganini Niccolo)
Pije Kuba do Jakuba - polska melodia popularna
American Patrol (White Meacham Frank)
Pie¶ń my¶liwych Was gleicht wohl auf Erden z opery "Wolny strzelec" (Weber Carl Maria von)
Aria La donna e mobile z opery "Rigoletto" (Verdi Giuseppe)
Barkarola Belle nuit z opery "Opowie¶ć Hoffmana" (Offenbach Jacques)
Tamburyn (Rameau Jean-Philippe)
Temat z poematu symfonicznego "Finlandia" (Sibelius Jean)
Greensleves - aria staroangielska
Farandola z II Suity z "Arlezjanki" (Bizet Georges)
Blue Monk (Monk Thelonious)
¦miały jeĽdziec (Schumann Robert)
Fragment Tempo di polacca (Simandl Franz)
Preludium e-moll (Chopin Fryderyk)
Menuet D-dur (Bach Johann Sebastian)
Habanera L'amour est un oiseau rebelle z opery "Carmen" (Bizet Georges)
Spis tre¶ci:
Wstęp
Przypomnienie z czę¶ci 1 (MINI)
Tonacja G-dur
Tonacja D- dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika od dĽwięku e
Pentatonika od dĽwięku a
Strojenie instrumentu
Pozycja II
Tonacja C- dur
Tonacja G-dur
Pozycja III
Tonacja D-dur
Tonacja A-dur
Pozycja ¶rednia - półpozycyjna 1/2
Tonacja a-moll
Tonacja F-dur
Tonacja d-moll
Tonacja B-dur
Tonacja g-moll
Pozycje po¶rednie - II 1/2, III 1/2
Tonacja e-moll
Technika "oszczędnego smyczka"
Tonacja h-moll
Zmiany pozycji smyczka na różnych strunach
Zmiana strun- détaché
Zmiana strun - legato
DwudĽwięki z użyciem pustych strun
Gama chromatyczna
Podsumowanie
Tonacje durowe
Tonacje molowe (melodyczne)
Gama chromatyczna
Sposoby smyczkowania
Rytm i metrum - wybrane schematy
Dynamika
Agogika
Skróty pisowni muzycznej