•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Wyszukiwarka


Znalezione towary (1) :


Okładka: Sikorski Kazimierz, Harmonia cz. 2

cena 50 zł.


nuty.pl

Sikorski Kazimierz
Harmonia cz. 2

Ilość stron:318
Format:152 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001594
Produkty podobne:Sikorski Kazimierz - Harmonia cz. 1
Wesołowski Franciszek - Materiały do ćwiczeń harmonicznych
Wesołowski Franciszek - Materiały do nauki o skalach muzycznych

Jest to druga część podręcznika "Harmonii", to materiały do nauki zagadnień harmonii tonalnej, II część traktuje o dźwiękach obcych, figuracjach, modulacjach i ich rodzajach. Podręcznik przeznaczony jest dla średniej szkoły muzycznej.


Spis treści:

                                  Część II
Rozdział IX   --   Dźwięki obce - Figuracja - Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Figuracja akordowa
  Dźwięki obce
  Opóźnienie pojedyncze
  Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w jednym głosie
  Figuracja jednego głosu
  Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne
  Dźwięki: przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzajacy i oderwany w dwóch, trzech i czterech głosach jednocześnie - Współbrzmienie dźwięków obcych drugiego rodzaju  z dźwiekiem opóźniającym
  Figuracja dwóch i więcej głosów
  Harmonizowanie melodii sfigurowanej
  Układ trzy- i dwugłosowy - Wzmacnianie głosów oktawami - Układ o niestałej ilości głosów - Polifonia i homofonia - Technika polifonizująca
  Figuracja akordowa ( fortepianowa )
Rosdział X   --  Modulacja
  Ogólne pojęcia
  Modulacja diatoniczna
  Modulacja z tonacji majorowej do majorowej
  Modulacja z tonacji majorowej do minorowej
  Modulacja z tonacji minorowej do majorowej
  Modulacja z tonacji minorowej do minorowej
  Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonsowych, powtórzenia akordów, przewrotów i figuracji - Modulacja złożona
  II przewrót trójdzięku konsonansowego jako środek modulacyjny - Stosowanie progresji i wprowadzenie toniki nowej tonacji przed końcową toniką - Diatonicvzne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XI   --  Alteracja - Modulacja chromatyczna
  Akordy alterowane -Alteracja pozorna i rzeczywista, niemodulująca i modulująca
  Alteracja niemodulująca
  Dźwięki obce w akordach alterowanych
  Alteracja modulująca i modulacja chromatyczna
  Modulacja przez alterację w obrębie jednego akordu
  Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami - Pośredni rodzaj modulacji pomiędzy diatoniczną a chromatyczną
  Progresja modulująca  z akordów alterowanych - Chromatyczne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XII  --  Enharmonia - Modulacja enharmoniczna
  Strój równomiernie temperowany - Enharmonia - Modulacja enharmoniczna
  Modulacja przez zamianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami  -  Progresja modulująca z enharmonicznych połączeń akordowych - Szereg wielkotercjowy, małotercjowy i całotonowy - Enharmoniczne przesunięcie modulacyjne
Rozdział XIII   --  Nuta pedałowa i nuta stała - Układ pięcio- i więcejgłosowy - Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
  Nuta pedałowa i nuta stała
  Układ pięcio- i więcejgłosowy
  Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy
Rozdział XIV  --  Swobody w prowadzeniu głosów, traktowaniu składników dysonansowych  i dżwięku prowadzącego oraz w stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Akord jako jednostka harmoniczna
  Równoległe i pezciwrównoległe oktawy i kwinty - Ukryte oktawy ( prymy ) i kwinty
  Swobodne traktowanie składników dysonansowych i dźwięku prowadzącego
  Swobodne stosowanie ukośnego brzmienia półtonu - Ukośne brzmienie trytonu
  Akord jako jednostka harmoniczna
Rozdział XV   --  Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych  - Inne skale muzyczne oprócz majorowej i minorowej  - Rozwój harmonii -- Podstawowe elementy systemu tonalnego
  Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych
  Skale muzyczne: pięciostopniowe, greckie, cygańskie, arabsko-perska, całotonowa i chromatyczna
  Zastosowanie omawianych skal w konstrukcji wielogłosowej w ramach systemu tonalnego
  Historyczny rozwój jako elementu muzycznego - Podstawowe elementy systemu tonalnego
Indeks





Wyszukiwarka







Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2009 Fraza s.c., Wrocław, Poland