•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

poka¿ koszyk
Pomoc  Podrêczniki  Utwory okoliczno¶ciowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dête drewniane i dête blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na g³osy solowe i chóry  ¦piewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Ksi±¿ki  Nuty na orkiestrê  Nuty na zespo³y kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

D¼wiêki

Dostêpne opracowania:

g³os wokalny solowy i fortepian (2)
wiêcej opracowañ ...

D¼wiêki znajdziesz w 2 publikacjach wymienionych poni¿ej:


Ok³adka: Schubert Franz, £abêdzi ¶piew

cena 15 z³.


nuty.pl

Schubert Franz
£abêdzi ¶piew

polski £abêdzi ¶piew
niemiecki Schwanengesang


Ilo¶æ stron:20
Format:230 x 305
Opracowanie na:g³os wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilo¶æ materia³ów wykonawczych)
Partytura (1)
G³os wokalny (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja jêzykowa:wstêpu: polska, niemiecka
tytu³ów utworów: polska, niemiecka
s³ów utworów: niemiecka
Stopieñ trudno¶ci:5 w skali od 0 do 10
Stopieñ trudno¶ci akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostêpno¶æw magazynie, wysy³ka natychmiastowa
Zawarto¶æ:

Zajrzyj do ¶rodka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiêkszyæ

Kod produktu:NPL003543
Produkty podobne:Schubert Franz - Schwanengesang for Voice and Piano, D 957

"Heine Lieder" czyli "£abêdzi ¶piew", 2 cykl pie¶ni do s³ów Henryka Heinego, kompozycji Franza Schuberta, tytu³y: Atlas, Jej obraz, Rybaczka, Miasto, Nad morzem, Sobowtór.
12 stycznia 1828 roku kó³ko przyjació³ zajê³o siê po raz pierwszy wierszami Heinego. Po ich lekturze omawiano jego "Obrazy z podró¿y" i do¶æ zgodnie uznano, ¿e "wiele w tym rzeczy mi³ych, du¿o humoru i - fa³szywych tendencji". Wydan± w³a¶nie "Ksiêgê pie¶ni zabra³ Franciszek do domu, by skomponowaæ muzykê do sze¶ciu na razie wierszy. Nowemu, antypatycznemu i wyszydzaj±cemu nastêpców Goethego stylowi Heinego odpowiada ¶mia³o¶æ sze¶ciu nowych utworów. Ich pierwsze wykonanie odby³o siê prawdopodobnie na wieczornym spotkaniu u dr. Igaza Menza i spotka³o siê z bardzo ¿ywm odd¼wiêkiem. Tytu³y poszczególnym pie¶niom nada³ sam Schubert.


Lista utworów:
Atlas (Schubert Franz)
Jej obraz (Schubert Franz)
Rybaczka (Schubert Franz)
Miasto (Schubert Franz)
Nad morzem (Schubert Franz)
Sobowtór (Schubert Franz)

Ok³adka: Paderewski Ignacy Jan, Dwana¶cie pie¶ni op. 22 na g³os i fortepian

cena 47,2 z³.


nuty.pl

Paderewski Ignacy Jan
Dwana¶cie pie¶ni op. 22 na g³os i fortepian

polski Dwana¶cie pie¶ni op. 22 na g³os i fortepian
angielski Twelve songs op. 22 for voice and piano


Ilo¶æ stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:g³os wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilo¶æ materia³ów wykonawczych)
G³os wokalny (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja jêzykowa:biografii: polska, angielska
tytu³ów utworów: polska, francuska
s³ów utworów: polska, francuska
Dostêpno¶æw magazynie, wysy³ka natychmiastowa
Zawarto¶æ:

Zajrzyj do ¶rodka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæ

Kod produktu:NPL066201

„Pie¶ni do s³ów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominaj± w niczym wcze¶niejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przyk³ad Pie¶ni do s³ów Asnyka op. 7 czy Pie¶ni do s³ów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pie¶niach op. 22 Paderewski zbli¿y³ siê do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - ¶wiadomie nawi±za³ do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz czê¶ciej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pie¶ni op. 22 s± jakby „usymfonizowanymi” poematami z parti± wokaln±. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pog³êbia, poszerza i sublimuje ekspresjê s³owa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, t³umaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogaci³ Paderewski barwami niejednokrotnie ja¶niejszymi, ¶wietlistszymi. Operuje przy tym rozleg³± skal± ¶rodków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy w¶ród nich chromatykê obc± pie¶niom wcze¶niejszym, ton chora³owy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykê kwartowo-kwintow± w ulubionym uk³adzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), wspó³brzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielk± septym±, jak równie¿ jawne symbole d¼wiêkowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójd¼wiêkiem zwiêkszonym w pie¶ni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwa³ trytonu jako znak pustki w pie¶ni Viduité. Partia fortepianowa np. w pie¶ni Dans la foret przywodzi na my¶l dzisiejsz± technikê klasterow±, przejawiaj±c± siê w nawarstwianiu wspó³brzmieñ, doprowadzonych do o¶miod¼wiêkowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagêszczanie sk³adników akordowych stosuje Paderewski nawet w najni¿szej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze d¼wiêku i wyp³ywaj±cej st±d zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterod¼wiêkiem w skupionym uk³adzie dwóch wspó³brzmieñ sekundowych zestawionych w odstêpie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Si³a wyrazu Pie¶ni do s³ów Mendesa przejawia siê równie¿ w ró¿nego rodzaju napiêciach metrorytmicznych (¶mia³e zmiany metrum, do¶æ czêsta akcentuacja na s³abych czê¶ciach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej.


Lista utworów:
Dans la forét op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Ton coeur est d'or pur op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Le ciel est trés bas op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Naguére op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Un jeune pátre op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Elle marche d'un pas distrait op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
La nonne op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Viduité op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Lune froide op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Querelleuse op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'amour fatal op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'ennemie op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)





Wyszukiwarka






Strona g³ówna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. £u¿ycka 28a, 51-111 Wroc³aw
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wroc³aw, Poland