•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Au Bord D une Source

Dostępne opracowania:

2 skrzypiec (1)
chór, głosy: SATB i zespół (2 skrzypiec i basso continuo) (partytura) (1)
więcej opracowań ...

Au Bord D une Source znajdziesz w 2 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Gorczycki Grzegorz Gerwazy, 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)

cena 21 zł.


nuty.pl

Gorczycki Grzegorz Gerwazy
4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)

polski 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)


Ilość stron:56
Format:230 x 305
Opracowanie na:chór, głosy: SATB i zespół (2 skrzypiec i basso continuo) (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Basso Continuo (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: łacińska
słów utworów: polska, łacińska
Stopień trudności:2-3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Kaczorowska-Guńkiewicz Mirosława
Autor wstępu: Kaczorowska-Guńkiewicz Mirosława
Redaktor: Szweykowski Zygmunt Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003303

Gorczycki jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego baroku w muzyce. Cztery hymny, które zostały zamieszczone w niniejszej publikacji, nie były nigdy za życia kompozytora drukowane. Wykonywano je z kopii rękopiśmiennych. Utwory reprezentują nurt twórczości, w którym krzyżują się założenia artystyczne i środki palestrinowskiego "stile antico" z nowszymi, charakterystycznymi dla "stile moderno". Teksty, na których oparte są cztery hymny należą do zabytków starochrześcijańskiej poezji liturgicznej, tworzonej według zasad wersyfikacji łacińskiej - metrycznej. Obsada wykonawcza utworów jest dokładnie oznaczona - czterogłosowy zespół wokalny w składzie: sopran, alt, tenor i bas, dwoje skrzypiec oraz organy, których partia zapisana była w postaci basu cyfrowanego. Głosy wokalne występują w zwartej grupie, prawie zawsze z towarzyszeniem instrumentów. Źródłem niniejszego wydania są rękopiśmienne partytury, sporządzone przez A. Chybińskiego z poszczególnych głosów pisanych ręką kompozytora. Ponieważ rękopisy, z których korzystał Chybiński, spłonęły w Bibliotece Narodowej podczas II wojny światowej, komentarz rewizyjny odnosi się wyłącznie do kopii, a nie do oryginałów.

Grzegorz Gerwazy Gorczycki, one of the mostoutstanding representatives of Polish Baroque music, came from Upper Silesia. He was born about 1667. The compositions included in the present edition were never printed in his lifetime, but like the rest of his output, were performed from manuscript copies. They reflect the creative trend in which the artistic guiding principles and media of palestrina's "stile antico" cross with newer ones, characteristic of the "stile moderno". The texts of which the compositions now published are based are examples of early Christian liturgical petry composed according to the principales of Latin metrical versification. The form of the works under discussion in characterized by progression in small sections, which is in turn determined by the structure of the lityrgical text and it is realized mainly by way of the motet method of chorale treatment, so popular in German sacred music of seventeen century. In the hymns the scoring is precisely defined - it consists of a four-part vocal ensemble (soprano, alto, tenor and bass), two violins and an organ, whose part was notated in the form of figured bass. The vocal parts form a compact group, nearly always accompanied by instruments. The sources of present edition are the manuscript scores prepared by A. Chybiński from the individual parts written by the composer. Since the manuscripts used by Chybiński were destroyed by fire in the National Library in Warsaw during the Second World War, the Editorial Notes refer exclusively to the copies, and not to the originals.

Lista utworów:
Crudelis Herodes (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)
Deus Tuorum Militum (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)
Lesu Corona Virginum (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)
Tristes Erant Apostoli (Gorczycki Grzegorz Gerwazy)

Spis treści:

Wstęp
Preface
Vorwort
Teksty i przekłady / Texts and translations
Komentarz rewizyjny
Editorial Notes

Okładka: Wieniawski Henryk, Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII)

cena 35,9 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII)

polski Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII)
francuski Études-Caprices pour violon avec accompagnement d'un second violon, op. 18


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 skrzypiec
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chechlińska Zofia, Gutknecht Dieter
Autor aranżacji/opracowania: Janowski Piotr
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066178
Produkty podobne:

„Etiudy-kaprysy” na skrzypce z towarzyszeniem drugich skrzypiec op. 18 powstały w Petersburgu przed 1863 r. jako materiał dydaktyczny. Henryk Wieniawski nauczał gry skrzypcowej w tym mieście przez 12 lat, najpierw jako nadworny solista cara, a następnie (od 1862 r.) jako profesor klasy skrzypiec petersburskiego konserwatorium. Etiudy op. 18 mają charakter pośredni między kompozycjami o charakterze czysto dydaktycznym a utworami koncertowymi. Jakkolwiek podstawowym celem tego zbioru jest doskonalenie techniki skrzypcowej, jego walory artystyczne są niewątpliwe. Niewykluczone, że sam kompozytor dostrzegał w nich ową podwójną funkcję, dydaktyczną i koncertową, na co wskazuje m.in.. Brak oznaczeń technik artykulacyjnych w tytułach, które ograniczają się jedynie do ogólnej charakterystyki tempa. Zbiór obejmuje osiem etiud o zróżnicowanym charakterze, od głęboko lirycznych (nr 1, 2, 6, 7) po zdecydowanie wirtuozowskie, nastawione na popis techniczny (nr 3, 4, 5, 8). Utwory te zajmują istotne miejsce w XIX-wiecznej literaturze dydaktycznej i do dziś stanowią ważną pozycję w pedagogice skrzypcowej. Etiudy są tak napisane, aby mogły być grane także bez drugiego głosu. (ze Wstępu)

The publication of the Complete Works of Henryk Wieniawski is a critical edition. It is based on sources, which consist of sketches and mauscripts of the entire pieces of music or their fragments, as well as of those versiones of a work which came into being with the composer's editing or those which he authorised (the first editions, the so - called authorized copies).

Lista utworów:
Études-Caprices pour violon avec accompagnement d'un second violon op. 18 (Wieniawski Henryk)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland